Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele borusu düşmesi

yusuf tunçer

Daimi Üye
Kayıt
1 Haziran 2011
Mesaj
323
Tepki
187
Şehir
kayseri
Bisiklet
Giant
Merhabalar, yeterince sıktığımı düşünmeme rağmen mosso reborn bisikletimde sele borum aşağı düşüyor, nasıl çözebilirim ?18f90d28-6001-4c45-9c87-a80e7d7a6bfa.jpeg
 
Scudo
Bu şekildeki bağlantıyı tecrübe etmedim hiç ama boruyu çıkarıp üstüne biraz tozdur kumdur sürüp tekrar takmak fayda sağlayabilir mi acaba diye düşünmeden edemedim. Ama yine de yeteri kadar sıktığınızı düşünmeniz yeteri kadar sıkıldığı anlamına gelmiyor olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf tunçer
Bu şekildeki bağlantıyı tecrübe etmedim hiç ama boruyu çıkarıp üstüne biraz tozdur kumdur sürüp tekrar takmak fayda sağlayabilir mi acaba diye düşünmeden edemedim. Ama yine de yeteri kadar sıktığınızı düşünmeniz yeteri kadar sıkıldığı anlamına gelmiyor olabilir.
Tork anahtarıyla sıktığım için yeterince sıktığımı düşündüm Umur bey, tabi haklı olabilirsiniz. Çok zorlayıp kadroyu çatlatmaktan korktum açıkcası.
 
Tork anahtarıyla sıktığım için yeterince sıktığımı düşündüm Umur bey, tabi haklı olabilirsiniz. Çok zorlayıp kadroyu çatlatmaktan korktum açıkcası.
Loctite alıp sürmek mavi renk olan. 1 gün bekleyin kadroya iyice oturur.
 
Tork anahtarıyla sıktığım için yeterince sıktığımı düşündüm Umur bey, tabi haklı olabilirsiniz. Çok zorlayıp kadroyu çatlatmaktan korktum açıkcası
Sele boruları genellikle 5nm ister. Tork anahtarınız ayarlı ise 5nm'ye getirip bir deneyin. Bu arada Loctite'dan geri dönüş olmaz. İleride bisikleti satmak isterseniz, sıkıntı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf tunçer
Sele boruları genellikle 5nm ister. Tork anahtarınız ayarlı ise 5nm'ye getirip bir deneyin. Bu arada Loctite'dan geri dönüş olmaz. İleride bisikleti satmak isterseniz, sıkıntı olur.
Loctite de yapışma dercesine göre var. Benim anlatmak istediğim orta seviye olan. İlerde çıkarma ihtimali olur yani. Dikkat ettiyseniz shimano da cıvata gibi disk için üzerinde mavi Loctite sürülü olarak geliyor. Screenshot_20240830_132501_com.android.chrome.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Loctite ürünlerinden bahsederken her zaman numarasıyla bahsetmek lazım. Yanlış modelin kullanımı geri dönüşü olmayan sorunlara yol açabilir.

Bir de sele borusunu yapıştırmak çözüm değil, özellikle karbon kadroda çok da riskli.

Karbon montaj pastası kullanılırsa yapışmadan sürtünme artar, sele borusu daha stabil kalır.

(link)

Motorex Carbon Paste, aşırı sıkmadan kaynaklanan hassas karbon bisiklet parçalarının zarar görmesini engeller. Temas yüzeyleri arasındaki sürtünme artar, böylece önemli ölçüde daha az kuvvet uygulanması gerekir. Ayrıca şeffaf macun, temas korozyonuna karşı etkili bir şekilde koruma sağlar ve soğuk kaynağı önler.

Özellikler:

Karbon ve alüminyum parçalar için montaj macunu
Temas korozyonuna karşı etkili koruma
Sıkı bağlantıların gevşemesine yardımcı olur
Şeffaf
Hassas ve ekonomik uygulama için fırça iç kapağı
Gerekli sıkma torkunu% 30'a kadar azaltır
Gıcırdayan sesleri ortadan kaldırır
Sele borusu, gidon boğazı, gidon, pedallar, kranklar ve vida dişleri için uygundur.

(link)

Yeni FSA kurulum macunu, yüksek kaliteli alüminyum veya karbon bileşenlerin monte edilmesi gerektiğinde kullanın. Macun, herhangi bir sakızlanma veya yapışma eğilimi olmaksızın güçlü bir geciktirme etkisine sahiptir. Sıkma torku% 30'a kadar azaltılabilir. Bu, karbon sele direkleri veya gidonlar gibi bükülebilir bileşenlerin ezilme tehlikesini azaltır.

Özellikler:

Karbon ve alüminyum parçalar için montaj macunu
Temas korozyonuna karşı etkili koruma
Sıkı bağlantıların gevşemesine yardımcı olur
Şeffaf
Hassas ve ekonomik uygulama için fırça iç kapağı
Gerekli sıkma torkunu% 30'a kadar azaltır
Gıcırdayan sesleri ortadan kaldırır
Sele borusu, gidon boğazı, gidon, pedallar, kranklar ve vida dişleri için uygundur.

Dikkat önemli: Karbon parçalar aşırı sıkma ile hasar görebilir. Fsa KARBON MACUNU sürtünmeyi artırır, böylece parçaların önemli ölçüde daha az sıkılması gerekir.

(link)
 
Kelepçe tam anlamıyla sıkıştırmasını yapmıyor, borunun karbon kelepçenin alimüyum olmasıyla ilgisi var mı acaba, arkadaşların tavsieye ettiği gibi karbon pastası sipariş edip deneyeceğim.
WhatsApp Image 2024-08-30 at 14.56.10.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Normal bir durum değil tabii ki , siz olması gereken torkda sıkıyorsanız ve borusu içine giriyorsa bir yerde bir hata var demektir.
Loctite kesinlikle denemezdim ama karbon montaj pastası deneyebilirsiniz, ki benim de kullandığım birşey, belki faydası olur.
Dikkatli bir şekilde biraz daha fazla tork denenebilir belki, abartmadan.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf tunçer
İnternet araştırmama göre sizin sele borunuzun 6nm gücünde sıkılması gerekiyor. Bir başka potansiyel çözüm daha söyleyeyim: seatpost adapter (sele borusu adaptörü) diye bir şey var, shim de deniyor. İnce metal bir kılıf. Sizin bisikletinize uygunu var mıdır, bilmiyorum. Ama bir bakınmaya değer sanırım.
 
İnternet araştırmama göre sizin sele borunuzun 6nm gücünde sıkılması gerekiyor. Bir başka potansiyel çözüm daha söyleyeyim: seatpost adapter (sele borusu adaptörü) diye bir şey var, shim de deniyor. İnce metal bir kılıf. Sizin bisikletinize uygunu var mıdır, bilmiyorum. Ama bir bakınmaya değer sanırım.
Zannediyorum iyi bi sac tedarikçisinden 0,01mm’lerden 0,2-0,5mm’lere kadar farklı kalınlıklarda bu iş için bahsettiğiniz şimlerden bulunabilir, borunun etrafını saracak ebatlarda kestirilebilir. Standart ürün satın alayım dediğinde anasının gözü gibi paralar istiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz- ve hakano
Eski bir iç lastiği gerdirerek sele kelepçesine denk gelen kısma bir parça olarak boruya yapıştırıp denese olur mu diye düşünüyorum, hani basitinden bir yöntem
 
bisiklet sele borusu takılmadan önce kumlu gres sürülüp öyle sıkılır. kaymayı önler.
 
bisiklet sele borusu takılmadan önce kumlu gres sürülüp öyle sıkılır. kaymayı önler.
Boru karbon olduğu için en iyi seçenek yukarıda da önerildiği gibi karbon pastası bence. Gresin burada kullanılmaması gerektiği ile ilgili yanlış hatırlamıyorsam murat çömezin bir paylaşımı olmuştu.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf tunçer
Buna benzer bir sorunum var benim sele borusunu değiştirmem gerek hangi ölçüde alacağımı bilmiyorum corelli new age 1.2 / 29
 
Buna benzer bir sorunum var benim sele borusunu değiştirmem gerek hangi ölçüde alacağımı bilmiyorum corelli new age 1.2 / 29

Sele borusunu çıkarınca dip kısmına yakın yazar, yazmıyorsa kumpasla kalınlığı (çapı) ölçülebilir.

1725131893681.png Bu resimdeki örnekte 31.6 mm çap, hemen yanında yazan 400 de mm cinsinden uzunluk.

1725131994131.png Bunda da 27.2 mm çap, 350 mm uzunluk.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan DURMAZ
O zaman tek yol ölçmek. Yeterince doğru ölçmek lazım tabii. Kumpas varsa iyi olur.
Hocam ölçmek biraz sorun en alt kısım biraz daha dar ama decatlonda ki DECATHLON Sele Borusu 27,2 mm/29,8 mm/33 mm Siyah
695,00₺ bu ürünü alsam uyar mı linkini paylasamiyorum yeni üyeyim
 
Hocam ölçmek biraz sorun en alt kısım biraz daha dar ama decatlonda ki DECATHLON Sele Borusu 27,2 mm/29,8 mm/33 mm Siyah
695,00₺ bu ürünü alsam uyar mı linkini paylasamiyorum yeni üyeyim

(link)

Bu aslında 27.2 mm ama 29.8 mm ve 33 mm kabul eden kadrolar için adaptörü var.
Tastamam doğru çapta olsa daha iyi olur, adaptör gereksiz iş.
Her durumda ya ölçmek ya denemek lazım. Mesela aslında gereken 25.4 ya da 31.8 ise ne olacak?
Ölçme olanağı yoksa bir bisikletçiye uğramak daha iyi olur. Ölçer ya da elindekilerden dener.
 
Geri