Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized Allez vs. Scott CD20 vs. Giant Defy 1

Talha Ü.

Üye
Kayıt
16 Aralık 2012
Mesaj
11
Tepki
7
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Merhaba,

Bisiklet Forum'u uzun bir süredir takip etmeme ve yine uzun bir süredir üyesi olmama rağmen bu ilk mesajım.

Bir yol bisikleti alma konusunda uzunca bir süredir düşünüyordum. İlk defa yol bisikleti alacağımdan doğru bir tercih yapmak istiyorum. Son 2 gündür de harekete geçtim ve farklı mağazaları dolaştım. Sonuçta 3 model arasında kalmış durumdayım:

(link)
(link)
(link)

Bu 3'ünden hariçte bir de Merida Scultura 903 aradım ama maalesef henüz izine rastlayamadım. Piyasada bulunmuyor.

₺ 3000 civarında bir bütçem var. Specialized nakit indirimiyle ₺ 2850, Scott (2013'ün bisikleti) nakit indirimiyle ₺ 3200, Giant ise ₺ 3400. Giant'ı yeni açılan mağazalarında sordum, nakit indirimi yapamayacaklarını söylediler.

Bu 3 bisiklet arasında kalma nedenim ise klasik tartışmalardan biri: kadro iyi donanım kötü vs. kadro kötü donanım iyi. Specialized'ın kadrosunun iyi olduğunu biliyorum. Donanım ise Sora. Scott ve Giant'ta ise 105 var (Giant'ın rublesi Tiagra). Scott ve Giant'ın kadrolarını Specialized Allez ile karşılaştırma noktasında ise cahil kalıyorum. Dediğim gibi yol bisikleti tecrübem olmadığından Sora ve 105'i kullanmak arasında da nasıl bir fark olduğunu bilemiyorum.

Yardımınız için şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Specialized'ı direk eleyin derim ancak yanlış anlamayın markadan dolayı değil Aktif Pedal'ın çok aşırı yüksek fiyatlar koyması o fiyata o bisiklet hayatta değmez.
Şimdi gelelim konuya. Scott ve Giant da en az Specialized kadar kaliteli dünya çapında markalar bunu bilin. Tecrübeniz olsun olmasın 3000 lira çıtasına geldiğiniz zaman en az Tiagra mümkünse 105 donanımlı bir bisiklet almak gerekir paranın boşa gitmemesi amacıyla. Bu üç bisiklet arasından ben olsam Scott'ı tercih ederdim...

Bunların dışında şu iki modele bakmanızı da tavsiye ederim Türkiye fiyatları ikisinin de yaklaşık 3500-3600 civarı nakitte indirim her türlü yaparlar.
(link)
(link)
 
Öncelikle şunu söyleyeyim, baktığınız Allez 2013 model, 2014'ü şurada:
(link)

Sizin dediğiniz "kadro iyi donanım kötü vs. kadro kötü donanım iyi" konusu bu örnekte pek geçerli değil; Berke Bey'in söylediği gibi Specialized Türkiye'de biraz yüksek fiyattan satılıyor, Scott için ciddi bir indirim söz konusu, Giant için ise liste fiyatı geçerli. Dolayısıyla siz aslında birbirlerine rakip olmayan modelleri karşılaştırıyorsunuz. ABD fiyatlarına bakacak olursanız Sora donanımlı olan Allez Sport, Defy 3 ve Speedster 40'ın fiyatlarının çok yakın olduğunu görürsünüz. Benzer şekilde Allez Comp, Defy 1 ve Speedster 20'nin de fiyatları oldukça yakın (Allez Comp'un donanımı Tiagra ancak kadrosu Allez Sport'tan farklı ve diğerlerinden üstün).

Benim tavsiyem, gözünüze gönlünüze hoş geleni almanız; hepsi iyi bisikletler, hiç biri pişman etmez.

Not: Specialized Allez kullanıyorum.
 
Ben Giant derdim. Uc bisiklet de marka acisindan bu piyasanin creme de la creme'leri. Kadro kalitesi acisindan bir kuskunuz olmasin.

Giant dememin sebebi Defy 1'in yabanci sitelerde cok iyi incelemelere sahip olmasi ve hatta bir cogunda bu fiyat seviyesinde alinabilecek en iyi bisiklet secilmesi.

Yalniz soyle birsey soyleyeyim. Yol bisikletine yeni baslayacaksaniz 105 ile Sora set arasinda anlayabileceginiz bir fark olmayacaktir. Butcenizin tamamini harcamaniza gerek yok bence ilk etapta daha az fiyatli opsiyonlari da inceleyebilirsiniz.
 
Öncelikle teşekkürler,

Berke Bey'in verdiği linkteki KTM'yi zaten biliyordum, ama sorduğum 3 bisiklet ayarında olup olmadığı konusunda şüphelerim var doğrusu. Belki çok doğru bir akıl yürütme biçimi değil, UCI World Tour takımlarının kullandığı markalar olup olmamasına dikkat ediyorum biraz da, ("creme de la creme"). KTM ise Pro-Continental bir takımın kullandığı marka.

Yalniz soyle birsey soyleyeyim. Yol bisikletine yeni baslayacaksaniz 105 ile Sora set arasinda anlayabileceginiz bir fark olmayacaktir.

Tam bu aslında söylemeye çalıştığım. Kadroyu iyi tutup gelecekte donanımı geliştirmek niyetindeyim. Dolayısıyla Scott'ın Speedster 30 ve hatta Speedster 40'ı, Giant'ın Defy 2 ve Defy 3'ü de işimi görebilir sanırım.
 
Şu an 105 setli sağlam bir markanın bisikletini alabilirken ileride donanım terfisi yaparım diye alt modellerini seçmek maddi açıdan çok doğru olmayabilir. Kullanılmış parçalar çok düşük fiyatla alıcı bulabiliyor. Yeni parçalar ayrı ayrı alınınca fiyatlar yükseliyor, bir de montaj için ücret ödeme durumu var. Sonuçta 105 tatminkar bir donanım baştan alıp kullanmak daha iyi gibi gelşyor bana.
Giant için sizin link verdiğiniz Amerika sitesindeki donanımla ile Avrupada satılan farklı olabilir. ( Şimdi Türkiye linkine baktım fark yok sanırım ama ciddi karşılaştırmadım. Kadro vs dikkatle bakmak lazım ) Giant da tercih edilebilir. çok güzel görünüyor.
 
(link)

Lapierre Audacio 400CP

istersen 3 yaprak aynakollu modeli de var
 
@Talha Ü.

Ben durumu şöyle açıklayayım şuan yürüttüğünüz mantığın pek doğru olmadığını düşünüyorum.
Şimdi adam geliyor 3000 liraya SLX setli, mavic jantlı, fren setine kadar her şey slx diğer bileşenleri de ritchey yani kaliteli bir bisiklet bakıyor ama marka Salcano. Diğer baktığı modelde mesela Specialized yine 3000 lira ama üzerindeki donanım 9lu Alivio/Deore, maşa Suntour, fren seti en düşük Shimano modelinden.
O zaman adam şöyle düşünüyor donanımı mı seçsem yoksa sağlam bir kadro mu seçsem?
Ama sizin durum öyle değil Murat abimin bir üst yorumda söylediği gibi "kadro iyi donanım kötü vs. kadro kötü donanım iyi" durumu sizin için geçerli değil.
KTM esasında Avusturyalı motor üreticisi eğer adamlar kendilerine güvenmeseydi bisiklet işine girmezlerdi. Çok kaliteli modelleri var.
Cube, Alman markası bana göre yine çok kaliteli bir marka forumda Cube kullananlar her geçen gün artıyor hiç birinde şikayet yazısı görmedim henüz.
Fiyat/performans bakımından incelersek, Cube ve KTM yine daha iyi sadece üzerindeki vites grubu bisikletin kalitesini belirlemiyor. Jantlar çok önemli sonuçta İstanbul'da süreceksiniz çukur ve bozuk yoldan bol başka bir şey yok jant kalitesi de iyi olmalı. Mesela Scott ve Giant'da sanırım Alexrims marka jantlar kullanılıyor bana göre çok iyi bir marka değil. Cube'da Fulcrum, KTM'de Shimano RS11 jantlar var dolayısıyla jant konusunda da yine iki model öne geçti, fren takımında ise KTM ve Cube'da 105 fren takımı var diğer iki modelde ise farklı Shimano modelleri kullanılmış dolayısıyla o bisikletler full 105 set olmamış oluyor. Daha sonra ise gidon, gidon boğazı, sele borusu, gibi parçalar kalıyor onlarda en kaliteli marka Ritchey'dir Ritchey kullanan tek marka ise KTM.
Kısaca 4 marka da kadro kalitesi olarak üst düzey ancak ya Cube ya da KTM tercih etmenizi öneririm. Ben KTM tercih ederdim ayrıca aralarında ki en hafif model KTM.
 
@Talha Ü.

Daha önce söylediğim gibi; Speedster 40, Defy 3 ve Allez Sport hem kadro hem de donanım olarak birbirlerine çok yakın bisikletler, hepsi işinizi görür. Sonradan donanım yükseltmek istiyorsanız aklınızda bulunması gereken birkaç şey söylemek istiyorum.

Parçaları yükseltmeye jant setinden başlamanızda fayda var, performansa etkisi daha fazladır, çünkü tekerlekler sürekli döner ama fren ve vitesleri sadece gerektiğinde kullanırsınız.

9'lu bir sistem olan Sora ile 10'lu olan Tiagra ve 105 birbirleri ile uyumlu değiller. Sora grupsetinden Tiagra'ya geçmek isterseniz frenler hariç bütün parçaları birden değiştirmeniz gerekir (ön aktarıcıyı değiştirmeseniz de olabilir sanırım ama emin değilim) ama Tiagra'dan 105'e teker teker geçmenizin önünde hiç bir engel yok.

Sora donanımlı giriş seviyesi modeller ile 105 donanımlı orta seviye modeller arasında maşa ve sele dikmesinin karbon olması gibi farklılıklar da oluyor genelde ve bu yükseltmeleri sonradan yapmak oldukça daha masraflı olabilir. Bu parçaları yükseltmeyi düşünmüyorsanız sorun yok, ancak sonradan yükseltmektense baştan karbon olanını almak daha mantıklı olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Ben, Full tiagra setli specialized Allez Elite Comp. kullanıyorum. Öncelikle, bisikletin modeli doğrudan içime sinerek aldığımdan hiç pişmanlık duymadım. Ayrıca ilk yol bisikletim olmasının da bunda etkisi vardır mutlaka. Bisikleti ilk aldığımda mtb'den sonra inanılmaz hafif ve asfaltta akıcı geldi ve kısa sürede hem gücümü, hem de aerobik kapasitemi arttırmamı sağladı. Sonra yavaş yavaş yol bisikletçileriyle sürmeye başladıkça daha hafif bisikletleri, karbon kadroları, hafif jantları görmeye başladım. Asıl önemli olanın "bacaklarım" olduğunu ve ekipman iyileştirmenin sonu olmadığını bilmeme rağmen bir süre önce eskiyen lastiklerimle birlikte jant setimi değiştirdim. Bisiklet yaklaşık 1 kg kadar hafifledi. Performansa etkilerini zamanla göreceğim ama asıl belirgin fark antrenmanlarınızdan geliyor, bunu asla unutmamak gerekiyor. Yine bir arkadaşım Scott yol bisikleti kullanıyor aldığında üzerinde sora set vardı ve o da yaklaşık 1-1,5 sene içerisinde önce 105 sete geçti sonra da jant setini değiştirdi. Mutlaka bir miktar performans artışı oluyordur ama bunlar abartılacak değişiklikler yaratmıyor. Asıl dikkat çekici olan psikolojik olarak insanın zamanla bisikletteki düşük gördüğü donanımları upgrade ediyor olması.
Bu noktada benim önerim, görüntü olarak, marka olarak (yani başlangıç kadrolardan bahsederken alakasız da olsa, mesela pro takımlarda kullandığın bisikletin markasını görmek motive edici olabilir dediğin gibi, ki zaten adamların takımlara bu bisikletleri kullandırmasının/sponsor olmalarının nedeni de bu), renk olarak içine sinen bisikleti tercih etmendir. Bisikletini sev ki bol bol kullan onu. Sonrasında kendini geliştirdikçe, istersen donanımları, istersen de komple bisikleti değiştirirsin hiç merak etme. Şu anda daha fazla para veremem, bu benim son kurşunum diye düşünüyor olabilirsin ama eğer bu işi sever de hakkını verirsen emin ol bir şekilde kendine kaynak bulursun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren Bakırcı
Tekrar Merhaba,

Konuyu diriltiyorum tekrardan. Uzun uzun mağaza dolaşmalar sonunda, sizlerin fikirleri ve özellikle Berke'nin göndermiş olduğu linklerin de yardımıyla, KTM Strada 1000 aldım. Maalesef ki KTM Strada 2000 için bütçe aşımı söz konusuydu, yeteri kadar indirim de alamadım. Strada 1000 ile bütçenin içinde kaldım ve artan az bir miktarla da kask alarak eksiğimi tamamladım. Bisikleti almadan önce SPD ayakkabı ve pedal siparişim ulaşmıştı. Pedalları da taktırdım. Bir tek aldığım yerde vites ayarını yapamadıklarından yol bisikletinden anlayan bir bisikletçi bulursam onu halledeceğim. Forum'un ilgili sayfalarından bulurum. Uygun bir ışıkta fotoğrafını da çekip paylaşırım yakında.

Hepinize teşekkürler.
 
@Talha Ü.

Hayırlı olsun Tiagra vites grubu da iyidir 2-3 yıl sıkıntısız sürersiniz sonra 105 set takılır. Resimleri en yakın zamanda atın. :)
 
Geri