Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele borusu?

Mesut ARAM

Üye
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
73
Tepki
30
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Whistle
Bisikletimin sele borusu kısa kalıyoru bu yüzden epey bi yoruyor beni beyoğlunda oturuyorum galata kulesindeki bisikletçilere sordum nerdeyse hiç birinde uzun bi sele borusu bulamadım. Hepsinde bende olan sele borusu var uzun bir sele borusu bulabileceğim beyoğlu civarı bildiğiniz yerler varmı acaba???
 
Scudo
Kullandığınız sele borusunun uzunluğu nedir?
 
çapı 27.2mm uzunluğunu tam olarak bilmiyorum ama tahmini 25 cm falan:D
 
ölçerek buraya bişeyler yazarsan daha sağlıklı bilgiler alırsın. çap 27.2 ise ben şuan 30 cm lik sele borusu kullanıyorum ve onu 35-40 yapmayı düşünüyorum. sirkecide 30 cm lik sele borusu bulaiblirsin.
 
Arkadaşlar niçin 28.6 lık 300 yada 400 mm lik sele borusu yok piyasada kaliteli bir şey 400 liraya kadar 20 liralık dandik 2 model var koca dünyada sanki ben bu işten birsey anlamadım
 
Selemi biraz öne çekmek istiyorum fakat sele vidası sıkışmış veya paslanmış sanırım ne kadar güç uygularsam uygulayım açamıyorum. WD-40 sıkıp beklettim nafile... çözüm bilen varsa söylerse sevinirim.
 
Selemi biraz öne çekmek istiyorum fakat sele vidası sıkışmış veya paslanmış sanırım ne kadar güç uygularsam uygulayım açamıyorum. WD-40 sıkıp beklettim nafile... çözüm bilen varsa söylerse sevinirim.
İlgili başlıkta bir sürü yöntem var. Biri mutlaka iş görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
İlgili başlıkta bir sürü yöntem var. Biri mutlaka iş görür.

@StanicEnemy 👆bu başlıktakilerin ümüne baktım, çoğu boşa dönen vidayı çıkarma, bazısı da vidayı parçalayarak çıkarma. Az sayıda WD40 öneren de olmuş ama zaten boşluk bulup sızamadığı sürece işe yaramaz ki yaramamış da. Parçalayarak çıkarma işe yarayabilir ama önce yerine vida bulmak lazım. Sele borusuna bağlı olarak standart metrik cıvataysa yenisi bulunur ama özel bir yapısı varsa sele borusu çöpe gider. Bir iki kişi kertik açmayı önermiş ki muhtemelen uygulanabilecek en iyi çözüm bu; yer varsa başlığa kalın bir düz ağız için kertik açıp uygulanabilecek en yüksek kuvveti uygulamak.
1-2 fotoğraf ortamı görmek açısından faydalı olur.

Düzenleme, ek: Ben alyan/allen yuvası kaydırıyordur diye kertik önermiştim ama yuva sağlamsa ve sadece yeterli kuvvet uygulanamıyorsa L anahtarın ucuna bir boru geçirilip uzatılabilir, kuvvet uygulamak daha kolay olur. Tabii bu anahtarın ya da yuvanın bozulmasıyla da sonuçlanabilir. Kaliteli, tam oturan, sağlam bir anahtar riski azaltır.
 
Son düzenleme:
@StanicEnemy 👆bu başlıktakilerin ümüne baktım, çoğu boşa dönen vidayı çıkarma, bazısı da vidayı parçalayarak çıkarma. Az sayıda WD40 öneren de olmuş ama zaten boşluk bulup sızamadığı sürece işe yaramaz ki yaramamış da. Parçalayarak çıkarma işe yarayabilir ama önce yerine vida bulmak lazım. Sele borusuna bağlı olarak standart metrik cıvataysa yenisi bulunur ama özel bir yapısı varsa sele borusu çöpe gider. Bir iki kişi kertik açmayı önermiş ki muhtemelen uygulanabilecek en iyi çözüm bu; yer varsa başlığa kalın bir düz ağız için kertik açıp uygulanabilecek en yüksek kuvveti uygulamak.
1-2 fotoğraf ortamı görmek açısından faydalı olur.

Düzenleme, ek: Ben alyan/allen yuvası kaydırıyordur diye kertik önermiştim ama yuva sağlamsa ve sadece yeterli kuvvet uygulanamıyorsa L anahtarın ucuna bir boru geçirilip uzatılabilir, kuvvet uygulamak daha kolay olur. Tabii bu anahtarın ya da yuvanın bozulmasıyla da sonuçlanabilir. Kaliteli, tam oturan, sağlam bir anahtar riski azaltır.
Abi açıkçası sele ve sele borusuna zarar gelecek bir şey yapmak istemiyorum. Alyan ile döndürmeye çalıştığımda alyan kısa olduğu için tam güç uygulayamıyorum veya benim gücüm yetmiyor. Çevremde oto lastik tamir yapan yerler var bir de oralara sorup yardım almayı deneyeceğim.
 

Dosyalar

  • 1702045885697.jpg
    1702045885697.jpg
    70,9 KB · Okunma: 19
  • 1702045885711.jpg
    1702045885711.jpg
    73,4 KB · Okunma: 18
  • 1702045885679.jpg
    1702045885679.jpg
    70,6 KB · Okunma: 15
Wd 40 doktugunuz civatayı alkol bazlı bir sıvı ile iyice silin, aracinizdan falan var ise fren hidrolik sıvısı dökün dik konuma getirerek 1 gün bekleyin. Hidrolik sıvısı dokmeden once ve doktukten sonra plastik bir tokmak ile hafifce tıklatın civatayı.

Hidrolik sıvısını baska aksama bulastirmamaya özen gosterin, plastik ve boya dusmanidir kendisi.
 
Screenshot_20240106_004428_com.android.chrome.jpg
Şöyle En makbulundan süspansiyonlu sele borusu aldım. Çukur ve arazi de rahat ettirmesini diliyorum. Kullanan varmı bu veya benzeri bir şey?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Bunun çok daha yüksek fiyatlı türevleri var. Şuradan biliyorum ben de
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
313366 dosyayı görüntüle
Şöyle En makbulundan süspansiyonlu sele borusu aldım. Çukur ve arazi de rahat ettirmesini diliyorum. Kullanan varmı bu veya benzeri bir şey?
Valla ben düz borulu selede bile sert bi çukura bi yere girdiğimde aklım çıkıyor maazallah dötüme girebilir diye, siz iyi güvenip bu paralara amortisörlü falan sele borusu alabiliyorsunuz.
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: Sinyor ve gurkan
Valla ben düz borulu selede bile sert bi çukura bi yere girdiğimde aklım çıkıyor maazallah dötüme girebilir diye, siz iyi güvenip bu paralara amortisörlü falan sele borusu alabiliyorsunuz.
Aboov bir işe kalkıştım ama. Hayırlısı olsun bakalım.
*ok yoluna gitmem İnşallah.😄
 
Kullanım deneyimlerinizi merakla bekliyorum. Hakkını veriyorsa bende yaza doğru almayı düşünüyorum.
Memnun kalmadım çok dandik bir ürün dibe vuruyor kasisten 30 hızla geçince mesela.
Şuan aldığım yaylı sele borusu zoom. 40mm şok mesafesi var. 50 km sürdüm. yay dibe vurmuyor. Belime rahatlığı fark ettirdi.

Screenshot_20240916_115418_com.android.chrome.jpg
 
Geri