Scudo Sports

Sram, Axs'yi tanıttı

@Murat B.
Araştırıp emin olmak lazım ben yazdığım şekilde diye hatırlıyorum. Forumda mutlaka net bir şekilde bizleri aydınlatacak yazarlar vardır.
 
Scudo
Tanıttığı yeni zincirin ne gibi faydaları olacak ? Birde bu zincir daha önceki sistemlerde kullanılabilecek mi ? Açıklamalarda
sanki boşluk azalması olacak deniliyor.Yani eski tip zincirler deki uzama bunlarda daha az olacakmış gibi anladım.
 
Trek Segafredo'nun Danimarkalı klasikçi yıldızı Mads Pedersen; Omloop Het Nieuwsblad yarı klasik yarışında tekli aynakola ve yeni Sram Red eTap Axs'e sahip Trek Madone Disc kullanmış.
Tekli aynakolu 48 dişe sahipken, ruble 10-33 ve 12 vites.
190681
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc ve Veto8
Bu da yeni seri.
Opera Anlık Görüntü_2023-03-22_101412_www.bike24.com.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Internette kısa video gördüm. Adam attırıcının üzerine çıkıp zıplıyor tekme atıyor. Makine sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Iddia edilen bu sağlamlığın büyük etkisi kadro kulağı olmamasından mı kaynaklı? Belkide 15 yıl sonra kadro kulağı sorunsalı ortadan kalkacak.
 
Trek Segafredo'nun Danimarkalı klasikçi yıldızı Mads Pedersen; Omloop Het Nieuwsblad yarı klasik yarışında tekli aynakola ve yeni Sram Red eTap Axs'e sahip Trek Madone Disc kullanmış.
Tekli aynakolu 48 dişe sahipken, ruble 10-33 ve 12 vites.
190681 dosyayı görüntüle
Sanki aynakolda çift yaprağım devri yavaş yavaş kapanıyor gibi.
 
Internette kısa video gördüm. Adam attırıcının üzerine çıkıp zıplıyor tekme atıyor. Makine sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Iddia edilen bu sağlamlığın büyük etkisi kadro kulağı olmamasından mı kaynaklı? Belkide 15 yıl sonra kadro kulağı sorunsalı ortadan kalkacak.
O enerji bir yere gitmek zorunda sonuçta, kadro kulağı aktarıcı darbe aldığında arada bir sigorta gibi kırılsın kadroya zarar gelmesin diye kullanılan bir şey olduğu için bu yaptıkları "yenilik" kadro üreticilerini zor duruma sokacak gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Iddia edilen bu sağlamlığın büyük etkisi kadro kulağı olmamasından mı kaynaklı? Belkide 15 yıl sonra kadro kulağı sorunsalı ortadan kalkacak.
Kadro kulağının olmaması sebep değil, sonuç. Darbe aldığında yamulmayacak eklemleri olan attırıcıyı, kabul edilebilecek bir ağırlıkta imal etmeyi sağlayabildiklerinden.

Kadro kulağı denen icat, attırıcıların hafif yapılabilmesini sağlıyor, ama bu sefer de şu sorun var, attırıcı darbede kolay bükülünce bu sefer de alt makaranın tellerin arasına dalma olayı yaşanmaya başladı. Dağ bisikletlerinde kulaktan kurtulma çabası bundan kaynaklanıyor.
 
Kadro kulağının olmaması sebep değil, sonuç. Darbe aldığında yamulmayacak eklemleri olan attırıcıyı, kabul edilebilecek bir ağırlıkta imal etmeyi sağlayabildiklerinden.

Kadro kulağı denen icat, attırıcıların hafif yapılabilmesini sağlıyor, ama bu sefer de şu sorun var, attırıcı darbede kolay bükülünce bu sefer de alt makaranın tellerin arasına dalma olayı yaşanmaya başladı. Dağ bisikletlerinde kulaktan kurtulma çabası bundan kaynaklanıyor.
Anladım Hocam bilgiler için teşekkür ederim
 
Şu arkadaş da baya güzel eleştirmiş. Tabii ki eleştirileri spekülatif, yani kullanılma oranı artmadan ispatlanamayacak şeyler ancak makine mühendisi olduğu için eleştirilerinin sebebini güzelce açıklıyor.

 
Şu arkadaş da baya güzel eleştirmiş. Tabii ki eleştirileri spekülatif, yani kullanılma oranı artmadan ispatlanamayacak şeyler ancak makine mühendisi olduğu için eleştirilerinin sebebini güzelce açıklıyor.


Youtube'daki sabitlenmiş yorumunda bazı yerleri yanlış düşünüp aktardığını belirtmiş.

Hands up to a large misinterpretation: after looking at the drawings today, the outer plate is not supposed to be clamped to the dropout. It is floating, with a smooth inner bore. The black bolt on the DS only clamps the inner mech plate to the dropout (just like existing UDH). I presume then the outer mech plate is only used as a brace during an impact when the small radial floating clearance has been taken up by force. Thus, my comments about dropout width tol are void, although the specified dropout width is +0.2 which should easily be achievable. In haste, mistakes happen. Apologies for that.
 
Youtube'daki sabitlenmiş yorumunda bazı yerleri yanlış düşünüp aktardığını belirtmiş.
Videonun iki ana konusu var.
1. Aktarıcının hizalaması
1.1 Sabit yorumda bahsettiği fit noktasının toleransı (bu SRAM sorumluluğunda ve bisiklet endüstrisi toleransları çok kötü diyor)
1.2 Kadronun arka çatalının aksa tam dik olmaması iktimali (kadro üreticisinin sorumluluğunda)
2. Aktarıcıya gelen darbenin sönümlenmemesi kadroya zarar verecek

Sabit yorumunda sadece 1.1'de söylediği şeyi geri almış duruyor, videonun çoğunda söylediklerini geri almamış.
 
Videonun iki ana konusu var.
1. Aktarıcının hizalaması
1.1 Sabit yorumda bahsettiği fit noktasının toleransı (bu SRAM sorumluluğunda ve bisiklet endüstrisi toleransları çok kötü diyor)
1.2 Kadronun arka çatalının aksa tam dik olmaması iktimali (kadro üreticisinin sorumluluğunda)
2. Aktarıcıya gelen darbenin sönümlenmemesi kadroya zarar verecek

Sabit yorumunda sadece 1.1'de söylediği şeyi geri almış duruyor, videonun çoğunda söylediklerini geri almamış.

Sabitlenmiş yorumu belirtmemin amacı, Youtube'a gitmeden forum üzerinden videoyu seyredip yorumlara bakmama ihtimali olanların videodaki bir kısma yönelik düzeltmeden haberdar olması.
 
Hatasını düzelttiği videosu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Spartiat
@Spartiat Yana devrilme durumunda alt makaranın yere temas etmemesi için germe kolunu (ing. cage) kısa tutmuşlar haliyle. Alt eklem maksimum ve minimum arasında 150 derece dönüyor neredeyse. Ve şu akla geliyor, en küçük dişlideyken zincirde diş atlamayacak kadar gerginlik oluyor ise, en büyük dişlideyken zincirde anormal bir gerilim oluşur. SRAM bunun için yay sertliğini modere eden ek bir mekanizma eklemiş olmalı.
 
...Ve şu akla geliyor...

Gelmiyor :)
AXS mi göreceğim hayatımda? 1'leri 0'ları yollayıp şu sistemi kusursuz çalıştıran adam onu da düşünmüştür, ben niye düşünüp sınırlı sayıdaki kafa tüylerimi sıkıntıya düşüreyim?
Vıjt vıjt vıjt vıjt, vıjt vıjt vıjt vıjt. Dönsün dönsün izleyeyim, ne güzel işte.
 
Selamlar
SRAM AXS Aplikasyonu üzerinden SRAM RİVAL e-TAP grup sete bağlanarak güncellemeleri yükledim bugün ancak bu uygulamanın bana ne gibi bir faydası olduğunu anlayabilmiş değilim henüz.
Uygulama üzerinden yayınlanan güncellemelerin içeriğinin de ne olduğunu bilmiyorum.
Ayrıca sanırım sistem sürüş karakteristiklerini de hafızayı alıyormuş ancak SRAM AXS Aplikasyonu dan genelde grup setin pil durumunu görebiliyorum, sürüş ve vites aralıkları ile ilgili pek bir şey göremedim.
Bu uygulama hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
IMG_0134.png
 
Selamlar
SRAM AXS Aplikasyonu üzerinden SRAM RİVAL e-TAP grup sete bağlanarak güncellemeleri yükledim bugün ancak bu uygulamanın bana ne gibi bir faydası olduğunu anlayabilmiş değilim henüz.
Uygulama üzerinden yayınlanan güncellemelerin içeriğinin de ne olduğunu bilmiyorum.
Ayrıca sanırım sistem sürüş karakteristiklerini de hafızayı alıyormuş ancak SRAM AXS Aplikasyonu dan genelde grup setin pil durumunu görebiliyorum, sürüş ve vites aralıkları ile ilgili pek bir şey göremedim.
Bu uygulama hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
305092 dosyayı görüntüle

Şu videoya göz atmış mıydınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Geri