oalmali
Üye
- Kayıt
- 12 Ekim 2014
- Mesaj
- 80
- Tepki
- 161
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Osman
- Başlangıç
- 2001—02
- Bisiklet
- Specialized
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Selamun aleyküm. Eylül 2014'den bu yana bisiklete merak saldım ve ilk olarak market bisikleti diyebileceğimiz kategoride bir dağ bisikleti satın aldım bu bisiklet ile 1000 km kadar yol yaptığımda neredeyse bisikleti aldığım fiyat civarında bir harcamayı bisikletin sorunlarına harcamıştım. Bisiklet kullanılamaz hale geldiğinde artık yeni bir bisiklet almalıyım diyerek hazırlıklara başladım. Maddi yetersizliklerden dolayı bu hazırlığım yaklaşık 3 ay sürdü. 3 ay süreçte bisikletsiz kalmamak adına yakın dostum @iyosunkaya nın yol bisikletini kullandım ve çok memnun kaldım.
Kötüde olsa bir dağ bisikleti kullandıktan sonra yol bisikleti kullanmak çok farklı bir his vermişti. Bu bisikleti kullanırken almak istediğim 1000 TL civarlarında bir dağ bisikletiydi ama yakın dostum ve yol bisikleti fikrimi değiştirdi. Düz maşa bir tur bisikleti almaya karar verdim, ilk arayışlarımda Sedona 410 almaya karar verdim ve almaya gittiğim gün Erdoğanlar Bisiklette gözüme çarpan Specialized Sirrus'a kayıtsız kalamadım. Bir kaç dostumla istişare ettikten sonra Sirrus'u bir tur bisikleti haline getirip aldım. Uzunca hikayemi anlattıktan sonra artık ürünü incelemeye geçelim.
Toplam maliyeti 1970 ₺ tuttu. Bisikleti yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. Bisikleti ramazanın 3'üncü günü aldım, 30 gün içinde 500 km civarında yol yaptım bu süreçte en ufak bir arza çıkarmadı. Üzerindeki ekipman fiyatına göre gerçekten kötü, 300 lira kadar sanırım etikete para ödemiş oldum. Yokuşlarda performansı gayet iyi, hiçbir zorluk hissettirmiyor. Bisikletin bana göre cezbedici bir yanı tur için gerekli bütün deliklerin bulunması. Kadro ve maşa gerçekten sağlam görünüyor. Bu bisikleti alırken aklımda direk uzun tura çıkmak vardı ancak bunu biraz daha erteleyerek ekipmanını yükseltmeye karar verdim. Fren performansı bir kaç kez beni tedirgin etti. Vites sistemi düşük olmasına rağmen gayet akıcı ve geçişleri çok rahat. Jantlar görünüş olarak zayıf görünüyor ama pek anlamadığım için bundan emin değilim. Aldığımda ilk iş olarak lastiklerini araştırmıştım, yabancı sitelerdeki kullanıcılar çok memnun kalmış bende aynı hisleri paylaşıyorum, lastikler dişsiz olmasına rağmen yol tutuşu gerçekten iyi yağmurda çok etkilenmiyor. Lastiklerin teki yurtdışında 45 $ civarında satışa sunuluyor. Allah nasip ederse Mayıs 2016'ya kadar vites ve fren sistemlerini yükseltmeyi düşünüyorum, tavsiyelerinizi bekliyorum. Ve birde dropbar'a çok özeniyorum, bu bisiklet için uygun mudur? Bu konudaki bilgilerinizle beni aydınlatırsanız memnun olurum.
Buda genel özellikleri:
KADRO: Specialized A1 Premium Aluminum, fully-manipulated butted tubing, integrated lower bearing, fender/rack eyelets
MAŞA: Specialized steel
FURŞ SETİ: 1-1/8" FSA integrated cartridge lower, external sealed upper bearings
GİDON BOĞAZI: Alloy, 4-bolt, 20-degree rise, 25.4mm clamp
GİDON: Specialized flat bar, alloy, 6-degree backsweep, 25.4mm
ELCİK: Specialized Body Geometry Targa, dual compound
FRENLER: Die-cast, alloy V-brake, 60mm 1pc. pad, linear pull
FREN KOLLARI: Alloy V-brake, two-finger, linear pull
ÖN VİTES: Shimano FD-M191
ARKA VİTES: Shimano Altus, 8-speed
VİTES KOLLARI: Shimano EF-51, EZ Fire
RUBLE: Shimano, 8-speed, 11-32
ZİNCİR: KMC X8
AYNAKOL: Shimano Altus, 8 Vites triple, 48/38/28T
ORTA YATAK: Cartridge bearings, square spindle
PEDALLAR: Nylon flat
JANTLAR: Alloy double-wall, CNC sidewalls, 32h
FÖN GÖBEK: Double-sealed, ground race, dual-lock nuts w/ 17mm contact side, 5mm QR
ARKA GÖBEK: Double-sealed, loose ball, dual-lock nuts
ARKA GÖBEK: Specialized Nimbus, 26TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 700x28c
LASTİKLER: Specialized Nimbus, 26TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 700x28c
İÇ LASTİK: Standard Schrader valve
SELE: Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
SELE BORUSU: Alloy, 2-bolt, 12.5mm offset, 27.2mm
Ve kısa turlardan bir kaç fotoğraf:
(link)
Kötüde olsa bir dağ bisikleti kullandıktan sonra yol bisikleti kullanmak çok farklı bir his vermişti. Bu bisikleti kullanırken almak istediğim 1000 TL civarlarında bir dağ bisikletiydi ama yakın dostum ve yol bisikleti fikrimi değiştirdi. Düz maşa bir tur bisikleti almaya karar verdim, ilk arayışlarımda Sedona 410 almaya karar verdim ve almaya gittiğim gün Erdoğanlar Bisiklette gözüme çarpan Specialized Sirrus'a kayıtsız kalamadım. Bir kaç dostumla istişare ettikten sonra Sirrus'u bir tur bisikleti haline getirip aldım. Uzunca hikayemi anlattıktan sonra artık ürünü incelemeye geçelim.
Toplam maliyeti 1970 ₺ tuttu. Bisikleti yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. Bisikleti ramazanın 3'üncü günü aldım, 30 gün içinde 500 km civarında yol yaptım bu süreçte en ufak bir arza çıkarmadı. Üzerindeki ekipman fiyatına göre gerçekten kötü, 300 lira kadar sanırım etikete para ödemiş oldum. Yokuşlarda performansı gayet iyi, hiçbir zorluk hissettirmiyor. Bisikletin bana göre cezbedici bir yanı tur için gerekli bütün deliklerin bulunması. Kadro ve maşa gerçekten sağlam görünüyor. Bu bisikleti alırken aklımda direk uzun tura çıkmak vardı ancak bunu biraz daha erteleyerek ekipmanını yükseltmeye karar verdim. Fren performansı bir kaç kez beni tedirgin etti. Vites sistemi düşük olmasına rağmen gayet akıcı ve geçişleri çok rahat. Jantlar görünüş olarak zayıf görünüyor ama pek anlamadığım için bundan emin değilim. Aldığımda ilk iş olarak lastiklerini araştırmıştım, yabancı sitelerdeki kullanıcılar çok memnun kalmış bende aynı hisleri paylaşıyorum, lastikler dişsiz olmasına rağmen yol tutuşu gerçekten iyi yağmurda çok etkilenmiyor. Lastiklerin teki yurtdışında 45 $ civarında satışa sunuluyor. Allah nasip ederse Mayıs 2016'ya kadar vites ve fren sistemlerini yükseltmeyi düşünüyorum, tavsiyelerinizi bekliyorum. Ve birde dropbar'a çok özeniyorum, bu bisiklet için uygun mudur? Bu konudaki bilgilerinizle beni aydınlatırsanız memnun olurum.
Buda genel özellikleri:
KADRO: Specialized A1 Premium Aluminum, fully-manipulated butted tubing, integrated lower bearing, fender/rack eyelets
MAŞA: Specialized steel
FURŞ SETİ: 1-1/8" FSA integrated cartridge lower, external sealed upper bearings
GİDON BOĞAZI: Alloy, 4-bolt, 20-degree rise, 25.4mm clamp
GİDON: Specialized flat bar, alloy, 6-degree backsweep, 25.4mm
ELCİK: Specialized Body Geometry Targa, dual compound
FRENLER: Die-cast, alloy V-brake, 60mm 1pc. pad, linear pull
FREN KOLLARI: Alloy V-brake, two-finger, linear pull
ÖN VİTES: Shimano FD-M191
ARKA VİTES: Shimano Altus, 8-speed
VİTES KOLLARI: Shimano EF-51, EZ Fire
RUBLE: Shimano, 8-speed, 11-32
ZİNCİR: KMC X8
AYNAKOL: Shimano Altus, 8 Vites triple, 48/38/28T
ORTA YATAK: Cartridge bearings, square spindle
PEDALLAR: Nylon flat
JANTLAR: Alloy double-wall, CNC sidewalls, 32h
FÖN GÖBEK: Double-sealed, ground race, dual-lock nuts w/ 17mm contact side, 5mm QR
ARKA GÖBEK: Double-sealed, loose ball, dual-lock nuts
ARKA GÖBEK: Specialized Nimbus, 26TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 700x28c
LASTİKLER: Specialized Nimbus, 26TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 700x28c
İÇ LASTİK: Standard Schrader valve
SELE: Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
SELE BORUSU: Alloy, 2-bolt, 12.5mm offset, 27.2mm
Ve kısa turlardan bir kaç fotoğraf:
(link)