Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Listenizdeki Sportive 225, Legarda 2324 MSM H ve Legarda Pro X24 MSM de birbirinin dengi ve listenizdeki en alt seviye modeller.
TRX 8500, Legarda 2327 MSM H ve Sportive 227 birbirinin dengi ve yukarıdakilerden bir üst seviye modeller.
Sportive 227C, eski 3x9'lara denk sayılan, yeni CUES setli modellerin temsilcisi. Bir üstteki 3x9 vitesli modellere denk ama yeni nesil diye tanımlanabilir.
Legarda Pro X20 MSM set bakımından yukarıdakilerin tamamından üstte kalıyor.
Bütçenin yettiği en iyisi için, X20 > 227C > 227~2327~8500 > X24 ~ 225 ~ 2324 sırasıyla tercih edebilirsiniz. Ekonomik olması öncelikli olduğunda bu modellerin hepsi yeterli. Eski kadrolu 2324 yerine aynı set yeni kadrolu X24 almak daha mantıklı olduğundan 2324 liste dışı kalabilirdi ama gördüğüm kadarıyla neredeyse aynı bisikletler olmasına rağmen X24 yeni olduğu için 2324'ten epey pahalıya satılıyor, o nedenle çok iyi fiyata bulunursa 2324 de alınabilir. Vidalı rubleli 21 viteslilere düşmedikçe hepsi yeterli ama vites seti yükseldikçe diğer bileşenlerin kalitesi de yükseliyor ve bileşenleri sonradan yükseltmek baştan yükseğini almaya kıyasla çok pahalıya geliyor. O nedenle bütçenizin yettiği en iyi modeli almak aslında daha hesaplı.

Hocam cevabınız için teşekkür ederim.
Daha üstte tuttuğunuz x20, 227c gibi modellerde cues setler var. Bisiklet sürüşünü nasıl etkiler bu 2x9 2x10 sistemler. Avantajı nedir 3lü setlere göre. En alt model olarak sıraladığınız bisikletlerle farkı hissedilir seviyede midir? Aradaki fiyat farkına değer diyorsunuz anladığım kadarıyla.
 
Scudo
Hocam cevabınız için teşekkür ederim.
Daha üstte tuttuğunuz x20, 227c gibi modellerde cues setler var. Bisiklet sürüşünü nasıl etkiler bu 2x9 2x10 sistemler. Avantajı nedir 3lü setlere göre. En alt model olarak sıraladığınız bisikletlerle farkı hissedilir seviyede midir? Aradaki fiyat farkına değer diyorsunuz anladığım kadarıyla.
Artık MTB dünyası tekli, lifestyle/trekking dünyası ise tekli ve ikili aynakola geçiyor. Üçlü aynakol çağı yıllar önce yol bisikletlerinde bitmişti, sonra MTB'lerde bitti, son iki yılda da trekking modellerinde bitiyor, özellikle bu yıl ikili aynakola geçiş çok hızlandı. Piyasada satılan x3 setli modeller yedek parça olsun diye üretilen bileşenlerden, toplumun beklentisi doğrultusunda üretiliyor. Üst uç MTB'ler Deore ve kardeşlerini kullanmaya devam etse de alt-orta MTB'ler ve trekking serileri artık CUES setli, sızan bilgiler doğruysa artık 2x11'e kadarki yol setleri de CUES olacak.

Tekli aynakollu sistemlerde temel konu kargaşayı ve ağırlığı azaltmak. MTB'lerin amaca uygun kullanımında hıza ihtiyaç olmadığı için tekli aynakol kullanmak çok kolay. 30, 32, 34 dişli bir aynakol ve mümkün olduğunca büyük bir ruble ihtiyacı karşılıyor. Onlar kadar araziyle, tırmanmayla işi olmayan gravel ve bazı trekking modellerinde daha büyük aynakol (36-40 civarı) ve az daha küçük ruble kullanılıyor. Şehir ortamında ya da uzun yolda kullanılan bisikletler için ise bu tekli aynakollar hem hıza hem tırmanmaya uygun seçenekleri sağlayamadığından ikili aynakollar kullanılıyor. Bazı MTB'lerde de şimdilik ikili aynakol kullanılsa da tekli aynakola geçiş çok hızlı. 3x setli modellerin de fazla ömrü kalmadı. Bu yıl yaygın markaların 2x setli model sayıları 3x setlilerden fazla, önümüzdeki birkaç yılda ise giriş seviyesi dışında 3x aynakollu ürün kalmayacak.

Vites oranlarında önemli olan konu, hız ve tırmanma oranlarının kullanıcısının ihtiyacını karşılaması ve vites geçişlerindeki aralıkların rahatlığı. Örneğin Mosso'nun 3x9 ve 2x10 modellerini karşılaştıralım:
3x9 modellerde aynakol 48-36-26, ruble 11-34. Hız oranı 48/11 ~ 4.36, tırmanma oranı 26/34 ~ 0.76
2x10 modelde aynakol 40-26, ruble 11-39. Hız oranı 40/11 ~ 3.64, tırmanma oranı 26/39 ~ 0.67
3x9 model hızda, 2x10 model ise tırmanmada belirgin iyi. Burada kullanıcının düşünmesi gereken, 40/11'i çevirirken daha büyük bir dişliye ihtiyaç duyup duymadığı. Sakin şehir kullanımında, yüklü yavaş turlarda muhtemelen çoğu kullanıcı için 40 dişli hız için yeterli olur. Bisikleti düz bir şehirde, düzgün yollarda hızla bir yerden bir yere ulaşmak için kullanan ya da spor amaçlı olarak hızla kullanan birisi için de muhtemelen yeterli olmaz. Örneğin ben trekking bisikletiyle her bisiklet yolculuğumun önemli bir kısmında 48/11 ile sürüş yaptığım için 40 dişli aynakol benim için kabul edilemeyecek kadar küçük. Ben bu X20 modelini CUES öncesi ikili aynakollu setlerle birlikte gelen 46-30 aynakolla isterdim, en azından Mosso böyle bir seçenek de sunmalıydı.

Vites oranları dışında vites geçişlerindeki aralıkların rahatlığından kastettiğim, örneğin 7'li, 8'li, 9'lu, 10'lu, 11'li settlerin hepsinde de 11-34 ruble var, ama dişli sayısı fazla olduğundan dişliler arasındaki geçiş daha yumuşak oluyor. Örneğin 7'li setin en büyük iki dişlisi 24 ve 34, 8'li setin 28 ve 34, 9'lu setin 30 ve 34. 7'li sette 24'le çıkarken bir vites daha düşürdüğünde 10 diş birden yükselmiş oluyor, pedal boşluğa düşmüş gibi oluyor, hızı ayarlamaya uğraşırken performans çok düşüyor. 8'li setteki 6 fark bile fazla, sonraki setlerde geçiş iyice rahatlaşıyor.

Son olarak, 3'lü aynakol çok daha fazla vites kombinasyonu sunuyormuş gibi görünse de, bu kombinasyonların tamamı kullanılmıyor, hem bazı ön/arka oranları birbirine çok yakın olduğundan, hem çapraza düşürmeme gerekliliğinden. 3x9 sette yaklaşık olarak en büyük 4 dişli en küçük ön dişliyle, en küçük 3 dişli en büyük ön dişliyle, bunların içte kalanları da dahil ortadaki yaklaşık 5 dişli orta dişliyle kullanılıyor. 2x10 sette en büyük 6-7 dişliyi küçük ön dişliyle, en küçük 6-7 dişliyi büyük ön dişliyle kullanabilirsiniz. Bu hem daha az vites seçimi düşünmenizi sağlar, hem kargaşayı azaltır, hem mekanizma daha az çalışır, hem ağırlık azalır.

Listede seviye seviye ayırdığım modellerde vites setinin dışında, markaların üst vites setli ürünlerde daha iyi bileşenler sunma stratejisi de var. Örneğin 21 vitesli modellerde ön-arka-orta göbekler Çin malı Cixi Kenli, U-Link gibi göbeklerken, 24 viteslilerde orta göbek Shimano, 27 viteslilerde teker göbekleri de Shimano gibi seviye seviye yükseltmeler oluyor. Ya da mesela Carraro üst vites setli modellerde açısı ayarlanabilir gidon boğazı ekliyor v.b. Bunu demişken, Mosso trekking modellerinin önemli bir özelliği her seviyedeki moldel açısı ayarlanabilir gidon boğazı sunmasıydı, Pro serileriyle bundan vazgeçtiğini görüyoruz.
 
O yılların 105 ve Tiagra'sının, yani 105-5700 ve Tiagra-4600'ün tel çekme miktarları aynıymış, bu durumda uyum sorunu olmaz. Ancak güncel olarak 2x10 uyumlu tek set Tiagra 4700 ve bu setin tel çekme oranları 5700 ve 4600'ün her ikisinden de farklı. Tüm 10'lu rubleler ve arkada 10'a uygun aynakollar tüm 10'lu setlerle uyumlu ama kollar ve attırıcılarda bir sorun olduğunda 3 seçenek var:
- Bu eski setlerin parçaları bulunmalı, 105-5700 ve Tiagra-4600'ün
- Parçası bozulan tarafı (ön-arka) yeni Tiagra'ya güncellenmeli, Tiagra-4700'e
- Tüm set (bu seçenekte ruble ve aynakol da dahil) daha güncel ve daha geniş uyuma sahip bir sete güncellenmeli, örneğin 2x11'li 105-5800, 105-R7000, Ultegra-6800, Ultegra-R8000, Dura Ace-9000 setlerinin tüm parçaları birbiriyle uyumlu. Burada değişiklik tüm set üzerinden yapıldığından alternatif olarak yol yerine MTB ya da lifestyle serilerine geçiş de yapılabilir.

Ruble 10-28 değil, 11-28 olmalı.

Elcikte önemli olan bir konu, kullanırken gidon ekseninde dönmemesi. Dönmezse ergonomikliği sağlayan yüzey verdiğimiz açıda kalır, dönerse sürekli düzeltmekle uğraşırız. Elciği doğru açıda kilitlemek için bazı elciklerde sıkıştırma vidası var. Yukarıdakilerden yanına yıldız işareti koyduklarımda bu vida yok, diğerlerinde var. Düz gidon yapısında kolumuz elciğe ve parmaklarımız frene uzanırken el ve kolun üst kısmı düz durmalı, aşağıdaki şekildeki bir tutuş çeşitli bilek rahatsızlıkları ile karpal tünel sendromuna kadar gider:
karpal-tunel11-bisiklopedi.jpg

Tabii fren kollarının açısı da oğru ayarlanmalı. Yukarıdaki resimdeki gibi olursa elciğin açısı ne olursa olsun kurtarmaz.

Şu tür kendinden barendli elciklerden kaçının, çünkü ergonomiyi sağlayan yüzeyle barendin uzanma açısını bir arada doğru şekilde konumlandırmak mümkün değil. Barend yataydan %15 civarı bir açıyla uzanmalı, barend bu açıdayken ergonomiyi sağlayan yüzey bileğin yukarıdaki resimden bile kötü bir açıyla durmasına neden oluyor:
Merida bisikleti bugün gidip canlı gördüm. Gayet temiz gibi duruyor. Arkada 105 - önde Tiagra set var bahsedildiği gibi. Lastikler orijinal lastikler yerine zırhlı lastik takılmış. Bisiklette şimdiye kadar sadece bir kere fren balatası bir de zincir değişimi yapılmış. Kadroda herhangi bir yıpranma gözükmüyordu. Kadro boyu da bana uygun. 20.000 TL’ye verebileceğini söyledi sahibi. Sizce mantıklı mı bu şartlarda?

Bir de bu tarz bisiklet daha önce kullanmadığından bilmediğim için soruyorum, bisiklette park ayaklığı bulunmuyor. Bu bisikletlere park ayaklığı sonradan eklenebiliyor mu? Ve son olarak şimdiye kadar hidrolik yağının hiç değişmediğini, orijinal yağının hala durduğu ve fren disklerine kendi bakım yaptığını söyledi. Fren yağının değişmesi gerekir mi?
 

Dosyalar

  • IMG_2340.jpeg
    IMG_2340.jpeg
    282,1 KB · Okunma: 34
  • IMG_2341.jpeg
    IMG_2341.jpeg
    119,8 KB · Okunma: 35
Merida bisikleti bugün gidip canlı gördüm. Gayet temiz gibi duruyor. Arkada 105 - önde Tiagra set var bahsedildiği gibi. Lastikler orijinal lastikler yerine zırhlı lastik takılmış. Bisiklette şimdiye kadar sadece bir kere fren balatası bir de zincir değişimi yapılmış. Kadroda herhangi bir yıpranma gözükmüyordu. Kadro boyu da bana uygun. 20.000 TL’ye verebileceğini söyledi sahibi. Sizce mantıklı mı bu şartlarda?

Bir de bu tarz bisiklet daha önce kullanmadığından bilmediğim için soruyorum, bisiklette park ayaklığı bulunmuyor. Bu bisikletlere park ayaklığı sonradan eklenebiliyor mu? Ve son olarak şimdiye kadar hidrolik yağının hiç değişmediğini, orijinal yağının hala durduğu ve fren disklerine kendi bakım yaptığını söyledi. Fren yağının değişmesi gerekir mi?
Zırhlı lastiğin marka-modeli belli mi? Yüksek ihtimalle Schwalbe Marathon serisinin üyelerindendir, öyleyse iyi. Vittoria Urbano gibi zırhlı süsü vererek satılanlardan olmadıkça iyi yapmışlar diyebiliriz. Eski ve yeni resimlerden marka-model seçemedim, yalnız ön lastiğin takılma yönü ters gibi geldi ama göz aldanması da olabilir. Alırsanız yanağındaki Direction yazısı ve oktan bakarsınız.

Bu kadar zamanda tek zincirle dayandıysa çok kullanılmamış demektir. Zincir zamanında değiştiyse sorun yok, geç kalındıysa dişlilere bir bakmak lazım.

Şurası ayaklık takma yeri:
1729872925000.png
Buraya yandan açılan tek ayaklı ya da alta açılan çift ayaklı ayaklık takılabiliyor.

Ben yük taşıyan bisikletlerde çift açılan ayaklık kullanmayı tercih ediyorum, yoksa yüklü haldeyken ayaklıktan tarafa devrilebiliyor bisiklet. Benim Legarda'da şundan var mesela:
1729873075401.jpeg

Kapandığında iki ayak bir yana toplanıyor:
1729873104954.jpeg

Adı Massload CL-KA56, örnek bir link, şu anda indirimde: (link)
1729873205873.png

Bu aynı markanın ortaya takılıp tek açılanı: (link)

Her iki tipte de çok daha hesaplı modeller var.

Ortaya takılan klasik tek ayaklıların dışında arka maşaya takılan bunun gibi modeller var: (link)

Onların her iki maşaya takılıp daha sağlam duranları var: (link)

Bir de daha çok eski bisikletlerde kullanılan, arka aksa takılanlar var, en kullanışsız bunlar: (link)

Genelde fren hidroliğinin iki yılda bir değiştirilmesini öneriyorlar ama bence bunun için frenin üreticisinin ne dediğine bakmak lazım. Kullanılan hidrolik sıvısına göre her şey değişebilir. Su çekme konularından falan bahsediliyor. Ben hidrolik fren kullanmıyorum, o nedenle bu konuda net bir bilgim ve öyle dertlerim yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: zıpkıncı
Merhabalar,
Bisiklet konusunda çok acemiyim. Caddebostan sahilde hafta sonu veya mesai bitiminde 1-2 saat kullanmak için uygun fiyatlı bir model bakiyorum.

Sıfır almak isteniyorum 2. El ilanlarda gezerken iki seçenek arasında kaldım. İkiside çok az kullanılmış ve temiz duruyor. Fiyatlar sizce nasıl? Hangisini tercih etmeliyim. Yardımcı olabilir misiniz?

Kron XC300 (2018 model) : 7.500 TL
Peugeot T12FS (2022 model) : 9.000 TL
 
Merhabalar,
Bisiklet konusunda çok acemiyim. Caddebostan sahilde hafta sonu veya mesai bitiminde 1-2 saat kullanmak için uygun fiyatlı bir model bakiyorum.

Sıfır almak isteniyorum 2. El ilanlarda gezerken iki seçenek arasında kaldım. İkiside çok az kullanılmış ve temiz duruyor. Fiyatlar sizce nasıl? Hangisini tercih etmeliyim. Yardımcı olabilir misiniz?

Kron XC300 (2018 model) : 7.500 TL
Peugeot T12FS (2022 model) : 9.000 TL

Kron XC300 MTB, Peugeot T12FS şehir/trekking bisikleti.

2018 Kron XC300 eskice bir model olduğundan özellikleri güncel olandan farklıdır. İlan linki ya da kodu varsa özelliklerine bakmak için faydalı olur. Fiyatını ve tercihi etkileyebilecek en önemli özellikler fren türü, kaç inç lastiklere sahip olduğu ve vites sistemi. O yıllar için açılan ilanlarda vites seti karmaşası var, 2014-2020 arasındaki her yılda 3x7, 3x8, 3x9 vitesli modeller var. Ayrıca Kron yıllardır neredeyse tüm trekking ve MTB modellerini V, MD ve HD frenle, yine tüm MTB modellerini 26, 27.5 ve 29" lastiklerle üretiyor. O nedenle "Kron XC300 (2018 model)" demek yeterli değil, "KRON XC300 XXX fren YY jant (2018 model)" diye hangi model olduğunu belli edecek şekilde isimlendirmeniz lazım, yoksa 2018'deki 9 çeşit XC300'den hangisi olduğu belli olmuyor. 3x7 ya da 3x8 vitesli ise, lastikler de 26" ise ve V frenliyse 4500-5000 lira bile yüksek, 3500 lira civarından satılıklar var. 27.5 ya da 29" lastikli ve HD frenliyse 5000 liranın biraz üstünde ilanlar var. Hangi model olursa olsun, sahil gezintisi ya da yolları düzgün sayılabilecek şehir şartlarında amaca uygun bir model değil, köy yolları, toprak yollar, hafif arazi, aşırı bozuk şehir yolları için uygun bir model.

(link) amaca daha uygun bir model. 48-36-26 aynakol ve 11-32 rubleli yeni Alivio setiyle belirttiğiniz kullanım amacından daha fazlası için de iyi. 9000 TL fiyat ikinci el piyasasının altında. Ürünün Bianchi'deki güncel hali (link)'nin fiyatı 16 bin liradan fazla.
 
Aydınlatıcı cevap için çok teşekkürler.
Haklisiniz linkleri paylaşıyorum.
Kron: shbd.io/s/YKanrt1I
İlan kodu: 1191642385

Peugeot: shbd.io/s/U0owEWby
İlan kodu: 1202434567
 
Son düzenleme:
Aydınlatıcı cevap için çok teşekkürler.
Haklisiniz linkleri paylaşıyorum.
Kron: shbd.io/s/YKanrt1I
İlan kodu: 1191642385

Peugeot: shbd.io/s/U0owEWby
İlan kodu: 1202434567

Kron XC 300 değil, TX 300 modeliymiş, o nedenle MTB olduğu için yaptığım yorum boşa düştü. Diğer konular özel mesaja verdiğim cevaptaki gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: naimina
Herkese selamlar.
Ne çok bisiklet tutkunu varmış, ne geniş bir dünyaymış bu bisiklet dünyası. Yaklaşık 20 senedir uzak kalınca hiç haberi olmuyor tabi insanın.
En son kırmızı Bisan mountain cat bisikletim vardı 90 ların başında doğan her çocuk gibi. Lise zamanlarımda çalınınca ben de kapatmıştım bu defteri. Ara ara yeğenlerin bisikletlerini sürmüşlüğüm oldu tabi ya da kiralayıp mesire yerlerinde sürmüşlüğüm. Şimdi birkaç haftadır bir heves geldi ki anlatamam size. Sahi niye bu kadar uzak kalmışım kendime şaşıyorum şimdi. Çok da severdim bisiklet sürmeyi tepesinden inmezdik.
Şimdi araştırmaya girişince hiçbir bilgimin olmadığını fark ettim tabi. Sizden yardımcı olmanızı rica edeceğim. Boy 181, kg 90, bacak boyu 83.
Öncelikle spor ve semt içi gezinme amaçlı şehirde kullanacağım bazen de arabaya atıp çevre ilçelere götürüp uygun patika yollarda sürebilceğim bir bisiklet arayışındayım. Birkaç model çıkarttım kendimce burda okuduklarım doğrultusunda.
Bütçem 15-20 bin tl.
Amortisörlü olsun istiyorum (düz maşa yeter amortisör gerekmez derseniz söyleyin lütfen)
Hidrolik disk düşünüyorum (V fren yeter sana derseniz söyleyin lütfen)

SPORTIVE 225
SPORTIVE 227
SPORTIVE 227C

LEGARDA 2324 MSM H
LEGARDA 2327 MSM H
LEGARDA PRO X24 MSM
LEGARDA PRO X20 MSM

Trx 8500

Yemin ederim sizde birebir kendimi gördüm :D

90'lı yılların çocukları olarak bisan&bianchi'lerle büyüyüp yıllar sonra 35 yaşımda bisiklet almaya karar verince akıllı cep telefonunu çözmeye çalışan dede gibi hissettim kendimi, bisiklet dünyası çok büyümüş :)
Önce birkaç mağaza gezip satıcılardan bilgi aldım ardından burada sorduklarımla kararımı verdim, @Spartiat hocam bisiklet ansiklopedisi gibi sağ olsun çok yardımcı oluyor herkese, bilgisi tecrübesi takdire şayan. Benim de alacağım bisiklete karar vermemi sağladı.

Anladığım kadarıyla kullanım amacımız da bütçemiz de aynı, ben de masabaşı çalışan olarak spor amaçlı bisiklete başladım, şehirde gezmek ve vücuda hareket kazandırmak için kullanıyorum.
Sıfır bilgiyle gittiğim mağazada şansıma 227c varmış, burada edindiğim bilgilerden sonra tam bir ay önce 28 eylülde 20.000 TL'ye Sportive 227c aldım ve bisikletten çok memnunum. bana verdiği hissiyat, sanki bir ürün serisi için yıllarca geri bildirim alıp her kusuru eksiği düzeltip mükemmel model olarak piyasaya çıkarılmış gibi.

Yıllardır bisiklet kullanmamış biri olarak selenin kalçada en az 1 hafta ağrılara sebep olmasını bekliyordum ama ilk günden beri en ufak bir ağrı, rahatsızlık yaşatmadı, bugün 16km sürdüm geldim yine bir şeyim yok. Selle Royal testten geçti.
Elcikler yumuşak eli acıtmıyor ve destekli geniş tabanlı, eldivensiz bile kullanılabilir.
90larda 18 vitesli bisikletlerin yanında 21 vitesli bir arkadaş geldiğinde, kadranında 260 yazan araba görmüş gibi olurduk, sonra 24vites falan çıktı. Ama bu yaşımda fazla vitesin gereksiz olduğunu anladım :) Cues ile ilgili aklımdaki soru işareti buydu, acaba 2x9 vites olumsuz bir durum yaratır mı diye. şuan 18vites fazla bile geliyor, aldığımdan beri kullandığım vitesler 3-4-5-14-15-16 bu altı vites benim sürüşüm için fazlasıyla yetiyor, bazen 6'yı da kullanıyorum.
Amortisörü gidondan kilitli olduğu için kullanması kolay ama hiç kilitleme ihtiyacı duymadım. konfor olarak istediğimi veriyor.
Henüz ıslak zeminde kullanmadığım için lastiklerinden memnunum şuan, forumda sürekli lastik patlatanları okuyunca endişelenmiştim ama yolda istemeden taşların üstünden geçtiğim oluyor, şişe kırığından geçtim çok şükür patlamadı, zırhlı lastik.
Arazi/patika kullanımım olmadı henüz ama şehirde toz toprak çakıl birikintilerinden geçiyorum, sıkıntı yaşatmıyor.
Hidrolik disk frenlerin benim için önceliği görüntüsünden geliyor :D ama kullanımı da güzel, parmakları yormadan durabilmek güzel.

Olumsuz olarak şunu belirtmek isterim, benim kondisyonumla ilgili de olabilir ama yokuşlar çok yorucu ve yavaş kalıyor, beni epey yoruyor, bu noktada bisiklet ağırlığının önemini anladım. belki vites seçimimle ilgili de olabilir, 3-4.viteslerde yokuş çıkıyorum, bisiklete başlamadan önce yokuşların bu kadar zor olacağını beklemiyordum.

Sonuç olarak ben kararımdan çok memnun kaldım, kullanıcısı olarak 227C'yi tavsiye ederim. bu modelde en yüksek 51 kadro vardı sanırım, benim boy 187, kilom 95, bacak boyum da yanlış hatırlamıyorsam 85-86 olması lazım, 51 kadro uygun geldi, bisiklet bacak arasındayken 4 parmak boşluk kalıyor.


1730124695421.pngIMG_5508.jpeg
 
BİSAN GUİDA AMT ŞEHİRBİSİKLETİM 21 VİTES ALLOY VİTESİNİ YÜKSELTMEK İSTİYORUM 27 VİTES OLURMU
1000127631.jpg
 
BİSAN GUİDA AMT ŞEHİRBİSİKLETİM 21 VİTES ALLOY VİTESİNİ YÜKSELTMEK İSTİYORUM 27 VİTES OLURMU
322771 dosyayı görüntüle
Vites sisteminin ön vites kolu hariç tüm bileşenleri değişmeli. 27 vitesli setin malzemeleri dışında, vidalı rubleye uygun arka göbeğin kaset göbeğe uygun göbekle değiştirilmesi, muhtemelen tellerin de değiştirilmesi, jantın yeniden örülmesi gerekir. Bunu satıp üst modeli almak daha hesaplı ve kolay olur.
 
Neden bunu yapmayı istiyorsunuz acaba? Eğer yokuş zor çıkıyorum ya da son viteste bile yavaş kalıyorum diyorsanız ucuz yollu bir çözüm bulunabilir
Yokuşu rahat çıkmak daha hızlı gitmek için
 
Yokuşu rahat çıkmak daha hızlı gitmek için
Rublenizin en büyük ve en küçük dişlilerini sayın. Mesela 11-28 ise 11-32 gibi büyük dişli biraz daha büyür. 11'den daha küçüğü var mı bilmiyorum bilenler yardımcı olurlar.
Aynakolda sizin büyük dişliniz 42 ise düz yolda en yüksek vitese atabiliyor musunuz ki, yokuş aşağı daha da basmak için daha büyük dişli lazım vs. yol bisikleti almak daha mantıklı bence
 
İyi günler arkadaşlar.
Yaklaşık 7ay/800km kullandığım Sportive 227c serisinden 350c serisine geçmeyi planlıyorum. Bu konuda bir kaç sorum olacak.
1)227c tırmanma orani 0.82 iken 350c 0.71 , bu oran belirgin bir fark yaratır mı?
2) Karbon maşa stabilize yollarda esneklik anlamında problem yaratır mı?
3) hem 227c hem 350c kg göremedim, ne kadar fark bilginiz var mı?
4) fiyatı 40k ya yakın seyrediyor, sizde değer mi?
 
Rublenizin en büyük ve en küçük dişlilerini sayın. Mesela 11-28 ise 11-32 gibi büyük dişli biraz daha büyür. 11'den daha küçüğü var mı bilmiyorum bilenler yardımcı olurlar.
Aynakolda sizin büyük dişliniz 42 ise düz yolda en yüksek vitese atabiliyor musunuz ki, yokuş aşağı daha da basmak için daha büyük dişli lazım vs. yol bisikleti almak daha mantıklı bence
(link)
Aynakol 48-38-28, ruble 14-28

Yokuşu rahat çıkmak daha hızlı gitmek için
Yokuşta yardımcı olması için 14-28 rubleyi 14-34 megarange ile değiştirebilirsiniz, arka attırıcı RD-TY300 bu rubleye izin veriyor.

Daha yüksek hıza uygun bir bisiklet haline getirmek için ise en düşük dişlisi 14'ten daha az olabilen kaset rublelere geçmeniz lazım, o zaman da durum buradaki gibi: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi





...1)227c tırmanma orani 0.82 iken 350c 0.71 , bu oran belirgin bir fark yaratır mı?...
Bu oran belirgin fark yaratır, ayrıca süspansiyonun olmaması ve ağırlık farkı da büyük fark yaratır.

...2) Karbon maşa stabilize yollarda esneklik anlamında problem yaratır mı?...
Süspansiyon olmamasının bozuk yollarda sorun yaratabileceğini düşünenlere gravelleri örnek gösteriyorum.

...3) hem 227c hem 350c kg göremedim, ne kadar fark bilginiz var mı?...
227c'deki maşa 2450 gram. 350c'deki maşa en fazla 700-800 gramdır. Sadece buradan 1.5 kg'den fazla hafifleme var. Lastikler de 1120 gram düşürür (Kojak'ların teki 330 gram, Delta Cruiser Plus'ın teki 890 gram) ama o Kojak lastikler kalır mı bilmiyorum. 330-350 sahiplerinin çoğunun yaptığı ilk iş Kojak'ları başka lastiklerle değiştirmek, ikinci eldeki ilanlarda "yanında kullanılmamış 0 kojak lastikleri de vereceğim" ifadelerinden ve bisikletçilerdeki sıfır bisikletten çıkma hesaplı Kojak satışlarından anlıyoruz. Diğer bileşenlerdeki farklarla birlikte 350c'nin 3 kg'ye yakın daha hafif olduğunu düşünebiliriz.

...4) fiyatı 40k ya yakın seyrediyor, sizde değer mi?
Bu kadar kısa sürede 227c'den 350c'ye geçme isteği yine kısa sürede tür değiştirme isteğine dönüşebilir. Şimdiden 350c'ye yakın fiyatlı yol ve gravel bisikletlerini de kıyaslayıp "değer mi" kararını ona göre vermekte fayda var.
 
Son düzenleme:
227c'deki maşa 2450 gram. 350c'deki maşa en fazla 700-800 gramdır. Sadece buradan 1.5 kg'den fazla hafifleme var. Lastikler de 1120 gram düşürür (Kojak'ların teki 330 gram, Delta Cruiser Plus'ın teki 890 gram) ama o Kojak lastikler kalır mı bilmiyorum. 330-350 sahiplerinin çoğunun yaptığı ilk iş Kojak'ları başka lastiklerle değiştirmek
Lastikleri neden değiştiriyorlar? Delta cruiserlardan çok memnunum, hem yol tutuşu hem diken vblerden koruması konusunda, kojaklarda bu memnuniyeti yaşayamaz mıyım?
 
Geri