Scudo Sports

Sedona 711 kadro kırımı :(

Kayıt
5 Mayıs 2014
Mesaj
14
Tepki
7
Şehir
istanbul/maltepe/idealtepe
Öncelikle herkese iyi forumlar dilerim. Bugün arkadaşımla birlikte abimden yadigar yurtdışından aldığım 14 ınch sedona 711 ile parkurdaydım. Herşey çok güzeldi eve dönüyordum. Evin önünde bunny-hop denemesi yaptım (2 defa) 2. denememde kadrom kırıldı.:acpsnr:Ben demir yorgunluğu olduğunu düşünüyorum. (bisiklet 5 yıllık.)
SORUM :
Kadrom kaynak tutarmı (bildiğim kadarıyla aliminyum veya titanyum ) ?
Kadroyumu değişmelimiyim?
Sağlam 14 lük 2. el kadro bulabilirmiyim?
Buradaki fotoğrafta çatlak olduğu belli oluyor (dikkatli bakılınca) bende evde farkettim.
11099998_1042182522477335_418589439_n.jpg 11160143_1042182472477340_1928658782_n.jpg 11099998_1042182522477335_418589439_n.jpg 11160143_1042182472477340_1928658782_n.jpg
Şimdiden herkese teşekkür ediyorum.
 
Scudo
Selam,
Öncelikle geçmiş olsun, fakat yurtdışından nasıl neden sedona aldın ben ona bi takıldım ?
Sorununa gelince aluminyum gibi görünüyo kadron titanyum değil, her ikisininde kaynağı mevcut, belki Parça koydurarak dikiş attırmak daha iyi olur, bunny hop yapacaksan eğer. Fakat ne yazıkki herşey bu kadar kolay değil, kaynakçı iyi usta olmalı, böyle bile olsa işlem sonrası kaynak gerilimini alması gerekir rijidite açısından
5 yıl aluminyum da metal yorgunluğu için yetersiz bi süre, muhtemelen bisikletin 7005 alaşım, ve sedona, hele bide sert davrandıysan bunların bileşimi bu sonucu vermiş. Hangi şehirdesin ? Fabrikayla bağlantıya geç, bakalım ne diyolar, diğer Türk markalarını da ara, kaynağa hazır hale getirip götürürsen kaynaklayabilirler belki
 
Sanki fotoğraflarda subliminal bir mesaj varmış gibi geliyor. 'Carraro, Sedona'dan daha sağlamdır, daha iyidir' gibi... Sorunlu bisikleti direk çekeceğinize Carraro'yu fotoğraflamış gibisiniz. :) Ayrıca ilk mesajınız olması, bu tezimi destekliyor.

Konu hakkında bilgim yok açıkçası, fotoğraf ilginç geldiği için yazmak istedim. Geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@Tasogare


Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim istanbuldayım . abimin yurtdışından sedona alma sebebi sanırım 14 inç olması ve dh ye uygun olması .
parça koydurarak dikiş atmayı biraz açıklarmısın bu konularda biraz deneyimsizimde

@evrenozbilen

Teşekkür ederim Evren bey.
Yanlış anlaşılma olmuş galiba öğle bir mesaj vermek istemedim tabikide:) Her gün sonu bisikletlerimizi yan yana koyup fotoğraflarız. (nedenini bende bilmiyorum açıkcası ).Fotoğrafı arkadaşım çektiğinden kendi bisikletini öne koyması normal. Ama dediğim gibi elimdeki kırılmadan önceki tek fotolar bunlar olduğundan bunları koymak zorunda kaldım
 
Sedonayı arayıp teknik destek isteyin ve o müddette bisikleti kesinlikle kullanmayın
 
@Osman Uygun zaten bisikleti kullanamam kırıdı.O çizgi olan yerde tamamıyla 2 ye ayrıldı bu fotoğraflar çatlak olduğu belli olan fotoğraflar.

@QuizzicalHuman her yeri toplama kadro orjinal sadece işe yararmıki ?
 
@efdal erdağı
zaten kadro garantili olan diğerlerinin önemi yok diye biliyorum
 
Yurtdışı faturalı olduğu için garantisini işletmen gerekir di. Şu anda aslı bisiklet te bi tane 16" kadro var yenisini almak tabii ki daha iyidir, eğer durum müsaitse, onun dışında öncelikle sedonayla Konuş, fabrikaya gönderip kaynaklayabiliyolar mı bi sor, olmazsa pes etme diğer markalara da sor bisan izmir, carraro Manisa da, bu işleri bilen biri konuşursa daha iyi olabilir ilk etapta uğraşmak istemeyebilirler, biraz bastırmak gerekebilir.

Eğer bunlardan sonuç alamazsan o zaman kaynak ve parça koydurma yolunu izleyebilirsin, şöyle olur; (link)
Bunu da şöyle yaparsın, kadronun hala 7005 olduğunu sanıyorum, en iyi sonucu tahlil verir tabii ki, 7000 se bu seriden, 6000 ise 6000 serisinden 2-3 mm bi levha tercihe göre cnc ya da tornada işletirsin, sonra bu parçayı fotodaki gibi kaynak yaptırırsın, kaynağı karşılıklı gerilim uygulayacak şekilde 6 noktadan puntolattırman kadro gerilimini azaltmak için son derece gereklidir, ancak ondan sonra ana dikişi attırabilirsin.
Bu alaşımları Çağlayan adliye arkasında bulabilirsin, ancak sen çok ufak bi miktar almak isteyeceğin için seni pek sallamayacaklarını hesaba katarak git, iş yoğunluğunun az olduğu bi zamana denk getirip anlatırsan derdini şansın yüksek, ne istediğini bilerek gitmen Şart! Birde mümkünse bu toptancılardan senin istediğin malzemeyi hangi firmalar alıp kullanıyor onu öğrenibiliyosan öğren, onlara ulaşırsan artık parçalarını ücretsiz alabilirsin, ama kaynağı onlara yaptırma, bisiklet başka bişey çünkü, tüm bu süreç biraz sıkıntılı, ara ara duygu sömürüsü yapan gözlerle bakman gerekebilir :)
Sonucu da yaz mutlaka burdan, bakalım nasıl olacak, umarım çözersin sorununu

Ya birde kadrolar garantilide kırana kadar garantili, ufak firmalar Kullanım hatası vırt zırt diyo, geçiştiriyo, Trek sorunsuz değiştiriyo ama o da tamamen pazarlama stratejisi, yani sattığı kadroların % kaçı acımasız ve kadroyu kırabilecek şekilde binecek insanlara ulaşıyor ki, ama ulaştığında da kırılabiliyor, kırılmayacak kadro olduğunu sanmıyorum, ama bi kadroyu kıracak durumların oluşması biraz zor, zira kafanızı dı kırmayı Göze almalısınız :) Trek bu garantiyi verdiğinde % 10 kadar müşterisi kadroyu kırabilecek ortamlarda bulunsa ve kırıldığında değiştirse, geri kalan %90 kadar bisiklet yolunda binen müşteri için acaip reklam oluyo, Ömür boyu garanti, kadroyu kıramayacak insanların bu garantiye kanması oluyo bence :) çünkü kolay kolay helede asfaltta kırılmıyor. Santa cruz mesela, tank gibi kadro, hiç kırılanını görmedim, ama ömür boyu garanti verip de sonra Kullanım hatası demek yerine öyle bi garanti vermiyo, kırılabilir ama gerçekten çok sağlam üretiyoruz diyor, ki dürüst tavır da bu olmalı bence
 
Geri