Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele kelepçesinin yalama olması

farukbursali

Aktif Üye
Kayıt
18 Temmuz 2015
Mesaj
110
Tepki
108
Yaş
28
Şehir
istanbul
İsim
Faruk Bursalı
Bisiklet
Mosso
Sele kelepçesi vidası yalama oldu malesef bisikleti ilk aldığımda bir alet setim yoktu kötü bir alyan anahtarıyla ayarlamaya çalışıyodum boyunu o yalama yapmıştı sonra coloury alet takımı aldım onunla yapınca güzel oluyordu sonra buda olmamaya başladı artık döndüremiyorum vidayı bunu nasıl çıkartabilirim yeni kelepçe takmak için?
 
Scudo
İnce bir eğe ya da dremel ile dikkatlice bir yarık açıp düz tornavida ile çıkartabilirsiniz. Sonradan yeni vida takın tabi.
 
Sağlam bir boru anahtarı ile vidanın başını tutup çevirebilirsin diye düşünüyorum.
Olmazsa eğer dremel ile ucuna düz tornavida için yarık açabilirsin. Ya da bazı modellerde arkadan bakınca vida görünüyor. Dremelle yine orayı kesebilirsin.
 
@ToffieBoi Dremeli nerden bulabilirim bir marangoza falan gitsem orda yaptıra bilirmiyim bunu
 
dişleri ters yönde olan vidamsı aparatlar var. aşağıdaki linkte yalama olan alyan başlı paten vidasının nasıl söküleceği gösteriliyor. bir bisiklet tamircisinin bulundurması gereken bir aparat. dremelle uğraşmadan, risk almadan, zahmet çekmeden.

 
@farukbursali

Dostum dremel bende var, Göztepe tarafındaysan yardımcı olabilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Can Köksal
Kısa vadeli acil ise bir kumaş parçasının üzerinden kontrol edebilirsiniz vidayı.
 
Arkadaşlar sele borusunun boyunu ayarlarken kelepçe vidası diş yedi bu vida satılıyor mudur ? Yoksa sıfırdan sele kelepçesimi almalıyım?
 
Kalın olan paket lastiğini alyanın oturacağı yere koyup alyanla açabilirsiniz sonra vidayı değiştirin tabi
 
Merhabalar,
Sele kelepçe vidasının uç kısmı yalama oldu alyan dişleri tam oturmuyor. Bunun yerine matara kafesinde kullandığım vidayı takmak istiyorum boyut olarak tam uyuyor ancak 100 kg ağırlığındayım dayanıklılık anlamında bir sorun çıkartır mı?
 
Merhaba,
Helicoil kullanabilirsiniz (
)
Kılavuzla yeniden diş açtırabilirsiniz.
Matkap vasıtasıyla dişleri iptal edebilirsiniz, uzun vida kullanarak karşı tarafa fiberli somun takabilirsiniz.
 
Deneyin, sorun çıkarsa yeni kelepçe alın. 20 lira civarından başlıyor: (link)
 
@Ufuk A. Helicoil erkek değil dişi civatalara (yani civatanın girdiği yuvalara) yapılır. Ayrıca, 20 tl'lik kelepçe için helicoil yaptırmak pek akıl karı değildir. Kaldı ki bu olayda kelepçede değil civatada sorun var. Foruma bişey yazmadan önce biraz ölçüp tartıp düşünüp yazmak bu kadar zor olmamalı sanki.

@Emre O. Kelepçe civatası taşıdığı yükün fazla olması bakımından çok sıkı sıkılması gereken bir civata. Alyan anahtar bağlantısı şekil olarak o torku kaldıramaz ve bir kaç montajda anahtar yuvanın içini traşlar ve nur topu gibi bir yalama civatanız olur. Düz tornavida veya torx başlı civata kullanırsanız başınız ağrımaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetbulak
Deneyin, sorun çıkarsa yeni kelepçe alın. 20 lira civarından başlıyor: (link)

Bence denemesin hocam, ne gerek var risk almaya. Ayrıca her vidanın dayanım değerleri farklıdır, ne olur ne olmaz. Bu kadar kolay bulunan ve ucuz bir şey için matara vidasını kullanmaya gerek var mı?
 
@mehmetbulak Risk almak mı? Aynı dişe sahip civataların dayanımı %5 bile değişmez.
 
Bence denemesin hocam, ne gerek var risk almaya. Ayrıca her vidanın dayanım değerleri farklıdır, ne olur ne olmaz. Bu kadar kolay bulunan ve ucuz bir şey için matara vidasını kullanmaya gerek var mı?

Bence de gerek yok ama sele kelepçesi almak yerine başka bir çözüm aradığına göre bir sebebi vardır diye düşündüm, belki sadece fiyatlarını bilmiyordur diye link ekledim.
Bendeki matara kafesi vidalarına baktım, kelepçelere baktım, matara kafesi vidaları yedekte duran Rectus sele kelepçesinin krom kaplı civatasından sağlam görünüyor. O yüzden makul bir sebeple yeni kelepçe alınamıyorsa denenebilir. Zaten sıkarken kendini belli eder. Diyelim ki belli etmedi, o zaman sele borusunun aşağı kaymasını engelleyemez, birikletle kısa bir turda bu belli olur, gider kelepçe alır. 100 kilo yük o vidaya binmiyor, sadece sele borusunun kadronun içine gömülmemesini sağlıyor. Aşağı kaymayı engelleyebilecek kadar sıkılabiliyorsa yükü de taşır.
 
Son düzenleme:
@mehmetbulak Civata imalatını ve dayanımlarını biliyorum. Kelepçeler M6 dişli oluyor. O çelik civata kopma sınırına gelmeden çok önce alüminyum kelepçenin dişleri gider zaten. O bağlantının zayıf halkası alüminyum kelepçenin dişleri.
 
Cevaplarınız için teşekkürler, sadece vidadan dolayı kelepçeyi tamamen değiştirmek mantıklı gelmediği ve kelepçe vidasını tek olarak satan yer görmediğim için böyle bir yöntem düşündüm. Yeni bir sele kelepçesi alacağım öyleyse.
 
Geri