Scudo Sports

Tel ve tel başı seçimi

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
224
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
Merhaba arkadaşlar elimde sıfır WTB SPEED DİSC XC çemberler var göbek olarakta yine sıfır novatec db041-42 serisi mevcut.örmek için gerekli olan tel uzunluğu ve tel başlarının kaç mm olması gerektiği ile bilgiyi nasıl edinebilirim.İnternette daha önce bunun hesabını yapan bir site görmüştüm fakat şimdi bulamadım yardımcı olacak arkadaşlar varmı?
Birde tel başı için 12mm-14mm-16mm olması neyi farkettiriyor?Ona göre pillarin renkli tel başlarından alacağımda.
 
Scudo
Yokmu jant örme konusunda bilgili olan birileri?
 
Merhaba. 2 mm tel kullanmaktayım. 12 mm kullanıyorum ve bazı teller nipelden dışarı hafif çıkmış arka tekerde. Nipeller artık sürekli ayar yapmaktan yalama oldular. Ben de komple dağıttım jantı. Farklı teller ile gelen dandik nipeller ile bir örüm gerçekleştirdim. Ama daha telin gerginliğini olması gereken yere getiremeden tek seferde yalama oldular. Sanırım alüminyum tel başları. Pirinç tel başı arıyorum. Bir sitede iki farklı ölçü için de ayrı ayrı buldum. 12 mm için gümüş renkte pirinç bulamadım. Onun yerine siyah buldum.

(link)

Gümüş olan 14 mm uzunluktaki direkt 2 mm jant teline uygun. Üstteki vona olan ise 14g jant teli ile uyumlu diyor. Bu ne anlama geliyor? Uyumlu mu 2 mm ile?
 
Merhaba. 2 mm tel kullanmaktayım. 12 mm kullanıyorum ve bazı teller nipelden dışarı hafif çıkmış arka tekerde. Nipeller artık sürekli ayar yapmaktan yalama oldular. Ben de komple dağıttım jantı. Farklı teller ile gelen dandik nipeller ile bir örüm gerçekleştirdim. Ama daha telin gerginliğini olması gereken yere getiremeden tek seferde yalama oldular. Sanırım alüminyum tel başları. Pirinç tel başı arıyorum. Bir sitede iki farklı ölçü için de ayrı ayrı buldum. 12 mm için gümüş renkte pirinç bulamadım. Onun yerine siyah buldum.

(link)

Gümüş olan 14 mm uzunluktaki direkt 2 mm jant teline uygun. Üstteki vona olan ise 14g jant teli ile uyumlu diyor. Bu ne anlama geliyor? Uyumlu mu 2 mm ile?
2 mm dedikleri de 14g (gauge) dedikleri de aynı.
Uzunluğu 14 mm olan telin dişlerini 2 mm daha fazla tutuyor. Ben N11 üstünden Velo İstanbul mağazasından aldığım Vona 14 mm boyasız pirinç olanları kullanmıştım, memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
2 mm dedikleri de 14g (gauge) dedikleri de aynı.
Uzunluğu 14 mm olan telin dişlerini 2 mm daha fazla tutuyor. Ben N11 üstünden Velo İstanbul mağazasından aldığım Vona 14 mm boyasız pirinç olanları kullanmıştım, memnunum.
(link)

14 mm için bunu kullanmayı düşünüyorum. 12 mm için ne olur ne olmaz diye almayı düşünüyorum. Eğer 14'te tel kısa kalırsa diye. Vona'nın boyasız olanını bulamadım abi.

Dalmaçyalı gibi olacak 😅 Neyse zaten yedek jant olarak kullanacağım.
 
(link)

14 mm için bunu kullanmayı düşünüyorum. 12 mm için ne olur ne olmaz diye almayı düşünüyorum. Eğer 14'te tel kısa kalırsa diye. Vona'nın boyasız olanını bulamadım abi.
O da olur. Ben Vona aldığımda tek alternatif oydu.

Yalnız 14 mm kullanıldığında
...12 mm kullanıyorum ve bazı teller nipelden dışarı hafif çıkmış arka tekerde....
sorununu çözmez. Jant içindeki kısım aynı, tel tarafı 2 mm uzuyor. Teller zaten olması gerekenden uzunsa 14 mm olması kötü bile olabilir. Önemli olan yivleri tutma yüzeyini uzatmakken teller olması gerekenden uzun olduğunda taşan kısım yine taşacak ama nipelin uzun olan kısmı telin yivsiz kısmına gelecek.

Soldaki (o zaman) 1 liralık tellerle birlikte gelen 12mm alu, sağdaki 14mm pirinç Vona:
1728976428069.png

@-Deniz- taşan kısımlar için -ben hiç yapmadım ama- washer/rondela/pul kullanmak çözüm olabilir. Pulla tel başı yukarı çekilir, tel çıkıntısı yok edilir, nipel yivleri daha iyi tutar. Mesela özellikle jant ve teller konusuna odaklanmış videolar yayınlayan (link) normalde de jant örerken pul kullanmayı sık sık öneriyor. Uygun pul nedir, nereden alınır bilmiyorum tabii. Onlarda tel pulu, düz tel, tel giyotini, tel yivi açma makinesi, hazırlama yağı falan hep standart, kasaba nalburunda bile var, bizde hiçbiri yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
sorununu çözmez. Jant içindeki kısım aynı, tel tarafı 2 mm uzuyor. Teller zaten olması gerekenden uzunsa 14 mm olması kötü bile olabilir. Önemli olan yivleri tutma yüzeyini uzatmakken teller olması gerekenden uzun olduğunda taşan kısım yine taşacak ama nipelin uzun olan kısmı telin yivsiz kısmına gelecek.
@-Deniz- Dün bunu anlatmaya çalışmıştım, anlatamamışım. Nipel uzayınca mevcuttaki teller daha da uzun gelir. Nipelin telin dişlerinin dibine dayanması ihtimali artar.

Fotodaki 14 mm olan çelik gibi. Gümüş değil mi rengi?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
...Fotodaki 14 mm olan çelik gibi. Gümüş değil mi rengi?
Yoo, pirinç. Artanlardan pilav yaptım, oradan biliyorum 🤪
Bildiğimiz pirinç renginde değil ama yerli-yabancı satıcılarda, Dt Swiss'te falan da hep bu renk. Korozyon direncini arttırmak için nikel kaplamaymış.
1729010471261.png
Motorcularda satılanlar daha pirinç sarısına yakın:
1729010359091.png
 
  • Hahaha
Tepkiler: -Deniz-
yeni arka jant öreceğim, istediğim uzunlukta yoktu iki farklı model almak zorunda kaldım, kalınlıkları (dişli tarafı) 2mm ve 2.3mm, biraz deneysel olacak sorun olmaz dedim ama aklıma takıldı ne olabilir en kötü savrulur mu yüksek devirde mesela
 
Bişey olmaz ama bu iki ölçüyü çembere homojen dağıtmakta fayda var.
 
@Can Çelik 290/293 iki farklı ölçü, kısa olan dişli tarafı 2mm, diğer taraf 2.3
 
kalınlıkları (dişli tarafı) 2mm ve 2.3mm
Burada "dişli tarafı" ile kastedilen tellerin yivli kısmının çapı mı? Yoksa, zincir tarafındaki teller (yani sağ teller) mi kastetmek istediğin?
 
Vida çaplarında küçük de olsa bir fark varsa, farklı nipel kullanman gerekiyor. 2 mm'lere 2.3'e kullandığın nipeli kullanırsan diş sıyırır sonra jantı dağıt tekrar ör tekrar akortla, al başına belayı durumları yani.
 
@Can Çelik ayrı gönderiyorlar zaten farklı ölçü olduğu için karıştırmam nipelleri muhtemelen, merak ettiğim bi taraf 2.3mm olacak diğer taraf 2mm, bununla alakalı denge vesaire bi sıkıntı olurmuydu
 
Çember homojen olacağı için bi sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
Geri