Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele borusu ve kadronun kaynamasi

kerem oktar

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Eylül 2013
Mesaj
474
Tepki
191
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Bianchi
Merhaba arkadaşlar

Bianchi Gavia kadro bisiklet kullanıyorum sele borusu Ritchey Comp . bisikletiminin sele borusu yüksekliğinde küçük bir değişiklik yapmak istedim ancak hareket etmiyor.Sele borusu alimünyum kadro karbon ve birbirine kaynamış durumda bu sorunun bir çözümü varmı nasıl çözümlenebilir
 
Scudo
Kerem Bey sıkıntınız büyük gerçekten.

Eğer sele borusunu takarken araya "karbon malzemeye özel olmayan" bir gres yağı kullandıysanız bu durumun olması normal.
Eğer böyle bir durum yoksa soğutma yöntemini deneyebilirsiniz. Karbon ve alüminyumun genleşme oranları farklı olduğundan sele borusunun bağlı olduğu yeri soğutarak (örneğin etrafına uzunca bir süre buz tutarak) çıkarmayı deneyebilirsiniz. Belki işe yarayabilir.

Fakat biraz araştırma yaptım ve sizinki ile aynı durumdaki insanlar genellikle bu durumdan sele borusunu keserek kurtulmuşlar. İlk önce sele borusunu kadronun 1 cm üstünden kesip daha sonra kadronun içinde kalan kısmı ise dikey olarak kesip çıkarmışlar.

Kadronuzun üzerinde sakın epoksi reçine üzerinde nasıl etki ettiğini bilmediğiniz kimyasal ürünler denemeyin. Kadronuz heder olmasın.

Umarım sorununuz kolayca çözülür..

Bir de şöyle bir video buldum;

 
Kerem Bey büyük bir sıkıntı gerçekten. En yakın zamanda çözersiniz inşallah. Tam Edip Bey in paylaştığı videoyu söyleyecektim. Bu şekilde uğraşmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
@Edip Dinçer



Teşekkür ederim edip bey bisikleti aldığımdan bu yana bir kere ayarladım ve hiç dokunmadım böyle bir sorun olabileceği hiç aklıma gelmemişti kimseden de duymamıştım Ben önce pas yağ sökücü sıktım ama işe yaramadı sizin dediğiniz gibi soğuk buz uygulaması yapacağım ancak videoda sıcak su ile yapıyor ters etki yaratmaz değilmi? Kesmeden önce bu iki yöntemi deneyeceğim fakat sele borusunu karbon aksamda bu sorun tekrar edecekmi acaba ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Ömer KARAN

Teşekkür ederim Ömer buz uygulaması yapıp çözmeye çalışacağım olmazsa sıcak su ile deneyeceğim umuyorum işe yarayacaktır


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
[QU OTE=serdar k;1680346]Fotoğraf varmı ?


Bugün Şehir dışındayım pazartesi günü resim koyarım Serdar bey



iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@kerem oktar

Valla inşallah işe yarar. Tayvan cervelo kadro da başımıza gelmişti. Aero sele borusu olduğu için bir türlü çözememiştik. En sonunda Sele borusunu feda etmek gerekti. Sele borusu aero olduğu için bulmakta çok zor olmuştu. En azından sizinkinde sele borusunu döndürme imkanı var. Artık iyice uğraşıp çözmeniz lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
Öncelikle geçmiş olsun, sıcak veya soğuk su uygulamadan önce malzemelerin genleşme değerlerini bilmekte yarar var
videoya göre yorum yaparsam şu ortaya çıkıyor
videoda alüminyum kelepçenin üstüne sıcak su dökülüyor bu açıdan düşününce alüminyum daha yüksek genleşme değerine sahip. Aynı kelepçeye soğuk su dökülseydi mevcut durumdan daha fazla sıkıştıracaktır. aynı durumu sizin için yorumlarsam; sele borunuz alüminyum olduğu için ve kelepçenin aksine iç yüzeyde durduğu için sıcak su dökülürse mevcuttan daha fazla sıkıştırma yapabilir. bu bakımdan soğuk su veya buz torbası yöntemi sizin için daha ideal. Hatta şanslı olduğunuz bir nokta var, alüminyum çok iyi ısı iletimi yapar yani buz poşeti ile yapacağınız soğutma bütün sele borusunu neredeyse aynı derecede soğutur bu bakımdan sele borusunun kadro içinde kalan kısmını, dışarıda kalan kısım sayesinde soğutabilirsiniz.
 
(link)
bide böyle bir uygulama zorluğa göre 5 değişik yöntem öneren.
 
@UtkuSener



Bu bilgide süper oldu utku bey çok teşekkürler.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Arkadaşlar çok teşekkür ediyorum değerli bilgileriniz için. yarın soğuk uygulamasını gerçekleştirip çözmeyi gerçekleştirebilirsem burada paylaşacağım. Benim gibi aynı durumu yaşayıp yardım arayacak olan arkadaşlarımıza da bu bilgiler çok faydalı olacaktır. Bu durumun önüne geçmek için ne yapabiliriz peki karbon kadro ile karbon sele borusu kullanmak daha mı iyi olur yoksa karbon yada alüminyum farketmeksiziin illaki gres yağı sürerek mi kullanmalıyız


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Ömer KARAN


Geçmiş olsun gerçekten kötü bir durum araştırıp uğraşarak özel bi sele borusu alıp böyle bir durumla karşılaşarak heba etmek oldukça moral bozucu! Yarın akşam işten sonra uğraşacağım önce buz uygulaması yapacağım olmazsa kadroya sıcak su döküp aynı anda sele borusuna soğuk su torbasını koymaya devam edeceğim. Bir taraftan sıcakla genleşen bir kadro diğer taraftan soğuyarak sertleşip daralacak sele borusu daha etkili olur belki


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
@Samet POLAT

Birinci sıktığı temizleme spreyi, ikincisi de sıkışmasın diye bir pasta

(link)
 
Merhaba arkadaşlar dün ve bu akşam buz torbaları ile soğuk uygulaması yaptım ancak bu yöntem işe yaramadı hafta sonu sıcak su ile deneyeceğim artık :(


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Sonucu merakla bekliyorum..
Sizin konunuzu okuduktan sonra sele borusunu ayda 1-2 çıkarıp oynatmaya karar verdim..
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
@kerem oktar

Sinir bozucu bir hadise gerçekten, umarın sıcak su uygulamasıyla çözersiniz.Benim eski bir bisikletimin sele borusu da böyle kaynamıştı çıkmamakta inat ediyordu :) Bu sefer bende çıkarmakta inat ettim 1 hafta boyunca kadronun altındaki delikten ve sele borusunun girdiği yerden makine yağı pompalayıp o şekilde çıkarmıştım :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
Bende wd40 sıkıyorum akşamları buz uygulaması yapıyorum ama sonuç alınabilecek mi bilmiyorum son çare sıcak su kaldı yoksa sele borusunu keseceğim artık


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Edip Dinçer

ayda iki kez gevşetip tekrar takmak gerek edip bey . Benim başıma gelene kadar ne forumda gördüm ne çevremde! hiç duymamıştım böyle bir şey olabileceğini
 
Geri