Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ruble Yalpalıyor

Umut SÜRÜCÜ

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2013
Mesaj
167
Tepki
173
Şehir
Bandırma
Bisiklet
Focus
Herkese merhaba.
Eşimle birlikte birer adet "Salcano NG650 26 V" ve "Salcano NG650 26 V Lady" bisiklet aldık. İlk bisikletlerimiz.

TİP : 26" MTB 21 VİTES
KADRO : 6061 ALÜMİNYUM
MAŞA : 6061 ALÜMİNYUM TAÇLI AMORTİSÖRLÜ
ARKA VİTES : SHIMANO RD-TX35
VİTES-FREN KOLU : SHIMANO ST-EF40 21 VİTES
ARKA DİŞLİ : SHIMANO MF-TZ21
FREN TAKIMI : TEKTRO 837 ALÜMİNYUM V-FREN
KRANK TAKIMI : SUNTOUR XR172
GİDON BOĞAZI : ZOOM ALÜMİNYUM AHEAD
TEKERLEK SETİ : SALCANO X-PROC 8X4 ÖZEL ÖRÜM
LASTİK : SALCANO SPORTY RACE XCM 26x2,1
SELE : SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ SELE

Benim sorunum şöyle;
Bisikletin arka tekerini yerden kesip elimle boşta çevirdiğimde. arka dişlilerin (SHIMANO MF-TZ21) sağa sola yalpaladığını görüyorum. 3mm kadar bir oynama yapıyorlar. her turda bu yalpalama hareketi yenilenerek devam ediyor.

- Sorunun kaynağı neler olabilir?
- Çözümü nedir?

(özel not: Bulunduğum ilçede doğru düzgün bir bisikletçi olmadığı için sorunlara kendim müdahale etmek zorundayım.)

yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Saygılar, sevgiler.
 
Scudo
O sorun bendede vardı. Dişli ile alakası yok göbekte vardı o yalpalama (benimki kaset göbek ti)
 
Yalpalama belli bir seviyeye kadar normal kabul ediliyor. Bir video ekleyebilseydiniz gerçekten normal mi değil mi anlayabilirdik. İmkanınız var mı?
 
Ben bu konu üzerinde içlerinde İTÜ gemi makineleri işletme mühendisi rulmanlar hakkında doktora yapmış bir arkadaşı katarak bir araştırma yaptım ve bizzat freewheel hub denen türkçe tabirini tam bilmediğim parçayı sırf bu konu yüzünden sökmüş biri olarak söyleyebilirim ki kimi rivayetlerde vites geçişlerini kolaylaştırmak amçlı bilinçli kimileirnde alınan hasarlardan dolayı bilinçsizlikten bahsedilmekte sorun şu ki olay tamamen kaset dişlisinin zincir gerilimi yüzünden tek taraflı rulman (Pedal çevirmeden giderken çıt çıt eden düzenek) düzeneği üzerinde stabil duramaması yani inanılmaz hassas olması maliyetli olmasınıda beraberinden getirmesinden kaynaklanır: olay şudur düzenek çok hassastır daha sıkı olursa 8 çizmez fakat rulman kas gücünde kayba sebep olacaktır. Fazla serbest olursa kas gücünde kayıp olmayacak fakat şekildeki gibi 8 çizmeler ortaya çıkacaktır.
Cevap üretici için basittir bu kadar hassas çalışacak ve minimum bakım gerektirecek bir parçayı bisiklet fiyatına maletmeyi istememektedir ki tüketici tercih etsin.

Sonuç:eek:rta seviye üretim de rastgele kalite standartları.

Merak etmeyin bu sorun bisiklet sahiplerinin %50 sinde mevcut buna bende dahilim kaderinize mahkum olunuz :)

Saygılar
 
Yani şunu anlıyorum bir seviyeye kadar yalpalaması normal kabul ediliyor.
en kısa zamanda bir video eklemeye çalışacağım. benimkinin derecesi normal mi birlikte karar verebiliriz.
alet edavat bulabilirsem bir sök tak yapacağım sorunu çözemesem de sistemi çözmek adına iyi olacağını düşünüyorum.
içim elverdiğince düşünmemeye çalışacağım :)

Teşekkür ediyorum.
 
eğer benimki gibi bir freewheel hub yani shimano tz21 e sahipsen rubleyi sökerken dikkatli olmanı öneririm. O 64 tane bilyanın gizlendiği yerden umulmadık bir şekilde etrafa saçılması görsel bir şölen gibi akabinde geri toplamaya çalışıncada o rakama bir daha ulaşamıyorsun garanti veririm :)
 
Bahsettiğiniz yalpalama normal değildir.Rublenin üzerinde noktalar veya etrafında dişlilerle özel bir aleti varsa bir an önce rubleyi sıkın.
Fakat bu durumundaki püf nokta rublenin dişlileri ters diş olduğundan sola doğru sıkılmasıdır.
Rublenin ters tarafa sıkılmasındaki neden tekerleğin en çok sağa dönmesinden dolayı gevşeme sorunu yaşamamak içindir.
 
Vites geçişlerinin kolaylaşması için her dişlide mutlaka biraz eğrilik var. Shimano yu bilmiyorum ama sram viteslerde var, muhtemelen shimano da da vardır. Tabi o bahsettiğiniz yalpalama ciddi derecede rahatsızlık edecek kadarmı yoksa bahsettiğimiz olması gereken bir yalpalama mı onu görmeden birşey diyemeyiz. Mesela şu video da 0.46 ve 0.53 saniyeler arasında pedalı çevirdiğinde özellikle ikinci dişlide belirgin bir '' eğrilik'' olduğunu görebilirsiniz. Video aynı zamanda ayar yapmayı da gösteriyor bir bakıma da yardımcı olabilir.
 
Benzer bir sorun bende de mevcut. Bisikletim Kron XC 150. Daha bir hafta oldu bisikleti alalı. Mahalledeki bir tamirciye götürdüm vites ayarı için. Bazı vites geçişleri sorunluydu, çatır çutur ses çıkıyordu. Bunun rublesi yamuk değişmek lazım ama garantisi değiştirmek istemez. İstersen 20TL'ye değiştiririm dedi. Servise götürdüm vites ayarlarını yaptı. Sürdüm bir müddet o çevrede, sıkıntı yok. Kafam karıştı. Bir video çekip yüklemeyi deneyeceğim.
 
dün akşam arka tekeri söküp somunların diş yerlerinden tek taraflı tutup bu mili çevirdim ve karşı tarafını gözlemledim bu milin düz durmadığını farkettim. ben çevirdikçe milin ucu tek bir merkezden dönmüyor ufak bir daire çiziyordu. rubledeki yalpalamanın kaynağı bu olabilir diye düşündüm.
rublede bir yamukluk olma ihtimali zira daha düşük gibi geldi bana.

eğer mil yamuksa göbeği değiştirmeden sadece mili değiştirmek mümkün müdür?
bisikleti ilk aldığımda da ruble de yalpalama vardı zaten bindikçe oldu diye bir durum yok. servis kurdu bisikleti sorduğumda "olur öyle" yanıtını aldım.
garanti kapsamına girer mi acaba bilemiyorum şimdi bu servisle biraz zor gibi geliyor bana. (salcano)
 
Ben video ile ilgili bir yorum yapıcam, sizi o video yanıltmasın 0:55 dan itibaren ruble ve göbek arasına bakın nasıl yalpalıyor o göbekten sonra rublenin takıldığı yatakta yada rulman yada serbest bilyalı göbek hangisi varsa bunlardan birinde problem olduğunu gösteriyor. Bu yalpalama direk jantlarda da yalpalamaya neden olabilir.
 
Merhaba konuyu hortlatmış gibi olacağım ama yeni konu açmak istemedim birçok forumda bu sorunu araştırdım yabancı forumlar dahil .Arka dişlilerin tekerlek havada iken elimle pedalı ileri çevirdiğimde çok hafif 1-2 mm oynadığını görüyorum. Bisiklet daha sıfır sayılır . Bu bilerek yapılmış bir ayar mıdır ki bazıları vites geçişi için gerekli olduğunu söylüyor? Ya da bir sorun mudur ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Aynı sorun bendeki Deorede var. Mil veya göbek yalpalamıyor. Ruble yalpalamıyor. Fotoğrafını eklediğim freewheel hub dedikleri parça geçtiği yer üzerinde yalpalıyor. Teşekkür ederim.freewheel hub.jpg
 
@yusuf_1977
Sn Yusuf bey aynı sorun benim şehir bisikletimde de vardı. Bisikletçi arkadaşım arka göbek milinin yamuk olduğu söyleyince, yeni bir mil alıp değişimi yaptım. Bu değişimle salınım çok az iyileşti,ancak kesilmedi. Daha sonra Sunrun marka rubleyi Shimano Megarange ile değiştirdim. Salınım devam etti. Sanıyorum Shun Feng marka göbeğin diş açımında da sorun vardı.

Kimi bisikletçi "vites geçişleri için bu salınım normal" dese de aslında bu bir sorun. Kaliteli göbek setlerinde bu tarz bir sorun görmedim. Muhtemelen sizin göbek milinizde de hafif bir yamukluk var, ve mildeki bu eğim ruble+tekerlek yük altında değilken salınıma neden oluyor.

Esen kalın.
 
@yusuf_1977 eski setim olan campagnolo xenonda da bahsettiginiz salinim vardi, suan 105 sette yok. Sanirim alt seviye grup setlerde dogal bir durum. Bir soruna yol acmaz, veya herhangi bir yerin gevsek oldugu anlamina gelmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: edo ve MaRZoCHi
Bu sorun bisikletin bermuda şeytan üçgeni gibi bir şey,
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ÖZEL
Benimde on ve arka dislilerimde bir yamukluk var gibi sanki tam anlayamadim ama birde siz bakarmisiniz.
Varsa eger bu bir sorun teskil edermi yoksa onemsiz mi
Bisikleti kullanirken bir problemim yok sadece temizlik yaparken fark ettigim birsey
Merida crossway 100
 
Eline sağlık sayın moderatörüm. Böylesilerin mesajını silmek lazım.
Daha exclamation bilmiyor , foruma yazmış. Full hata, nokta imla bilmez.
 
Sn @Fatih Koçak göbekte çok çok hafif, nerede ise gözle görülemeyecek derecede bir salınım var. Ancak göbeğin akışı harika. Güle güle kullanın.
Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Koçak
Geri