Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Scudo
Kaldırmak değil de indirmek asıl sorun :)
Sanırım önce indirdiler sonra da kaldırdılar. Üzücü tabi, gönül isterdi ki şimdiye kadar çoktan atmış tutmuş olaydık insanlı, insansız allah ne verdiyse gerek gemideki gerek karadaki pistlere ama işte herkes kıskanıyor bizi demekle kıskanılıyor olmuyorsun. Adam yıllar önce uzaya uydu taşıdığı roketleri atıp tutmaya başladı, onu kıskanmak lazım.

Yav hepsini geçtim, bakın ben gerek aldığım eğitim olsun gerek yetiştiğim çevre olsun dünyayı değiştirebilecek bi durumda değilim, öyle kendimi süper insan gibi falan görmüyorum. Ben şu an Mars'a insan taşıyacak roketi yapan insanlardan biri olamam, ama kendi yaptığım işlerde en azından bir vizyon koyuyorum ortaya, diyorum ki mesela çalışma arkadaşlarıma "bakın millet artık uzaya roket gönderiyor seviyesini geçti, Mars'a insan taşımayı hayal ediyor", bu doğrultuda bişeyler yapalım istiyorum. Adam kalkıyor bana diyor ki "biz roket üretmiyoruz ki". Vizyon gerçekten çok önemli ya, memleketimizde maalesef vizyonsuzluk da aldı başını yürüdü.
 
Evveett skid yapmaya başladım ama hala çok iyi değilim.
 
Yine yanan bir Tesla'da elektronik kapıda güç olmadığı için açamayan 4 kişi yanarak ölmüş. Şu olay çinli bir markada olsa hemen lisansı iptal ederler. ilk de değil.
Haberi yabancı kaynaklardan göz gezdirdim. İtfaiyeci yangının pillerden kaynaklandığını söylemiş. Pildeki arıza, kapıları açan sisteme enerji besleyemesini önlediği için kilitler açılmıyordu. Aracın hızlı olduğunu ve kontrolünü kaybettiğini gören görgü tanıkları var. 73 yaşındaki bir adam, kapılar açılmadığından, araçtaki 5. kişiyi kurtarmak için aracından bir parça alıp, arka camı kırmış ve kadını oradan çıkarmış. Alevler hızlanınca muhtemelen diğerlerini kurtarmaya fırsat olmadı. İtfaiye, pillerin olaydan sonra tekrar tutuşma ihtimaline karşı üstünü kumla örttüklerini ve izlemeye aldıklarını söylüyor.

Elektrikli araç mı alsam diye düşünürken, her seferinde böyle haberler denk geliyor ve soğuyorum. Motor alayım diyorum; birkaç saat sonra araçla çarpışıp yere düşen ve motorun tankından sızan benzin yüzünden alevler içinde kalan sürücüyü görüyorum. Geçen aylarda uzakdoğuda bir sitenin kapalı otoparkında elektrikli araç yangını sonucunda yüzlerce araç da beraberinde yandı. Geçenlerde, elektrikli bisiklet yangını yüzünden bir genç hayatını kaybetti.

Artık eskisi kadar ar-ge yapılmıyor mu veya eskisinden daha kontrolsüz ve daha çok senaryonun yaşandığı bir hayat mı yaşıyoruz?
 
Tesla'larda yetersiz enerji durumunda "manuel kapı açma" var diye biliyorum
 
Haberi yabancı kaynaklardan göz gezdirdim. İtfaiyeci yangının pillerden kaynaklandığını söylemiş. Pildeki arıza, kapıları açan sisteme enerji besleyemesini önlediği için kilitler açılmıyordu. Aracın hızlı olduğunu ve kontrolünü kaybettiğini gören görgü tanıkları var. 73 yaşındaki bir adam, kapılar açılmadığından, araçtaki 5. kişiyi kurtarmak için aracından bir parça alıp, arka camı kırmış ve kadını oradan çıkarmış. Alevler hızlanınca muhtemelen diğerlerini kurtarmaya fırsat olmadı. İtfaiye, pillerin olaydan sonra tekrar tutuşma ihtimaline karşı üstünü kumla örttüklerini ve izlemeye aldıklarını söylüyor.

Elektrikli araç mı alsam diye düşünürken, her seferinde böyle haberler denk geliyor ve soğuyorum. Motor alayım diyorum; birkaç saat sonra araçla çarpışıp yere düşen ve motorun tankından sızan benzin yüzünden alevler içinde kalan sürücüyü görüyorum. Geçen aylarda uzakdoğuda bir sitenin kapalı otoparkında elektrikli araç yangını sonucunda yüzlerce araç da beraberinde yandı. Geçenlerde, elektrikli bisiklet yangını yüzünden bir genç hayatını kaybetti.

Artık eskisi kadar ar-ge yapılmıyor mu veya eskisinden daha kontrolsüz ve daha çok senaryonun yaşandığı bir hayat mı yaşıyoruz?
milyonlarca araba içinden birkaçı yanınca haber oluyor, içten yanmaları araçlar da yanıyor, buradaki olay teslanın elektronik kapıları. Bizde de var elektrikli araç, tek araç olarak almam ama ek araç olarak memnunuz tabi sitenin şarj yerleri olmasa yine almazdım.
 
@makaram Nerdesin Kamil. Niye defansa gelmiyorsun da gülüp geçiyorsun.
Desene bizim kedi abimiz haşortman üstü röpteşambr giyer, o bir trendsetter desene

Bildirimler durmuş görmedim.

Bizim kedi abimiz haşortman üstü röpteşambr giyer diyorum. O bir trendstter dedim ya da diyorum.
 
Tesla'larda yetersiz enerji durumunda "manuel kapı açma" var diye biliyorum
Elbette olası acil durum senaryoları için bunu düşünmüşlerdir. Ancak bazı haber kaynaklarında, kaza nedeniyle kilitlendiğini / kilitli kaldığına dair ifadeler var. NCAP gibi test firmaları, çarpışmalarda kapı zarar görse dahi, içeriden veya dışarıdan kapının açılabilir olabilmesi kriteri nedeniyle araçlardan ciddi puanlar kırıyor. Tabi ki çok fazla senaryo değerlendiriliyordur ama Teslalar NCAP'te bildiğim kadarıyla hepsi 5 yıldızlı.
milyonlarca araba içinden birkaçı yanınca haber oluyor, içten yanmaları araçlar da yanıyor, buradaki olay teslanın elektronik kapıları. Bizde de var elektrikli araç, tek araç olarak almam ama ek araç olarak memnunuz tabi sitenin şarj yerleri olmasa yine almazdım.
Bu bir algı operasyonu değil. Elbetteki güçlü araçlar önceden beri vardı. Yalnız, 500 beygir içten yanmalı bir araç herkesin erişebileceği bir şey değil iken, elektrik motorlu araçlar sayesinde insanlar bu güçteki araçlara daha rahat erişti. Piyasada 500 beygir ve üstü içten yanmalı binek araç sayısı toplam binek araç sayısı içinde çok büyük orana sahip değildir. 100-200 beygirlik araçların kullanımı ile 500 beygir araçların kullanımı da bir değil. Lastiğinin hamuru, frenlerin boyutu, şasinin rijitliği, sürüş dinamikleri... her şey farklı. Siz 3-4 sn'de 100 km/h'e çıkan araçları, hayatında hiç 170-180 km/h ile viraj dönmemiş insanlara sunup kullandırırsanız, virajda ne yapacağını kavrayamayıp kaza yapacaktır. Bu araçlar onbinlerce saatlik test pilotları tarafından zorlanıyor ve öyle piyasaya sürülüyor. Günlük hayatta insanlar 0'dan 100'e 4 saniyede ulaşayım derdinde değiller, zaten çoğu zaman bu koşullara uyacak yer olmuyor. Sadece elektrikli araçlarda değil, içten yanmalılarda da sürmeyi bilmeyip kaldırıma çıkan Ferrarili çok kişi var. Demek istediğim, altındaki aracın sınırlarını bilmeden süren milyonlarca sürücü var.

Enerjisini pilden alan araçların yangınlarını, dünyadaki birçok itfaiye teşkilatı da zor söndürdüklerini defalardır söylüyor. İş yaptığım bir firmaya, yerel itfaiye teşkilatından, araç yangını için görüş istemesini tavsiye ettim. İtfaiye "normal yangınlara müdahaleyle aynı" diye cevap döndü.

Yanan nesne metalin kendisi olunca, söndürmek zorlaşıyor. Geçenlerde Tesla'nın tırı yandı. Söndürmek için 16 saat uğraşılmış, 190 ton su harcanmış. Araç zar zor sönüyor. İçten yanmalı bir aracın yangına bakalım; bu petrol veya yakıt tankeri dahi olsa 10 saat süren bir olay duydunuz mu? Ben bizzat tanker yangını gördüm Antalya'da. 2 saat sonra trafik açıldı.

Yani elektrikli araçların yaygınlaşması, kullanılması konusunda hiç olumsuz görüşüm yok. Hatta almak da istiyorum ancak piller, hangi marka olursa olsun hasar yaratma boyutunda içten yanmalıları gölgede bırakıyor. Dünyanın en güvenilir araç markalarından birisi Volvo'nun bile elektrikli aracı durduk yere park halinde alev alabiliyor...
 
Elbette olası acil durum senaryoları için bunu düşünmüşlerdir. Ancak bazı haber kaynaklarında, kaza nedeniyle kilitlendiğini / kilitli kaldığına dair ifadeler var. NCAP gibi test firmaları, çarpışmalarda kapı zarar görse dahi, içeriden veya dışarıdan kapının açılabilir olabilmesi kriteri nedeniyle araçlardan ciddi puanlar kırıyor. Tabi ki çok fazla senaryo değerlendiriliyordur ama Teslalar NCAP'te bildiğim kadarıyla hepsi 5 yıldızlı.

Bu bir algı operasyonu değil. Elbetteki güçlü araçlar önceden beri vardı. Yalnız, 500 beygir içten yanmalı bir araç herkesin erişebileceği bir şey değil iken, elektrik motorlu araçlar sayesinde insanlar bu güçteki araçlara daha rahat erişti. Piyasada 500 beygir ve üstü içten yanmalı binek araç sayısı toplam binek araç sayısı içinde çok büyük orana sahip değildir. 100-200 beygirlik araçların kullanımı ile 500 beygir araçların kullanımı da bir değil. Lastiğinin hamuru, frenlerin boyutu, şasinin rijitliği, sürüş dinamikleri... her şey farklı. Siz 3-4 sn'de 100 km/h'e çıkan araçları, hayatında hiç 170-180 km/h ile viraj dönmemiş insanlara sunup kullandırırsanız, virajda ne yapacağını kavrayamayıp kaza yapacaktır. Bu araçlar onbinlerce saatlik test pilotları tarafından zorlanıyor ve öyle piyasaya sürülüyor. Günlük hayatta insanlar 0'dan 100'e 4 saniyede ulaşayım derdinde değiller, zaten çoğu zaman bu koşullara uyacak yer olmuyor. Sadece elektrikli araçlarda değil, içten yanmalılarda da sürmeyi bilmeyip kaldırıma çıkan Ferrarili çok kişi var. Demek istediğim, altındaki aracın sınırlarını bilmeden süren milyonlarca sürücü var.

Enerjisini pilden alan araçların yangınlarını, dünyadaki birçok itfaiye teşkilatı da zor söndürdüklerini defalardır söylüyor. İş yaptığım bir firmaya, yerel itfaiye teşkilatından, araç yangını için görüş istemesini tavsiye ettim. İtfaiye "normal yangınlara müdahaleyle aynı" diye cevap döndü.

Yanan nesne metalin kendisi olunca, söndürmek zorlaşıyor. Geçenlerde Tesla'nın tırı yandı. Söndürmek için 16 saat uğraşılmış, 190 ton su harcanmış. Araç zar zor sönüyor. İçten yanmalı bir aracın yangına bakalım; bu petrol veya yakıt tankeri dahi olsa 10 saat süren bir olay duydunuz mu? Ben bizzat tanker yangını gördüm Antalya'da. 2 saat sonra trafik açıldı.

Yani elektrikli araçların yaygınlaşması, kullanılması konusunda hiç olumsuz görüşüm yok. Hatta almak da istiyorum ancak piller, hangi marka olursa olsun hasar yaratma boyutunda içten yanmalıları gölgede bırakıyor. Dünyanın en güvenilir araç markalarından birisi Volvo'nun bile elektrikli aracı durduk yere park halinde alev alabiliyor...
Ben algı operasyonu demedim zaten. Teslalarda manuel kapı açma var ama ortalama bir kullanıcı yangın olmadığı zaman aç desen 5-10 kda ancak açar.
 
Son düzenleme:
Klasik bir laf vardır, istatistiksel olarak en güvenli araç uçaktır diye. Uçaklarda hataya yer olmadığından, sıkı denetlemeler ve sıkı tedbirler sayesinde kaza ihtimali sıfıra indirgeniyor. Sıfıra yakın diyesim geldi ama en küçük bilinen ihtimal bile kabul edilir değil. Her olasılık hesaba alınıp, bütün senaryolar düşünülür, gerisi ön görülmeyen kazalar.

Ama gelin görün ki, insanlarda uçma fobisi var.

Elektrikli araçlar için bu konuda tam geçerliliği olan bir istatistik yok, Ameriikada bir senede 20 elektrikli araba yandı ama buna karşın binlerce benzinli araç yandı tarzı bir haber çıkıyor örneğin. Sonuç olarak bunlar yeni araba, bir çoğunda çeşitli kaza önleme algoritmaları var, örneğin şerit takip, mesafe takip, lidar göz, vs, vs... Ama uçaklarla ortak nokta, hataya yer yok ve yandı mı ortalığı mahvediyor.

Elektrikli araç korkusu biraz uçma fobisi gibi.

Hayatımızı 2-3 istatistiğe indirgememiz belki de doğru bir yaklaşım değil ama genel olarak elektrikli araçların yanma riskinden korkacaksak LPG'nin yanından geçmememiz gerekiyor ama sokaklarımızdaki benzinli arabaların neredeyse tamamı LPGli.

Şöyle bitireyim, istatistik olarak iki tekerler en tehlikelidir esasında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Hangi taşıt tipi en güvenli diye değerlendirilecekse ben orda orana bakarım. Yanlış bilmiyorsam hocercraftlar en düşük ölümlü kaza oranına sahip, yolcu trenleri de aynı şekilde oldukça güvenli. Havayolu taşımacılığı güvenli diye biliyoruz doğru ama yolcu uçağı taşımacılığı oldukça güvenliyken özel uçak kullanımına bağlı ölüm oranlarına bakınca kişisel otomobil kullanımına kıyasla benzer bi seviyede tehlikeli olarak görünüyor.

Elektrikli araçların güvenliğiyle ilgili bi seminere katılmıştım. Orda edindiğim bir kaç bilgi aktarayım; örneğin elektrikli araç yangınlarıyla ilgili olarak ne yapılması gerektiğine dair pek bi bilgi yok piyasada hala. Suyu basınca problem çözülmüyor ne yazık ki zira 100 tondan fazla su kullanılan örnekler var tek bir aracın söndürülmesi için. 6-8 saat kadar bi müdahaleden bahsediyorlar, bu öyle sürdürülebilir bir acil durum müdahale şekli değil. Üstelik söndü diye hurdalığa kaldırılan bi elektrikli aracın günler sonra bile tekrar alevlendiği örnekler de var. Elektrikli araçların bakımlarıyla ilgili olarak da yine önemli bilgi eksikliği söz konusu. Yani insanlarda zaten yetkili servis alerjisi var, bi de böyle merdivenaltı tabir edilecek yerlerde bakım gören elektrikli araçların güvenliği sadece kendileri için değil çevreleri için de bi tehdit haline geliyor. Bu işe saf ticaret gözüyle bakan Amerikan ve Çinli markaların mantar gibi her yere yayılmacı bi strateji izlemesi tevekkeli değil, öte yandan Japonların bu işe öncülük etmelerine rağmen hala yeteri kadar ilerlememiş ve yayılmamış gibi görünmelerinin sebebi bu işe saf ticaret gözüyle bakmıyor olmaları. Nitekim Japonlar ve Almanlar hem sürdürülebilir bir ekonomik getirisi olmaması hem de güvenlik endişeleri nedeniyle bazı projeleri ya donduruyor, ya temelli iptal ediyor.


Bu arada drone konusunda çok da konu dışı olmasın diye yazmak istemedim; UFO’ların ismi değişmiş UAP olmuş. Unidentified Anomalous Phenomenon (tanımlanamayan anormal fenomen) olarak güncellenmiş. Bilmeyenler için bu geceki gereksiz bilgi de bu olsun dedim :p
 
Son düzenleme:
Aramızda elektrik bilgisi olan biri varsa cevap verebilir mi?

Akım koruma cihazı aldım ama kullanma kılavuzunu okuduğumda doğru çalışması için topraklı prize bağlı olması gerektiği yazıyordu, akla yatkın çünkü yıllar evvel aldığım çok daha gelişmiş bir akım korumalı çoğaltıcı bağlı olduğu prizin topraklı olup olmadığını kontrol edip uyarıyordu.

Neyse konuya geleyim benim prizim topraksızdı onu çıkardım fişin gömülebileceği bir priz vardı evde onu taktım ve köprüleme yaparak topraklı hale getirdim çünkü 3 kablo döşeli değildi sistemde.

Merak ettiğim şey topraklı prizler neden kendinden/fabrika çıkışında köprülü bir sistemle gelmiyor? Sisteminde 3 kablo olan köprüyü çıkarabilir veya çıkarmasa ne gibi bir mahsuru olur ki?
 
Son düzenleme:
Geri