Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Specialized Sirrus

oalmali

Üye
Kayıt
12 Ekim 2014
Mesaj
80
Tepki
161
Şehir
Ankara
İsim
Osman
Başlangıç
2001—02
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Selamun aleyküm. Eylül 2014'den bu yana bisiklete merak saldım ve ilk olarak market bisikleti diyebileceğimiz kategoride bir dağ bisikleti satın aldım bu bisiklet ile 1000 km kadar yol yaptığımda neredeyse bisikleti aldığım fiyat civarında bir harcamayı bisikletin sorunlarına harcamıştım. Bisiklet kullanılamaz hale geldiğinde artık yeni bir bisiklet almalıyım diyerek hazırlıklara başladım. Maddi yetersizliklerden dolayı bu hazırlığım yaklaşık 3 ay sürdü. 3 ay süreçte bisikletsiz kalmamak adına yakın dostum @iyosunkaya nın yol bisikletini kullandım ve çok memnun kaldım. 1516246_769084149856849_1419200490_n.jpg 11357421_1445904375710960_1252921862_n.jpg

Kötüde olsa bir dağ bisikleti kullandıktan sonra yol bisikleti kullanmak çok farklı bir his vermişti. Bu bisikleti kullanırken almak istediğim 1000 TL civarlarında bir dağ bisikletiydi ama yakın dostum ve yol bisikleti fikrimi değiştirdi. Düz maşa bir tur bisikleti almaya karar verdim, ilk arayışlarımda Sedona 410 almaya karar verdim ve almaya gittiğim gün Erdoğanlar Bisiklette gözüme çarpan Specialized Sirrus'a kayıtsız kalamadım. :) Bir kaç dostumla istişare ettikten sonra Sirrus'u bir tur bisikleti haline getirip aldım. Uzunca hikayemi anlattıktan sonra artık ürünü incelemeye geçelim.


Toplam maliyeti 1970 ₺ tuttu. Bisikleti yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. Bisikleti ramazanın 3'üncü günü aldım, 30 gün içinde 500 km civarında yol yaptım bu süreçte en ufak bir arza çıkarmadı. Üzerindeki ekipman fiyatına göre gerçekten kötü, 300 lira kadar sanırım etikete para ödemiş oldum. Yokuşlarda performansı gayet iyi, hiçbir zorluk hissettirmiyor. Bisikletin bana göre cezbedici bir yanı tur için gerekli bütün deliklerin bulunması. Kadro ve maşa gerçekten sağlam görünüyor. Bu bisikleti alırken aklımda direk uzun tura çıkmak vardı ancak bunu biraz daha erteleyerek ekipmanını yükseltmeye karar verdim. Fren performansı bir kaç kez beni tedirgin etti. Vites sistemi düşük olmasına rağmen gayet akıcı ve geçişleri çok rahat. Jantlar görünüş olarak zayıf görünüyor ama pek anlamadığım için bundan emin değilim. Aldığımda ilk iş olarak lastiklerini araştırmıştım, yabancı sitelerdeki kullanıcılar çok memnun kalmış bende aynı hisleri paylaşıyorum, lastikler dişsiz olmasına rağmen yol tutuşu gerçekten iyi yağmurda çok etkilenmiyor. Lastiklerin teki yurtdışında 45 $ civarında satışa sunuluyor. Allah nasip ederse Mayıs 2016'ya kadar vites ve fren sistemlerini yükseltmeyi düşünüyorum, tavsiyelerinizi bekliyorum. Ve birde dropbar'a çok özeniyorum, bu bisiklet için uygun mudur? Bu konudaki bilgilerinizle beni aydınlatırsanız memnun olurum.

Buda genel özellikleri:


KADRO: Specialized A1 Premium Aluminum, fully-manipulated butted tubing, integrated lower bearing, fender/rack eyelets
MAŞA: Specialized steel
FURŞ SETİ: 1-1/8" FSA integrated cartridge lower, external sealed upper bearings
GİDON BOĞAZI: Alloy, 4-bolt, 20-degree rise, 25.4mm clamp
GİDON: Specialized flat bar, alloy, 6-degree backsweep, 25.4mm
ELCİK: Specialized Body Geometry Targa, dual compound
FRENLER: Die-cast, alloy V-brake, 60mm 1pc. pad, linear pull
FREN KOLLARI: Alloy V-brake, two-finger, linear pull
ÖN VİTES: Shimano FD-M191
ARKA VİTES: Shimano Altus, 8-speed
VİTES KOLLARI: Shimano EF-51, EZ Fire
RUBLE: Shimano, 8-speed, 11-32
ZİNCİR: KMC X8
AYNAKOL: Shimano Altus, 8 Vites triple, 48/38/28T
ORTA YATAK: Cartridge bearings, square spindle
PEDALLAR: Nylon flat
JANTLAR: Alloy double-wall, CNC sidewalls, 32h
FÖN GÖBEK: Double-sealed, ground race, dual-lock nuts w/ 17mm contact side, 5mm QR
ARKA GÖBEK: Double-sealed, loose ball, dual-lock nuts
ARKA GÖBEK: Specialized Nimbus, 26TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 700x28c
LASTİKLER: Specialized Nimbus, 26TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 700x28c
İÇ LASTİK: Standard Schrader valve
SELE: Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
SELE BORUSU: Alloy, 2-bolt, 12.5mm offset, 27.2mm

Ve kısa turlardan bir kaç fotoğraf:
11428170_766206226818970_293072986_n.jpg

11363961_1004728192911243_1686914644_n.jpg 11312180_936542626406100_197838696_n.jpg 11887051_1060416757325463_1567827982_n.jpg 11930868_871873739569089_1884947483_n.jpg

(link)
 
Scudo
Hayırlı olsun öncelikle. Senin bisikletin o arkadaşının salcanosundan daha iyi yol bisikleti olur emin ol o salcano bildiğin mtb kadrosuna dropbar çakmışlar yol bisikleti hariç her şey var ayrıca 12kg bir bisiklet o sıkıntı neyse konumuza dönelim bence dropbar takabilirsin ama onun freni vitesi farklı yani takım olarak alırısn yap.
 
@nbacıshaquılle yorumunuz için teşekkür ederim, tavsiyeniz üzerine küçük bi araştırma yaptım. Dropbar ve vitesli fren kolları en iyi ihtimalle 350 TL gibi bir fiyata sahip. Birde bunun yanı sıra iyi bir vites-fren sistemi ekleyince 800-1000 TL civarlarında bir rakamla Karşılaşıyoruz. Maddi birikimimi iyi ayarlamam gerekicek. Buna değer mi, bence değer! ;) Dropbarın verdiği hissi hiçbir gidon grubunda bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
bence de değer...

ama tura çıkacaksan kelebek gidonuda deneyebilirsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: oalmali
@oalmali keyifli ve heyecanlı pedallamalar. güzel tercih. ben de aynı tarihte ben de SSE aldım.

foruma inceleme sözüm var hala aklımda işlerden fırsat bulamadım. burada bir özet geçeyim. en azından almak isteyenler için fikir olsun.

SSE aldıktan sonra ilk 2,5 hafta 600 km yaptım. bir kaç kere 100km/gün yaptım. ne yorgunluk ne rahatsızlık hiç bir şey yok. bu bisikleti sürmek muhteşem bir his :) benimki karbon maşalı ve ön amortisörlü, 700x42 lastikli eski bisikletimden daha konforlu. ek olarak kullanıcısından aldığı enerjiyi çarçur etmeden yola aktarması müthiş.

eksi özellikleri: komponent olarak aynı fiyata alınabilecek bisikletlere göre genelde düşük birleşenli. özellikle frenler leş.. papuçların %80i 600km'de bitti. ben lastikleri conti 700x28 4 seasons ile değiştirdim.
 
@cpt.erhan teşekkürler, pedallar bende vardı. yalnız barendlerin güzelliğine dayanamayıp bastım parayı :) bu şerefsiz marka her şeyi çok iyi, güzel ve pahallı yapıyor :) hala bir barende bu kadar para verdiğime inanamıyorum.

maalesef işlerimin yoğunluğundan 1 aydır bırak inceleme yazmayı bisiklete bile binemiyorum. özledim keratayı. masaüstü fotoğrafı yaptım bisikletimi :)

Bu arada yeni lastiklerle ve yeni fren papuçlarıyla hafta sonu 50 km deneme sürüşü yaptım: yokuş aşağı ve viraj performansı muhteşem oldu.
 
@İbrahim Akgül inceleme yazınızı bekliyorum, umarım kısa sürede bizlere ulaşır. :) 2,5 haftada 600 km gerçekten iyi bir mesafe. Bu bisiklette fark ettiğim şey, insana sürdükçe daha çok sürme hissi veriyor. Yalnız başıma sürmeyi sevmediğimden ben sizden epey geride kaldım (30 günde 500 km) Dediğiniz gibi bu markada en büyük sıkıntı fiyatına göre düşük bileşenlerin bulunması. Bu fiyata (Salcano) Deore xt set bir tur bisikleti toplandığına şahit oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
bisikleti aldıktan sonra yarım saat boşluk bulsam bindim valla.. bindikçe de binesim geldi ne yalan söyleyeyim. kapitalist sistemde meta peşinde sürüklenirken havaların en güzel olduğu dönemde 1 ay kaybettim.

bu arada @cpt.erhan da aynı tarihlerde SSE aldı ve aynı yerden aldık. bildiğim kadarıyla kendisi de gayet memnun.

ayrıca 2016 modeller bu hafta lanse edildi ve satışa sunuldu. inceleyebildiğim kadarıyla bizim modellerde renk hariç bir değişiklik yok. yeni renkleri daha çok beğendim dersem yalan olur.
 
@baykuş97 dropbarın yanı sıra kelebek gidonda yapmak niyetindeyim uzun turlarda kelebek gidonu şehir içinde dropbarı kullanmayı düşünüyorum. Elimden azda olsa bisikleti söküp takma işleri geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
@oalmali Bence güzel olur..., ben de bi bisikletimi öyle kullanıyorum...

@baykuş97 benim de şöyle bi sahiden doğu karadeniz türü yapma hayalim var... Bendeki trek fx 7.4 ü tür bisikletine çevirip..
 
  • Beğen
Tepkiler: oalmali
Hayalimdeki bisiklet di ama niyeyse carraro sportive 330 aldım donanım kandirdi beni şuanda baya kıskandım diyebilirim Güle güle kullanın
 
  • Beğen
Tepkiler: oalmali
@oalmali
daha önce böyle bir dönüşüm yaptığım için ortalama bir maliyet çıkartayım sana:

ikinci el dropbar 40-50
ikinci el claris 8li kollar, biraz zor bulursun ama 100 (arka hub uyumlu ise 9lu dişli ile 3400 serisi daha üstün sora kollar alabilirsin, sıfır dişliyle beraber en fazla 200 lira tutar)
ön artırıcı 30
bir de kollar v frenler ile uymayacağı için travel agent veya cyclocross v fren bacakları alman gerekecek, bunların ikinci elini bulamazsın )50 euro civarı takım v fren bacakları)
ayrıca iç dış fren kabloların dropbara yetmeyeceği için takım olarak bunları da yenilemen gerekecek (20 euro)
son olarak gidon sargısı takmalısın (10 euro)

bu arada in line brake lever olarak geçen dropbarda düz tutuşta fren olanağı sağlayan cyclocross ara fren kolları da alırsan ebay de 17 dolar

toplamda 500 lira gibi bir paraya gayet güzel dönüşmüş bir bisikletin olur

bisikletinden çıkan parçaları da nasılsa temiz, 150 tl gibi bir rakama satarsan değme keyfine...
 
@halil ibrahim duran ilginizden dolayı çok teşekkür ederim Halil Bey. :) Eğer dediğiniz gibi bu fiyatlara bu dönüşümü tamamlarsam hayalimdeki bisiklete ulaşmış olurum. Maddi olanaklarımı geliştirdikten sonra söylediğiniz parçaları toplamaya başlıycam. Allah razı olsun :) Size zahmet, bu parçaları uygun fiyata bulabileceğim siteleride söylerseniz çok memnun olurum.
 
@oalmali bisikletiniz hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Umarım drop bar taktıktan sonraki fotoğrafları da paylaşırsınız. Bizde belki ileride değiştirmek isteyebiliriz.
@İbrahim Akgül Gerçektende adamların her ürünü pahalı ama bir o kadar da güzel. Sizin barendleri görünce acaba bende mi alsam diye düşündüm ama elciklerden çok memnunum. Bende pedallara kayışsız kalpiye taktım. Az da olsa bir performans artışı oldu. Bisikletten çok memnunum. Daha önce çıkamadığım rampaları çıkabiliyorum artık :) Bisiklet gerçektende çok farkediyormuş. Fren papuçlarını ve lastikleri bende en kısa zamanda değiştireceğim. Lastiklerin ıslak zemin performansı hakkında bilgi verirseniz çok memnun olurum.
 
@oalmali

valla ben büyük bir kısmını bu forumdan bulmuştum. sıfır aldıklarımı da yurtdışı siteleri (özellikle chainreaction dan) takip edip indirime girenlerden almıştım.
 
@Arda Oral Sportive 330 bir zamanlarda benimde hayalimdi, gerçekten donanım olarak güzel bir bisiklet. Fiyat-performans olarak aınabilecek iyi bir seçenek, bence benim Sirrus'un da üstündedir, benim bisikleti güzel yapan (şuan için) sadece markası..
 
@oalmali Hayırlı olsun çok güzel bir bisiklet.
Görsel açıdan tabi zevkler kişiseldir ama sanki siyah çamurluk daha uyumlu olurdu bir de btwin marka küçük siyah zil tavsiye ederim.
Kazasız uzun turlar yapman dileğiyle
 
  • Beğen
Tepkiler: oalmali
@Yusuf'san çamurluğu bende siyah istiyordum ama aceleye geldi. Bisikleti aldığım gün ramazanın 3. günüydü yağmurlu bir havaydı, ellerinde kalan tek çamurluk bu olduğu için bunu almak zorunda kaldım.
 
Drop bara heveslendiysen şöyle 100 tl nin altına aerobar al bence fren kullanamazsın ama hızın mutlaka artar
 
  • Beğen
Tepkiler: oalmali
Geri