Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Salcano NG450 HD 2016

AliÇimen

Daimi Üye
Kayıt
9 Nisan 2015
Mesaj
327
Tepki
130
Şehir
Bulancak/Giresun
İsim
Ali Çimen
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar merhabalar. Yeni aldığım NG450 HD hakkında kendimce bir inceleme yapacağım.

Not: Fotoğraflar Samsung Galaxy J5 ile flaşsız, dışarıdan ışıklandırma ile çekilmiştir. Çok da başarılı olmamıştır. Havaların açmasıyla çok daha güzel fotoğraflar da gelecektir.;)

Başlayalım.

Kadro: 20'' Hydroformed Tubing Frame 6061 alüminyum. Açıları güzel, ancak bana büyük. İleride 18'' lik kadrosuyla değiştirebilirsem eğer değiştireceğim. Ancak çok da sorun değil gibi. Alt boru oldukça geniş, üst boru hafif kavisli. Üst borunun kavisli olması hoş bir detay bence ancak alt boru biraz fazla geniş gibi. Bagaj delikleri yok, tek suluk kafesi imkanı var. Vİtes ve fren kabloları üst borunun altına yerleştirilmiş. Bence en önemli nokta bu. Üst borunun üstüne yerleştirilip çirkin bir görüntü ortaya çıkmamış yani.

Maşa: Gelelim benim için önemli noktalardan birine. Zoom CH565-MLO model maşadan kilitli ve sertlik ayarlı bir maşa. Çalışma mesafesini tam bilmemekle beraber sanıyorum 100mm. Bozuk yolda bana oldukça iyi geldi arkadaşlar. En yumuşak ayarda kullanıyorum. Darbe emişi iyi, geri tepkimesi biraz hızlı gibi sanki. Ancak rebound ayarı yok tabii. Kilit mekanizması da tam kilitliyor ancak mm'lik bir boşluk kaldığı için yokuşlarda pedala her yüklendiğinizde tak tak diye ses yapıyor. Bu biraz can sıkıcı gibi. Bakalım biraz kullanımda nasıl olacak?

Vites sistemi: Bu bisikleti seçmemin önemli nedenlerinden biri de 8'li kaset sistem olması. Vİtes kolları Shimano'nun SL-M310 modeli, arka aktarıcı Altus, ön aktarıcı ise Tourney. Vites geçişleri seri ve sorunsuz. 32-11 oranlı kaset sistemi 7. ve 8. vites biraz ağır geldi heralde. Tourney 34-14 den sonra tabii. :)
Ancak yokuş yukarı kondüsyonunuz biraz bile varsa rahat çıkıyorsunuz.

Frenler: Benim için en önemli noktalardan biriydi frenler. Shimano'nun M355 modelli ön ve arka 160mm rotorlu hidrolik disk. Tepkileri şuan için yetersiz. Bunu balataların yeterince diske alışamamasına bağlıyorum. Hani araçlarda yeni balata değişimindeki gibi. Biraz alışmalı. Yorumunu ona göre yapacağım.

Lastikler: Arkadaşlar emin olun bu lastikler kesinlikle asfalta gelmez. Yani bu bisikleti alıp asfaltta, kaldırımda sürmek isterseniz bisikletten soğursunuz emin olun. Çünkü çok kalın (2.20) ve dişli. Yani alıp eve getirmek istediğimde gitmemek için direndi diyebilirim. Ancak tabii burada benim 1.5 ay hiç bisiklete binmememin de rolü olabilir tabii. Ancak iş toprak ve gevşek, çakıllı yollara girince tam tersine döndü diyebilirim. Zeminin aşırı gevşek olduğu yerlerde bile şaşırtıcı derecede patinaj yapmadan ilerledi dönüşlerde ne önden ne de arkadan bir kayma olmadı. Yani bu bisikleti almaktaki asıl amacım olan arazide bana ilk izlenim olarak çok güven verdi.

Jantlar ve göbekler: NG450 seçmemdeki ikinci sebep ise jantların örümüydü. Ng555-650 gibi modellerde kullanılan özel örüm jant hakkında bir çok şikayet duyunca o bisikletleri direk eledim. Duyduğuma göre kolay akort koyveriyormuş ve düzeltmesi de oldukça zormuş. Mantıklıda bence. Jant tellerinin bazı yerlerde arası çok açık. O kısımlarda meydana gelecek yamukluklarda tel de olmadığı için nasıl bir düzeltme yapılır bilemiyorum.
Gelelim göbeklere. Açıkçası isimsiz göbekler. Bir bilgi yok. Böyle olması beni şaşırttı. Yani Menjoy, Quando'da olsa bir marka beklerdim. Hatta arka göbeğin QR değil de somunlu sistem olması beni hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. Ancak göbeklerin her iki tarafında da plastik toz kapakçığı var. Bu benim için önemli bir detay. Yani içerideki bilyalar daha iyi korunacak. Akışı iyi gibi geldi ancak bu yorumu biraz daha kullanayım öyle yapmayı düşünüyorum.

Sele: Salcano logolu, oturma kemiklerimizin geleceği yere özel jel takviyesi yapılmış. Oldukça geniş olmasına rağmen biraz sert. Tabii bunu söylememdeki sebep XC250'nin selesinin müthiş rahatlığı. Zamanla alışırım heralde.

Pedallar: Markalarını bilmiyorum ancak alümünyum yapısı ve dişleriyle ayağı iyi kavrıyor diyebilirim. Suya girdiğimde kayma yapmaması beni sevindirdi. Çünkü normalde son zamanda aldığım ayakkabılar ıslak zeminde çok kayıyor.

Elcikler ve gidon: Elcikler Salcano logolu oldukça sert ve etsiz. Yani bisiklet üzerindeki en kalitesiz şey diyebilirim. Alyanlı bir elcikle yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum. Gidon ise gerek açısı gerekse uzunluğuyla(sanıyorum 65 cm) tam olması gerektiği gibi. Bisiklete yeterince hakimsiniz. Doğru yerde doğru manevrayı yapmakta da sıkıntı yapmaması benim için yeterli.

Şimdilik aklıma gelen bunlar arkadaşlar. Daha da çok şey söylemek isterdim ancak şimdilik yeterli çünkü çok kullanamadım. Yaptığım yorumların yanlış olmasını istemem.:)

https://i.hizliresim.com/WYWykq.jpg https://i.hizliresim.com/3o23LO.jpg https://i.hizliresim.com/aEPa3R.jpg https://i.hizliresim.com/Yb3a16.jpg https://i.hizliresim.com/y42v50.jpg https://i.hizliresim.com/pPvazN.jpg https://i.hizliresim.com/kvZDZD.jpg https://i.hizliresim.com/PMvVYO.jpg https://i.hizliresim.com/DJoAl3.jpg https://i.hizliresim.com/1djoy5.jpg https://i.hizliresim.com/4lYn8q.jpg https://i.hizliresim.com/jnzD19.jpg https://i.hizliresim.com/DJoAJl.jpg
 
Scudo
Hayırlı Olsun.
Güzel inceleme olmuş eline sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
Aynısının V fren modelini almıştım Mayıs ayında.Maalesef maşadaki boşluk ve tak sesi ilk aldığımda olmamasına rağmen zamanla oluştu.Kilitlediğim zaman yaklaşık yarım santim boşluk var ve o ses inanılmaz rahatsız edici.Sizinki ne durumda şu an ? Bir de sele üstü pedli kılıf ve pedli tayt giymeme rağmen sele halen sert geliyor.
 
NG 350 HD sahibiyim.
Şöyle bir mukayese ettim; vites takımları ve maşa farklı bahsi geçen model ile.
350HD seçmeden önce yaptığım araştırmalara ve aldığım referanslara göre, özellikle Zoom maşanın bahsettiğiniz probleminden çok şikayet gördüm.
Açıkcası aklımın bir köşesinde bu hep kaldı. 350HD üzerindeki maşa zoom maşadan çok çok iyi bir maşa gibi bir iddiam kesinlikle yok. Fakat 300km kadar asfalt, çakıl, dağ-bayır sürüşlerimde çok rahatsız olmadım. Kilitli vaziyette iken epeyce derin çukurlarda, tırmanışa göre bir miktar daha hızda, bu taklama sesini aldım zaman zaman. Fakat genel olarak bisiklet ile tırmanırken kuvvet uyguladığımda rahatsızlık verici bir durum olmuyor.

Sele konusunu çok dert etmeye gerek yok. Ezelden beri gelen giden bir husu bu sele. Alışmak lazım :) yada iyi paraları gözden çıkarmak... @gkmn76

Frenler ilk sürüşlerimde benide tatmin etmemişti, balataların konumundaki ufak ayarlamalar ile gayet tatminkar seviyeye geldi. Bence biraz kurcalamak gerek.
İnceleme için teşekkürler.. @AliÇimen
 
  • Beğen
Tepkiler: Minor Swing
Hayırlı olsun, bende ki salcano ile aynı seleye sahip tavsiyem jelli bir sele kılıfı alın bu şekilde sürmenizi tavsiye etmem.
 
@gkmn76 Maşa şuan için iyi durumda. Fakat jantlar ve göbekler çok dandik. Flibber bozuldu çıt çıt sesini yapmıyor ve de yük altında jant telleri gevşeme yapıyor. Ne kadar boşluğunu alsam da fayda etmiyor. Selesi de fazla etli. Biraz daha sportif bir sele olabilirdi. Bu yüzden keşke astro serisi tercih etseydim diyorum.

@aserifoglu Evet frenler iyi duruma geldi. Balatalar alışınca fren güzel ancak alt seviye bir sistem olduğu için uzun süreli frenlemelerde frenler memnun etmiyor. Aşırı bir ısınma oluyor.
 
Jant telleri gevşemesi sorunu bende de var.Bisikleti aldığımdan beri 400 km'yi aşmışımdır,belki de normaldir bu durum bilemiyorum,ara sıra jant anahtarıyla hafifçe sıkıyorum gevşeyen telleri.
 
@AliÇimen @gkmn76 Rodaj için satın aldığınız yere gittiniz mi acaba?
Tellerin bazılarında gevşemeler bende de mevcut, henüz 300 km lere ulaştım fakat rodaj için zaman bulamadım. Bisikletin rodaja ihtiyacı var diye düşünüp, telleri bu mevzuya dayandırıyorum ben. Ayrıca ön attırıcının vites küçültürken zaman zaman kararsızlık yaşaması söz konusu, rodaj zamanı bu şikayetide dile getireceğim.
 
@gkmn76 Normal değil hocam. Eğer torku yükseltirseniz janttan çıt çıt sesi geldiğini duyuyorsunuz. Yani tellerin gevşek olduğu yerden bariz esniyor. 1-2 kere gevşer sıkarsın bir daha gevşemez ya öyle değil işte.

@aserifoglu 700 küsür km yaptım hocam rodaj zamanlarını çoktan geçtim. Maalesef kabul etmemiz gereken bir gerçek ki 5 para etmez jant, sele, elcik,pedal ve ayaklık barındırıyor. Maşa bakalım ne olacak?
 
@AliÇimen Memnun değilmisiniz ? 1000 tl fiyatla hangi bisikleti önerirsiniz ?
 
Pedallar kötü,jant seti kötü,maşa kötü,sele sert,lastikler 2.25 kalınlıkta ve ağır,göbekler sıradan.Ne kadar köfte,o kadar ekmek.Yakın zamanda pedallar ve dış lastikleri değiştirmeyi planlıyorum.Sonuçta orta karar bir başlangıç bisikleti,çok fazla da birşeyler beklememek lazım.
 
Geri