Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir bisikleti mi? Dağ bisikleti mi?

omerrrr

Aktif Üye
Kayıt
16 Ağustos 2007
Mesaj
198
Tepki
115
Şehir
izmir
Merhabalar. 3 senedir borla kullanıyorum Güneydoğu'da canavar gibi hala. Yakında İzmir'e geleceğim.
Sormak istedğim soru daha önce hiç şehir bisikleti kullanmadım. Artık bi değişiklik yapmak istiyorum ve sedona 321 düşünüyorum. Dağ ile şehir bisikleti arasında ne gibi avantaj dezavantaj farklılıkları vardır? Bisiklet şehirde kullanılacağına göre dağ almanın esprisi nedir. ( Virajlara daha güvenli girmek? )
Teşekkürler..
 
Scudo
@omerrrr

amortisörsüz kullanım konforu çok etkiler mi. hibritleştirilebilir mi ?
 
@omerrrr

Bazı yollar öyle kötü ki şehirde sürerken bile dağda sürmüş gibi oluyor. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Bazı yollar öyle güzelki keşke ince lastikli 28 jant hafif bir bisikletim olsada akıp gitsem dergibi oluyorsunuz bammm diye karşınıza kocaman bir çukur çıkabiliyor ve Mtb kullandığınıza şükrediyorsunuz:)
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Cok kısa zaman once aynı celiskiye bende dusmustum. Sehir bisikleti mi yoksa dağ bisikleti mi ?. Kararımı sehir bisikletinden yana kullandım, Trek 7.1 fx aldım. bu bisiklet ile kaldırımlardan atlıyor tümseklerden zıplıyorum. Gayet memnunum. 28" olması büyük avantaj bence heryere cok cabuk varıyorsunuz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Şehirde şehir bisikleti kullanılması taraftarıyım, bende specialize sirrus sport kullanıyorum, şehir şartlarında henüz bir sorun yaşamadım, ama kendi sınıfımdaki MTB lara göre hem daha hafif hemde daha akıcı.
Tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
hep dağ bisikleti mtb derdim ama trek 7.5fx kullandıktan sonra hamallık yapıyomuşum dedim sonra turlarda en ufak camların bile ince dişsiz tekere girip yardığını görüncede iyiki mtb almışım dedim :) bence ikiside şart :) tada silik lastk alıp city bike gibi olacaksınız ben düşünüyorum almayı

Viraj demişsiniz city bike bence daha çok yatar virajlarda daha güvenlidir
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
"Viraj demişsiniz city bike bence daha çok yatar virajlarda daha güvenlidir" şehirlinin sonuçta lastiği ince o yüzden böyle düşündüm
__________________


Dağ bisikletimi çok afedersiniz hayvan gibi her yola sürebiliyorum, düz yola çıktın mı bişey olmamış gibi devam ediyor. Ama sanki ağır kalıyor artık ufak i eğimde...( evet kesinlikle ağır artık :))) .Amortisörsüz kullanım kolları ve bilekleri bi zaman sonra yormazsa sorun yok benim için. :)


Bu arada güzel bi link buldum şehirli ile ilgili : (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Binme
Ben de şehir de şehir bisikleti kullanılmasından yanayım fakat bisiklet yolu olan şehirlerde :) Bizim gibi çukur dolu yollarda değil. Bence güzel bir mtb al birde ona slick lastik al, 1.50 ölçüsünde rahat edersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Hem amortisörlü hemde amortisörsüz bisikletim var. Bana göre şehir içinde amortisör ağırlıktan başka birşey değil.Şehir bisikletlerinin amortisörsüz ve klasik gidon (c-gidon) olması gerektiğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Birini alıcaksın diğeri aklında kalıcak senin yerinde olsam hiç düşünmeden specialized ın tricross unu alırdım.Hem şehir bisikletinden hızlı gidersin hemde en az dağ bisikleti kadar sağlamdır hemde hafiftir.cyclcross her iş için uygun tek bisiklet bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
amortisör şehirde angarya olabilir bu yorumlardan çıkan :) specialized aşar beni hocam sedona 321 işimi görür fazlasıyla :)
 
-lastik patlaması olayı dikkatiniz, sürüş tekniği ve lastiğinizin kalitesi ile ilgili. 28 veya 26 olması ile ilgisi yok.

-Çukurlarda doğru sürüş tekniğine sahipseniz dizlerinizin üzerinde doğru şekilde bisikleti yumuşatıyorsanız düz maşa ile problem yaşamazsınız.

-26 bir yarış formatıdır. Hakkını veriyorsanız tadından yenmez. Özel parkurlar, doğa etkinlikleri dışında düz toprak ve asfalt yollarda kullanmak tatlı kaşığı ile çorba içmek gibidir.

-28'in rampa yukarı/aşağı, düz yol performansı çok farkeder. Akıcılığı çok farklıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
izmirde cadde de binecekseniz sedona 321 ceya scott sub serisine bakın harıka bisikletler olduğunu göreceksiniz erdoğanlar bisiklet barış
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Çukura yaklaşırken hafifçe fren yaparak ön tekerin çukara düşmesini engelleyerek kontrollü bir şekilde yavaşça inmesini sağlarsınız. Aynı anda hafifçe ayağa kalkar, pedalları yere 15-30 derece olacak şekile getirir, dizlerinizi kırar, zeminden gelen darbeyi yumuşatacak şekilde yaylanırsınız.Arka tekeriniz çukurdan çıkarken de freni bırakarak pedala asılarak bisikleti toplarsınız. Çukur derin değilse fren yapmadan sadece dizlerinizi kırıp ayakta yaylanarak geçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin
arkadaşlar aslında herşeyi özetlemiş şehir diyoruz ama aniden şehirden çıkıp jungle a giriveriyorsun. dolasyısıyla kullanım şekline karar vermek lazım mesela ben kaldırıma inip çıkmadan rahat edemem , bunu bir citybiike la yapmak belki mtb den daha sarsıcı olabilir.
 
scott p5-p6, trek 7.1 vs gibi şehir bisikletlerinin de çok narin olduklarını sanmıyorum. 2 kere çukura girince jantı yamulur gibi düşünüyor galiba insanlar.

geçenlerde fixie'ler ile ilgili bir videoda görmüştüm. bu bisikletlerle bile kaldırımdan atlayıp zıplıyorlardı. hepsi de 28" amortisörsüz modellerdi haliyle.
 
@Mustafa Ozler
Sağol Mustafa, güzel açıklama. Ben de buna ek olarak bizim milletimizin biraz şikayeti sevdiğini söylemeliyim. Elbette bir çok yerde yol kalitesi şikayet sebebi...

Bir gerçek var ki sanılanın aksine bir çok büyük avrupa şehrinin özellikle şehir merkezlerinin yol durumu bizimkilerden konforsuz. Ama kimse şikayet etmiyor oralarda... Herkes biniyor. İşte çektiğim iki fotograf Milano'nun merkezinden. İkisinde de yol konforsuz. Hatta birinde tramvay rayları... Ama (50 yaşının üstündeki) teyzemiz bisikletin üstünde.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Geri