Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Orta aktarıcı vites ayarı

Selam arkadaslar on aktariciyla ilgili bir sorunum var. Soyle ifade edeyim evde test ettigimde vites degisimlerinde sorun yasamiyorum ancak yola cikinca on aktarici en kucuk ve orta disli arasinda aktarim ya yapmiyor yada cok zor yapiyor. Sorun ne olabilir? Bide evdeki testlerimde bisiklet tamor standim olmadigi icin ters cevirip yapiyorum bu durum fark eder mi?
 
Scudo
Hocam çok basit sorunun, orta aktarıcı ayarını üstteki limit vidalarını komple gevşeterek tekrar yap, sonra sehpa üzerinde bisikleti kaldırarak hafif; tel gerginlik ayarını yap bi problem olmaz...Bu arada unutmaman gereken orta aktarıcın aynakola paralel mi diye kontrol de et...Bazen vidası gevşeyip sorun çıkarabiliyor...
 
Tesekkurler hocam ilk firsatta soylediklerinizi uygulayacagim
 
İlginize tesekkurler hocam dediginiz gibi yaptim biraz uğraştığı m duzuldi ama duzletirken birseyi fatkettim :) limit vidalariyla hic ugrasmadan tel gerginlik ayariyla da duzeltebilirmisim. Birde sorunun asil kaynagini farkettim sanirim u kilit orta aktaricinn uzerinde kaliyo kilitleyip biraktigimda kilidin agirligi tel gerginlik ayarini bozuyo...
 
Merhabalar 2. el bisiklet arayışına girdim ve karşıma eski fakat hoşuma giden bir bisiklet çıktı. 2x10 vites, carraro dambiez 915.
Bisikletin sol vites kolunun vites attırma yeri kırılmış. Bisikleti almayı düşünüyorum.

Zinciri 2ye alıp, aktarıcıyı çıkarıp kullanmasam, sadece sağ vites kolunu kullansam sizce olurmu, yani bir sıkıntı çıkarmı?
Bu arada bisiklet 650 liraya alacağım sizce değermi? Full CAMPAGNOLO set.
 
Yol bisikletlerinde orta aktarıcı ayarlanması,şehir veya mtb bisikletlerine oranla farklı mıdır? 21 vites bisikletimde yaptığım ayarlamayı, 20 vitesli tiagra yol bisikletinde bir türlü yapamıyorum.
1.vitese alıp,orta aktarıcı telini gevşetiyorum lowdan üst sınırı belirliyorum. Sonra teli gerip sıkıştırıp büyük dişliye alıp,viteside rubleden 10.ya getiriyorum ama vites ayna kolun büyük dişlisine geçmiyor.Nerede hata yapıyorum acaba? Şimdi bisiketçiye götürsem en az 5 tl ister buna..
 
Sıkıntı yok görünüyor ayar yapma şeklinizde.

Tel gerginliğini biraz daha yükseltmeyi deneyin. Üst limit vidası fazla sıkılı olabilir, onu gevşetin. Bir de telin doğru biçimde bağlandığından emin olmak için Shimano'nun ilgili kılavuzuna bakın.
 
High vidasını biraz gevşetin bir de tel gerginliğini kontrol edin. Ancak her ne kadar öyle görülmese de ön aktarıcı ayarı yapmak arka aktarıcı ayarı yapmaktan daha zordur.
 
@CeRKeZ
Teli aktarıcıya takarken,vites kablosu üzerindeki tel gerginlik düşmesinin konumu ne olmalı(teli çekebildiği kadar çeker konumda bırakılmalı, teli salabildiği kadar salar konumda bırakılmalı)_?
 
@-Skynet-

tamamen gevşetip, 2 tur sıkılıyor genelde.

Vites ayarını yaparken ön ve arka 1.vitesteyken low vidasıyla zincire mümkün olduğunca yaklaştırın orta aktarıcıyı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@-Skynet-
Ben tamamen gevşek bırakıyorum onu.
 
tel gerginliğini bir türlü ayarlayamadım 2 saat uğraştım koldaki gerginlik vidasını tamamen açıp vitesteki kablo bağlantısını (alyanla tutturlan yer) açtım low ayarını yaptım ama vitesi geri toplayamadim :)))) gergin yapıyorum vites küçük dişliden orta dişliye geçecekmiş gibi nazlanıyor biraz gevşek yapıyorum vites yüksletme komutuma cevap vermiyor bir türlü tutturamadım mereti
 
@Desert Fox

Low ayarını çok yakın yapma ve zincire gergin yap tel ayarını eğer dediğin gibiyse.

Ön aktarıcının gerginlik altında da aynakola paralel olduğundan emin ol .

Bir bozukluk vardır sistemde, kafanı takma yat uyu, sabaha kalkınca bir bakmışsın her şey düzelir.

Not: Ben de orta aktarıcı ayarıyla çok vakit harcamadım değil.

Ayrıntılı bir video istersen parktool un videosunu öneririm.
 
@yenhesa
denedim tekrar olmuyor kafayi yicem yakinda,bir arkadasimdan yardim talep istedim bakalim yarin yardim edecek umarim,boyumun ölçüsünü aldim vites ayarlari bana gore degil ?
 
Öncelikle sorunum ön aktarıcımla ilgili. Fd-m360 acera aktarıcım var. 3*7 sistemim. Zincir en büyük aynakol dişlisinde iken aktarıcıya sürtüyor. Vites telini gerginleştirdiğimde sürtmüyor ama bu sefer de 3'ten 2'ye düşmüyor. Teli gevşetince vites aşağı düşüyor ama sürtme devam ediyor. Aktarıcının pozisyonu ve yüksekliği olması gereken yerde onda sıkıntı yok. Aktarıcının kapasitesi 20t. O da uyumlu. Bulunduğum yerde sağlam bir bisikletçi yok. Bu aktarıcıyı daha önce kullanmış aynı sıkıntıları yaşamış arkadaşlar var mı acaba? Yoksa son bir ihtimal kalıyor. Aktarıcının kronik sıkıntısı mı var? Tecrübe sahibi arkadaşlardan cevap bekliyorum yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@MUSA Ç. Limitör vidaları üzerinden h vidasını gevşeterek teli daha az gererek de aktarıcıyı sürtmeyecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Bu sayede zincirin 2. dişliye geçmesi kolaylaşır. Eğer bunlar yeterli gelmediyse aktarıcının konumu yanlış olabilir. Deore m-611 ön aktarıcım da h vidasını çok gevşek kullanmadığım sürece son dişlilerde sürtüyor ve 2. dişliye düşmesi için biraz daha hassas ayar istiyor. Aksi takdirde hem sürtüyor hem de 2 ye düşmüyor :)
 
Şöyle bir konuyu hortlatayım. Elime 52-36 dişli oranlı bir 105 5700 serisi aynakol geçti, sert dişli oranına geçme isteğiyle aynakolu değiştirdim ve ön aktarıcının ayarını yaptım ancak bir türlü vites ayarını tutturamadım. Kol ve ön aktarıcı Tiagra 4700 serisi, vites ayarında da ya küçük aynada iken arkada 1. viteste zincir ön aktarıcıya sürtüyor ancak önde vites geçişi akıcı oluyor yada zincir sürtmesi olmazken vites geçişini yapmak için ön aktarıcı ıkınıyor. Ön aktarıcıda bulunan ve resmini koyduğum bu plastik parçayı çıkardım ve her hangi bir değişim olmadı, geri takarken ise becerikli ellerim yüzünden kırdım. Bakındığım yabancı forumlarda uyumlulukta sorun olup olmadığına dair bir yazı da göremedim. Tiagra aynakol ile 105 aynakolda dişliler arası mesafeyi kumpas ile ölçtüm, Tiagra 8mm gelirken 105 7.3mm geliyor. Aradaki mesafe farkının sorun olmaması gerektiğini düşünüyorum ama yanılıyor da olabilirim.
Benim bu vites geçişlerini düzeltecek sihirli bir şeyler var mıdır yoksa kendimi mi kandırıyorum?
2250043_1.nxns2cd0hf_2.jpg
 
@Eren Sarp Gösterdiğiniz plastik parçayı kırdınız mı, yoksa kafesten mi ayırdınız?
 
@Eren Sarp Gösterdiğiniz plastik parçayı kırdınız mı, yoksa kafesten mi ayırdınız?
Vites geçişinde bir şey fark edecek mi diye çıkardım, bir farklılık olmayınca geri taktım ama tam oturtamamış olmalıyım ki vites ayarı yapmaya çalışırken zincir tarafından 2 parçaya ayrıldı. Bu arada aynakol 52-36 değil 52-39 imiş, aynakol dişlilerinde "52-39" şeklinde yazı çakılmış fabrika çıkışı bu şekil sanırım. Bisiklet standı üzerinde uzun uğraşlar sonucu ayarı tutturmayı başarıdm, umarım yarın yapacağım antrenmanda da bozulmaz ve böyle devam eder.
İnternette araştırırken bunu buldum, yarın sorunsuz çalışırsa kendimi bir şey başarmış gibi hissedeceğim
1651864824451.png
 
Son düzenleme:
Geri