gmfaruk
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Kasım 2013
- Mesaj
- 1.147
- Tepki
- 1.161
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- Kron
Yarış koşanları tenzih edersek karbon kadrolar, parçalar gerçekten ihtiyaçlarımızı karşılıyor mu?
"Kadro rijidliğinin/esnekliğinin performansa etkisi konusunda ciddi testler yapan bir kaynak Bicycle Quarterly dergisi. Ancak onların çıkardığı sonuç ise genel inanışı desteklemiyor: Maksimum performans için kadronun olabildiğince rijid değil, doğru bir seviyede esnek olması gerektiğini savunuyorlar. Bu esneklik seviyesi ise tamamen sürücünün ağırlığı ve performansı ile orantılı. Onlara göre günümüzün devasa borulu karbon kadroları, 2000W ile sprint atmayan orta halli bir bisikletçi için aşırı derecede rijid.
Bu konuda yaptıkları birçok test var, ancak en ilgincini aktarayım: Bir kadro ustasına 3 adet aynı geometride, aynı boru çaplarında kadro yaptırıyorlar. Kadroların tek farkı boruların et kalınlığı. Dolayısı ile birbirleri arasında %15-20 fark olan 3 farklı rijidlikte kadro oluyor. 3 bisikletin tüm komponentleri aynı, ve görsel olarak da tüm bisikletler tamamen birbirleriyle aynı. Hangi kadronun hangisi olduğunu sadece teste katılmayan bir moderatör biliyor. 3 sürücü her bir bisikleti değişmeli olarak test ediyor, zaman tutuluyor, güç çıktılarına bakılıyor. Testin sonunda sürücülerin kadroları hissiyatına ve performansına göre sıralaması isteniyor. Bir sürücü aradaki farkları anlayamıyor, ancak diğer ikisi %100 tutarlı bir sıralama verebiliyor. Buna göre en performanslı olduğunu düşündükleri kadro en ince borulu, dolayısı ile en esnek olan! En kötü sonuçları veren ise en rijid olan?! Ve güç çıktıları da sürücülerin bu seçimlerini destekliyor; verdikleri güçler en esnek kadro üzerinde %12’ye kadar daha fazla."
Yazının tamamını şu linkte okuyabilirsiniz
(link)
Son düzenleme: