Scudo Sports

su yoksa iç lastikteki delik nasıl bulunur ??

Tolga Can Sabah

Daimi Üye
Kayıt
30 Kasım 2006
Mesaj
222
Tepki
106
Şehir
Eskişehir
şelaleden dönüş yolunda arkadaşımın lastiği az da olsa inmeye başlamıştı ilk zamanlar idare ediyorduk ama çok geçmeden gidemez oldu çıkarttım iç lastiği baya şişirdim su döktüm ama ben deliği bulamadım arkadaşımda bulamayınca şişirip devam ettik. Yağmur yaklaşıyordu :boese157: ama lastik bir daha indi 4 veya 5 defa şişirmişizdir en sonunda bir yalak buldukta oradaki suya sokarak buldum deliği gerçekten çok küçüktü :eek:
böyle bir durumda sizin geliştirdiğiniz bildiğiniz bir yöntem var mı ??
 
Scudo
valla şişirebildiğin kadar çok şişir lastiği, basınç artsın. Daha sonra ellerini once dış tarafta yakından gezdir, ardından iç tarafta yakından gezdir. tabi bu işlemi yaparken kulağını yakına dayaman gerekiyorki eline hava vurduğunda duyabilesin..
Bu şekilde buluyorum ben patlağın nerede olduğunu.

NOT: Bu arada mataranda su olmadan yola çıkma uzun sureli cıkıyorsan ;)
 
teşekkürler,
ben sadece ellerimle denedim ama bulamadım meğer dinlemek de lazımmış:rolleyes:

mataram yoktu ama sırt çantamda baya su vardı iç lastiğin üzerine de döktüm ama deliği bulamamıştım
 
benim de tavsiyem bıyıkların olacaktır =)

lastigi iyice sisirdikten sonra, burun ve dudagınızın üst kısmı hizzasında tutun ve yavas yavas cevirin.. bu bölge gelen basınclı havayı algılamada elinize göre daha hassastır.. bir yardımcınız da burnunuz olacaktır ki yabana atmayın.. bir anda burnunuzun içine içine üfleyen ve artan biraz da pis kokan o lastik kokusu deliğin oldugu bölgeyi tanımlamakta cok yardımcı olacaktır.. tecrübeyle sabittir..

uygun olsam bile bu yöntemi kullanıyorum, ne gerek var su israfına =)
 
Ben yanaklarımla ve kulaklarımla hissetmeye çalışıyorum. :)
Ellerime göre daha hassaslar çünkü. :)
Lastiği yüzümün yakınlarında gezdiriyorum. Eğer hava hisseder veya duyarsam oraya yoğunlaşıp tam olarak deliği bulmaya çalışıyorum ve genelde de buluyorum.

Bu arada; lastikleri iyice şişirin ama aşırı şişirip de patlatmayın, yolda kalırsınız sonra. Çünkü aşırı şişerek patlayan lastiğin patlağı yama tutmayacak derecede büyük oluyor.
 
Rüzgar varsa dinleme ve üfleme biraz zayıf kalıyor, bunun yanında iç lastiği iyice silip içinde hava varken hafif hafis sündürürerek kontrol ederseniz küçük koyu renkli patlak deliğini görebilirsiniz. Ama biraz dikkatli bakmanız gerekir.
 
Merhaba

Bunun için yama takımlarınıza ufacık bir alet ekleyebilirsiniz. Bulabilirseniz plastik bir 35 mm şeffaf film kutusu veya buna benzer şeffaf plastik silindirik bir şey bulun. 2 tarafını açın. Bir miktar sineklik telini bir tarafına gerin, diğer tarafını da sineklik teli ile kapatmadan önce içeriye ambalaj köpüklerinin ufalanınca dökülen topakçıklarından bir miktar atın ve sinek teli ile açık kalan bu ağzı diğeri gibi kapatın. Şimdi bu silindirin sineklik teli gerilmiş ağızlarından herhangi birini şişirilmiş lastik üzerinde gezdirirken patlağa rastladığınızda köpük boncukları bıngıl bıngıl oynaşacaktır :)

Aşağıdaki basit resim umarım bir fikir verir.

(link)
 
arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim bu konuyu açmadan önce patlak yerini bulamıyordum şimdi bulacak patlak arıyorum :D seviyorum bu forumu
 
  • Beğen
Tepkiler: basri
@GiciK eRay ADALI

aynen bende bu yöntemini kullanıyorum.. dudağınıza yada bıyıklarınıza doğru yaklaştırım gezdirdiğinizde daha kolay bula biliyorum..çamur tuttuğu için ellerimin üst tabakası biraz kalınlaşmış sanırım zor hissediyorum böle sıcaktır soguktur çok hassas değil..:).bu yüsden ellerimi kullanmıyorum..;)..
 
insan zamanla tecrübe ediniyor burda paylaşmanız çok güzel bizimde tecrübelerimiz artıyor sizin sayenizde teşekkürler
 
elle deneyip kulakla dinlemek genelde yeterli oluyor. şüphelendiğiniz ama emin olamadığınız kısımlarda da tükürük idare ediyor :)
 
bence yanında küçük minik bir sabun taşı :D azıcık köpürt komple sürme şüphelendiğin bölgelerden başla köpükler çıkıyorya ok demketir :D sonra tükürüklede sağlamasını yapa bilirsin :D
 
Eğer patlak (çok küçükse) dudak/kulak/göz ile belirlenemiyorsa, zaten yarım saate bir hava basıp devam edebillirsiniz. Büyükse zaten sesinden yeri anlaşılır.

Ama neden patlağı arazide yapmaya çalışıyoruz ki? Ben riskli yerlere gittiğimde iki tane iç laztik taşırım. Ve sadece değiştiririm, eve gidince de patlağı yaparım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Palabıyık
@gurol

Bendebu şekilde davranıyorum. Sanırım konuya noktayı koydunuz. Yedek lastiğin bir avantajıda bazen lastik yamanamayacak şekilde patlayabiliyor.
 
@gurol


patlak gerçektende çok küçüktü suyun altında bile bulmak için baya uğraştık yanıma yama seti yapıştırıcı ve pompa almıştım riskli yer sayılmazdı asfalt yol lastiğimin patlayacağına hiç ihtimal vermedim, patlamadıda ama yinede pompa vs. almıştım iç lastik yoktu ama bundan sonra olacak bu saydıklarımı kendim için almıştım ama arkaşadışım dış lastiği eridiği için iç lastik küçük birşeyde hemen patladı deliği bulamadığım için şişirip devam ettik zaten ama yarım saat değil rüzgardan kaçarken her 5 dk. bir şişirmek gerçektende can sıkıcıydı :boese157: bu konuyu burada açmamın sebebi o anda az da olsa çaresiz kalmam çünkü deliği göremeyince umudumu kestim ama forum sağolsun nasıl bulacağımı anladım yoksa her beş dakikada durarak 30 km anca 10 saate fln alırdık :D

iyi forumlar
 
  • Beğen
Tepkiler: suzunkopru
Geri