Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Performans için

cembarlasic

Daimi Üye
Kayıt
9 Temmuz 2008
Mesaj
235
Tepki
230
Yaş
52
Şehir
Beylikdüzü-İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Herkese merhaba,

Yol bisikletimdeki aynakol 52/39 ruble 12/23 dişlilere sahip.
Bizim buralarda sıkı yokuşlar var. Yüksek kadans yapıp kendimi
geliştirmeyi deniyorum. Yokuşlarda 40 devre kadar düşmek
zorunda kalıyorum.
Performans artışı için aynakolu 50/34 (3 yaprak yapmak istemiyorum)
ile rubleyide 11/27 ile değiştirmeyi düşünüyorum. Özellikle daha rahat
yüksek kadansa izin veren bir oran.
Bir sene sonra bisikletimi değiştireceğimi düşünerek tecrübeli arkadaşlara
soruyorum. Efektif bir performans artışı için (1 yıllık süre için) aynakol
ruble aynı mı kalmalı yoksa değiştirmeliyim?:bilmiom: Neden ?

Şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
@cembarlasic

Yüksek kadans çalışmasını yokuşta değil de düz ve daha az eğimli yolda yapın.Yokuşu kuvvet çalışması için kullanın.Daha doğru olur. ;) Antrene oldukça yokuşta da istediğiniz devri yakalayabilirsiniz, Misal yokuşta büyükayna53-19,18,18,16 arasında çevirdiğim de oluyor. 39-23 çevirdiğim de oluyor.

@cembarlasic



Aynı kalabilir, gelişim olacağını da hesaba katıyorsanız bir süre sonra o ruble-dişli oranı size olağan gelecektir, ve antrene oldukça yokuştaki pedal devriniz artacaktır. 1 yıllık süre için ve bunu bu aydan itibaren(havalar düzeliyor) daha sık bisilete binebilirsiniz ve bindikçe performans artışı kaçınılmaz olacaktır :rolleyes:

Saygılar
 
Ben de tam benzer şeyleri yazacaktım, sağolsun Ali yazmış ben de ek olarak şunu belirtmek isterim eğer evden çıktığınızda hemen yokuşta gitmek zorunda kalıyorsanız ısınmadan yokuşa sarmak son derece sağlıksız olacaktır ve sakatlıklara davetiye çıkarmak olacaktır, bu yüzden iyice ısınmadan asla dik yokuşta binmeye kalkmayınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: cembarlasic
Merhaba konuyu hortlatmak gerek diye düşündüm ve performans arttırma adına yazıyorum;

performansı arttırmak için yokuş mu daha çok olmalı yoksa yüksek kadans uzun yol mu ? şahsım adına konuşuyorum kilo verme çabası içerisinde olduğumdan yokuşlarda bel ağrısı oluyor sürekli düz yolda yüksek kadanslı uzun gitmeye çalışıyorum yağ yakımı için performansı nasıl etkiler sizce nasıl antrenman yapmalıyım gelişim için haftada kaç km ya da günde kaç km sürülmeli rotalar nasıl olmalı vs tecrübelerinize ve engin bilgilerinize açığım bu arada boy:180 kg:102
 
Merhaba konuyu hortlatmak gerek diye düşündüm ve performans arttırma adına yazıyorum;

performansı arttırmak için yokuş mu daha çok olmalı yoksa yüksek kadans uzun yol mu ? şahsım adına konuşuyorum kilo verme çabası içerisinde olduğumdan yokuşlarda bel ağrısı oluyor sürekli düz yolda yüksek kadanslı uzun gitmeye çalışıyorum yağ yakımı için performansı nasıl etkiler sizce nasıl antrenman yapmalıyım gelişim için haftada kaç km ya da günde kaç km sürülmeli rotalar nasıl olmalı vs tecrübelerinize ve engin bilgilerinize açığım bu arada boy:180 kg:102
Bence performanstan önce uygun kiloya düşmen senin için daha faydalı olacaktır. Bunun için kendi nabız verilerine göre yağ yakım nabız aralığını belirleyip ona göre zone2 antrenmanlar yapmalısın. Benim boyum 1.82 kilom 74 senin de kilonu 80 85 e düşürmen gerekli diye düşünüyorum.
 
Bence performanstan önce uygun kiloya düşmen senin için daha faydalı olacaktır. Bunun için kendi nabız verilerine göre yağ yakım nabız aralığını belirleyip ona göre zone2 antrenmanlar yapmalısın. Benim boyum 1.82 kilom 74 senin de kilonu 80 85 e düşürmen gerekli diye düşünüyorum.
plan esasında ilk etapta 85 ti 90 'ı gördük ama malesef iş vs diğer etkenler derken bırakınca tekrar 100 leri gördük ve acil bir toparlanma kampına girdik bugün itibariyle sezona kadar 85 leri görücez inşallah ama bunu yokuşlu rota ile mi yoksa düz rotada mı yapmalıyım onu bilmiyorum
 
plan esasında ilk etapta 85 ti 90 'ı gördük ama malesef iş vs diğer etkenler derken bırakınca tekrar 100 leri gördük ve acil bir toparlanma kampına girdik bugün itibariyle sezona kadar 85 leri görücez inşallah ama bunu yokuşlu rota ile mi yoksa düz rotada mı yapmalıyım onu bilmiyorum
Yağ yakım nabız aralığında kaldığın sürece hangisi sana daha uygun ve rahat geliyorsa orada yap. Ama kondisyonsuz ve kilolu birinin düz yolda yağ yakım nabız aralığında kalması daha rahat olacaktır. En nihayetinde yokuş tırmanmak daha yorucu olacak ve nabzını yükseltecektir.
 
Yağ yakım nabız aralığında kaldığın sürece hangisini sana daha uygun ve rahat geliyorsa orada yap. Ama kondisyonsuz ve kilolu birinin düz yolda yağ yakım nabız aralığında kalması daha rahat olacaktır. En nihayetinde yokuş tırmanmak daha yorucu olacak ve nabzını yükseltecektir.
Bana da bu mantıklı geldi zorlayınca bel ağrısı çekilmez oluyor çünkü
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Ben bu konuda bir otorite değilim, ancak kendi tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki "düşük kondüsyon - yüksek kilo" kombinasyonu için yapılmaması gereken en önemli şey tırmanmak. Düz yol bulun, orda ne istiyorsanız yapın.

Yalnız tırmanırken belki teorik olarak bele daha fazla yük bindiriyor olabilirsiniz ama ağrıyı böyle "çekilmez" diye tanımlamış olmanız bana biraz yanlış bir pozisyonda da oturuyor olabileceğinizi düşündürdü, bi sürüş pozisyonunuzu da gözden geçirmeniz fena olmayabilir.
 
Ben bu konuda bir otorite değilim, ancak kendi tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki "düşük kondüsyon - yüksek kilo" kombinasyonu için yapılmaması gereken en önemli şey tırmanmak. Düz yol bulun, orda ne istiyorsanız yapın.

Yalnız tırmanırken belki teorik olarak bele daha fazla yük bindiriyor olabilirsiniz ama ağrıyı böyle "çekilmez" diye tanımlamış olmanız bana biraz yanlış bir pozisyonda da oturuyor olabileceğinizi düşündürdü, bi sürüş pozisyonunuzu da gözden geçirmeniz fena olmayabilir.
Aynen onuda aklımda bulundurduğumdan bikefit ile kontrol ettik sıkıntı yok kadro oturuş eğilme vs de bir sorun görünmüyor şimdilik
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Merhaba konuyu hortlatmak gerek diye düşündüm ve performans arttırma adına yazıyorum;

performansı arttırmak için yokuş mu daha çok olmalı yoksa yüksek kadans uzun yol mu ? şahsım adına konuşuyorum kilo verme çabası içerisinde olduğumdan yokuşlarda bel ağrısı oluyor sürekli düz yolda yüksek kadanslı uzun gitmeye çalışıyorum yağ yakımı için performansı nasıl etkiler sizce nasıl antrenman yapmalıyım gelişim için haftada kaç km ya da günde kaç km sürülmeli rotalar nasıl olmalı vs tecübelerinize ve engin bilgilerinize açığım bu arada boy:180 kg:102
Adil'inde bahsettiği gibi ilk önce kilo vermeniz gerekli. Bunun için yine Adil'in yazdığı gibi bol bol zone 2 sürüşleri (3-4 saatlik vakit varsa daha uzunda olabilir) yapmalısınız. Bu sayede hem kilo vermiş olacaksınız hemde endurance kapasitenizi arttırmış olacaksınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
Adil'inde bahsettiği gibi ilk önce kilo vermeniz gerekli. Bunun için yine Adil'in yazdığı gibi bol bol zone 2 sürüşleri (3-4 saatlik vakit varsa daha uzunda olabilir) yapmalısınız. Bu sayede hem kilo vermiş olacaksınız hemde endurance kapasitenizi arttırmış olacaksınız.
Aynen hemfikiriz
 
plan esasında ilk etapta 85 ti 90 'ı gördük ama malesef iş vs diğer etkenler derken bırakınca tekrar 100 leri gördük ve acil bir toparlanma kampına girdik bugün itibariyle sezona kadar 85 leri görücez 'İNŞALLAH' ama bunu yokuşlu rota ile mi yoksa düz rotada mı yapmalıyım onu bilmiyorum
Selamün Aleyküm dostum, 70-98 aralığındaki çoğu kiloda bisiklet sürmüş birisi olarak verimli ve hızlı sürüş yapmanın en kolay yöntemi kilo vermek diyebilirim. 81 kilo iken kalın lastikli dağ bisikleti ile 4 buçuk saatin altında 100 kilometre sürüyordum, şu anda 15 kilo fazlayım ve aynı rotayı 6 saatin altında bitirmem zor gibi duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
Geri