Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rockshox duke race 2005 ayrıntılı bakım 2020 güncel

alperen_69

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2005
Mesaj
896
Tepki
302
Şehir
bursa
Bisiklet
Giant
evet sonunda maşanın bakımı bitti iş sonuna kadar hiç sorun yaşamadım en zor olay hava bırakmadan yağ eklemekti bunu da sorunsuz yaptım ama olan sonda oldu işte ,her şeyi hallettim taktım hop rebaoun ayar vidası yerine girmedi zorladım nafile ,bir daha tekrar söktüm yağ kısmını o kadar emek boşa gitti açtım girmiyordu en son yoluna koyup plastik çekiç ile zor şer taktım sağa sola çevirdim sorun yok takıp çıkardım sorun yok ,yağ eklem işiniki çok zor her taraf üstününüz başını yağ oluyor çünkü sıçrıyor tekrar yaptım ,bu arada şunu söylemek istiyorum işin kitabına uyunca yağ ekledikten sonra kilitte hiç boşluk olmuyor bazı yazılarda 1 cm boşluk kalıyor falan okudum o içerideki havanın alınmamasından dolayı yoksa milim oynamıyor diyebilirim ,neyse bütün işlemleri yaptım yine rebound vidası girmedi bu sefer sökmedim yoluna oturtmaya çalışıp plastik çekiçle tıklattım ama sanırım yoluna girmemişki kendi vidası artık ayar yapmıyor yalama gibi yuvada dönüyor buna çok canım sıkıldı ,ha başka alyen ile yine rebound ayarı yapabiliyorum ama işte oda olsaydı maşa sıfır gibi olacaktı ,neyse zaten bir kere ayarladınmı hiç ayarlamıyorum hatta uğraşırsam ayar yaptığım alyeni oraya kapak şeklinde bile yapabilirim diye düşünüyorum ama neden böyle bişey oldu hemde iki kere anlayamadım ,neyse bu durum hariç bakım çok başarılıydı diyebilirim ,eskiden kilit hiç çalışmıyordu kilitleyince 5 cm bile oynayabiliyordu şimdi milim oynama yok bakalım ilerde nasıl olur o-ringleri değiştirmedim eksilme olursa açar o -ringleri değiştiririm

lazım olacak alet edevat

IMG_2222 (Medium).JPG





sibop kapağını açıp tüm havayı boşaltıyoruz



IMG_2232 (Medium).JPG

IMG_2233 (Medium).JPG


sağ ve sol bacaktaki vidaları 3 – 4 tur gevşetiyoruz

4.JPG

5.JPG

6.JPG

gevşettiğimiz bacaklara plastik çekiçle vurarak bacakların ayrılmasını sağlıyoruz

7a.JPG

7b.JPG

7c.JPG

bacakların ayrıldığını anladığımızda 5 numaralı alyen ile vidaları söküyoruz

8a.JPG

bacaklar tamamen ayrıldı ,bacaklardan çıkan yağ oldukça kirli

9.JPG

8c.JPG

bacaklardaki keçe ve süngerler oldukça kir toplamış

10a.JPG10b.JPG


üst ve alt bacaklara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz

11a.JPG

11b.JPG

çıkan süngerin durumu

12.JPG

alt bacakları izopropil alkol ve temiz bez ile detaylı temizliyoruz

14a.JPG


Gelelim asıl işe üst bacakların ve önce hava kısmının sökülmesi

IMG_2284 (Medium).JPG

sekman pensi ile segmanı açıyoruz

IMG_2285 (Medium).JPG

IMG_2286 (Medium).JPG

ve hava kısmının içi karşımızda

IMG_2288 (Medium).JPG


bir o-ring kopmuştu aynısını temin ettim ve geri taktım

IMG_2289 (Medium).JPG

şimdide yağ kısmını yani rebound kısmını sökelim

IMG_2290 (Medium).JPG

24 mm lokma ile üst somunu söküp mekanizmayı yavaş yavaş çıkarıyoruz ,içindeki contalardan dolayı zor çıkıyor dikkat edilmeli

IMG_2291 (Medium).JPG

eski yağı boşaltıyoruz zaten pek kalmamış :)

IMG_2292 (Medium).JPG

alt tarafın segmanını çıkararak alt tarafı çıkarıyoruz

IMG_2295 (Medium).JPG

IMG_2301 (Medium).JPG

alt kısım karşınızda :)

IMG_2302 (Medium).JPG

üst boru içinden bir boru daha çıkıyor ve zaten mekanizmada bu boru içerisinde çalışıyor

boruyu çıkardıktan sonra izopropil alkol ile temizliyoruz

IMG_2303 (Medium).JPG

IMG_2305 (Medium).JPG

üst borulara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz

IMG_2309 (Medium).JPG

IMG_2310 (Medium).JPG

iç boruyu bez ile ayrıntılı temizliyoruz

IMG_2311 (Medium).JPG

üst boruyu da alkol sonrası bez ile iyice temizliyoruz ,burada dikkat etmemiz gereken bez ile kullandığımız malzemenin boru iç yüzeyine zarar vermemesi

IMG_2313 (Medium).JPG

IMG_2314 (Medium).JPG


Tüm mekanizma parçalanmış halde

IMG_2312 (Medium).JPG

IMG_2316 (Medium).JPG


süngerleri temizliyoruz ,normalde değiştirilmesi gerekiyor ama set olarak türkiyede zor bulunur sanırım bulunsada iki süngere dünya para isterler

IMG_2352 (Medium).JPG

IMG_2353 (Medium).JPG

IMG_2479 (Medium).JPG

detaylı temizlik ve sonrası gıcır gıcır iç boru

IMG_2370 (Medium).JPG

IMG_2371 (Medium).JPG

şimdi bakım ve geri toplama zamanı

tüm set tekrar

IMG_2518 (Medium).JPG

bakım aletleri

IMG_2519 (Medium).JPG

Önce hava kısmının bakımını yapıyoruz , daha önce bahsettiğim kopmuş o-ring yeniledim 10x3 metrik o ring kullandım

IMG_2520 (Medium).JPG

üst contayı gresliyoruz

IMG_2523 (Medium).JPG

mekanizmayı sırasına göre geri topluyoruz

IMG_2525 (Medium).JPG



yavaşça iç boruya geri takıyoruz

IMG_2526 (Medium).JPG



IMG_2527 (Medium).JPG


segmanı geri takıp sağa sola oynatarak yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz

IMG_2528 (Medium).JPG

IMG_2529 (Medium).JPG

üstten 5ml ölçeğinde 5wt yağ döküyoruz

IMG_2531 (Medium).JPG

IMG_2535 (Medium).JPG

IMG_2536 (Medium).JPG

üst somunu gresleyip yerine takıyoruz ,bu sırada alttaki milin en alt noktada olduğuna emin olun

IMG_2538 (Medium).JPG

IMG_2539 (Medium).JPG

24 mm lokma ile somunu sıkıp kapatıyoruz

IMG_2540 (Medium).JPG

Sıra geldi yağ kısmının bakımına

IMG_2543 (Medium).JPG

seal – head dedikleri kısmı söküp contaları gresliyoruz

IMG_2544 (Medium).JPG

IMG_2545 (Medium).JPG

IMG_2546 (Medium).JPG

alt mekanizmayı iç boruya yerleştiriyoruz ,conta kısmı sıkı oturur

IMG_2547 (Medium).JPG
IMG_2548 (Medium).JPG

iç boruyuda üst bacağa takıp segmanı eski yerine takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz

IMG_2550 (Medium).JPG

IMG_2551 (Medium).JPG

IMG_2554 (Medium).JPG

IMG_2555 (Medium).JPG

IMG_2556 (Medium).JPG

rebound vidasını takarak saatin tersi yönünde çevirerek tam açık hale getiriyoruz

IMG_2558 (Medium).JPG

IMG_2557 (Medium).JPG




üst mekanizmanın contalarını gresliyoruz

IMG_2559 (Medium).JPG

IMG_2561 (Medium).JPG

IMG_2562 (Medium).JPG


iç boruyu ağzına kadar 5wt yağ ile dolduruyoruz

IMG_2563 (Medium).JPG

IMG_2564 (Medium).JPG

işte asıl iş bundan sonra başlıyor ,şırıngayı üst mekanizmaya sıkı geçme olarak geçirip hava almadan yağ doldurma işi yapacağız

IMG_2565 (Medium).JPG

IMG_2566 (Medium).JPG

mekanizmayı şırınga ile yavaşça aşağı indirdikçe artan yağ şırınga içine giriyor hatta fışkırıyor hemde acayip yüzüm yağ içinde kaldı :)

IMG_2567 (Medium).JPG

IMG_2568 (Medium).JPG


contaya kadar el ile sıkarak üst somunu oturtuyoruz ama tam sıkmıyoruz çok az açık kalıyor

IMG_2570 (Medium).JPG



bu durumda mekanizmayı yavaşça elimizle çalıştırıp yağın iç kısımlara nüfuz etmesini ve hava nın yukarı çıkmasını sağlıyoruz

IMG_2572 (Medium).JPG

resim çekmeyi unutmuşuz ,bu noktada hava kalmayıncaya kadar çalıştırıp şırıngayı çıkarıyoruz ve üst kilit milini yerine takıyoruz bu esnada bir miktar yağ çıkabilir ,bu arada hala üst somunu tam sıkmadık
şimdi kilit milini saat yönünde çevirip tam sıkıyoruz daha sonra ¼ tur gevşetiyoruz ki üst somunu sıktığımızda bir miktar yağ çıkacak

IMG_2609 (Medium).JPG

üst somunu 24 mm lokma ile sıkıyoruz ,ve kilit pozisyonuna getirerek kilidin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz eğer boşluk var ise tam anlamı ile hava boşlamamış demektir

IMG_2573 (Medium).JPG

neden olduğunu bilmiyorum ama yayı maşanın arkadan bakınca saat 6 pozisyonuna yerleştirip bileyi üzerine koyup kapağı takıyoruz

IMG_2609 (Medium).JPG

IMG_2574 (Medium).JPG

temizlediğimiz süngerleri yerlerine takıyoruz

IMG_2575 (Medium).JPG

IMG_2576 (Medium).JPG


IMG_2577 (Medium).JPG

IMG_2579 (Medium).JPG

süngerlere 5wt yağ yediriyoruz

IMG_2580 (Medium).JPG

gri keçelerin iç kısmını gresliyoruz

IMG_2581 (Medium).JPG

IMG_2582 (Medium).JPG

dikkatlice bacakları birleştiriyoruz ama tam yerine oturtmuyoruz

IMG_2583 (Medium).JPG

IMG_2584 (Medium).JPG

bacakları 45 derece eğik şekilde tutarak her iki bacağa alttan 10 – 15 ml 5,10 yada 15wt viskoziteli yağı ekliyoruz

IMG_2586 (Medium).JPG

IMG_2587 (Medium).JPG
yavaşça bacakları tam oturtuyoruz

IMG_2589 (Medium).JPG

IMG_2590 (Medium).JPG

not burada dikkat edilmesi gereken kısım alt bacak ile üst bacağı birleştirmeden önce rebound ayarını kaplumbağa kısmına çevirmek ben 2013 de bu hatayı yaptım çevirmeden sıktığım için reboun kısmının alt tarafında ayar çubuğunun girdiği kısım deforme oldu ve kendi ayar çubuğu ile kullanılmaz oldu , 2020 de farklı bir çözüm buldum

şöyleki kendi ayar vidası 2.5 numara alyen ölçüsünde buna karşılık gelen 5 numara paslanmaz setskurdan 3 farklı boyda aldım

20200402_154854 (Medium).jpg

20200402_154921 (Medium).jpg

20200402_155118 (Medium).jpg

içerde deforme olan plastik kısmı yani yalama olmuştu , deliği setskur ölçüsünde büyüttüm

20200402_152018 (Medium).jpg

20200402_152021 (Medium).jpg

setskur kenarlarına hafif epoxy uygulayarak orta boy olanı bu plastik içerisine gömdüm

20200402_154614 (Medium).jpg

20200402_154618 (Medium).jpg

şuanda rebound kısmı kendi ayar çubuğu ile mükemmel şekilde çalışıyor , ayar çubuğu açık ve kapalı pozisyondayken şöyle görünüyor

20200402_204715.jpg

20200402_204730.jpg

daha sonra iki alt bacağın alt kısımdaki vidaları 5 mm alyen ile sıkıyoruz

IMG_2590 (Medium).JPG

rebound çubuğunu takıyoruz

IMG_2591 (Medium).JPG

kilomuza göre hava basıp kapağı kapatıyoruz

IMG_2592 (Medium).JPG

IMG_2593 (Medium).JPG

IMG_2595 (Medium).JPG

Arkadaşlar işi kitabına göre yapınca kilitleyince mm oynama olmuyor , 2020 mart bakımımdada öyle oldu , gayet güzel bir bakım oldu , ayrıca parçalanarak 4 parçaya ayrın üst kapak içinde modifiye yaptım çok profesyonel olmadı ama eskisine göre çok daha iş görür

20200325_233900 (Medium).jpg

ayrılmasını engellemek için güç alacağı metal pul

20200325_233904 (Medium).jpg

20200325_233908 (Medium).jpg

üst kısımdaki çıkıntıyıda tahta ile kapladım

20200325_235711 (Medium).jpg

20200325_235714 (Medium).jpg

zımpara ile uygun bir şekil veriyoruz , uç kısmına tombo uç kutusunun başlığını ekledim ve yanlarıda epoxy ile döndüm

20200327_152828 (Medium).jpg

20200327_152832 (Medium).jpg

20200327_212319 (Medium).jpg

20200327_212327 (Medium).jpg

20200327_212329 (Medium).jpg

20200327_212341 (Medium).jpg

ince zımpara yapıp boyadım

20200328_174241 (Medium).jpg

20200328_174247 (Medium).jpg

20200328_174257 (Medium).jpg

Kendimce kilit yazısı yazmaya çalıştım :) , daha profesyonelce yapacaktım çok vakit alacağı için elle yazdım

20200329_143025 (Medium).jpg

20200329_143029 (Medium).jpg

Ayrıca mekanizmadada ufak bir modifiye yaptım şöyleki , mekanizmada bilye vardı ve bu kapağın alt kısımlarındaki deliklere yay yardımı ile itilerek tırtıklı geçiş hissi veriyordu fakat orjinal bilye oldukça büyük olduğundan bu hissiyat çok zayıftı , kendim iki tane o deliklere daha iyi oturan bilyenın birini deliğin alt kısmına onun üzerine yayı ve ikinci bilyeyide yayın üzerine koyarak mükemmel hissiyatta tırtıklı geçiş hissiyatı oluşturdum , kapak son hali ile

20200402_204747.jpg

20200402_204751.jpg

20200402_204804.jpg

20200402_204808.jpg

20200402_204828.jpg

20200402_204832.jpg

bu bakımdan oldukça memnun kaldım çünkü önceki bakımda zayıf olan noktaları ve hatalarımıda düzeltmiş oldum

 

Dosyalar

  • 3.JPG
    3.JPG
    722,5 KB · Okunma: 2
  • 15.JPG
    15.JPG
    1 MB · Okunma: 3
  • IMG_2542 (Medium).JPG
    IMG_2542 (Medium).JPG
    81 KB · Okunma: 2
Son düzenleme:
Scudo
Elinize saglik. Bisiklet tamircime "benim maşaya bir bakim yapalim" dedigim zaman "yok abi gerek yok bunlar kapali sistem" demelerinin sebebini anladim şimdi.
Ust duzey yetenenek ve emek isteyen ısler bunlar. Helal olsun.
 
Emeğinize sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
Maşallah , diyecek bir şey yok, elleriniz dert görmesin.
 
Müthiş bir bakım ve anlatım olmuş; elinize sağlık. Adım adım çok güzel bir paylaşım.
Elinizin yatkınlığının ve teknik bilgi birikiminizin %10'u bende olsa hemen kendi maşamı okuya okuya bakıma alırdım.

Şimdi yeni ve çok iyi bir maşayı size hediye de etseler şu bakımın verdiği hazzın ötesine geçemez :) 15 yaşındaki maşa fabrika çıkışlı gibi oldu.

Sormamda sakınca yoksa mesleğiniz nedir hocam? Bu el yatkınlığı ve bilgi nereden geliyor?
 
Emeğinize sağlık. Bakım yapılır, zor değil ama sizin bakım yaptığınız maşanın 15 yıllık bir maşa olması, gereken parçaları temin etmeniz, gerektiği yerde kendi emeğinizle özelleştirme yapmanız çok hoşuma gitti. Belki forumda bu maşadan kullanan başka kimse yoktur ama adım adım tüm bakım sürecini paylaşmanız da şahane oldu. Paylaşım için teşekkürler.

Bir de sekman anahtarının linki varsa paylaşabilir misiniz?
 
Müthiş bir bakım ve anlatım olmuş; elinize sağlık. Adım adım çok güzel bir paylaşım.
Elinizin yatkınlığının ve teknik bilgi birikiminizin %10'u bende olsa hemen kendi maşamı okuya okuya bakıma alırdım.

Şimdi yeni ve çok iyi bir maşayı size hediye de etseler şu bakımın verdiği hazzın ötesine geçemez :) 15 yaşındaki maşa fabrika çıkışlı gibi oldu.

Sormamda sakınca yoksa mesleğiniz nedir hocam? Bu el yatkınlığı ve bilgi nereden geliyor?
Öncelikle teşekkür ederim , meslek olarak makine mühendisliği okudum ama bu olay farklı küçüklüğümden beri bu tip tamirlere olan merakımdan dolayı yapabikiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve sccetin
Geri