Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Abi bu ruble tipleri nasıl oluyor merak ettiğim için soruyorum da önceki mesajlarda var mı yoksa açıklayabilir misin
Vidalı rublelerin takıldığı vidalı göbekler böyle, ruble işaretlediğim yivli bölüme takılıyor:
1730627742655.png

Bu standart ölçüdeki yivli kısmın çapın izin verebildiği büyüklük nedeniyle, filibir mekanizması da rublenin içinde olduğundan, vidalı göbeklere en küçük 14 dişli rubleler takılabiliyor. Ender olarak sınırlar zorlanarak üretilmiş 13 dişli rubleler de var ama 8'li, en küçük dişli mekanizmanın dış kısmında kaldığı için biraz daha küçük üretilebilmiş: (link)
1730627944198.png

Kaset göbeklerin takıldığı göbekler ise böyle, mekanizma freewheel'in içinde, rublede mekanizma yok:
1730628070768.png
Ruble bu işaretli kısma geçiriliyor, o nedenle "kaset" deniyor, en dışa vidalı bir kilit kapağı takılıyor. Mekanizma bu kısmın içinde olduğundan rublede dişlilere daha fazla alan kalıyor, yaygın olarak en küçük dişli 11'li olabiliyor. Yaygınlaşmaya başlayan 10 dişe uygun yeni modeller ve bazı katlanır bisiklet modellerinde bulundan 9 diş uyumlu özel göbekler de var.
 
Scudo
Vidalı rublelerin takıldığı vidalı göbekler böyle, ruble işaretlediğim yivli bölüme takılıyor:
322788 dosyayı görüntüle

Bu standart ölçüdeki yivli kısmın çapın izin verebildiği büyüklük nedeniyle, filibir mekanizması da rublenin içinde olduğundan, vidalı göbeklere en küçük 14 dişli rubleler takılabiliyor. Ender olarak sınırlar zorlanarak üretilmiş 13 dişli rubleler de var ama 8'li, en küçük dişli mekanizmanın dış kısmında kaldığı için biraz daha küçük üretilebilmiş: (link)
322789 dosyayı görüntüle

Kaset göbeklerin takıldığı göbekler ise böyle, mekanizma freewheel'in içinde, rublede mekanizma yok:
322790 dosyayı görüntüle
Ruble bu işaretli kısma geçiriliyor, o nedenle "kaset" deniyor, en dışa vidalı bir kilit kapağı takılıyor. Mekanizma bu kısmın içinde olduğundan rublede dişlilere daha fazla alan kalıyor, yaygın olarak en küçük dişli 11'li olabiliyor. Yaygınlaşmaya başlayan 10 dişe uygun yeni modeller ve bazı katlanır bisiklet modellerinde bulundan 9 diş uyumlu özel göbekler de var.
Hmm güzelmiş anladım abi çok teşekkür ederim açıkladığın için :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat 227c de kullandığım delta cruiser plus lastiklerden memnunum. 350c ye geçersem kojak lastik olacak. İlk önceliğim olabildiğince az patlaması,dikenlerden etkilenmemesi. Delta cruiserdeki verimi alabilir miyim? Teşekkür ederim..
 
@Spartiat 227c de kullandığım delta cruiser plus lastiklerden memnunum. 350c ye geçersem kojak lastik olacak. İlk önceliğim olabildiğince az patlaması,dikenlerden etkilenmemesi. Delta cruiserdeki verimi alabilir miyim? Teşekkür ederim..
Kojak için Schwalbe'nin kendi puanlaması böyle:
1730645012936.png

Delta Cruiser Plus'ın da böyle:
1730645050257.png

Düz+temiz yol tutulunda ve yuvarlanmada Kojak belirgin iyi, patlak korumasında ve bozuk yol tutuşunda Delta Cruiser Plus iyi.

Benim favorim, şahsen de kullandığım ve önerdiğim ise Schwalbe Marathon Racer, değerleri böyle:
1730645178322.png

Ama tabii alır almaz değil, bir süre kullanıp memnun kalınmazsa ya da bir sonraki lastik olarak öneririm.

Ben Marathon Racer'ı 5 yıldır kullanıyorum, 1.5 ay sonra 5 yıl dolacak. İç lastik olarak Continental Tour ile birlikte bu neredeyse 5 yılda patlak sayım 0.
 
Merida bisikleti bugün gidip canlı gördüm. Gayet temiz gibi duruyor. Arkada 105 - önde Tiagra set var bahsedildiği gibi. Lastikler orijinal lastikler yerine zırhlı lastik takılmış. Bisiklette şimdiye kadar sadece bir kere fren balatası bir de zincir değişimi yapılmış. Kadroda herhangi bir yıpranma gözükmüyordu. Kadro boyu da bana uygun. 20.000 TL’ye verebileceğini söyledi sahibi. Sizce mantıklı mı bu şartlarda?

Bir de bu tarz bisiklet daha önce kullanmadığından bilmediğim için soruyorum, bisiklette park ayaklığı bulunmuyor. Bu bisikletlere park ayaklığı sonradan eklenebiliyor mu? Ve son olarak şimdiye kadar hidrolik yağının hiç değişmediğini, orijinal yağının hala durduğu ve fren disklerine kendi bakım yaptığını söyledi. Fren yağının değişmesi gerekir mi?

O Merida Speeder hakikaten hoş bir bisiklet, Scultura drop bar'lı yol bisikletlerinin düz gidonlu versiyonu olarak geçiyor, karbon maşa falan var 10 kilo veya altı olsa gerek stok olarak.

Bisikleti agır gravel misali kullanacaksanız ancak tutarım şahsen o arkadaki tutacagı + çantayı. Malum onun gibi eklentiler yaptıkca o kadar hoş bir kadronun agırlık merkezi + drag bozuluyor. Ayaklıkta dahil buna. Bisiklet ne kadar üzeri boş ve hafif, o kadar saglam gider hıza erişince. Malum havalar sogudu zaten sert esiyor drag oluşuyor çok aşırı hızda.
 
@Spartiat Merhaba yeni legardaların düz maşalısına 700x32'lik bir lastik takılabilir mi kendisinde 40'lık var. Lastik kalitesini artırmak istersem bulunduğum bölgede diken çok bu modeli almak istiyorum. (link) Patlamaya karşı iyiymiş.
 
@Spartiat Merhaba yeni legardaların düz maşalısına 700x32'lik bir lastik takılabilir mi kendisinde 40'lık var. Lastik kalitesini artırmak istersem bulunduğum bölgede diken çok bu modeli almak istiyorum. (link) Patlamaya karşı iyiymiş.
Takılır. Legarda'lardaki 19 mm iç genişlikli janta 28 mm bile takılabiliyor.
Sadece lastik inceldikçe basıncının artması gerekiyor, 40 mm'den sonra 32 mm'nin optimal basıncı biraz konforsuz gelebilir.
 
Artık MTB dünyası tekli, lifestyle/trekking dünyası ise tekli ve ikili aynakola geçiyor. Üçlü aynakol çağı yıllar önce yol bisikletlerinde bitmişti, sonra MTB'lerde bitti, son iki yılda da trekking modellerinde bitiyor, özellikle bu yıl ikili aynakola geçiş çok hızlandı. Piyasada satılan x3 setli modeller yedek parça olsun diye üretilen bileşenlerden, toplumun beklentisi doğrultusunda üretiliyor. Üst uç MTB'ler Deore ve kardeşlerini kullanmaya devam etse de alt-orta MTB'ler ve trekking serileri artık CUES setli, sızan bilgiler doğruysa artık 2x11'e kadarki yol setleri de CUES olacak.

Tekli aynakollu sistemlerde temel konu kargaşayı ve ağırlığı azaltmak. MTB'lerin amaca uygun kullanımında hıza ihtiyaç olmadığı için tekli aynakol kullanmak çok kolay. 30, 32, 34 dişli bir aynakol ve mümkün olduğunca büyük bir ruble ihtiyacı karşılıyor. Onlar kadar araziyle, tırmanmayla işi olmayan gravel ve bazı trekking modellerinde daha büyük aynakol (36-40 civarı) ve az daha küçük ruble kullanılıyor. Şehir ortamında ya da uzun yolda kullanılan bisikletler için ise bu tekli aynakollar hem hıza hem tırmanmaya uygun seçenekleri sağlayamadığından ikili aynakollar kullanılıyor. Bazı MTB'lerde de şimdilik ikili aynakol kullanılsa da tekli aynakola geçiş çok hızlı. 3x setli modellerin de fazla ömrü kalmadı. Bu yıl yaygın markaların 2x setli model sayıları 3x setlilerden fazla, önümüzdeki birkaç yılda ise giriş seviyesi dışında 3x aynakollu ürün kalmayacak.

Vites oranlarında önemli olan konu, hız ve tırmanma oranlarının kullanıcısının ihtiyacını karşılaması ve vites geçişlerindeki aralıkların rahatlığı. Örneğin Mosso'nun 3x9 ve 2x10 modellerini karşılaştıralım:
3x9 modellerde aynakol 48-36-26, ruble 11-34. Hız oranı 48/11 ~ 4.36, tırmanma oranı 26/34 ~ 0.76
2x10 modelde aynakol 40-26, ruble 11-39. Hız oranı 40/11 ~ 3.64, tırmanma oranı 26/39 ~ 0.67
3x9 model hızda, 2x10 model ise tırmanmada belirgin iyi. Burada kullanıcının düşünmesi gereken, 40/11'i çevirirken daha büyük bir dişliye ihtiyaç duyup duymadığı. Sakin şehir kullanımında, yüklü yavaş turlarda muhtemelen çoğu kullanıcı için 40 dişli hız için yeterli olur. Bisikleti düz bir şehirde, düzgün yollarda hızla bir yerden bir yere ulaşmak için kullanan ya da spor amaçlı olarak hızla kullanan birisi için de muhtemelen yeterli olmaz. Örneğin ben trekking bisikletiyle her bisiklet yolculuğumun önemli bir kısmında 48/11 ile sürüş yaptığım için 40 dişli aynakol benim için kabul edilemeyecek kadar küçük. Ben bu X20 modelini CUES öncesi ikili aynakollu setlerle birlikte gelen 46-30 aynakolla isterdim, en azından Mosso böyle bir seçenek de sunmalıydı.

Vites oranları dışında vites geçişlerindeki aralıkların rahatlığından kastettiğim, örneğin 7'li, 8'li, 9'lu, 10'lu, 11'li settlerin hepsinde de 11-34 ruble var, ama dişli sayısı fazla olduğundan dişliler arasındaki geçiş daha yumuşak oluyor. Örneğin 7'li setin en büyük iki dişlisi 24 ve 34, 8'li setin 28 ve 34, 9'lu setin 30 ve 34. 7'li sette 24'le çıkarken bir vites daha düşürdüğünde 10 diş birden yükselmiş oluyor, pedal boşluğa düşmüş gibi oluyor, hızı ayarlamaya uğraşırken performans çok düşüyor. 8'li setteki 6 fark bile fazla, sonraki setlerde geçiş iyice rahatlaşıyor.

Son olarak, 3'lü aynakol çok daha fazla vites kombinasyonu sunuyormuş gibi görünse de, bu kombinasyonların tamamı kullanılmıyor, hem bazı ön/arka oranları birbirine çok yakın olduğundan, hem çapraza düşürmeme gerekliliğinden. 3x9 sette yaklaşık olarak en büyük 4 dişli en küçük ön dişliyle, en küçük 3 dişli en büyük ön dişliyle, bunların içte kalanları da dahil ortadaki yaklaşık 5 dişli orta dişliyle kullanılıyor. 2x10 sette en büyük 6-7 dişliyi küçük ön dişliyle, en küçük 6-7 dişliyi büyük ön dişliyle kullanabilirsiniz. Bu hem daha az vites seçimi düşünmenizi sağlar, hem kargaşayı azaltır, hem mekanizma daha az çalışır, hem ağırlık azalır.

Listede seviye seviye ayırdığım modellerde vites setinin dışında, markaların üst vites setli ürünlerde daha iyi bileşenler sunma stratejisi de var. Örneğin 21 vitesli modellerde ön-arka-orta göbekler Çin malı Cixi Kenli, U-Link gibi göbeklerken, 24 viteslilerde orta göbek Shimano, 27 viteslilerde teker göbekleri de Shimano gibi seviye seviye yükseltmeler oluyor. Ya da mesela Carraro üst vites setli modellerde açısı ayarlanabilir gidon boğazı ekliyor v.b. Bunu demişken, Mosso trekking modellerinin önemli bir özelliği her seviyedeki moldel açısı ayarlanabilir gidon boğazı sunmasıydı, Pro serileriyle bundan vazgeçtiğini görüyoruz.
Merhaba Barış bey. Sizin yazdıklarınız sonrasında, kondisyonumun düşük olması ve tırmanışın benim için daha kolay olması gerekliliğinden cues setli bir model almaya karar verdim. Haftasonu mosso pro x20 ve sportive 227c modellerini yerinde inceledim. Pro x20 modelde karar kıldım. İkisini de 100 200 m sürüp deneme şansım oldu. Pro x20 'yi daha çok sevdim bana daha hafif geldi. Umarım seçimimden memnun kalırım. Yardımlarınız için teşekkür ederim.
Yemin ederim sizde birebir kendimi gördüm :D

90'lı yılların çocukları olarak bisan&bianchi'lerle büyüyüp yıllar sonra 35 yaşımda bisiklet almaya karar verince akıllı cep telefonunu çözmeye çalışan dede gibi hissettim kendimi, bisiklet dünyası çok büyümüş :)
Önce birkaç mağaza gezip satıcılardan bilgi aldım ardından burada sorduklarımla kararımı verdim, @Spartiat hocam bisiklet ansiklopedisi gibi sağ olsun çok yardımcı oluyor herkese, bilgisi tecrübesi takdire şayan. Benim de alacağım bisiklete karar vermemi sağladı.

Anladığım kadarıyla kullanım amacımız da bütçemiz de aynı, ben de masabaşı çalışan olarak spor amaçlı bisiklete başladım, şehirde gezmek ve vücuda hareket kazandırmak için kullanıyorum.
Sıfır bilgiyle gittiğim mağazada şansıma 227c varmış, burada edindiğim bilgilerden sonra tam bir ay önce 28 eylülde 20.000 TL'ye Sportive 227c aldım ve bisikletten çok memnunum. bana verdiği hissiyat, sanki bir ürün serisi için yıllarca geri bildirim alıp her kusuru eksiği düzeltip mükemmel model olarak piyasaya çıkarılmış gibi.

Yıllardır bisiklet kullanmamış biri olarak selenin kalçada en az 1 hafta ağrılara sebep olmasını bekliyordum ama ilk günden beri en ufak bir ağrı, rahatsızlık yaşatmadı, bugün 16km sürdüm geldim yine bir şeyim yok. Selle Royal testten geçti.
Elcikler yumuşak eli acıtmıyor ve destekli geniş tabanlı, eldivensiz bile kullanılabilir.
90larda 18 vitesli bisikletlerin yanında 21 vitesli bir arkadaş geldiğinde, kadranında 260 yazan araba görmüş gibi olurduk, sonra 24vites falan çıktı. Ama bu yaşımda fazla vitesin gereksiz olduğunu anladım :) Cues ile ilgili aklımdaki soru işareti buydu, acaba 2x9 vites olumsuz bir durum yaratır mı diye. şuan 18vites fazla bile geliyor, aldığımdan beri kullandığım vitesler 3-4-5-14-15-16 bu altı vites benim sürüşüm için fazlasıyla yetiyor, bazen 6'yı da kullanıyorum.
Amortisörü gidondan kilitli olduğu için kullanması kolay ama hiç kilitleme ihtiyacı duymadım. konfor olarak istediğimi veriyor.
Henüz ıslak zeminde kullanmadığım için lastiklerinden memnunum şuan, forumda sürekli lastik patlatanları okuyunca endişelenmiştim ama yolda istemeden taşların üstünden geçtiğim oluyor, şişe kırığından geçtim çok şükür patlamadı, zırhlı lastik.
Arazi/patika kullanımım olmadı henüz ama şehirde toz toprak çakıl birikintilerinden geçiyorum, sıkıntı yaşatmıyor.
Hidrolik disk frenlerin benim için önceliği görüntüsünden geliyor :D ama kullanımı da güzel, parmakları yormadan durabilmek güzel.

Olumsuz olarak şunu belirtmek isterim, benim kondisyonumla ilgili de olabilir ama yokuşlar çok yorucu ve yavaş kalıyor, beni epey yoruyor, bu noktada bisiklet ağırlığının önemini anladım. belki vites seçimimle ilgili de olabilir, 3-4.viteslerde yokuş çıkıyorum, bisiklete başlamadan önce yokuşların bu kadar zor olacağını beklemiyordum.

Sonuç olarak ben kararımdan çok memnun kaldım, kullanıcısı olarak 227C'yi tavsiye ederim. bu modelde en yüksek 51 kadro vardı sanırım, benim boy 187, kilom 95, bacak boyum da yanlış hatırlamıyorsam 85-86 olması lazım, 51 kadro uygun geldi, bisiklet bacak arasındayken 4 parmak boşluk kalıyor.


322681 dosyayı görüntüle322682 dosyayı görüntüle
Evet hakikaten aynı yaşlardayız ve mevcut durumlarımız birebir aynı. Hareketsizliğime çare olsun diye yıllar sonra bisiklete heves ettim. Bir şey satın almadan önce kendim araştırmayı çok seviyorum. O araştırma süreci bile bana haz veriyor. Tabi bir yere kadar bu araştırma süreci. Teknik konulara hakim olamayınca forumdan yardım istedim. Sağolsun @Spartiat hocam bilgisiyle benim için gerekli yönlendirmeleri yaptı. Size de hayırlı olsun yeni bisikletiniz güzel günlerde kullanın. Ben de pro x20 modelde karar kıldım.
 
Son düzenleme:
Evet hakikaten aynı yaşlardayız ve mevcut durumlarımız birebir aynı. Hareketsizliğime çare olsun diye yıllar sonra bisiklete heves ettim. Bir şey satın almadan önce kendim araştırmayı çok seviyorum. O araştırma süreci bile bana haz veriyor. Tabi bir yere kadar bu araştırma süreci. Teknik konulara hakim olamayınca forumdan yardım istedim. Sağolsun @Spartiat hocam bilgisiyle benim için gerekli yönlendirmeleri yaptı. Size de hayırlı olsun yeni bisikletiniz güzel günlerde kullanın. Ben de pro x20 modelde karar kıldım.
size de şimdiden hayırlı olsun, keyifli sürüşler dilerim 👍


Kojak için Schwalbe'nin kendi puanlaması böyle:
322801 dosyayı görüntüle

Delta Cruiser Plus'ın da böyle:
322802 dosyayı görüntüle

Düz+temiz yol tutulunda ve yuvarlanmada Kojak belirgin iyi, patlak korumasında ve bozuk yol tutuşunda Delta Cruiser Plus iyi.

Benim favorim, şahsen de kullandığım ve önerdiğim ise Schwalbe Marathon Racer, değerleri böyle:
322803 dosyayı görüntüle

Ama tabii alır almaz değil, bir süre kullanıp memnun kalınmazsa ya da bir sonraki lastik olarak öneririm.

Ben Marathon Racer'ı 5 yıldır kullanıyorum, 1.5 ay sonra 5 yıl dolacak. İç lastik olarak Continental Tour ile birlikte bu neredeyse 5 yılda patlak sayım 0.
abi bu tablodaki yuvarlanma neyi anlatıyor? bisikleti akıtmak anlamında yol direncini mi gösteriyor, öyleyse yuvarlanma ve yol tutuş zıt olması lazım diye düşünüyorum.
tam olarak ne anlama geliyor acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: theodeno
...abi bu tablodaki yuvarlanma neyi anlatıyor? bisikleti akıtmak anlamında yol direncini mi gösteriyor, öyleyse yuvarlanma ve yol tutuş zıt olması lazım diye düşünüyorum.
tam olarak ne anlama geliyor acaba?
Yuvarlanma, "yuvarlanma direnci"nin tersi, direnç ne kadar azsa yuvarlanma puanı o kadar yüksek.
Lastiğin dümdüz olduğunu düşündüğümüzde yuvarlanma ve yol tutuş birbirine zıt olarak düşünülebilir ama öyle değil ve lastiğe uygulanan tek bir kuvvet yönü yok. Tasarım ve malzemeyle sürüş yönünde (lastik yuvarlanırken) direnç azaltılırken tersi yönde (frenleme) ve diğer yönlerde (kayma) direnç elde edilebiliyor. O zaman yuvarlanma hala iyiyken yol tutuş da artıyor. Lastiklerin yönlü olması, yuvarlanma yönü deseniyle frenaj yönü deseninin farklı olması, yuvarlanma yüzeyinde nispeten düz ama hemen onun sınırından itibaren diğer yönlerde direnç uygulayan bir tasarımın bulunması v.b. birçok amaca aynı anda uygun olmayı sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sc_cagri
Yuvarlanma, "yuvarlanma direnci"nin tersi, direnç ne kadar azsa yuvarlanma puanı o kadar yüksek.
Lastiğin dümdüz olduğunu düşündüğümüzde yuvarlanma ve yol tutuş birbirine zıt olarak düşünülebilir ama öyle değil ve lastiğe uygulanan tek bir kuvvet yönü yok. Tasarım ve malzemeyle sürüş yönünde (lastik yuvarlanırken) direnç azaltılırken tersi yönde (frenleme) ve diğer yönlerde (kayma) direnç elde edilebiliyor. O zaman yuvarlanma hala iyiyken yol tutuş da artıyor. Lastiklerin yönlü olması, yuvarlanma yönü deseniyle frenaj yönü deseninin farklı olması, yuvarlanma yüzeyinde nispeten düz ama hemen onun sınırından itibaren diğer yönlerde direnç uygulayan bir tasarımın bulunması v.b. birçok amaca aynı anda uygun olmayı sağlıyor.
güzel bir konu, teşekkür ederim bilgiler için 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Vidalı rublelerin takıldığı vidalı göbekler böyle, ruble işaretlediğim yivli bölüme takılıyor:
322788 dosyayı görüntüle

Bu standart ölçüdeki yivli kısmın çapın izin verebildiği büyüklük nedeniyle, filibir mekanizması da rublenin içinde olduğundan, vidalı göbeklere en küçük 14 dişli rubleler takılabiliyor. Ender olarak sınırlar zorlanarak üretilmiş 13 dişli rubleler de var ama 8'li, en küçük dişli mekanizmanın dış kısmında kaldığı için biraz daha küçük üretilebilmiş: (link)
322789 dosyayı görüntüle

Kaset göbeklerin takıldığı göbekler ise böyle, mekanizma freewheel'in içinde, rublede mekanizma yok:
322790 dosyayı görüntüle
Ruble bu işaretli kısma geçiriliyor, o nedenle "kaset" deniyor, en dışa vidalı bir kilit kapağı takılıyor. Mekanizma bu kısmın içinde olduğundan rublede dişlilere daha fazla alan kalıyor, yaygın olarak en küçük dişli 11'li olabiliyor. Yaygınlaşmaya başlayan 10 dişe uygun yeni modeller ve bazı katlanır bisiklet modellerinde bulundan 9 diş uyumlu özel göbekler de var.
Merhaba,

Ben katlanır bisiklet kullanıyorum. Rublenin en küçük dişlisini 9t yapmak için neler almam gerekiyor? Shimano 9T kaset bulamıyorum ben.
Deore hub 11-28 kaset kullanıyorum.

Teşekkürler, saygılar.
 
Merhaba,

Ben katlanır bisiklet kullanıyorum. Rublenin en küçük dişlisini 9t yapmak için neler almam gerekiyor? Shimano 9T kaset bulamıyorum ben.
Deore hub 11-28 kaset kullanıyorum.

Teşekkürler, saygılar.
Merhaba,
Orada "özel göbekler" vurgusunu yapmıştım, bir de vurgulamadığım "uygun attırıcı" konusu da var. Shimano ve benzer markların normal göbeklerine en düşük 11 dişli ruble takılabiliyor, attırıcıları da en küçük 11 diş destekliyor. 10 diş destekli yeni/üst seriler de var. Daha küçük ruble için göbeğin/freehub'ın özelleştirilmiş olması lazım. Örneğin Tern Verge X11'de ona uygun göbekte 10 dişli ruble var: (link) , 9 dişli rublesi olan ünlü bir model vardı, attırıcı ve ruble doğal olarak kendisine özeldi, şimdi hatırlayamadım, bulunca eklerim.
Tek hızlı katlanır bisikletler için 9 dişli rubleli göbekler de var: (link), (link), (link), (link)
Her durumda, en azından yedek parça / sarf temini bakımından hız için aynakolu büyütmek daha uygulanabilir bir yöntem.
 
Merhaba,
Orada "özel göbekler" vurgusunu yapmıştım, bir de vurgulamadığım "uygun attırıcı" konusu da var. Shimano ve benzer markların normal göbeklerine en düşük 11 dişli ruble takılabiliyor, attırıcıları da en küçük 11 diş destekliyor. 10 diş destekli yeni/üst seriler de var. Daha küçük ruble için göbeğin/freehub'ın özelleştirilmiş olması lazım. Örneğin Tern Verge X11'de ona uygun göbekte 10 dişli ruble var: (link) , 9 dişli rublesi olan ünlü bir model vardı, attırıcı ve ruble doğal olarak kendisine özeldi, şimdi hatırlayamadım, bulunca eklerim.
Tek hızlı katlanır bisikletler için 9 dişli rubleli göbekler de var: (link), (link), (link), (link)
Her durumda, en azından yedek parça / sarf temini bakımından hız için aynakolu büyütmek daha uygulanabilir bir yöntem.
Merhaba,

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Kendim ile ilgili durumu paylaşmak istiyorum. Ben 3*7 vites sistemli, 20" lastikleri olan katlanır bir bisiklet kullanıyorum ön 48t,38t,28t arka 11-28T (Vites sistemindeki ön aktarıcı dışında herşeyi değiştirdim (teline kablosuna kadar) ve şu an vites geçişleri benim için mükemmel). Ankara'da oturuyorum çok yokuş var ve bana düşük oranlar da gerekiyor. Bu nedenle tek büyük ayna kol kullanamıyorum. Ancak çok yokuş olduğu için inişler de fazla. 48,11 oranında yokuş aşağı pedal çeviremiyorum (90 kadans ile 38km/saat ile gidebiliyorum). Öncelikle bu bir sorun mu sizce? Eğer sorunsa çözüm yeni bisiklet almak mı yoksa vites sistemi ile oynanarak çözülebilir mi?
Ya da tekli büyük ayna kol alıp, yokuşlar için elektrik motor eklemek mi mantıklı olur?

Saygılar.
(Bisikletimin sürüşü küçükken kullandığım pinokyo bisikletimle çok benziyor ve sürüşünü çok seviyorum)
 
Merhaba,

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Kendim ile ilgili durumu paylaşmak istiyorum. Ben 3*7 vites sistemli, 20" lastikleri olan katlanır bir bisiklet kullanıyorum ön 48t,38t,28t arka 11-28T (Vites sistemindeki ön aktarıcı dışında herşeyi değiştirdim (teline kablosuna kadar) ve şu an vites geçişleri benim için mükemmel). Ankara'da oturuyorum çok yokuş var ve bana düşük oranlar da gerekiyor. Bu nedenle tek büyük ayna kol kullanamıyorum. Ancak çok yokuş olduğu için inişler de fazla. 48,11 oranında yokuş aşağı pedal çeviremiyorum (90 kadans ile 38km/saat ile gidebiliyorum). Öncelikle bu bir sorun mu sizce? Eğer sorunsa çözüm yeni bisiklet almak mı yoksa vites sistemi ile oynanarak çözülebilir mi?
Ya da tekli büyük ayna kol alıp, yokuşlar için elektrik motor eklemek mi mantıklı olur?

Saygılar.
(Bisikletimin sürüşü küçükken kullandığım pinokyo bisikletimle çok benziyor ve sürüşünü çok seviyorum)
Yeni hangi bisiklet istenen oranları verebilir bilemedim bir anda. (link) v.b. markalarda spor/performans modelleri var, onlarda da hız iyiyse tırmanma kötü.
Sonradan ekleme elektrik sistemlerine ortadan motorlu olmadıkça hiç olumlu bakmıyorum, o yüzden elektrik konusunda fikrim yok.
Önde yol aynakolu ve attırıcısı, arkada daha büyük dişlileri olan bir ruble ve ona uygun attırıcı kullanarak bir çözüme gidilebilir ama kapasiteleri iyi hesaplamak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Yalçın
Merhabalar bende bisiklet serüvenine yeni katılmış birisi olarak yeni aldığım Bianchi t0011 535mm kadro bisikleti için bazı sorularım olacaktı boyum 180. İç bacak boyum ise 82 535mm kadro boyuna sahip bu bisikleti aldım ancak bana büyük geldiğini düşünüyorum ve 495mm kadro boyunun bana daha iyi olacağını düşünüyorum bunu satıcıya ilettiğim de almış olduğum kadro boyunun doğru olduğunu eğer küçük olan kadroyu seçersem yanlış kadro boyu seçiminde bulunacağımı söyledi. Şuanda seleyi tam indirmiş vaziyette değilim ama seleyi daha da alçak boya getirip idare edebileceğimi düşünüyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Merhabalar bende bisiklet serüvenine yeni katılmış birisi olarak yeni aldığım Bianchi t0011 535mm kadro bisikleti için bazı sorularım olacaktı boyum 180. İç bacak boyum ise 82 535mm kadro boyuna sahip bu bisikleti aldım ancak bana büyük geldiğini düşünüyorum ve 495mm kadro boyunun bana daha iyi olacağını düşünüyorum bunu satıcıya ilettiğim de almış olduğum kadro boyunun doğru olduğunu eğer küçük olan kadroyu seçersem yanlış kadro boyu seçiminde bulunacağımı söyledi. Şuanda seleyi tam indirmiş vaziyette değilim ama seleyi daha da alçak boya getirip idare edebileceğimi düşünüyorum
Aynı ölçülerdeyim 49.5 kullanıyorum evet aslında doğru orta boy kadro bu ama küçük de gelebilir denemek lazım, gidon boğazını açılı yaparak veya kısaltarak kullanabilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Bug
Aynı ölçülerdeyim 49.5 kullanıyorum evet aslında doğru orta boy kadro bu ama küçük de gelebilir denemek lazım, gidon boğazını açılı yaparak veya kısaltarak kullanabilirsin
535mm bana büyük geldi aslında hatta ayakta durmuş vaziyette üst boru bacak arama değiyor gibi sanırsam böyle olması iyi değilmiş üst boru ve bacak arasında en azından bir kaç parmak boşluk olmalıymış ama bende neredeyse değiyor sanırsam 495mm ile değiştireceğim
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
@Spartiat hocam, Carraro Sportive 330 icin; SHIMANO MT500 40X30X22T uygun olur mu? Olursa sanirim zincirde de degisim gerekir degil mi?
 
@Spartiat hocam, Carraro Sportive 330 icin; SHIMANO MT500 40X30X22T uygun olur mu? Olursa sanirim zincirde de degisim gerekir degil mi?
Olur ama Shimano ön attırıcı (link)'da büyük dişli 44 ya da 48 olmalı, büyükle ortanın farkı da 12 olmalı diyor. O aynakolda büyük dişli 40, fark 10. Pratikte çalışabilir ama denemek lazım.

Shimano'nun uyumluluk tablosunda da aralarında bağlantı yok, T serisi 48-36-26'lar ile, M serisi 40-30-22'ler ile uyumlu görünüyor:
1731936377159.png

Yani ön attırıcı değişimi de gerekebilir.

Zinciri kısaltmak yeterli olur.

(Carraro da güncel modelde Deore aynakoldan tasarruf etme moduna geçmiş)
 
  • Beğen
Tepkiler: by0ne
Geri