Mehmet Altuğ
surrender.to.music
- Kayıt
- 10 Ağustos 2008
- Mesaj
- 2.486
- Tepki
- 8.367
- Şehir
- Eskişehir
- Bisiklet
- Scott
Kaldırmak değil de indirmek asıl sorunBAyraktar tc anadoludan kalktığı videoyu
Kaldırmak değil de indirmek asıl sorunBAyraktar tc anadoludan kalktığı videoyu
Benim uzmanlığım ilkiKaldırmak değil de indirmek asıl sorun
Sanırım önce indirdiler sonra da kaldırdılar. Üzücü tabi, gönül isterdi ki şimdiye kadar çoktan atmış tutmuş olaydık insanlı, insansız allah ne verdiyse gerek gemideki gerek karadaki pistlere ama işte herkes kıskanıyor bizi demekle kıskanılıyor olmuyorsun. Adam yıllar önce uzaya uydu taşıdığı roketleri atıp tutmaya başladı, onu kıskanmak lazım.Kaldırmak değil de indirmek asıl sorun
Sanırım önce indirdiler sonra da kaldırdılar.
Devir öyle bir halde ki... ortaya yapıştır, sonrasında istemeden alınanları yatıştır.😒
Hali hazırda kullanılan bir kelime var "Sirkiye"Şunun bakan yapılıp
323307 dosyayı görüntüle
Bunun içeriye atıldığı
323308 dosyayı görüntüle
yere ne denir?
a- Yeni Türkiye
b- Dinleyland
c- Necefli Maşrapa
d- Hepsi
e- Hiçbiri
Haberi yabancı kaynaklardan göz gezdirdim. İtfaiyeci yangının pillerden kaynaklandığını söylemiş. Pildeki arıza, kapıları açan sisteme enerji besleyemesini önlediği için kilitler açılmıyordu. Aracın hızlı olduğunu ve kontrolünü kaybettiğini gören görgü tanıkları var. 73 yaşındaki bir adam, kapılar açılmadığından, araçtaki 5. kişiyi kurtarmak için aracından bir parça alıp, arka camı kırmış ve kadını oradan çıkarmış. Alevler hızlanınca muhtemelen diğerlerini kurtarmaya fırsat olmadı. İtfaiye, pillerin olaydan sonra tekrar tutuşma ihtimaline karşı üstünü kumla örttüklerini ve izlemeye aldıklarını söylüyor.Yine yanan bir Tesla'da elektronik kapıda güç olmadığı için açamayan 4 kişi yanarak ölmüş. Şu olay çinli bir markada olsa hemen lisansı iptal ederler. ilk de değil.
milyonlarca araba içinden birkaçı yanınca haber oluyor, içten yanmaları araçlar da yanıyor, buradaki olay teslanın elektronik kapıları. Bizde de var elektrikli araç, tek araç olarak almam ama ek araç olarak memnunuz tabi sitenin şarj yerleri olmasa yine almazdım.Haberi yabancı kaynaklardan göz gezdirdim. İtfaiyeci yangının pillerden kaynaklandığını söylemiş. Pildeki arıza, kapıları açan sisteme enerji besleyemesini önlediği için kilitler açılmıyordu. Aracın hızlı olduğunu ve kontrolünü kaybettiğini gören görgü tanıkları var. 73 yaşındaki bir adam, kapılar açılmadığından, araçtaki 5. kişiyi kurtarmak için aracından bir parça alıp, arka camı kırmış ve kadını oradan çıkarmış. Alevler hızlanınca muhtemelen diğerlerini kurtarmaya fırsat olmadı. İtfaiye, pillerin olaydan sonra tekrar tutuşma ihtimaline karşı üstünü kumla örttüklerini ve izlemeye aldıklarını söylüyor.
Elektrikli araç mı alsam diye düşünürken, her seferinde böyle haberler denk geliyor ve soğuyorum. Motor alayım diyorum; birkaç saat sonra araçla çarpışıp yere düşen ve motorun tankından sızan benzin yüzünden alevler içinde kalan sürücüyü görüyorum. Geçen aylarda uzakdoğuda bir sitenin kapalı otoparkında elektrikli araç yangını sonucunda yüzlerce araç da beraberinde yandı. Geçenlerde, elektrikli bisiklet yangını yüzünden bir genç hayatını kaybetti.
Artık eskisi kadar ar-ge yapılmıyor mu veya eskisinden daha kontrolsüz ve daha çok senaryonun yaşandığı bir hayat mı yaşıyoruz?
@makaram Nerdesin Kamil. Niye defansa gelmiyorsun da gülüp geçiyorsun.
Desene bizim kedi abimiz haşortman üstü röpteşambr giyer, o bir trendsetter desene
Elbette olası acil durum senaryoları için bunu düşünmüşlerdir. Ancak bazı haber kaynaklarında, kaza nedeniyle kilitlendiğini / kilitli kaldığına dair ifadeler var. NCAP gibi test firmaları, çarpışmalarda kapı zarar görse dahi, içeriden veya dışarıdan kapının açılabilir olabilmesi kriteri nedeniyle araçlardan ciddi puanlar kırıyor. Tabi ki çok fazla senaryo değerlendiriliyordur ama Teslalar NCAP'te bildiğim kadarıyla hepsi 5 yıldızlı.Tesla'larda yetersiz enerji durumunda "manuel kapı açma" var diye biliyorum
Bu bir algı operasyonu değil. Elbetteki güçlü araçlar önceden beri vardı. Yalnız, 500 beygir içten yanmalı bir araç herkesin erişebileceği bir şey değil iken, elektrik motorlu araçlar sayesinde insanlar bu güçteki araçlara daha rahat erişti. Piyasada 500 beygir ve üstü içten yanmalı binek araç sayısı toplam binek araç sayısı içinde çok büyük orana sahip değildir. 100-200 beygirlik araçların kullanımı ile 500 beygir araçların kullanımı da bir değil. Lastiğinin hamuru, frenlerin boyutu, şasinin rijitliği, sürüş dinamikleri... her şey farklı. Siz 3-4 sn'de 100 km/h'e çıkan araçları, hayatında hiç 170-180 km/h ile viraj dönmemiş insanlara sunup kullandırırsanız, virajda ne yapacağını kavrayamayıp kaza yapacaktır. Bu araçlar onbinlerce saatlik test pilotları tarafından zorlanıyor ve öyle piyasaya sürülüyor. Günlük hayatta insanlar 0'dan 100'e 4 saniyede ulaşayım derdinde değiller, zaten çoğu zaman bu koşullara uyacak yer olmuyor. Sadece elektrikli araçlarda değil, içten yanmalılarda da sürmeyi bilmeyip kaldırıma çıkan Ferrarili çok kişi var. Demek istediğim, altındaki aracın sınırlarını bilmeden süren milyonlarca sürücü var.milyonlarca araba içinden birkaçı yanınca haber oluyor, içten yanmaları araçlar da yanıyor, buradaki olay teslanın elektronik kapıları. Bizde de var elektrikli araç, tek araç olarak almam ama ek araç olarak memnunuz tabi sitenin şarj yerleri olmasa yine almazdım.
Ben algı operasyonu demedim zaten. Teslalarda manuel kapı açma var ama ortalama bir kullanıcı yangın olmadığı zaman aç desen 5-10 kda ancak açar.Elbette olası acil durum senaryoları için bunu düşünmüşlerdir. Ancak bazı haber kaynaklarında, kaza nedeniyle kilitlendiğini / kilitli kaldığına dair ifadeler var. NCAP gibi test firmaları, çarpışmalarda kapı zarar görse dahi, içeriden veya dışarıdan kapının açılabilir olabilmesi kriteri nedeniyle araçlardan ciddi puanlar kırıyor. Tabi ki çok fazla senaryo değerlendiriliyordur ama Teslalar NCAP'te bildiğim kadarıyla hepsi 5 yıldızlı.
Bu bir algı operasyonu değil. Elbetteki güçlü araçlar önceden beri vardı. Yalnız, 500 beygir içten yanmalı bir araç herkesin erişebileceği bir şey değil iken, elektrik motorlu araçlar sayesinde insanlar bu güçteki araçlara daha rahat erişti. Piyasada 500 beygir ve üstü içten yanmalı binek araç sayısı toplam binek araç sayısı içinde çok büyük orana sahip değildir. 100-200 beygirlik araçların kullanımı ile 500 beygir araçların kullanımı da bir değil. Lastiğinin hamuru, frenlerin boyutu, şasinin rijitliği, sürüş dinamikleri... her şey farklı. Siz 3-4 sn'de 100 km/h'e çıkan araçları, hayatında hiç 170-180 km/h ile viraj dönmemiş insanlara sunup kullandırırsanız, virajda ne yapacağını kavrayamayıp kaza yapacaktır. Bu araçlar onbinlerce saatlik test pilotları tarafından zorlanıyor ve öyle piyasaya sürülüyor. Günlük hayatta insanlar 0'dan 100'e 4 saniyede ulaşayım derdinde değiller, zaten çoğu zaman bu koşullara uyacak yer olmuyor. Sadece elektrikli araçlarda değil, içten yanmalılarda da sürmeyi bilmeyip kaldırıma çıkan Ferrarili çok kişi var. Demek istediğim, altındaki aracın sınırlarını bilmeden süren milyonlarca sürücü var.
Enerjisini pilden alan araçların yangınlarını, dünyadaki birçok itfaiye teşkilatı da zor söndürdüklerini defalardır söylüyor. İş yaptığım bir firmaya, yerel itfaiye teşkilatından, araç yangını için görüş istemesini tavsiye ettim. İtfaiye "normal yangınlara müdahaleyle aynı" diye cevap döndü.
Yanan nesne metalin kendisi olunca, söndürmek zorlaşıyor. Geçenlerde Tesla'nın tırı yandı. Söndürmek için 16 saat uğraşılmış, 190 ton su harcanmış. Araç zar zor sönüyor. İçten yanmalı bir aracın yangına bakalım; bu petrol veya yakıt tankeri dahi olsa 10 saat süren bir olay duydunuz mu? Ben bizzat tanker yangını gördüm Antalya'da. 2 saat sonra trafik açıldı.
Yani elektrikli araçların yaygınlaşması, kullanılması konusunda hiç olumsuz görüşüm yok. Hatta almak da istiyorum ancak piller, hangi marka olursa olsun hasar yaratma boyutunda içten yanmalıları gölgede bırakıyor. Dünyanın en güvenilir araç markalarından birisi Volvo'nun bile elektrikli aracı durduk yere park halinde alev alabiliyor...
Daha yaygın olduğundan diye bir önerme de bulunsam. 😌Şöyle bitireyim, istatistik olarak iki tekerler en tehlikelidir esasında.