Internette kısa video gördüm. Adam attırıcının üzerine çıkıp zıplıyor tekme atıyor. Makine sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Iddia edilen bu sağlamlığın büyük etkisi kadro kulağı olmamasından mı kaynaklı? Belkide 15 yıl sonra kadro kulağı sorunsalı ortadan kalkacak.
Sanki aynakolda çift yaprağım devri yavaş yavaş kapanıyor gibi.Trek Segafredo'nun Danimarkalı klasikçi yıldızı Mads Pedersen; Omloop Het Nieuwsblad yarı klasik yarışında tekli aynakola ve yeni Sram Red eTap Axs'e sahip Trek Madone Disc kullanmış.
Tekli aynakolu 48 dişe sahipken, ruble 10-33 ve 12 vites.
190681 dosyayı görüntüle
O enerji bir yere gitmek zorunda sonuçta, kadro kulağı aktarıcı darbe aldığında arada bir sigorta gibi kırılsın kadroya zarar gelmesin diye kullanılan bir şey olduğu için bu yaptıkları "yenilik" kadro üreticilerini zor duruma sokacak gibi.Internette kısa video gördüm. Adam attırıcının üzerine çıkıp zıplıyor tekme atıyor. Makine sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Iddia edilen bu sağlamlığın büyük etkisi kadro kulağı olmamasından mı kaynaklı? Belkide 15 yıl sonra kadro kulağı sorunsalı ortadan kalkacak.
Kadro kulağının olmaması sebep değil, sonuç. Darbe aldığında yamulmayacak eklemleri olan attırıcıyı, kabul edilebilecek bir ağırlıkta imal etmeyi sağlayabildiklerinden.Iddia edilen bu sağlamlığın büyük etkisi kadro kulağı olmamasından mı kaynaklı? Belkide 15 yıl sonra kadro kulağı sorunsalı ortadan kalkacak.
Anladım Hocam bilgiler için teşekkür ederimKadro kulağının olmaması sebep değil, sonuç. Darbe aldığında yamulmayacak eklemleri olan attırıcıyı, kabul edilebilecek bir ağırlıkta imal etmeyi sağlayabildiklerinden.
Kadro kulağı denen icat, attırıcıların hafif yapılabilmesini sağlıyor, ama bu sefer de şu sorun var, attırıcı darbede kolay bükülünce bu sefer de alt makaranın tellerin arasına dalma olayı yaşanmaya başladı. Dağ bisikletlerinde kulaktan kurtulma çabası bundan kaynaklanıyor.
Şu arkadaş da baya güzel eleştirmiş. Tabii ki eleştirileri spekülatif, yani kullanılma oranı artmadan ispatlanamayacak şeyler ancak makine mühendisi olduğu için eleştirilerinin sebebini güzelce açıklıyor.
Hands up to a large misinterpretation: after looking at the drawings today, the outer plate is not supposed to be clamped to the dropout. It is floating, with a smooth inner bore. The black bolt on the DS only clamps the inner mech plate to the dropout (just like existing UDH). I presume then the outer mech plate is only used as a brace during an impact when the small radial floating clearance has been taken up by force. Thus, my comments about dropout width tol are void, although the specified dropout width is +0.2 which should easily be achievable. In haste, mistakes happen. Apologies for that.
Videonun iki ana konusu var.Youtube'daki sabitlenmiş yorumunda bazı yerleri yanlış düşünüp aktardığını belirtmiş.
Videonun iki ana konusu var.
1. Aktarıcının hizalaması
1.1 Sabit yorumda bahsettiği fit noktasının toleransı (bu SRAM sorumluluğunda ve bisiklet endüstrisi toleransları çok kötü diyor)
1.2 Kadronun arka çatalının aksa tam dik olmaması iktimali (kadro üreticisinin sorumluluğunda)
2. Aktarıcıya gelen darbenin sönümlenmemesi kadroya zarar verecek
Sabit yorumunda sadece 1.1'de söylediği şeyi geri almış duruyor, videonun çoğunda söylediklerini geri almamış.
...Ve şu akla geliyor...
Selamlar
SRAM AXS Aplikasyonu üzerinden SRAM RİVAL e-TAP grup sete bağlanarak güncellemeleri yükledim bugün ancak bu uygulamanın bana ne gibi bir faydası olduğunu anlayabilmiş değilim henüz.
Uygulama üzerinden yayınlanan güncellemelerin içeriğinin de ne olduğunu bilmiyorum.
Ayrıca sanırım sistem sürüş karakteristiklerini de hafızayı alıyormuş ancak SRAM AXS Aplikasyonu dan genelde grup setin pil durumunu görebiliyorum, sürüş ve vites aralıkları ile ilgili pek bir şey göremedim.
Bu uygulama hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
305092 dosyayı görüntüle