Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Schwalbe One Yol Lastiği V-Guard 2017

A

Anonim

Silinmiş hesap
SHWALBE-ONE-2017-velo-1-800x440.jpg


Yol bisikleti sahiplerinin en çok kafasını karıştıran konuların başında dış lastik seçimi yer almaktadır. Schwalbe firmasının 2017 yılı itibariyle yeni versiyonunu çıkardığı Schwalbe One V-Guard 2017 lastiğini mercek altına yatıracağız. Öncelikle lastiğin basınç kapasiteleri ve ağırlığını ele alalım.

Genel Bakış;

Basınç aralıkları: 23c: 85 to 145psi; 25c: 85 to 130psi; 28c: 85 to 115psi

Ağırlık:
  • 23c: 205gr
  • 25c: 225gr
  • 28c: 245gr

Yukarıda belirtilen ağırlıklar firmanın verileridir. Hassas tartımda 23c lastiği 225 gr olarak tarttım.
Yük Kapasitesi (Max): 70 kg (tek lastik için)

yuvarlanma.png


YUVARLANMA DİRENCİ

Schwalbe firmasının clincher versiyonu olan dış lastikleri serisinin en düşük yuvarlanma direncine sahip olan Schwalbe One modeli eş değer rakip muadil dış lastiklerle karşılaştırılmasında başarılı sonuçlar aldığını gözlemleniyor. Kişisel deneyimlerimize göre sürüş esnasında lastiğin yuvarlanmasın da karşı direnç hissetmiyorsunuz bu sayede gücünüzü optimum seviyede kullanarak çok daha keyifli sürüş hissetmenize olanak sağlıyor. Yuvarlanma direncinin oldukça düşük olmasını sağlayan etkenlerden bir tanesi dış lastiğin yanaklarının 0.5 mm incelikte yapılması. Hız konusunda kullanıcıyı fazlasıyla tatmin ettiğini söyleyebiliriz.
Şimdi Schwalbe One’nın rakip firmaların piyasaya sunduğu muadil lastiklerle yuvarlanma dirençlerini karşılaştıralım.
yuvarlanma-direnci-kar%C5%9F%C4%B1la%C5%9Ft%C4%B1rma-2.png


Yukarıdaki tabloya göre Continental Grand Prix 4000S II ve Vittoria Corsa G+ (open) 120 psi basınç da 12.2 watts güç harcıyor. Schwalbe One V-Guard ise 120 psi hava basıncında 12.3 watts güç talep ediyor.
Genel olarak binicilerinin çoğunun 110-120 psi arasında lastik basınçlarını kullandığını düşünürsek Schwalbe One’nın muadil lastikleriyle arasındaki 0.1 Watts farkının önemli ve hissedilir olmadığını söyleyebiliriz. Hatta Schwalbe One’nın rakip lastiklere göre daha yüksek basınca (130-145 PSİ) destek vermesi sayesinde yuvarlanma direnci konusunda daha öne çıkacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.


Not : Yukarıdaki karşılaştırma tablosu Schwalbe One’nın eski versiyonuna göre hazırlanmıştır.

YOL TUTUŞ ve DAYANIKLILIK

Lastiğin eski versiyonu tamamen slick(dişsiz) olarak piyasaya sunulmuşt. Bu bazı kullanıcılar için virajlara ve hafif ıslak zemine denk geldiklerinde ister istemez güvensizlik hissi oluşturduğunu biliyoruz. 2017 yılı itibariyle Schwalbe bunu sezinlemiş olacak ki yeni versiyonu desenli yaparak kullanıcı isteklerine cevap verdi. Artık bu sayede lastiğin yola tutunması güçlendi, lastikler virajda güven veriyor.
Dayanıklılık; Lastiği sürekli olarak taş, çakıl bozuk yollar içeren yollarda kullanmayacaksınız kesinle hızlı deformasyon sürecine girecek lastik değil. Schwalbe One performans lastiğini kullanım yönünden uygun şartlarda kullanırsanız ömrü lastik sınıfına göre kullanıcıyı fazlasıyla memnun edicek seviyede.

PATLAMA DİRENCİ

Firmanın patlama direnci bilgilendirmesini göre son derece kesilmeye karşı dayanıklı teknolojisi ile delinme direnci olağanüstü yüksek bir düzeyde. Yılan Derisi yanak koruması ile birlikte, çift koruma teknolojisi yer almaktadır.
V-Guard olarak adlandırılan patlak koruması yarış lastiklerinde güçlü seviyede koruma sağlıyor.
triplestarcompound.jpg

Lastiği 1.500 km mesafeden beri kullanıyorum şu ana kadar iç lastiğe delen herhangi bir yabancı cisim ile karşılaşmadım. Performans lastiklerinin en önemli handikaplarından biri olan patlama direnci konusunda bu lastik şu ana kadar benim güvenimi fazlasıyla kazandı. Zayıf da olsa lastik yanaklarında yer alan koruma teknolojisi sayesinde yanaklardan oluşabilecek patlamalardan sizi koruyacaktır.
Schwalbe-One-koruma.png

Genel olarak Schwalbe firmasının lastiklerinin patlak dirençleri konusunda öne çıktığını düşünürsek performans lastiği olan Schwalbe One modelinde başarılı bir iş çıkardığını söyleyebilirim.
İSTEĞE BAĞLI 4 FARKLI RENK SEÇİMİ

Schwalbe_One_V-Guard-renk-1.jpg

Lastik renginin bisikletinizle uyumlu olmasını sağlamak adına güzel düşünülmüş bir detay. Klasik model dışında mavi, kırmızı ve beyaz modelini seçme özgürlüğüne sahipsiniz.
Lastiğin 23mm, 25mm ve 28mm seçenekleri var. 23mm olan modelinin renk seçenekleri malesef yok.

ÜRÜN FİYATI

Lastiğin eski versiyonu çeşitli e-ticaret sitelerinde satılıyor. Fakat yeni modeli Türkiye’de henüz satışta değil. Ürünü yurt dışı sitelerinden uygun fiyata satın alabilirsiniz.

Wiggle : 27.25 € ((link))
Chainreactioncycles: 31.99 € ((link))
Bike-Components : 46,18 € (avantajlı çift fiyatı) ((link))

PUANLAMA

Güçlü ve Zayıf Yönleri
  • Yuvarlanma Direnci: 5 (6 üzerinden)
  • Yol Tutuş : 5 (6 üzerinden)
  • Yol dışı – arazi : 1 (6 üzerinden)
  • Patlak Koruma : 4.5 (6 üzerinden)
  • Dayanıklılık: 4 (6 üzerinden)

Ürünün öne çıkan yanları nedir?
Hız, güçlü patlama direnci, dayanıklılık.

Ürün hakkında özellikle sevmediğiniz yönler
Islak zemin performansı.

Bu lastiği kimler almalı?
Performans dan ödün vermeden, güçlü patlak koruması ve dayanıklı lastik arayan kişinin ilk tercihi olmalı.

Ürünü tekrar satın almayı düşünüyor musunuz? Evet.

Ürünü bir arkadaşınıza tavsiye eder misiniz? Evet.

Genel değerlendirme: 9/10

Kaynak : (link)
 
Scudo
Hali hazırda durano Plas raceguard modelini kullanıyorum bundan sonra schwalbe dışında başka bir lastik kullanmam gerçekten hiç patlama durumu yok fiyatlar da diğer rakiplerinden daha iyi seviyede.
 
@Çağdaş78

Siteye giriş yaptıktan sonra gönderi TR seçilince vergi ücreti düşülerek fiyat 46,18 euro olarak güncelleniyor.
 
Ben de bu lastikleri kullanıyorum. Tabi yerli satıcılarımız mağazalarında yıl almış lastikleri güncel modellerin fiyatlarıyla sattığı için, bilmediğim eski bir versiyonunu satın almışım. 2017 fiyatına.
Yine de continental us2 stok lastiklerden sonra bambaşka bi sürüş keyfi başladı. Ciddi performans artışı oldu. Aşırı zorlu koşullarda sürmek zorunda kaldım. 2-3 km kazınmış asfaltta iniş, yeni dökülmüş asfaltta 15 dk sürüş gibi aşırı durumlarda patlak yaşamadım.
2 kere sivri cisim batması sonucu yama yaptım 1500 -,2000km civarı boyunca. Ufak yarıklar oluştu haliyle lastikte. Bunu da biraz lastiğin eski olmasına veriyorum. Siz ne dersiniz?
İnceleme için teşekkürler. :harika:
 
Lastik biraz şans işidir, schwalbe one ile yarışırken lastiği patlayan bir arkadaşım düşüp köprücük kemiğini kırdı ve bir yıl fizik tedaviye rağmen hala bisiklete binerken sıkıntı yaşıyor.
Bunun dışında yüksek psi daha fazla akıcılık sağlar düşüncesi çok doğru değil. Lastik gereğinden fazla sisirildiginde yol direnci maalesef azalmiyor. Kontrol ve konfor sorunları ortaya çıkıyor
 
Lastik firmaları hafif gözükmek adına ağırlıklarını düşük gösterebiliyorlar veya geniş gözükmek için gerçekten farklı (622×25 yazan lastiğin 622×24 çıkması gibi) değerler yazabiliyorlar. Continental böyle yapmadığı için mümkün mertebe onu kullanıyorum. Ömrü de uzun oluyor. 2011 model bisikletin Conti Sport Contackt lastikleri daha yeni bozulmaya başladı. Onun dışında GP 4000 ve kışın Fourseason kullanıyorum, memnunum. Şimdi GP 4000'in yeni modeli test ediliyor. Çıkınca muhtemel sonraki lastiğim o olacak. Düşük yuvarlanma direnci garanti tabi.
 
@Cem cm

Taşlı çakıllı yollardan ister istemez sık geçtiğimden dolayı küçük kesikler bende de var. Yarık boyutuna kesiler ulaşmadığı müddetçe problem oluşturmaz. Bu tarz lastiklerde TR'den aldığınız lastiklerin raf ömrünü bilmiyoruz çok sık satıldığını düşünmüyorum eğer bu lastikler uzun süre raf da beklediyse deformasyona uğramaya başlıyor. Hızlı satış sirkülasyonu olan yurt dışı sitelerden yeni versiyonlarını almak daha akılcı olabilir.
 
Merak ettiğim lastiklerden biri. Conti gp4000 s2 kullanıyorum şuanda. Genel olarak cok benzer Conti ile tüm değerler. Alırken daha uygun diye Conti almıştım. Bir sonraki sefere bakalım hangisi uygunsa ondan devam...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Ertan M. Durano raceguard modelini bende düşünüyorum. Fikirlerinizi söylerseniz memnun olurum. Katlanir modelini mi aldınız ? Birde nerden aldınız ?
 
@Hasan Ç. Evet katlanır modelini zamanında merlinden almıştım.Gayet güzel bir lastik şuan kullanmıyorum ama neredeyse 8 ay kullandım sadece 1 kere patladı.Crc den alabilirsiniz renk seçeneği fazla kargo merlinden daha uygun.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdal Apardım
ıslak zemin ve kış için yol bisikletine ne marka model lastik tavsiye ederisniz arkadaşlar
 
Bumu yoksa continental grand prix 4000 s ii mi
 
Schwalbe Pro One 700x23 UST Dış Lastik Siyah bu lastik Erdoğanlarda iç lastikli ve iç lastiksiz olarak kullanılabiliyor deniliyor ! Yurt dışı sitelerde böyle bir söylem bulamadım.Acaba Erdoğanlar yanlış bilgimi vermiş ? Özellikle Bike 24 (link) bu şekilde de bir fiyatı var !
 
@mutlu07 ıslak zemin ve soguk kış asvaltı için en çok tercih edilen lastik continental 4 seasons dur. Lastik biraz pahalı ancak patlak direnci de çok yüksek ve yuvarlanma direnci de gayet başarılı.
(link)

fiyatlara çeşitli sitelerden bakabilirsiniz bu arada (link)
sitesinden kıyaslayabilirsiniz
 
@mühendis
Schwalbe Pro One tubeless'tır, iç lastiksiz de kullanabilirsiniz.
 
Schwalbe One V-Guard lastik için yurt dışı sitelerden bir dolu kullanıcı yorumu okudum. Eski model lastiğin ıslak zemin yol tutuşunun çok başarılı olduğunu ancak 2017 üretimi desenli versiyonun Conti S2 gibi kaydığını söylemiş birkaç kullanıcı. Desensiz modelini sipariş ettim bakalım. Deneyimlerimi yazarım.
 
@hakkında: boşluk
Kafana göre takıl kardeş rahatına bak kış geldi zaten kışın bisiklet mi sürülür akıl kărı değil otur sıcak evinde soba da patates pişir demle çayını işin mi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: mertznc
connti bende mevcut fakat en ufak suda kayor ben anlamadım giti başka tavsiyeniz varmı ıslak zemin kış için
 
Geri