B
BF Okuru
Misafir
Merhabalar sevgili bisiklet severler;
Yaklaşık 3 haftadır üzerinde çalıştığım bisikleti sonunda toplamayı başardık ve sizlerle paylaşmak istiyorum.Bu projede emeği geçen;
Kadro için Erhan Abime
İşçiliği ve ustalığı, tüm deneyimiyle bana yardımcı olduğu için Selim Usta'ya..
Forumda her türlü sorunuma ve soruma elinden geldiğinin fazlasıyla çözüm bulan, hemşerim Ömer Abime,
ve şuan aklıma gelmeyen diğer tüm büyüklerime/dostlarıma teşekkür ederim.
Aslında bu bisiklete diğer bisikletler gibi yarış aksamı koymayı planlıyordum; ama babamın fikriyle elimizde fazladan duran göbekten vitesi takalım dedik. Küçük bir ön araştırma ile ''washer'' denen, göbeği kadroya kilitleyen uygun ölçülü parçalar yardımıyla bu vitesi kullanabileceğimizi ilk etapta öğrenmiş olduk.Bunun üzerine diğer parçaları aramaya ve almaya başladık.
(link)
Erhan Abimin gönderdiği kargo;
(link)
Kargo geldikten sonra internetten ulaştığım diğer parçalar..
(link)
(link)
(link)
(link)
Aynakolda bazı değişiklikler yaptım; 50'lik büyük dişliyi çıkarıp 34'lük küçük dişliyi kullanmam gerekiyordu ama tek yaprak takılınca vidalar uzun geldi!Bu sorunu çözmek için 1. sanayiye gittik ve tornacıda uygun ölçülü vidaları işlettik.Sorunu böylece çözmüş olduk.
(link)
Bu sayfada görebileceğiz üzere, bu göbeği sabitlemek için kadro ''dropout'' açısına uygun açılarda üretilen ''washer'' denen parçalar var.Ben de gri-siyah dediğimiz küçük açılı ''dropout'' için olanlar vardı, ebay üzerinden yeşil-mavi; 8 numara olan 60-90 derecelik kadrolarda kullanılabilen parçaları sipariş ettim ve 14 gün gibi bir sürede geldi.
(link)
Buraya kadar sorunsuz geldik, ama en büyük sorun konusunda hazırlıksız yakalandım.Zincir gerginliğini nasıl ayarlayacağız? Normal açık bir kadro değil, o yüzden arka göbeği ileri geri hareket ettirerek zincir gerginliği ayarlanamaz.Ben de bu durumdaki insanlar ne yapıyor diye araştırdığımda, zincir gergisi diye bir aparatın olduğunu öğendim. Mağazalarla iletişime geçtim,konuştum ve kontra frenlerde kullanılamayacağını öğrendim.Aslında kullanılabilir ama uygun model 40 sterlin kadar olunca vazgeçtim. Daha sonra tek baklalı zincirlerin olduğunu ve tam da bu iş için kullanılabileceğini öğrendim.Şansıma, İzmir'de satan bir yer buldum.Kess Bike'a gidip aldım.
(link)
Bmx zinciri, gayet sağlam,şık. Metalik bir rengi var ve dikkat çekici. En büyük sorunumu halletmiş oldum.
Bunlardan sonra bugün sabah Selim Usta'ya gittim ve birkaç saat önce toplama işini bitirebildi.
Zincir gerginliğini ayarlıyor.
(link)
Eve taşırken..
(link)
Hızlıca çektiğim birkaç fotoğraf.
(link)
(link)
(link)
Daha iyi resimleri gün ışığında önümüzdeki günlerde yüklemeyi planlıyorum.Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Yaklaşık 3 haftadır üzerinde çalıştığım bisikleti sonunda toplamayı başardık ve sizlerle paylaşmak istiyorum.Bu projede emeği geçen;
Kadro için Erhan Abime
İşçiliği ve ustalığı, tüm deneyimiyle bana yardımcı olduğu için Selim Usta'ya..
Forumda her türlü sorunuma ve soruma elinden geldiğinin fazlasıyla çözüm bulan, hemşerim Ömer Abime,
ve şuan aklıma gelmeyen diğer tüm büyüklerime/dostlarıma teşekkür ederim.
Aslında bu bisiklete diğer bisikletler gibi yarış aksamı koymayı planlıyordum; ama babamın fikriyle elimizde fazladan duran göbekten vitesi takalım dedik. Küçük bir ön araştırma ile ''washer'' denen, göbeği kadroya kilitleyen uygun ölçülü parçalar yardımıyla bu vitesi kullanabileceğimizi ilk etapta öğrenmiş olduk.Bunun üzerine diğer parçaları aramaya ve almaya başladık.
(link)
Erhan Abimin gönderdiği kargo;
(link)
Kargo geldikten sonra internetten ulaştığım diğer parçalar..
(link)
(link)
(link)
(link)
Aynakolda bazı değişiklikler yaptım; 50'lik büyük dişliyi çıkarıp 34'lük küçük dişliyi kullanmam gerekiyordu ama tek yaprak takılınca vidalar uzun geldi!Bu sorunu çözmek için 1. sanayiye gittik ve tornacıda uygun ölçülü vidaları işlettik.Sorunu böylece çözmüş olduk.
(link)
Bu sayfada görebileceğiz üzere, bu göbeği sabitlemek için kadro ''dropout'' açısına uygun açılarda üretilen ''washer'' denen parçalar var.Ben de gri-siyah dediğimiz küçük açılı ''dropout'' için olanlar vardı, ebay üzerinden yeşil-mavi; 8 numara olan 60-90 derecelik kadrolarda kullanılabilen parçaları sipariş ettim ve 14 gün gibi bir sürede geldi.
(link)
Buraya kadar sorunsuz geldik, ama en büyük sorun konusunda hazırlıksız yakalandım.Zincir gerginliğini nasıl ayarlayacağız? Normal açık bir kadro değil, o yüzden arka göbeği ileri geri hareket ettirerek zincir gerginliği ayarlanamaz.Ben de bu durumdaki insanlar ne yapıyor diye araştırdığımda, zincir gergisi diye bir aparatın olduğunu öğendim. Mağazalarla iletişime geçtim,konuştum ve kontra frenlerde kullanılamayacağını öğrendim.Aslında kullanılabilir ama uygun model 40 sterlin kadar olunca vazgeçtim. Daha sonra tek baklalı zincirlerin olduğunu ve tam da bu iş için kullanılabileceğini öğrendim.Şansıma, İzmir'de satan bir yer buldum.Kess Bike'a gidip aldım.
(link)
Bmx zinciri, gayet sağlam,şık. Metalik bir rengi var ve dikkat çekici. En büyük sorunumu halletmiş oldum.
Bunlardan sonra bugün sabah Selim Usta'ya gittim ve birkaç saat önce toplama işini bitirebildi.
Zincir gerginliğini ayarlıyor.
(link)
Eve taşırken..
(link)
Hızlıca çektiğim birkaç fotoğraf.
(link)
(link)
(link)
Daha iyi resimleri gün ışığında önümüzdeki günlerde yüklemeyi planlıyorum.Okuduğunuz için teşekkür ederim.