Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/Tur bisikletleri hakkında yapılan yanlış yorumlardan sıkıldım.

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.204
Tepki
1.027
Yaş
51
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Başka bir konuda cevap olarak yazmıştım ama yeni bir konu açarak daha fazla dikkat çekmek gerektiğini düşündüm.

Bir konuya açıklık getirmenin zamanı geldi sanıyorum. Şehir bisikletleri, hibrit bisikletler hatta yol / yarış bisikletlerinin kadroları toprağa girmekle dağılmaz, kırılmaz. En az dağ bisikletleri kadar hatta birçok giriş modelinde daha dayanıklılardır. Asfalt dışına çıkılabilir. 700* 23 lastikler yüksek basınçlı kullanıldığı için konforsuzdur (alışılınca bu ortadan kalkabilir) sıkıntı yaratabilir fakat şehir bisikletlerinde 700* 32 - 35 - 37 lastikler yeterli konforu sağlar çukurlarda yılan ısırığı tabir edilen patlakları daha az yaşarlar. Ağır dağ yolları haricinde ince lastikli 28" veya 26" jantlı (ki tercihim her zaman 28"tir) bisikletlerle çok daha rahat edileceğine inanıyorum.
Zaten aksi halde forumda açılan onlarca konuda Dağ bisikletlerine yüzlerce lira masraf yapıp ince dişsiz lastikler takıp, kilitli maşalarla performans arttırılacağı paylaşılmazdı.

Eğer dağ yollarında (patikalar, toprak yollar, köy yollarını kast etmiyorum) gerçekten zaman geçirmiyorsanız MTB tavsiye etmiyorum. Toprak yollar, hafta sonları kaçamakları yapacak ve haftaiçi şehirde kullanacaksanız Amortisörlü maşalı hibrit modelleri, Şehirde ulaşım ve tur amaçlı kullanımlarda düz maşalı şehir / tur bisikletlerini, performans için asfaltta kalacaksanız yol / yarış bisikletlerini, gerçekten dağda kullanacaksanız MTBleri tavsiye ediyorum.

Biraz ondan biraz bundan diyorsanız MTB seçmeyin. Gerçekten ihtiyacınız yok. Köy yollarında, patikalarda, basit arazilerde kırılan genel kabul görmüş marka model yol, tur, şehir bisikleti kadrosu ve orta kalite ve üstü jant gösterirseniz kendi bisikletimi vereceğim.
 
Scudo
3 tane bisikletim var. Şehir / Dağ / Yol. İçlerinde en rahat olanı şehir bisikleti. Amörtisörü de yok. Hem şehir içinde hem uzun yola gideceğim zaman şehir bisikletini kullanıyorum. Belki şehir içinde MTB tercih edilebilir, kaldırımlardan atlamak için vs. Ama MTB de şehir bisikletinin konforu yok. Ve kanaatimce, MTB ile tura gitmek, uzun yol seyehatı yapmak biraz amelelik oluyor. Boşuna daha fazla yorulmuş oluyorsun ve belki bel ağrıları vs oluyor. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. Bu da benim fikrim.
 
ya arkadaşlar forumda şehir/tur/hybrid bisiklet bölümü bile açtıramadık. sizde bastırın lütfen adminlere mesaj atalım. tendem bisiklet bile var bizim paylaşımlarımız için bir bölüm yok...

28 jant 700c 35-37 lastik oldumu hastasıyım o bisikletin ben :) daha ne diyim...
 
şehir/tur/hybrid bisiklet bölümü hakkındaki düşüncenize bende katılıyorum forumda bir bölüm yok ne yazık ki ve şu var düşündüğünüzde en fazla nufus oranı buyuk kentlerde var ve mantıken en fazla bisikletli büyük şehirlerde vardır diyebiliriz durum böyle olunca şehir ve tur bisikletine oln talebin değiştirilmsi gerek bu konuda forumumuzdan yardım istiyor yeni bölüm açılmasını istiyoruz
 
aşağıdaki gibi lastikler var. bunların şehir-tur bisikletine takılması halinde arabanın gidebildiği her yere gider bu bisikletler hiçbir şey olmaz. dağ bisikleti bence tamamen off-road amaçlı kullanılacaksa gerekli, ama sonuçta şehirde de gidiyor dağ bisikleti, sürücünün kuvveti yettiği sürece hiçbir sorun yok. ama ben 20km yi hiç yorulmadan giderken dağ bisikleti ile kan ter içinde kalabiliyor insan.

şehir tur bisikletlerinin yaygın olayışının bir sebebi de pahalı olmaları.
 
hatayı siz yapıyorsunuz, urban/şehir/Hybrid şeklinde bir gruplama yapabilirsiniz, ancak tur bisikleti denen hadise, road kategorisindedir. tur bisikleti denen olayın kendi içinde expedisyon,yol, arazi şeklinde çeşitleri vardır. genelde tur bisikleti çelik olur, mümkünse 26" olur ki bilmem nerede jantınız yamulduğunda, görece her yerde bulunabilen 26" bir jantla yola kaldığınız yerden devam edin. ama şimdilerde alu malzemeden, amortisörlü, dinamo göbekli 999 euroluk rohlof göbekten vites bisikletler üreterek, tur bisikletçiliğini de kapitalizmin diğer oyuncakları arasında konumlandırmaya çalışıyorlar.
tura çıkan adam,bisikletin basitliği daha doğrusu ilkelliğinden aldığı haz ile, gündelik hayatın curcunasına bir karşı duruş amacıyla kendini yollara vuran kişidir.

internette expedisyon bisikletçiliği hakkındaki konuları incelemenizi öneririm.
 
@SametAksuoğlu, kategorilendirme hakkındaki hatırlatma / bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Haklısınız konuyu detaylandırmamıştım kategorilendirme hakkında.

Fakat benim aktarmak istediğim sadece şehir tarzı değil sizin deyiminizle (ben mümkün olduğuncsa türkçe karşılıklarını kullanmaya çalışıyorum) urban ve road kategorisindeki bisikletlerin asfalt dışında bozuk asfaltta hatta basit arazide kullanılabildikleri, abartıldığı kadar narin olmadığı, çukura girmekle kadronun / jantın kırılıp yamulmadığıydı.

Sırf bu önyargılarla MTB alın/alayım, Türkiye yollarında MTB'den başka bisiklete binilmez düşüncesi ve tavsiyesinin artık değişmesi gerektiğini anlatmaya çalıştım.

Terminoloji hakkında bir tespit yapıp şöyledir ve ya böyledir diye bir iddaam yok.

Tavsiyenize teşekkür ederim incelemeye devam edip bilgilerimi tazeleyeceğim.

İyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joyrider
dikkat çekmek istediğim konu dışında, yazınızın içeriğindeki asıl vurguladığınız konuları, kesinlikle önemli bulduğumu, desteklediğimi belirtmem gerekirdi. kusuruma bakmayın.
 
Kusur ne demek...

Henüz forumda bile ayrı bölüm yokken eklediğiniz bilgiler mutlaka çok yararlı olacaktır. En azından konuyu merak edenler internetten incelerse firmaların/bayilerin yönlendirmeleri dışında kendi fikirleri olacaktır.

Ben de bisikletimi almaya gittiğimde hemen MTB önerdi bayi. Yeterli fikrim ve bilgim olmadığından aldım geldim. Şimdiki aklım olsa önce hibrit alır en son MTB alırdım. Forumda tavsiye isteyen arkadaşların büyük çoğunluğu MTB modellerini soruyorsa bu konu hakkında yeterli bilgilerinin olmadığındandır.

Lütfen bilginizi paylaşmaya devam edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joyrider
performanstan ziyade bisiklet almak isteyen genç üyeler belki de şehir bisikletlerinin tipini beğenmediklerinden dolayı MTB almak istiyorlar. Görünüm de en az performans kadar önemli bence. Ayrıca hybrid bisikletlerin 26'' olmaması, MTBye göre pahalı olması, sade bir görünüme sahip olması bizim gibileri MTB almaya yönlendiriyor..
 
Ben bisiklete şehir bisikleti ile başladım ve bu tamamen bu forum sayesinde oldu. Okudukça en önemli şeyin kullanım amacını netleştirmek olduğunu ortaya çıktı.

O zamanlar kullanım amacım "her yola gelsin, fitness da yapayım, Belgrad ormanına da gelsin, şehir içinde de rahat edeyim" idi ve şehir bisikleti bunun için biçilmiş kaftandı. Süreç iyice araştırıp bilgilenip direk FX 7.5 almam ile sonuçlandı. Taş gibi kadrosu ile bir gün sağlamlığından şüphe etmedim. Bana göre sadece ismi şehir bisikleti, extreme olmayan her parkurda uygun lastik seçeneği de kullanılırsa bildiğin yoldaş...Geniş bir yelpazede kullanım sunuyor.

Bisikletten geniş yelpazede beklentisi olanlar için en iyi seçenek şehir bisikletidir diyebilirim.
 
Bu yol ve şehir bisikletlerinin dayanıklılığı ve dağ bisikletlerinin gereksizliği ana fikri ile açılan kaçıncı konu bilmiyorum ama şehir içinde zevkle dağ bisikleti kullanan biri olarak artık cevap vermeliyim :)
Bence bisiklet tercihinde en az nerede kullanılacağı kadar, belki daha da önemli olan kimin nasıl kullanacağı.
Hangi bisikleti seçeceğiniz tamamen kullanım şeklinize ve zevkinize kalmış.
Örneğin kaldırım ve engellerden atlamayı zıplamayı seviyorsanız, hız değil kıvraklık ve dayanıklılık tercih ediyorsanız şehir içinde yol hatta hibrit kullanamayabilirsiniz.
Özellikle kaldırım kenarları ve kesik asfalt/beton kıyıları, jantları ve belki kadroyu da arazideki taşlardan çok daha fazla zorluyor.
Arazide kullanıyorsanız ama bisikletinizi zorlamıyor ve hızlı gitmeyi konfor ve yol tutuşa tercih ediyorsanız dağ yerine hibrit modelleri tercih edersiniz.
Ben şimdiye kadar hep dağ bisikleti kullandım.
Kaldırımları, merdivenleri engel olarak görmemek, çukurları önemsememek benim için bisikletin verdiği özgürlük duygusunu katlayan etmenlerdi ve hızdan daha önemliydi.
Şimdi bel ağrılarım ve yol arkadaşlarım dolayısıyla bisikleti farklı kullanmaya başladım ve uzun yol ve performans için bir de hibrit aldım.
Halen dağ bisikletim de duruyor şehir içinde ya da dışında kısa mesafelerde dağ bisikleti kullanmaktan kolay kolay vaz geçeceğimi sanmıyorum.
Ekleyeyim: Dağ bisikletimi 2,3" lastiklerle kullanıyorum :)
 
Tam da bu yüzden bu konular kaçıncı kez açılıyor ya zaten.
Evet "Bence bisiklet tercihinde en az nerede kullanılacağı kadar, belki daha da önemlisi kimin nasıl kullanacağı.
Hangi bisikleti seçeceğiniz tamamen kullanım şeklinize ve zevkinize kalmış." ifadenize sonuna kadar katılıyorum. Ayrıldığımız noktalara gelince kaldırım ve engellerden atlamak zıplamak için uygun bisiklet MTB değil FS, AM, DH tarzı bisikletler, hareket yapmak istiyorsanız BMX vb tarz bisikletleri tercih etmelisiniz. Yoksa piyasada hakim konumdaki MTB'ler şehir bisikletlerinden daha dayanıklı değiller. Benim söylemek istediğim bu. Şehir bisikleti sadece ince lastiği 28" jantı nedeni ile hızlı olması için tercih edilmiyor. Şehir bisikletindeki en önemli unsur konforudur. Siz hibrit model kullandığınızı söylemişsiniz mutlaka konforu hissetmiş olmalısınız. Aksi durum varsa bisikletiniz size uygun ayarlanmamış yada yanlış boy seçilmiştir. MTB'lerin açıları ve sürüş pozisyonu nedeni ile şehir bisikletinin verdiği konforu vermeleri beklenemez. Arazide belirli hızlarda üst düzey kontrol sağlayan sürüş pozisyonuna sahiptir MTB. Keza yol bisikletinin hıza uyarlanmış pozisyonu gibi.

Tekrar ediyorum; araba lastiği patlatmayacak çukurlardan şehir bisikletimle geçiyorum. Kaldırımlara inip çıkıyorum. Birkaç basamak merdivenlerden iniyorum. Bunların dışındaki engellerden MTB ile de geçmiyorum, canımı ve bisikletimi sokakta bulmadım.

Bu konunun ana amacı: hayatlarında başka tür bisiklet denemeden ahkam kesilen yorumlara cevap vermektir.
 
Şöyle bir yanlış anlaşılma olmasın, tur/şehir bisikletleri ile ilgili olarak söylediklerinize genel olarak katılıyorum.
Sağlamlık, konfor, hız, çok yönlülük ... her şey var.
Bu nedenle hibrit aldım. Henüz mağazada duruyor, kullanamadım ama turlarda hafif arazide de onu kullanmayı düşünüyorum.
Arkadaşlarıma, onlara uygun olduğunu düşündüğümden hibrit tavsiye eden de benim.
Söylemek istediğim, size özel değil, genel olarak, şehirde dağ bisikleti kullanmaya karşı, sizin şehir bisikletlerine karşı olduğunu düşündüğünüz ön yargının bir benzeri olduğu.
Pek çok konuda şehirde dağ bisikleti kullananların bilgisizlik ya da öngörüsüzlükten bu seçimi yaptığı iddia ediliyor.
Buna çok genel bakıldığında katılsam da bir de diğer yönden görüntüyü aktarmak istedim. Belki de alınganlık yapıyorum :)

Şehir içinde ya da dışında bilinçli olarak dağ bisikleti kullananları, performans yerine dağ bisikletinin sürüş zevkini tercih edenleri göz ardı etmemek lazım diye düşünüyorum.
Kendi adıma, tercih ettiğim mtb race değil tur geometrili olduğundan konfor açısından pek sıkıntım yok. Bagaj ve çamurluk bile kullanıyorum, ağırlığı zaten dert etmiyorum.
Sadece eğer sorun olarak görülürse, performans sorunu var, o da 2,3 lastiklerle doğaldır. Hibritte hissettiğim en büyük fark ince büyük lastiklerin dirençsizliği oldu.
Ayrıca FS, AM, DH ya da DJ bisikletleri de kullanılabilir, neden olmasın, kullananlar var.
Ben de bütçemi aşmasa, bir de ufak tefek sağlık sorunlarım olmayıp da hakkını verecek olsam, all mountain düşünmüyor değilim.

Tekrar edeyim, söylediklerinize temelde bir itirazım yok, sadece bu tip konuların dağ bisikletine karşı oluşturduğu ön yargıyı biraz nötrlemek istedim.
Ya da alındım ve savunmaya geçtim :)
 
@ThePoorWanderer


pardon ama onları sorgulamak kimseye vazife düşmez. isteyen istediği bisikletle gider lütfen insanları bazı şeyleri dayatmayın. belki adam zayıflamak için MTB tercih ediyor turlarda. Belki dağ bisikletlerini şekilsiz citylerden daha çok seviyor, ya da daha fazla pedal basmak hoşuna gidiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mutlu Köksal
MTB ile Gürkan Genç Japonya 'ya gitti. Burada kimse sorgulanmıyor ya da yapılamaz denmiyor. Trafik polisi gibi sokağa çıkıp MTB ile şehirde gezenleri de çevirecek değiliz.

Sadece "MTB tüm biniş şekillerinin jokeridir" şeklindeki saçma anlayışa karşı fikirlerimizi aktarıyoruz. Yoksa yol (yarış) bisikleti ile de tura çıkılmaz sürüş konumu izin vermez ama çıkanlar var.

Bazı şeyler ana dağıtıcılar, markalar, bayiler tarafından dayatılıyor. MTB al, sağlam. lastik değiştirir, bagaj takar tura çıkarsın. Amortisör değiştirir Downhill yaparsın vs. ( burada bilerek abarttım takılmayın)

Yakın arkadaşım İzmir'den Sarıgöl, Denizli, Korkuteli üzerinden Antalya'ya tur yaptı. Birinde Geotech Race diğerinde çift amortisörlü Ümit marka MTB vardı. Yapınca yapılıyor. Dünyayı turlayan bisikletçilerin büyük çoğunluğuna baktığınızda tur bisikleti kullnıyor. Avrupa, Amerika ve bisiklet kültürü gelişmiş ülkelerin çoğunluğuna baktığınızda MTB Arazide kullanılıyor. Bu kadar çok insan yanılıyor mu?

Estetik görünüm konusuna hiç girmeyeceğim. Kişiseldir senin beğendiğini ben beğenmem. Ama tüm Türkiye'nin sadece şeklini beğenmediği için şehir bisikleti almadığını söylemek mümkün değil.
 
Yaklaşık 20 günlük araştırmacı bisikletçiyim :)
Kendime uygun bisikleti almak üzereyim. 20 günü küçümsemeyin, 6 kere bisikletçiye gidip sürüşler yapıp, yerli yabancı forumlar, üretici siteleri , videolar derken ortalama günde 5 saat x 20 gün demek bu.

Önce hybrid düşündüm, Trek FX yada Specialized Sirrus'lar tam bana göre derken gittim ve o ince lastikleri gördüğüm an daha sürmeden yok bu bana gelmez dedim. Biraz daha offroad hybrid'ler Trek DS serisi , KTM Life Motionlara falan baktım, onlarda da dağa çıktığımda istediğim keyfi alamayacağımı anladım. Böylece hem MTB hemde Trek FX gibi bir city-fitness bike alarak iki işi ayırmaya karar verdim.
Önce MTB alacağım, daha sonra bütçe el verince 2. bisikleti düşüneceğim. Hem o olsun hem bu olsun ikisi birarada modelleri kullanırken, her iki platformda istediğim verimi alamayacağımı düşündüm.
Zaten sadece bisiklet değil bir çok alanda "orta modeller" yani hem onu yapar hem bunu yapar tarzı ürünler çok performanslı olmuyor.

City bike ile de dağ taş giderim düşüncesine pek inanmıyorum.

Bisiklet seçerken tamamen nerede süreceğinizi belirlemelisiniz, misal ben Bostanlı'da oturuyor olsaydım hiç MTB düşünmez, direk Trek FX alırdım..Niye çünkü sahil yolundan bisiklet yolundan dümdüz 30 km lik alan var ve hep orada sürerdim. Ama Balçova'dayım, Manastır-Teleferik dağ yolu 5 dk mesafe..Mutlaka canım oralara gitmek isteyecek. diğer yanda da eşim ve bebeğimizle de bisiklet sürmek istediğimden, inciraltı kent ormanı da ikinci güzergahımız olacak. Böylece MTB alıp, dağda taşta zevk alacağım, aileyle düz yavaş sürüş -cruising yaptığımda da zaten yok lastik asvalta yapışırmış yok yolda yorulurmuşum bunlara kulak tıkayıp MTB ile yoluma devam edeceğim. Ha düz yolda da sürüş keyfi aradığım ve bütçeyi denkleştirdiğim gün , FX'ime kavuşmayı istiyor olacağım tabi :)
 
@ Murat.K teşekkür ederim.

İşte aktarmaya çalıştığım tam da buydu. Yoksa MTB'ye karşı bir önyargım yok. Murat Bey kendi sürüş tarzını ve ihtiyacını belirleyip araştırmasını yapmış. Yanılmadığını bisikletini aldığı zaman kesinleştirecek ve umarım bizimle buradan paylaşacak.

Umarım eşinizle beraber keyifli sürüşler yaparsınız. Belki İzmir'e geldiğimde beraber turlarız.
 
Geri