Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tandem tavsiye eder misiniz?

Mesut Girgiç

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2006
Mesaj
4.517
Tepki
11.601
Şehir
Konya
tandem hakkında deneyimi, yada fikri olan var mı?
kullanıcılar arasındaki kuvvet farkı fazla problem oluşturur mu?
uzun yolda, iki ayrı bisiklet yerine tandem kullanmak bir avantaj olabilir mi?

(tandem düşünmemin asıl sebebi: itiraf edeyim ki; günübirlik uzun gezilerden sonra eve geç kalma riskini ortadan kaldırmak için eşimi de arkama alıp gezmeyi düşünüyorum:D , ayrı ayrı bisiklete binince eşim çok geride kalıyor, bu sebepten onu tandeme ikna ettim gibi, ancak bu sistem ikimizi de memnun eder mi? pek emin değilim. )

delta tandem hesaplı, cannondaleler güzel ama pahalı, başka alternatifler var mı?
teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
Scudo
valla tandemlerde güç farkı arkadaki kişiyeterince basmassa pedala sen onun yerinede basmak zorunda kalıp onuda taşımış olursun onun dışında hiç bisiklete binmeyi bilmeyen biriyle bile biniliyo tandemlere...Marka model tavsiye edemiycem ama fikir güzel ve mantıklı...Tebrik ederim valla
 
az giderim, uz giderim
dere, tepe düz giderim
hanım, arkamda olsun da..
dağları düz ederim.
----------------------------------------------

"eve geç kaldın" fırçası olmasın da varsın pedalı hep ben çevireyim.

tandem; manevi yönden işe yarayacak gibi..
teknik yönden katkıları bekliyorum.. (ne de olsa benim de gücüm sınırlı) :D
 
sanırım disk frenli oluyo onlar eger disk fren takılmazsa durdurması cok zor cunku 2 kat agırlıgı var
ben odtude binmistim tandeme
arkadaki icin eglenceli cunku pedal cevirirken etrafı seyredebiliyosun
ama eger tek basına pedal basarsan yorucu oluyo ben denedim
bide ingilterede 1 sey gormustum
aileler cocuklarını cekiyolar tasma gibi metal bir cubuk senin sele borundan arkadakinin gidon borusuna monte ama arkadaki bisiklet cocuk bisikletiydi ve 4 tekerliydi :))
 
tandemlerde kampana fren'de olur. hatta tandem frenleri vardır, telli, göbekten. ebayde bulunabilir bu tür frenler.
 
Yokuşlarda kalkmasının ( durduktan sonra yeniden kalkmak ) zor olduğu bilgisini de ben ekleyeyim. Ayrıca yokuş çıkması, yani bisikletin üzerinde ayağa kalkmakta ( iki kişininde aynı anda ) zor. Manevra yeteneğide biraz kısıtlı yapısı gereği.
 
1. frenleri kuvvetli olmalı deniyor..
2. tandem yerine, çekme halatıyla eşinin bisikletini yedekte götür önerisi var.(eşim yolda sıkılırsa valla halatı gidondan söker geri döner eve gider, bende arkasından yetişemem. Bu iş riskli. tandem daha garanti.. :D )
3. kampana, göbekten fren sistemi öneriliyor.. güzel.. disklilerden hesaplıysa neden olmasın..
4. ilk kalkış, ara hızlanmalar ve manevralar zor deniyor.. (otobüs tarif edilmiş sanki, ama doğru valla, uzunluğu da tutuyor :D )

teşekkürler..

sanırım çıplak tandem kadrosu bulup, malzemeleri öneriler doğrultusunda toplatsam bu da olur.. bunu da araştırmacağım.. bu da iyi fikir..

pekii, aklıma gelmişken bir soru daha: kadro boyu (bildiğim kadarıyla bunlarında kadro boyları çeşitli) kime göre olsa daha iyi olur. Yani makiniste göremi(ben), yada kaptan şoföre göremi(eşim) arada 10 cm fark var. yoksa ortalamasını mı alsak. :rolleyes:

evet öneriler, öneriler..

güzel önerilerde bulunmanızı tavsiye ederim. yoksa; şehir içi geziler bölümünde "çirkin tandem fotolarıyla" zevkinizi kaçırırı dururuz, ...:eek: :p
(Allah korusun)
 
kadro boyunda galiba çok seçenek olmuyor. çıplak tandem kadrosu problem olabilir çünkü bazı parçalar da tandeme özel olduğu için toplamada zorluk çekilir. en iyisi (imkan varsa) bir Cannondale tandem almak.
 
tandemde sizin istediğiniz gibi güç dağılımında problem yaratmayacak ve pahalı olmayan tek seçenek GEOTECH.. ayrıca aynakollarda farklı dönüş sistemi ile pedalda geri kalana işkence çektirmeyen bir sistem koyabiliyorlar.. gücü azalan pedal çevirmeyi bırakabiliyor.
fren konusunda disk fren en iyisi.. arkaya eğer yetecek kadar hidrolik boru ayarlayamazsan mekanik sistem kullan..
maşa olarakda sabit maşa veya en az 30 mm lik borulu yaylı maşaları tercih edersen daha uzun vadeli olur..
jantları sağlam seç,telleri kalın ve çift kat çemberli olsun.
parana kıyıp cannondale alırsan tüm bunları ve daha fazlasını senin için düşünmüş olan mühendislere hayır duasını eksik etmezsin..
 
(link)

Bu seçeneğide gözden geçirmenizi öneririm...yıldız bisikletin yapmış olduğu bir tandem.

Eyer daha fazla bilgi edinmek isterseniz:6264976 dan yıldız bisikleti arayabilirsiniz..
 
@Mesut Girgiç

Sayın hocam;

Tandem toplayıp binen biri olarak, forumda verilen tavsiyelere nacizene bir kaç tavsiyede ben eklemek istiyorum.

-Kadro alıp toplama işini asla düşünmeyin. Çok yorulursunuz. (Tecrübeyle sabit) Yurdumuzda Tandem toplamak çok zor. Çok yeni bir ürün olduğu için yedek parça konsunda çok eksikler var. Mevcut olanlarla toplarsınız ama istediğiniz gibi olmaz.
-Kadro boyları meşhur Tandem markalarında (Santana-Connadale-Co-Motion-Trek gibi) ön ve arka kullanıcı olarak ayrı ayrı ölçülerde satılıyor. Connadale XL-L-M gibi ön ve arka kadro boylarını ölçülendirerek satıyor.
-Kampana fren sistemi hakkında belki bilginiz vardır. Bu sistem uzun inişlerde mevcut fren sitemine fazla yük binmemesi için tasarlanmış olup manuel bir kol ile kontrol edilmekte. Otobüslerdeki motor freni sistemine benzer bir yöntem. Mandalı ne kadar çok çekreseniz sürtünme o kadar çok artıyor ve doğal olarak yavaşlama oluyor. Düz yol ve ani frenlemelerde mevcut frenler fazlasıyla yeterli. Hatta V-Brake, U-Brake jant freni kullananları bile gördüm.
http://i207.photobucket.com/albums/bb215/g-trek/DSCN0816.jpg
Kampana fren sistemleri özel istekle taktıtılabiliyor ve Amerika'da bulabilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam set fiyatı 350 $ civarı. Eski kadrolarda "kampana" fren standart olarak sunuluyordu fakat modern fren teknolojisi ile büyük çap ve geniş yüzeyli disk rotarları ile kampana artık tercih edilen bir ürün olmaktan yavaş yavaş çıkmakta. Kampana tamburu döküm malzemeden yapıldığından ekstra ağırlıkta yanına cabası.
-Alacağınız tandem her ne kadar havasız/gösterişsiz olsada hiç merak etmeyin etraftaki bütün ilgiyi çekmekte zorlanmayacaksınız.

Normal bisiklet ile kıyasladığımıda bazı avantaj ve dezavantajlarını şöyle;
Avantajlar:
-Çift olarak yapılması gereken turlar veya gezilerde varılacak yere aynı anda varıyorsunuz. Rampada arkada kalanı beklemek yada arkadaki yetişsin/yorulmasın diye yavaş gitmek gibi durum ortadan kalmış oluyor. Çiftlerin tercihindeki en büyük faktör bu sanırım.
-Düz rüzgarsız yolda 40 km/h tempo ile çok rahat 1 saat boyunca pedal çevirebilmeniz mümkün. Ve bu arkadaki sürücünün bir bayan olduğu ve üst düzeyde bisiklet tekniğine sahip olmayan bir bayan. Solo bisikletime rüzgar boşluğunda ben 45 dk dayanabildim. Ve bu sürati yaparken arkadaki devamlı fotoğraf çekiyor, fındık fıstık çerez yiyor.
-İnişlerde inanılmaz süratlisiniz. Ekstra fren bu yüzden gerekli. 2 kişinin ağırlık ortalaması ve minimum lastik direncine sahipsiniz. Rüzgarı kesmemek için iyi kapnadığınızda 90 km/h süratı bulmak an meselesi.
-Arkadaki kullanıcı her zaman için çok rahat. Bütün plotaj öndeki kullanıcıda olduğundan dikkatini sadece yola vermiyor. Çok rahatlıkla ön kullanıcının terini silip, su matarısını verebilir, gözlüğünü çıkarıp camlarını silebilir.
-Denge olarak hiç problem yok. (arkadaki kullanıcının 1 saatlik bir alışma sürecinden sonra uyumda hiç bir problem olmuyor.) Bir müddet sonra duracağınızı ve ya hareket edeceğinizi sözle ifade etmeden bile anlaşabiliyorsunuz.
-Hava direncini yarma konusunda sadece bir kişilik direnç ile muakavemet ettiğinizden arkdaki kullanıcı bütün sürüşü derialde yapıyor ve bu da daha hızlı gitmenizin en önemli sebeplerinden.

Dezavantajları;
-Rampada iki kişinin teşkil ettiği ağırlık faktörü devreye giriyor ve düzdeki hızınızın rampaya oranlamayamıyorsunuz. Ayrıca rampada arkadaki kullanıcının gücü çok önemli.
-Pedallar senkronize çalıştığından rampada ayağa kalkmakta tamamen uyum ve senkronize ile aşılacak bir durum. Tandemde ayağa kalkılmaz diye bir kural yok. Önemli olan ayağa kalkmak için ilk hareketin aynı anda yapılması. Bu hareketi bir müddet sonra kullanıcalar birbiriyle konuşmadan yapabilecek hale geliyor.
-Solo bisikletlere nazaran taşıma probleminiz var. En kısası 260cm uzunluğunda. Hareket eder halde donanımlı ağırlığı minimum 20 kg. Otobüste taşımak mümkün ama epey parça sökmek yada gevşetmek kaydı ile. Evinizde garaj ya da depo gibi yerinizin olması şart.
-Çoğu parçaları tandeme özel olduğundan parça sorunu yaşanabiliyor. En basti 3 m uzunluğunda fren ve vites teli olması lazım. Jant setleri ve göbeklerin tandem için uytarlanmış olanlarını kullanmalısınız. Arka kullanıcı için sele amortisörü, yine arka kullanıcı için dik açılı uzunluğu ayarlanabilir (tandem setpost) gidon boğazı, Çok sağlam maşa konfor artırıcı ve bulunması zor parçalar.
-Manevra solo bisikletlere göre daha yavaş ve daha geniş açıda gerçekleşiyor.
-Rampada durunca kalkmak mümkün. Uygun vites ile kalmak istedikten sonra hiç problem yok. Bu madde de senkronize ile alakalı olduğundan zamanla alışıldıktan sonra sıkıntı teşkil etmeyecektir.

Yukarıda saydığım dezavantajlar inanın binmeye başladıktan sonra hiç gözünüze görünmeyecektir.

-En gelişmiş tandem modelleri ve markaları Ameri'da bulmak mümkün. Ama Avrupa satışı yapan bayileri var. Connadale Hollanda, Santana Almanya'dan, Freansadan satış yapıyor.
-Tandem alırken 26" olarak almayı asla düşünmeyin. 28"e göre küçük ve yavaş kalıyor.
-Son olarak, Titanyum, Carbon, Aluminyum ve Cromolly materyallerden üretilen kadrolar var. Benim önerim ısrarla "Cromolly" cadro almanızdan yana.
www.santana-tandem.com adresinden daha detaylı bilgi bulmanız mümkün.

Dileyen daha detaylı bilgi için özelden yazabilir.
 
bende vardı tandem.. ikinci el almıştık bi arkadaşla ortak olarak bir sene filan bindik sonra sattık gerçekten çok zevkli tavsiye ederim
 
@G-trek

Bilgiler belgesel tadında. Çok aydınlatıcı.
Tandem konusunda pratikle yoğrulmuş bu denli teknik teferruatlı bir yazı daha önce okumamıştım. Başka pek çok yazı vardır tabii ama ben okumadım demek istedim.
G-trek'e en içten teşekkürlerimi sunarım.
 
Ben de bir donem tandem kullanmış ve sn. G-Trek'in düşüncelerine aynen katıldığımı belirtmek istemiştim.

Tandem gerçekten çok ama çok zevkli bir olay, kaldı ki ben süper dandik Castello'ya binerdim (kiralık :) Full demir kadro, amortisor yok, vitesler shimano sis 18 vites, frenler eh işte :) Buna rağmen düzde maşallah araba gibi gidiliyordu iki kişi ile.

Benim bir tavsiyem daha olacaktı. Amortisör yerine bence cromoly bir maşa daha mantıklı. Gerek dayanım, gerekse ağırlık yönünden avantajlı olur.

Tandem'le dönüş olayıyla ilgili bir anı geldi aklıma, anlatayım yeri gelmişken. Tandem kiraladığımız bir gün diğer tandemdeki bir arkadaş (sivri zekalı) altındakini bmx'mi zannetti nedir, bir U dönüşünde direk direksiyonu kırıp dönmeye çalıştı olacağanca hızıyla. Sonuç: kaldırımda asılı bir tandem :) Dikkatli sürmek lazım.
 
bende tandem almak istiyorum aynı nedenden kız arkadaşımla binicen ve hiç tandem tecrübem yok ve uzun süredir bisiklet olayındanda uzaktayım sanırım geotech alıcam ama fiyatı yüzünden yıldızı da alabilirim bi yardım ederseniz sevinirim
 
bu fake tandem bisikletin selesini kaldırsak normal boyutlarda bir insan için uygun olurmu? Yoksa sadece çocuklar içinmi?

Teşekkürler..
 
Geri