Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele borusu

Süleyman.

Aktif Üye
Kayıt
16 Mayıs 2014
Mesaj
119
Tepki
77
Şehir
D.Bakır
İsim
Süleyman
Bisiklet
Diğer
Arkadaşlar bisikletime sele borusu takacağım. Bilgim Yok Alırken Neye Dikkat Etmeliyim? Nasıl Takılacağınıda Bilmiyorum Öğreneceğim Bi Videoda Varsa Yardımcı Olursanız Sevinirim. :)
 
Scudo
Selenin altına sokup cıvataları sık sonra kadroya sok kelepçeyi kapa bu kadar
 
  • Beğen
Tepkiler: Süleyman.
@nbacıshaquılle
Yani herhangi bir cap ölcüsü yok öglemi, alirken tipine bakacaksin ve alacaksin, aldiktan sonra seleyi tak üzerine, seleborusunu bisiklete gecir ve kelepceyi sık. Bukadarmi yani?
Iyiymis ya, görmeyeli borularin capi demekki standart oldu.:)

@By_Slymn süleyman kardesim, bu isler emre kardesimizin dedigi gibi basit degil. Seleborusunu alirken dikkat etmen gereken noktalar....
Öncelikle seleborusunun capi cok önemli, senin bisikletine hangi capdaki boru oluyor bilmiyorum ama standart bisikletlerde 27,2mm den 34,9mm kadar capa sahip borular var.
Sonra uzunlugu da bir nevi önemli
ve son olarak düz borumu yada selenin baglandigi yerde egim olacakmi.

Ama dedigim gibi en önemlisi borunun capi ve takilis seklini emre kardesimiz yazmis.
 
  • Beğen
Tepkiler: Süleyman.
@Murat Cömez
Teşekkür Ederim İkinizede :)
 
@Murat Cömez Abi abi tanıdigim alisveris yaptigim biyer olmadigi icin boruyu onermedim farkettiysen arakadas iki soru sormus ikincisini yani sadece montajini anlatyim ve yanlisim da yok boru olculeri farkli olan 2 bisikletim var biliyorum yani.
 
Soracağım soruya yakın olduğu için burdan sorayım.

Sele borularında seleyi tutma yerine göre farklı türler var mı? Yani demek istediğim sele borusu değiştirerek selenin biraz daha geride durmasını sağlayabiliyor muyuz?

Şimdi baktım bir yedek parça sitesinde 10,15,20,25,32 derecelik borular var.

25 derecelik almak ne kadar geriye götürür seleyi mesela? Orta göbek ve sele koordinatı değişince etkisi ne olur?
 
En yakın başlık sanırım burası. Seat tube dediğimiz kadronun sele borusunu tutan borusu arka tekere yakın olursa bu ne işe yarar? Genelde baktığım yol bisikleti ve gravellarda neredeyse tekere değecek kadar yakın oluyor bu borular. Benim trekking bisiklette misal 3-4 parmak boşluk var. Ustanın biri de eski bir çelik bisikleti gösterdiğimde direkt oraya bakmıştı. Bu mesafe ne kadar azsa o kadar iyidir bisiklet demişti. Neye katkısı oluyor? Veya bu geometri değişimi bisikletin yapısına nasıl katkı sağlıyor? Hızlanma mı artıyor?
 
En yakın başlık sanırım burası. Seat tube dediğimiz kadronun sele borusunu tutan borusu arka tekere yakın olursa bu ne işe yarar? Genelde baktığım yol bisikleti ve gravellarda neredeyse tekere değecek kadar yakın oluyor bu borular. Benim trekking bisiklette misal 3-4 parmak boşluk var. Ustanın biri de eski bir çelik bisikleti gösterdiğimde direkt oraya bakmıştı. Bu mesafe ne kadar azsa o kadar iyidir bisiklet demişti. Neye katkısı oluyor? Veya bu geometri değişimi bisikletin yapısına nasıl katkı sağlıyor? Hızlanma mı artıyor?

Usta "amaca uygunluk" konusunu atlamış. Demiş ki "yol bisikletinde birkaç mm var, o nedenle iyi; tur bisikletinde fersah var, o halde kötü".
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Usta "amaca uygunluk" konusunu atlamış. Demiş ki "yol bisikletinde birkaç mm var, o nedenle iyi; tur bisikletinde fersah var, o halde kötü".
Eski fischer'ı göstermiştim. Dropbarlı görünce o kategoriye dahil etti galiba. Peki ne işe yarar? Mesela boşluk fazlaysa tırmanma daha rahat boşluk az ise daha rahat hızlanır gibi bir şey diyebilir miyiz?
 
Çeki borusu ve dolayısıyla aks ne kadar kısa olursa bisiklet manevra açısından daha keskin yol tutar, konfor düşer. Mesafe uzadıkça konfor ve denge artar. Arka üçgen küçüldükçe yol tutuş ve atiklik artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Geri