Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized axis set vs. Compangnolo vento

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.614
Şehir
İstanbul
Yeni bir set aldım şimdi indirimde compagnolo vento klasik örüm. 3G olmayan model. Bisikletin üzerinde gelen Axis setten yaklaşık %35-40 daha verimli. Verilen paraya göre yarar çok daha fazla. Daha az yoruyor ve yokuştan zevk alıyorsunuz. Rijitliği elle muhayenede çok büyük fark görmedim ama farkedilir derecede rijit. Fren yüzeyleri çok iyi işçilik biraz gürültülü bir freewheel i var.Tavsiye ederim.
 
Scudo
Bisiklet olarak Allez var sanırım? nereden kaç paraya aldınız biraz daha açıklayıcı yazabilirmisiniz? varsa resim koyarsanız ayrıca güzel olur.
 
Evet allez sport var 1 senedir kullanıyorum kışında kullandım. Daga sonra bir kere arka lastiğim patladı biraz jantta gittim 50 m kadar. Sonrada akort ayarı yaptım fakat jant eskisi kadar rijit değildi. Bir yavşama durumu oldu arka jantta. Tansiyon metre ile iyi bir elden geçmesi gerek ama yeni jant almak aklımdaydı ama bukadar fark edeceğini hiç düşünmedim Axis lerde sonuçta piyasada stok olarak gelen jantlardan biraz daha iyi %10-20 farkeder gibi bir fikir vardı abartmak istemem ama %40 daha iyi performans aldım.

Altif pedal dan aldım. 31 Mayıs'a kadar dolar 2,50.
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    66 KB · Okunma: 87
  • image.jpg
    image.jpg
    126,9 KB · Okunma: 85
Bende de allez var. Bu yazın bu şekilde kullanıp kışa ise sadece kadroyu tutup ultegra 6800 alıcam ona göre jantı değiştirip değiştirmemek arasında çok gidip geliyorum. Biraz daha diş sıkıp daha yüksek bir jantta alabilirim 11 speed uyumlu. Kafam çok karışık valla benim. Teşekkürler bilgi için güle güle kullan
 
  • Beğen
Tepkiler: Zekeriya Çab
Gurup serinden çok şey bekleme verdiğin paraya yazık olur. Ultegranın sadece yazısına para verirsin istersen cyclist in bu ayki grup setler hakkındaki yazıya bak. Cantta ventonun üstünde 2 tane daha alu jant var onun üstü karbon ve karbon cadde kullanımı için pahalı bir seçenek. Profil derinliği 30 mm 40mm için düşünürsen karbon avantaj oluyor ana 30 mm derin karbon jant ventodan hafif olmuyor hatta cember daha ağır olduğundan resistance force artıyor yan rüzgârlarda ciddi zorluyor. 30mm rüzgarın olmadığı veledrom gibi ortamda işe yarıyor time trial de bile daha düşük profiller görünmeye başladı.Ha aliminyum da bin tl üstü olanlarda bir fark olur ama vento da şöyle bir kıyak var üst segmentin farkı olan seramik göbeği kit olarak alıp vento ya takabiliyorsun yani rulmanları eskiyince seramik takabilirsiniz. Ultegra ve daha üst modellerin en alt modeller gibi rulmansız vites kollarına geçtiğini ve hafifletmek için yapıldığını okuduğumda baya şaşırdım. Aralarında toplamda oynayan 200 gr var oda paraya değermi bilemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ardaa
8li setle uyumlu olmadığı yazıyordu netten araştırdığımda. Nasıl taktınız? Daha derginin o kısmına gelmedim yavaş yavaş okuyorum ben :) ultegra 6800 aklımda olan daha zaman çok olduğu için çok derin araştırmadım tabiki. Ama cidden büyk bir fark yaratmayacaksa bir anlamı kalmayacaktır söylediğin gibi. Sonuçta spor amaçlı kullanıyorum. Yılda 1 gran fondo yapmak içinde o kadar zahmete girilirmi bilemedim bende. Neyse jant bilgileri içinde ayrıca teşekkürler. Sene sonu bakalım neler değişecek benim bisklette :harika:
 
Bende de Allez Comp var fren hariç herşeyi 105 yaptım. Ön aktarıcı ve ruble tiagradan ,105 e yükselttim, Jantları Scirocco da değiştirdim. Ultegra parçaları hiç düşünmedim şimdiye kadar iyi bir jant seti-lastik ikilisi ile daha güzel sürüşler yapılabilir. Zaten grupsetlerle ağırlık olarak çok fark yaratamıyoruz. Dahası için karbon setlere yönelmek gerekiyor ki o zaman da bütçe uçuyor. Ultegra ve Duraace yarış odaklı setler 3 saatte 130 km yapılan bir yarışa girmedikçe farkını anlayamayacağız sanırım.
 
Dergide Yazmış üst Düzey serlerde değişen şey karbon aynakol ve vites kolları özellikle arka artırıcı hiç değişmiyor ön artırıcı sofistike bir kaç değişiklik var okadar. Yani birine boyayla sora yazıyorlar diğerine cnc ile ultegra yazıyorlar zaten olan fiyat farkı da buna gidiyor. Ayarlı ve temiz tuttuğumda sora gayet yetiyor. Sora 9 lu set ring ile uyuyor. Bende bir vites olsa daha iyi olur diye düşündüğüm oluyor rampada ama benim rampayı 19-20 km ortalama ile tırmanmak gibi zorunluluğum yok daha yavaş çalışabilirim. Ayrıca dişli oranlarına bakıldığında numerik olarak çok büyük bir Rahatlık getirmiyor. Pro ortamda kadans ve tırmanma arasında kondisyona göre ayar gerekir ama biz gayet kondisyonu eldekine uydurabiliriz. Sete verilecek parayla iyi bir jant. Karbon sele borusu gidon, fren Ayakları daha aero dinamik suluk kask alınabilir. 3 T nin jantlarıda Aklımda kalmıştı ama çok sağlıklı bilgi
Ve fiyatlarına ulaşamadım.

Sora sete bende değişiklik düşünüyorum rulmanlı bir makara takımı edinmek istiyorum ama daha kafama yatan birşey bulamadım. Rulmansızlar çok geniş alana yağ sürülüyor ıslakta çok çabuk kirleniyor.
 
Nette çok aradım ancak bu jant setiyle ilgili neredeyse hiçbir bilgi bulamadım axis classic yol jant setini bilen tanıyanlar artı ve eksileri varsa paylaşabilir mi?
 
Geri