Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Otomotiv muhabbetleri

@uguryilmaz144

1. soruyu aşırı beslemeli mi atmosferik mi diye düzeltelim çünkü aşırı besleme sadece turbo ile değil süpercharger ile de oluyor. birbirine göre avantaj ve dezavanrtajları var. ben tercihen alt devirlerin supercharger ile doldurulduğu üst devirlerin büyükçe bir turbo ile desteklendiği bir sistemi tercih ederim. hatta şu an vw tsi motoru bu yapıda bir motor.
ayrıca yine soruda olmayan hybrid ve tam elektrikli motorlar var ki ekonomi ve aşırı tork durumundan dolayı %100 elektrikli tesla model s p90d tercihimizdir.

2. tabi ki V6 ara hızlanmaları, güç aktarımındaki esnekliği bence daha iyi, ayrıca V motorların sesini daha bi seviyorum. V derken amerikan V8 daha bir makbul olur :D

3. kesinlikle sürekli 4 çeker favorimizdir, yol tutuşu benzersiz oluyor.

4. aile babası olduğumuz için öyle heyecanlar aramıyoruz artık, o yüzden yukarıdaki hayalleri bir yana bırakıyoruz, sonuç olarak ile önce ekonomi ama benim olmazsa olmazım konfor ve güvenliktir.

5. 67 impala 4 kapı, 70 charger ve challanger, 74 hemi baracuda, 64,5 mustang, 67 mustang 500, 66 Lincoln Continental (suicide door)

6. hayaller %100 elektrikli tesla ama gerçekler dizel :D

7. kesinlikle daha kaliteli ve lüks ikinci el

8. eski amerikanların o atmosferik v8 muscle car sesini tek geçerim.
 
Scudo
@Yusuf !!WOW!!
Bu kasada sedanlar hiç gözüme hoş gelmedi. HB olanları tatlı duruyor.:) ama eski kasalar daha iddialı bence. Birde bu wrx sti ve brz modeli çıktıktan sonra sanki imprezayı arka plana attılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@halil ibrahim duran
Supercharge sistemler krank tahrikli olduğu için parazit güç mevcut. Dolayısıyla ısıl verimleri ve yakıt ekonomileri turbomotorlar kadar başarılı değil. Gaz tepkisi atmosferikler gibidir, alt devirlerde torkludur eyvallah. Ama turboyu genel olarak daha çok seviyorum, o yüzden dolayı SC'yi dahil etmemiştim. Elektrik mi hybrid mi konusuna gelirsek ben hibrit modelleri beğenmiyorum, fazla komplike olduğunu düşünüyorum. %100 elektrikli modelleri daha çok beğeniyorum. Batarya teknolojisi geliştikçe menziller de uzayacak ve elektrikli arabalar uzun mesafelerde de kullanılabilir bir hale gelecek.

@halil ibrahim duran
8 silindirli bir motoru V8 yapmaktan başka çare yok gibi. (I8 pratik değil) 6 silindirde ise hem I6 hem de V6 yapılabilir. Benim I6 tercih etme sebebim, titreşimsiz çalışması ve daha basit oluşu. V6 daha hafif, kompact, önden çekişli araçlar için uygun olsa da 2 blok, 2 silindir kapağı,vs çoğu parçadan 2 adet olduğu için daha pahalı... O yüzden I6'ları daha çok seviyorum...


@halil ibrahim duran
Sebebi V6 motorların kranklarının daha kısa, daha hafif olması. O yüzden V6 motorlar aynı hacimdeki I6 rakiplerine göre daha hızlı devirleniyor, gaz tepkileri daha iyi oluyor. Hafif volan uygulamalarıyla iyice ciğerleniyor V6lar...


@halil ibrahim duran
Subaru simetrik 4 çekiş sistemi diyorum :)


@halil ibrahim duran
Amerikanlardan en sevdiğim Dodge Charger... Kimileri mustang, kimileri camaro tutkunu olur. Ben de Charger'lara bayılıyorum...


@halil ibrahim duran
2016 Mustang GT350'de Flatplane krank'a geçmişler. Redline 8200rpm'e yükselmiş. Motor sesi de önceki nesil crossplane motorlu mustang'leri hiç aratmıyor, hatta daha iyi. Ben de arkadaşların birkaç gün önce paylaşmasıyla gördüm. Yoksa Ford çok takip ettiğim bir marka değil...


@Berke
4x4 kesmedi, 6x6 lazım diyorsun :D :D
 
Konu otomobil olunca hayallerle hayatlar her zaman (hadi zorlamayalım, genellikle diyelim) örtüşmüyor. Bu nedenle McLaren F1'e kadar varan hayallerin karşısına ben hep erişilebilir ve amaca dönük keyif otomobillerini koymuşumdur.

İşte bunun sonucu:

05.JPG

Soldaki 7 kişilik Grand Picasso. Bizim gibi geniş aileler için ideal, "Salon, salamanje" bir "araba".
Ortadaki 1990 model Mazda Mx-5, nam-ı diğer Miata. 1,6L 115Hp, arkadan itişli, %50-50 dengeli nadir "otomobil"lerden biri. Yazın ayrı, kışın ayrı keyifli.

03.jpg

04.jpg

Sağdaki 1997 model Honda Prelude. 2,2Lt 185Hp, önden çekişli, 4WS'li bir "otomobil" (bilenler için söyleyeyim, 4WS çalışıyor). Bence tek eksiği otomatik vites olması ama "VTEC açınca" gidişine hayranım.

01.jpg

02.jpg

Son ikisinin yıllık yaptığı toplam Km ilkinin onda biri kadar olduğu için "çok yaktı, benzinciye çalışıyoruz" durumu yok doğrusu.
Başta da söylediğim gibi, her biri kendi kategorisinde ulaşılabilir, keyifli, küçük de olsa meraklı grubu bulunan araçlar.
Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, sattığıma hala pişman olduğum Peugeot 205 1.9Gti'dan temiz bir tane bulsam ve param olsa hemen alır, bunlara komşu yaparım :)
Son bir not: Üçünü satsam sıfır C180 için sağlam kredi çekmem gerekiyor. Yani görüldüğü gibi değil :)
 
Otomobillere karşı ilgi duyan biri olarak benim nacizane ilgim her zaman istediği yeri edinemeyen mitsubishi ye olmuştur turbo atmasforik tartışmalari yapıla dursun turbo ek bir masraf ve arıza için bir sebeb olmakta bu konuda bana mantıklı gelen ise ufak motorlar haricinde turbo kullanımının performans haricinde çokta gerekli olmayışı zira ufak dizel motorlar da 1.6 altı vs turbo desteği olmazsa zorlanacağı ve yokuşlar da devirsizlme sık sık gorulcegi için olmak zorunda ama bunun haricinde 1.4 ve üstünde benzin kullanan araçlarda turbo kullanımından feragat edilmeli öyle ki bana kalırsa 1.4 altında hem benzin ve hem dizel de ve turbo kullanılmalı 1.6 benzinde kullanılmamalı 1.6 dizel de kullanılabilir 2.0 ve üstünde yüksek performans beklentisi yok ise turbo kullanılmamalı . Tekraren bu benim kişisel değerlendirmelerimdir yorumlara açığım her şekilde . hedefim lancer tasarımı en çok cezbeden ise beni alfo romeo.
 
@Kaan.Özçelik
Mazda mx-5 miatanızla honda preludeniz çok güzel maşallah,Allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin.Sizde Japon arabalarını seviyorsunuz benim gibi,ne kadar güzel... :)
Bence bu 2si sıfır c180e 10 basar benim gözümde :)
 
Böyle güzel bir forumda motorlu taşıtlardan bahsetmek hiçte hoş değil.. :eek:ops:
 
Konuyu canlandırmak adına farklı bir soruyla karşınızdayım. En nefret ettiğiniz otomobil markası hangisi ve neden? Nedeni teknik veya duygusal olabilir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
en nefret ettiğim otomobil markası tesla tamamen duygusal kedi ve ciğer.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@uguryilmaz144
Toyota, tasarımdan anlamıyorlar. :)
 
@uguryilmaz144
Citroen neyse de, Peugeotla Renaulttan nefret ediyorum. Hiçbir sebebi yok. Ne kullandım ne bir şey yaptım. Sadece kötü geliyor bana. Bir de Volkswagenin bütün binek araçlarına gıcığım. Bence VW sadece ticari araç üretmeli veya tasarımcılarını bir an önce değiştirmeleri gerek.
 
@Yusuf !!WOW!!
Volkswagen'in tasarımında hoşuna gitmeyen ne mesela Yusuf?

http://preview.netcarshow.com/Volkswagen-Scirocco_R-2015-hd.jpg
http://media.caranddriver.com/images/14q4/638369/2016-volkswagen-golf-r-manual-first-drive-review-car-and-driver-photo-643430-s-original.jpg
http://www.vwvortex.com/wp-content/uploads/2015/10/Volkswagen-Passat-Australia-2016-281.jpg
 
Geri