Scudo Sports

Salcano XRS 030 Apex ve XRS 030 Tiagra farkı

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
665
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
Selamlar,
İkinci bisiklet arayışına başladım. Daha önceki tavsiyeler sebebiyle 2 alternatife kadar indim.
1-) Salcano XRS 030 Apex (link)
2-) Salcano XRS 030 Tiagra (link)
(Web sitesindeki fiyatları dikkate almayınız)

Gördüğüm kadarıyla aralarındaki fark;

-Apex modelinde sram donanımı mevcut. Tiagra modelinde ise Shimano Tiagra set var.
-Apex modeli 8,50 KG Tiagra modeli ise 8,85 KG (bu fark benim için önemsiz)

Aralarındaki fiyat farkı (benim alacağım fiyata göre) yaklaşık 400 TL. Kendi bisikletçimde her iki model de stoğunda mevcut olmasına rağmen aradaki fiyat farkı sebebiyle Tiagra'yı tavsiye ediyor.

Sorularım şu:

400 TL'lik fiyat farkını karşılayıp Apex modeli almaya değer mi?
Sram ve Tiagra donanım arasında bu kadar fiyat farkı normal mi?
(Aradaki 350 gramlık ağırlık farkı önemsizdir)
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
Scudo
Tiagra %40< Apex %60 < 105 . Kullanımda etkilemez bence. Renklerden dolayı bile Tiagra olan modeli alırdım
 
@Metin Öztürk

Renk olarak Tiagra modeli benim de hoşuma gitti. Malzeme kalitesi ve kullanım bakımından 400 TL'lik farka değer mi değmez mi onu bilemiyorum. Ya da benim gibi amatör kullanıcı için Apex modeli gereksizse tercihimi Tiagradan yana kullanabilirim.

Cyclocross 02 Apex var bir de. Aslında o da kafamı kurcalamıyor değil :) Avid HD fren sebebiyle 10 kg ağırlığa ulaşmış durumda sanırım.
 
Amatör kullanıcıların, aradaki farkı net biçimde hissetmelerinin mümkün olacağını düşünmüyorum. Keyif için biniyorsanız, Tiagra'yı alın, artan parayla tüm ihtiyaçlarınızı alırsınız. Cyclocross ise biraz farklı bir kategori. Disk fren nedeniyle tercih etmezdim şahsen cyclocross alacak olsam bile.

Apex olan bende mevcut. Başka bir modele geçtiğim için satıyorum. Aklınızda bulunsun.
 
Eger performans farki sizin icin onemli degilse tiagra olabilir.fakat aradaki 400 tl farka deger mi derseniz kesinlikle deger.onemli olan aradaki farka ihtiyaciniz var mi bunu belirlemeniz.size uygun kadroyu belirleyin ve ihtiyaciniza gore secim yapin.renk olarak her iki modelin de her iki renk secenegi de mevcut.tiagra modeli benim de almayi dusundugum bisikletti fakat tiagra sistemde fren kollari cok esniyor.takim arkadasimin birinde vardi kullanmistim.sonrasinda ise apex modelini satin aldim.ve son derece de memnundum.aradaki fiyat farkina degdi fakat eger ihtiyaciniz yoksa tiagrayi da alabilirsiniz.
 
@ahmetcan44

Hali hazırda MTB kullanıyorum. Bu sebepten dolayı diğer bütün aksesuarlarım mevcut. Yarış bisikletine ek olarak alacağım tek aksesuar büyük ihtimalle suluk kafesi olur.
Sıfır ürün almayı tercih ediyorum. Ve taksitle alacağım. Yine de teklifiniz için teşekkür ederim.

@fatihaydın
Her iki modeli de kullanmışsınız ve fren kollarındaki farkı belirterek ihtiyaç duyduğum bilgilerden birine değinmişsiniz. Siz ve sizin gibi kullanıcı yorumları lazım bana. Hatta gruplarda her iki bisiklet kullanıcısına denk gelirsem rica edip deneyeceğim :)
 
Merhabalar

Öncelikle size birinci tavsiyem Salcanodan uzak durmanızdır, linkteki inceleme konuma bir göz atarsanız anlarsınız neden böyle dediğimi.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=106771&highlight=

İkinci olarak ise illa tiagra ve apex arasında kaldıysanız denildiği gibi aradaki fiyat farkına ihtiyacınız yoksa apex almanızdır. Ben olsam öyle yapardım yani.

Cyc_02 deki disk fren konusuna gelince ; hidrolik değil mekanik disk fren kullanılmıştır. Avid BB5 ( araştırdığım kadarıyla en fazla tavsiye edilen 2 mekanikten birisi ) performansı çok iyiydi benim tecrübelerime göre. Ama cyclocross sahiden ayrı bir sınıf. Melez olması yol bisikleti karakterini ta olarak yansıtacağını düşündürmesin size ;)
 
Ön ayna apex te 53. Bence iddaalı.
Ben tiagra kullanıyorum yaklaşık 6 aydır. Yüksek kadans teorisinden dolayı 52 aynayı neredeyse hiç kullanmıyorum. 39 çoğunlukla yetiyor. Bazen 52 ye alışayım diye 10-15 km çevireyim diyorum, 2-3 üncü rubleye düşünce vazgeçiyorum. 34-35 ortalama ile de gidiyorum. Hele birde genel olarak parkurunuzda ufak rampalar da varsa siz düşünün.
 
@Gökhan Ö.

bu mantığa hastayım oldum olası. bir markanın bir modeliyle sorun yaşayanlar (bu illa bisiklet olmak zorunda değil. aklınıza ne gelirse tv, araba vs), bir model yüzünden koca markayı karalayabiliyorlar.

şu örneği vermiştim dhaa önce, yine vermek isterim. mercedes a serisi ilk çıktığında, virajlara sert girildiğinde devrilme tehlikesi vardı. çok eleştirilmişti. ama mercedes zamanla eksiklikleri giderdi. mercedes yine mercedes. yoldan on kişi çevirin, bilen bilmeyen herkese hayalindeki arabayı sorun. yarısı mercedes der.

eleştiri yaparken duygusal davranmak manasız. sonuçta aldığınız mal, taklit çin malı değil.
 
hocam, aralarında öyle ahım şahım fark yok. apex olanını kullanıyorum, bisikletimden gayet memnunum. alimünyum olmasına rağmen, hem hafif hem dayanıklı. öyle birilerin demiş olduğu gibi kötü bir kadroya sahip değil. açıkcası başlangıç için yeterli bir bisiklet. pişman olmazsınız diye düşünüyorum.

ruble'den dolayı yokuşlarda biraz zorluyor ama, o ayaklar nasıl güçleniyor zamanla. açıkcası zora alışmak gerekiyor.
 
Ohooo. Benim kafa iyice çorba oldu :)
@Gökhan Ö.

MTB'mi aldığım bayiden alacağım. Bu sebepten dolayı üretimden kaynaklı hatalar çıksa bile çok kısa sürede çözüme kavuşturacaklardır.
@bajak

Tiagra modelinde gidonun üst tarafında da ayrıca fren kolları var mıydı acaba?

@Ali Demir
Apex kullanan birini yakalamışken sorayım hemen :)

Apex'in vites kollarına alışmak kolay mıdır? Gidonun üst kısmına ikinci bir fren kolu takılabiliyor mu?
 
@bajak

53-39 herkesin baş edebileceği bir aynakol değil bence de. Hele ki kilitli pedalsız başlayacaksanız, çok zor. Bir an önce kilitli pedala geçmekte fayda var.
 
Çetin bey,
Ekstra fren kolu sorduğunuz için bence bu modelleri ikinci yol bisikleti olarak düşünün. 800-1000 TL lik giriş seviyesi daha ekonomik olacaktır. Tarzınız daha çok cyclo veya city gibi geldi. Kullanmayacağınız veya performans almayacağınız herhangi birşeye gereksiz bedel ödemeyin. Hanım istedi diye bianchi slr150 aldım, ama gene 25-26 gidiyor. Haftada 1 anca kullanıyor. Yarı fiyatına MTB de aynı işi görüyordu. Eğer son kararınız 2 model arasında ise tiagrayı tavsiye ederim. Mavi lastik ve mavi gidon bandı sarınca muhteşem oldu. (2x11$+8$-chainreactioncycles-7 günde teslim)
 
hocam vites kollarına alışmakta zorluk çekmedim. 1 tıkta ağır kadansa geçiyorsun, iki tıkta da hafif kadansa. fren ile vites kolu aynı yerde bulunuyor ki, bu da kullanım açısından kolaylık sağlıyor.

gidonun üst kısmına ikinci bir fren takılır mı , takılamaz mı bunu bilemiyorum. arkadaşlarımız yardımcı olur muhakkak.
 
@Cemali Avcı


Öncelikle üslübunuza dikkat etmenizi önereyim.

Yazdıklarınızdan verdiğim linki tamamen okumadığınız yada üstün körü okuduğunuz fikrini edindim.

Bireysel olarak benim yada tavsiyem hakkında ne düşündüğünüz doğrusu pek umurumda değil. Ancak tavsiyemi eleştirecekseniz ve bu eleştiri birisine ( konuyu açan arkadaşa ) yanlış yönlendirme şeklinde yansıyacaksa cevap vermek zorundayım.

Ben herhangi bi "mal"ı eleştirmedim dikkat lütfen, ben markayı kötüledim. Kötülemek sayılmaz aslında , tecrübeLERime dayanarak öneride bulundum.

Geçen sezon piyasa fiyatı toplam 4750 civarında 2 adet Salcano bisiklet aldım. Üzerinde Apex, Mavic, Ritchey , X7 olan bisikletler bunlar...

İkisini de şehrimden ve aynı bayiden aldım. İkisi de sipariş üzerine geldi. İkisinde yaşadığım sorunlardan bazılarını linkteki konuya yazdım zaten. Bu iki "orta sınıf" bisiklette almadan ve aldıktan sonra yaşadıklarım komik , sinir bozucu ve heves kaçırıcı idi. Şu an halen daha 1 sene garantisi olan CX bisikletimin kadrosundan memnun olduğum ama üzerinde salcano yazmasından tiksindiğim için tekrar boyamaya karar verdim. Garantisini yakmak pahasına. Sanki bi işe yarıyor da.

Ben 2 bisikletimden de memnundum ve severek kullanıyordum. Falanca komponenti kötü seçilmiş yada sram'ın defolu malları var üzerinde falan demiyorum dikkat edin. Salcanonun üstlendiği, tedarik, montaj, teknik servis, müşteri ilişkileri ve garanti yada yedek parça olarak satış sonrası ürünün arkasında durma konularının hiçbirini beceremediğini söylüyorum. Bunu da uydurmuyorum kanıtlarla konuşuyorum.

Bende diyorum ki , müşterilerin eleştirilerini değerlendirirken yaparken yüzeysel bakmak ve genelleme yapmak manasız. sonuçta aldığınız mal, market bisikleti değil.

Bana cevap hakkı doğuracak bişe söylemediğiniz müddetçe bu konuda daha konuşmak istemiyorum.

F.Çetin , Apex kollar hakkında sormuşsunuz , elimden geldiğince ona da cevap vereyim. Başlarda kesin afallıyorsun, daha önce yol vites kolları kullanmadıysan da afallıyorsun Ama sonrasında alışıyorsun. Vites arttırma ve azaltmayı küçük kollar ile yaptığından rublede bazen 1 den fazla vites attırma yapıyorsun ama sonrasında el alışınca hiç sorun olmuyor. Şu anki yol bisikletimde 105 kollar kullanıyorum. Apexin kullamını daha çok seviyormuşum onu farkettim.

Aynakol dişli sayısına gelince 50-34 vardı Cyclocrossta ve bana tam kararında geliyordu. 53 dişli hiç kullanmadım ama sizde kullanmadan karar vermeyin derim. Ama salcano eline geçeni bisiklete takan bi firma.Belki montaj konusunda lehinize bi ayrıcalık isteyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
@bajak

800-1000 TL'lik bir bütçe ile alınacak yol bisikletinin bir süre sonra zevk vermemeye başlayacağını öğrendim. Anlık yerine gelecekte de zevkle kullanabileceğim bir model almak istiyorum.

City modeller bana hibrit model olarak görünüyor. Bu sebepten dolayı city düşünmüyorum kesinlikle. Gidon üstünde fren kolu tercihimin sebebi ise gerek düşük tempolarda gerekse sırtımı dinlendirirken bir yandan da ani durumlar karşısında frenleri de kullanmak istediğim içindir. Ama benim için olmazsa olmaz değildir.

Yine de bilgilendirme için teşekkür ederim.
@Gökhan Ö.

Vites kollarının ilk etapta garip geleceğinin farkındayım. Daha önce mtb kullandınız mı? Eğer ki kullandıysanız yol bisikleti vitesine geçiş süreci uzun ve sıkıntılı mıydı?
Vites geçişi ve frenleme konusunda reflekslerim yeterlidir. Anlık yavaşlamalar veya vites değiştirmelerde çabuk davranabiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
edit: yanlış post. yöneticiler silebilir.
 
@F.Cetin

Daha öncesinde uzun süre mtb kullanmıştım CX Apex 'i almadan. Endişelendiğiniz kadar sorun olacak bi durum değil cidden doubleTap kollar. hatta sorun değil, sadece değişik bi tarz olduğundan alışma süreci gerektiyor. bi süre sonra bakıyorsunuz ki refleks olarak rahatlıkla doğru vitese atıyorsunuz. Es kaza 1 dişli öne yada arkaya gitse ne olacak ki hem, yarış koşan kişiler değiliz neticede dünyanın sonu değil, hemen tersi komut verdikten sonra apex'in geçişleri gayet hızlı olduğundan anında toparlıyorsunuz zaten :)

Gidonun düz kısmındaki ek fren kollarına gelince , CX'un hakkıyla kullanımında ihtiyaç duyulacak bişe sahiden. Ancak asfaltta kullanılacak yol yada CX bisikleti için gereksiz geliyor bi süre sonra. Başlarda benim de alışma korkum vardı ama sonradan hiç kullanmamaya daha da sonrasında görünüş olarak da hoşuma gitmemeye başladılar. Arkadaşların da dediği gibi sizin şu an düşünmeniz gereken konu aynakol dişli sayısı...
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
Selamlar yeniden.
Bir yandan XRS 030 Apex'e yeşil ışık yakarken diğer yandan araştırmaya devam ediyorum. Zira XRS 030'un fiyatı belli. Aynı fiyatlarda daha üst donanıma sahip başka marka-modeller var mıdır?

Birbirine yakın fiyatlar;

Cannondale Caad 8 (sora donanım. Aynakolda 3'lü set var. rampalar rahat olur)
(link)

Focus Culebro 4.0 (aynakolda 3'lü set)
(link)

Scott Speedster 40 (aynakol 3'lü)
(link)

Specialized Secteur Sport X3 (aynakol 3'lü)
(link)

Yukarıdaki alternatiflerde dikkatimi çeken ortak noktaları aynakoldaki 3'lü set oluşu.
XRS 030 Apex'in aynakol 2'li olmasına rağmen 53/39 diş sayısı düz ve hafif eğimli yollar için oldukça iddialı.

Kısacası işin içine aynakoldaki dişli sayısı girdi ve benim kafa iyice çorba olmaya başladı. :eek: :eek:
 
arkadaşlar bende bu bisikletleri düsünüyorum apex modelindede mavi kadrosu varmı peki bir arkadaş mevcuttur demişti . net olarak ..?
 
Geri