gercek umurcan
Daimi Üye
- Kayıt
- 16 Şubat 2016
- Mesaj
- 243
- Tepki
- 623
- Şehir
- Berlin
- İsim
- Umurcan E.
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Tern
- Bisiklet türü
- Katlanır
Sevgili bisikletimi bi süredir inceleyip vatana millete foruma hayırlı bir hesap olayım diyordum Bugün yine katlanır önerisi konusunu görmemle ve artık yeterince tecrübe edindiğimi kabullenmem ile kolları sıvıyorum. Bism(fısıltı)
Öncelikle neden katlanır dersek aşağı yukarı herkesle aynı sebeplerden. Daha çeşitli ulaşım yöntemlerinden faydalanabilmek adına. Evim ve iş yerim Ankara’nın en çukur noktalarında (idi), en çok uğradığım yerlerden olan dans kursum Tunalı muhitinde (idi). Bu sebepten pek sevdiğim Sedona 410’umla bu işin olmayacağına karar verdim. Malum dansta karşımızdaki de insan, kan ter içinde kimseye sarılmak olmaz. Dedim katlar bisikleti otobüsle çıkarım, bitince açar giderim. Bir diğer nokta da şehirler arası ulaşım. Her ne kadar otobüslerde 2 bisiklet için yerleri olmak zorunda olsa da, lakin ki öyle değildir >:-| Bu konuda türlü çeşit şikayet başlığı mevcut.
Şimdi çarpıştırma kısmı. Tercih dönemimde marka model fiyatlandırmalar vb derken gerçekten bisiklet araştırmaktan okumaktan midem bulanmaya başlamıştı açık konuşayım. “Fiyat\Performans Peşinde Harcanan Hayatlar” isimli film çekilecek olursa konusu bende hazır
İlk önce tüketimden uzaklaşmaya çalışan bir insan olarak verdiğim paraya acımadığım sayılı mekanlardan biri olan dekatlona baktım. Hatta kırmızı Tilt120’ye baya hazırlamıştım kendimi. Boy sınırlaması varmış sele borusunun eğilmemesi için. Kısmet değilmiş
Tilt 120
Çelik kadro, katlanınca iki teker üzerinde kalıyor ve seleden tutularak itilebiliyor, diğer modellere göre belirgin ağır. Katlanma mekanizması biraz daha yavaş ama verimsiz denemez, 1 dk içinde halledilecek ayarda. 6 vites ve Ankara için kesinlikle yetersiz bir oranda. 52 aynakol 14/28 ruble. Sitesinde bir zamanlar uyarılar bölümünde boy uyarısı vardı 1.75 gibi bir boy için, şimdi kaldırmışlar, belki de düzeltmişlerdir sele borusu problemini (adamlar dekatlon, bence kesin düzeltmişlerdir. Dekatlon über alles, dekatlon kalb ben :asik. Jantları tek kat
Tilt 120 ile bu şekilde yollarımızı ayırınca Tilt 500’e baktım.
İnternet mağazasında sepetime eklemiştim bile, o kadar hazırdım almaya Fosforlu sarısı ile cayır cayır gezecektim. Yine kısmet olmadı . Ben genel olarak sırt çantası ile yaşayan bir insan olduğumdan ve bisiklette sırtımda bir çanta olursa o sırttan akacak terin haddi hesabı olmayacağını bildiğimden doğal olarak taşıma demiri de sordum. Tilt Onesecond Katlanabilir Bisiklet Portbagajı ürünü olduğunu söylediler. Onu takınca katlanıyor mu diye sorunca, çıkartmanız lazım dediler. Çalışana inanmadım, daha hakim biri varsa ona sordurdum. Bisikletten sorumlu müdür gibi bi çalışan oluyormuş, ona sordular, o da olmuyor dedi. Ona da inanmadım Decathlon gibi yenilikçi ve tasarım odaklı çalışan bir firmanın katlanır bisikletine özel yaptığı taşıma demiri nasıl olur da o bisikletin katlanmasını engeller diyerek. Evde yerli ve yabancı kullanıcılardan da onu takınca katlanmadığı cevabını alınca bu arkadaştan da geçtik mecbur. Daha sonra forumdan @avcioglu arkadaş aldığını ve katladığını söyledi. Buradan dekatlon yetkililerine sesleniyorum, yediğiniz nane size 1 satışa, bana da durduk yere %50 fazla paraya maloldu Neyse
Tilt 500
Aliminyum kadro, katlanınca iki teker üzerinde kalıyor ve seleden tutularak itilebiliyor. Katlanma mekanizması pratik, mandal ve emniyet tek parça bunu çok beğenmiştim. Ama mandal plastik, olur da kırılırsa falan bulunur mu acaba diye düşünceye sevk etti. Bir arkadaşın Tilt 120’si için jant teli alamayışı ve @Ahmet Bilge Kaan AKIN'ın kadro kulağı bulamayışı aklımdaydı o sırada açık konuşayım. Vites oranları Tilt 120 ile aynı. Bunda da boy uyarısı kalkmış ama bu model 1.95’e kadar izin veriyordu diye hatırlıyorum. Jantları tek kat dediler sorduğumda ama Tilt 120’ninkinden daha farklı ve sağlam duruyordu. Bence çift kattır, adamlar yanlış biliyordur ve sitesinde yanlış yazıyordur(çünkü Dekatlon über alles, dekatlon kalb ben).
Tilt 900’e şöylesine baktım. Ağırlık 500 ile aynı gibi, göbekten vites çok ala, çok güzel ama katlanınca bence fazla büyük kaldı. Yani ben “ee bu kadar mı küçüldü yani” demiştim. Güzel ufalabilse gerçekten pratik ama yine yokuşlu memleketler için Nexus 3 sisteminin oranları biraz düşündürücü bile olamıyor . Bunun üzerinde çok duramadığım için seleden tutulup itiliyor mu hatırlamıyorum
Soho’lar
Optimuma yakın duran, benim aramalarım sırasında (2017’nin başları) adı baya geçen bir marka idi. Rulmanlı göbekler, aliminyum maşa, 9 vites falan derken baya bi yenilik vaadediyordu. Bu bisikleti görmeye gittim Ankara’daki Ilgaz bisiklete. Sahibi işlerini görmek için kendisine almış bir tanesini, bana da bin gel diye verdi sağolsun Pedalları biraz yamulmuş gibi geldi ama pedaldır değişir diyerek ona çok odaklanmadım. Bende şimşekleri çaktıran katlamak için açtığım zaman oldu. Tam katlanma mekanizmasının olduğu yerde, açılan tarafında(menteşenin karşısı) dişli gibi birbirine geçme noktaları vardı ve bunlar biraz ezilmişti o bisiklette. Onu gördüğüm gibi kapattım kendim için Soho defterini(1.85 boy, 85kg ve ayak bileği pilatinli bir kimse olduğum için bu konularda pek riske girmedim). Jantları çift katlı ve katlanınca seleden tutup itilebiliyor.
Carraro-Bianchi
Yine boy kilo kombinasyonum sebepli sele borusuna güvenemeyip bu arkadaşlara da pek bakmadım açıkçası. Ama 21 vites seçenekleri, en düşük viteste benim 410’dan daha kolay yokuş vaadediyordu.
Dahonlara baya ümitli yaklaştım. Özellikle turuncusu ile Mariner D8’e yeşil ışığı yakmıştım(bkz: 100 lira daha koyup şunu alayım diye diye brompton bakmak). Pompalı sele borusu falan baya güzel noktalar vardı. Katlı halde iken seleden tutup itilmemesi ile kafama yedim o ışığı direği ile tabi. İlla ön tekerin üzerine devirip götürmek lazım idi. Bu eksisi olmakla birlikte büyük bir artısı, katlanırken gidonu iki tekerin arasına alıyor olması, buna daha sonra değinicem. Vybe D7’de sanki seleden tutup itmek mümkündü ama neden ondan vazgeçtim şimdi hatırlayamıyorum. Modellerin ikisi de çift katlı janta sahip.
Gelelim Tern’lere. Yurtdışı sitesinde en güzel bilgilendiren adamlar bunlar. Youtube kanalında bi sürü bakım klavuzu, ayar klavuzu falan var.
Link serisi 20” tekerli modellerden oluşuyor, A,B,C,D,N(Verge) olarak tırmanıyor modeller.
A modelinde en baz kadro(FBL) ve Gidon katlanma teknolojileri kullanılmış(Dahondakiler görsel olarak aynı bununla, açıp kaparken de bir fark hissetmedim).
B modelinde kadro kilit mekanizması bir üst modele geçilmiş(FBL2).
C modelinde kadro kilit yine FBL 2, gidon kilidi olarak da Physis 3D modeline geçilmiş, sitesinde piyasadaki en esnemez katlanır gidon boğazı olduğu yazıyor. Ben binerken yer yer baya itip çekiyorum, gerçekten çok bir isyan hissetmedin şimdiye kadar kendisinden.
D modelinde kadro kilit sistemi OCL’ye geçiyor, gidon boğazı yine Physis.
N modeli de D ile aynı, hatta arada ne fark var direk onu bile bulamadım. Sadece bu iki modelde QR mandallı teker var, gerisinde hep somun :-/
Bu 1. tip FBL2
Bu da 2. tip OCL
Açıkçası ben kadro katlanma mekanizmalarında bir yuva içine giren (1. tip diyelim) mekanizmaları daha tutarlı buluyorum. FBL2 bu şekilde. OCL’de ise (bu da 2. tip olsun) kadronun iki ucu yüzyüze geliyor ama bi iç içe geçme durumu yok, kilit ağırlık taşıyıcı oluyormuş gibi geliyor. O yüzden ben FBL2’li B7’ye yönelmiştim, almaya gittiğimde C8 indirime girmişti, onu alıp çıktım
B'twin'lerde Tilt 120 1., Tilt 500 2. tip katlanıyordu. Ve mağazadaki modelde ön freni sıkıp pedala basınca kadronun eklem yerinden esnediğini hissedebiliyordum (büyük ihtimalle oradakinin montajının bir sorunu idi. Çünkü decathlon <3 )
Dahonlarda ise (şimdi resimlerinden baktığım kadarıyla) Vybe D7 2., Mariner D8 1. tip katlanıyor gibi görünüyor.
Gelelim C8 ile yaşadığımız tecrübelere. Tern’lerde katlanırken gidon tekerlerin dışında kalıyor, dolayısı ile katlayıp yan yatırmak isterseniz, bisikleti ya gidonun, ya da aktarıcının üzerine yatırmak zorunda kalıyorsunuz . Bir diğer nokta da yeterince küçülmüyor bu arkadaşlar, arkadaşın tüplü Toyota Corollasının bagajına çok küçük bir fark ile sığdıramadık, ön koltuğu deli gibi öne çekip sonra onun arkasına koymak durumunda kaldık. Aynı şekilde Hyundai i20 bagajına da girmeyerek yüzümü kızarttı. Seat Leon bagajına biraz uğraşarak girdi, Mercedes E serisi bagajına da neredeyse katlamadan bile girecekti. Şehirler arası otobüslerde oldukça güzel gezdik kendisi ile. Sadece otobüsün bagajı çok dolu olunca üzerine valiz koymak istiyorlar. Bunu üste koy, kırık dökük olmasın deyince de, yolcunun valizi yağ olursa burnumdan getirirler diyen muavine cevap veremiyorsun tabi bu gibi durumlar için katlanır bisiklet çantaları var hemen her markanın, onların içine alınabilir. Hem bagaja sığmama, hem otobüslerin içinde pestil olma dertlerinin önüne geçilebilir. Bir de “bösöklöt ölmöyöröz höcöm. YÖSSÖH” diyen davarların yasak dedikleri, aslında yasak olmayan yerlere sokmak için de faydalı
Yokuşlar görece rahatça çıkılabiliyor, mesela ankarada altındağdan tunalıya kadar rahat gidebiliyorum(arkada hep doluca bir çanta ile), ama mesela cinnah yokuşunu arkası oldukça dolu iken çıkmaya çalışırken aynakolu yamulttum üzerinize afiyet. Tek yaprak, büyük aynakollar büyük torklar altında eğilebiliyor imiş, pedalla tek parça olunca komple yenisini almak gerekiyor, o da ellerinde parça varsa bizim senaryomuzda yoktu, dolayısı ile Erdoğan Bisiklet, kendi markaları olan K-Rock markasının aynakollarından bir tanesini sattı, o da renk dışında gayet uydu.
Yine aynakol değişimi sırasında tekerlekleri çıkartıp bir temizliyim her yerini dediğim sırada ön tekerin tombul lastikleri sebebiyle fren padlerini komple çıkarmadan çıkmadığını öğrenmiş bulundum.
Aynakolun bağlı olduğu göbek oldukça rahat dönüyor, ama pedallar gerçekten direniyor dönüşe. Elimle vurup döndürmeye çalıştığımda 1 turu tamamlayıp durdular hep.
Artıları ve eksileri var elbet ama pek memnunum bisikletimden (şimdilik) :asik: Çok işimi görüyor, çok keyif veriyor. Özellikle çakılan trafikte yanından, bi yandan zevk alarak, süzüldüğüm arabalara içimden "bekleyin ulan sefiller" demek ŞA-HA-NE
Bisiklet güzel şey, bisikleti yanımızda daha fazla götürebilecek olmak biraz daha güzel
Katlanırlar da oldukça joker, her alana monte edilebilir aletler, tavsiye ediyoruz
Burada yazdıklarım hatırladıklarım ve yer yer sitelerinden baktıklarım ile sınırlı. Geçen 1 yılda iyileşme - kötüleşme olmuş olabilir her birinde. İşbu durumda her türlü sözümden dönme ve karaktersizlik sergileme hakkımı saklı tutarım
Ayrıca @sonyaz ve @Üye Adı arkadaşlar da baya bol model deneyimleyen kimseler. Kendilerinin veya başkalarının ekleyeceği/düzelteceği şeyler olursa konu zenginleşecektir hadi sağlıcakla
Öncelikle neden katlanır dersek aşağı yukarı herkesle aynı sebeplerden. Daha çeşitli ulaşım yöntemlerinden faydalanabilmek adına. Evim ve iş yerim Ankara’nın en çukur noktalarında (idi), en çok uğradığım yerlerden olan dans kursum Tunalı muhitinde (idi). Bu sebepten pek sevdiğim Sedona 410’umla bu işin olmayacağına karar verdim. Malum dansta karşımızdaki de insan, kan ter içinde kimseye sarılmak olmaz. Dedim katlar bisikleti otobüsle çıkarım, bitince açar giderim. Bir diğer nokta da şehirler arası ulaşım. Her ne kadar otobüslerde 2 bisiklet için yerleri olmak zorunda olsa da, lakin ki öyle değildir >:-| Bu konuda türlü çeşit şikayet başlığı mevcut.
Şimdi çarpıştırma kısmı. Tercih dönemimde marka model fiyatlandırmalar vb derken gerçekten bisiklet araştırmaktan okumaktan midem bulanmaya başlamıştı açık konuşayım. “Fiyat\Performans Peşinde Harcanan Hayatlar” isimli film çekilecek olursa konusu bende hazır
İlk önce tüketimden uzaklaşmaya çalışan bir insan olarak verdiğim paraya acımadığım sayılı mekanlardan biri olan dekatlona baktım. Hatta kırmızı Tilt120’ye baya hazırlamıştım kendimi. Boy sınırlaması varmış sele borusunun eğilmemesi için. Kısmet değilmiş
Tilt 120
Çelik kadro, katlanınca iki teker üzerinde kalıyor ve seleden tutularak itilebiliyor, diğer modellere göre belirgin ağır. Katlanma mekanizması biraz daha yavaş ama verimsiz denemez, 1 dk içinde halledilecek ayarda. 6 vites ve Ankara için kesinlikle yetersiz bir oranda. 52 aynakol 14/28 ruble. Sitesinde bir zamanlar uyarılar bölümünde boy uyarısı vardı 1.75 gibi bir boy için, şimdi kaldırmışlar, belki de düzeltmişlerdir sele borusu problemini (adamlar dekatlon, bence kesin düzeltmişlerdir. Dekatlon über alles, dekatlon kalb ben :asik. Jantları tek kat
Tilt 120 ile bu şekilde yollarımızı ayırınca Tilt 500’e baktım.
İnternet mağazasında sepetime eklemiştim bile, o kadar hazırdım almaya Fosforlu sarısı ile cayır cayır gezecektim. Yine kısmet olmadı . Ben genel olarak sırt çantası ile yaşayan bir insan olduğumdan ve bisiklette sırtımda bir çanta olursa o sırttan akacak terin haddi hesabı olmayacağını bildiğimden doğal olarak taşıma demiri de sordum. Tilt Onesecond Katlanabilir Bisiklet Portbagajı ürünü olduğunu söylediler. Onu takınca katlanıyor mu diye sorunca, çıkartmanız lazım dediler. Çalışana inanmadım, daha hakim biri varsa ona sordurdum. Bisikletten sorumlu müdür gibi bi çalışan oluyormuş, ona sordular, o da olmuyor dedi. Ona da inanmadım Decathlon gibi yenilikçi ve tasarım odaklı çalışan bir firmanın katlanır bisikletine özel yaptığı taşıma demiri nasıl olur da o bisikletin katlanmasını engeller diyerek. Evde yerli ve yabancı kullanıcılardan da onu takınca katlanmadığı cevabını alınca bu arkadaştan da geçtik mecbur. Daha sonra forumdan @avcioglu arkadaş aldığını ve katladığını söyledi. Buradan dekatlon yetkililerine sesleniyorum, yediğiniz nane size 1 satışa, bana da durduk yere %50 fazla paraya maloldu Neyse
Tilt 500
Aliminyum kadro, katlanınca iki teker üzerinde kalıyor ve seleden tutularak itilebiliyor. Katlanma mekanizması pratik, mandal ve emniyet tek parça bunu çok beğenmiştim. Ama mandal plastik, olur da kırılırsa falan bulunur mu acaba diye düşünceye sevk etti. Bir arkadaşın Tilt 120’si için jant teli alamayışı ve @Ahmet Bilge Kaan AKIN'ın kadro kulağı bulamayışı aklımdaydı o sırada açık konuşayım. Vites oranları Tilt 120 ile aynı. Bunda da boy uyarısı kalkmış ama bu model 1.95’e kadar izin veriyordu diye hatırlıyorum. Jantları tek kat dediler sorduğumda ama Tilt 120’ninkinden daha farklı ve sağlam duruyordu. Bence çift kattır, adamlar yanlış biliyordur ve sitesinde yanlış yazıyordur(çünkü Dekatlon über alles, dekatlon kalb ben).
Tilt 900’e şöylesine baktım. Ağırlık 500 ile aynı gibi, göbekten vites çok ala, çok güzel ama katlanınca bence fazla büyük kaldı. Yani ben “ee bu kadar mı küçüldü yani” demiştim. Güzel ufalabilse gerçekten pratik ama yine yokuşlu memleketler için Nexus 3 sisteminin oranları biraz düşündürücü bile olamıyor . Bunun üzerinde çok duramadığım için seleden tutulup itiliyor mu hatırlamıyorum
Soho’lar
Optimuma yakın duran, benim aramalarım sırasında (2017’nin başları) adı baya geçen bir marka idi. Rulmanlı göbekler, aliminyum maşa, 9 vites falan derken baya bi yenilik vaadediyordu. Bu bisikleti görmeye gittim Ankara’daki Ilgaz bisiklete. Sahibi işlerini görmek için kendisine almış bir tanesini, bana da bin gel diye verdi sağolsun Pedalları biraz yamulmuş gibi geldi ama pedaldır değişir diyerek ona çok odaklanmadım. Bende şimşekleri çaktıran katlamak için açtığım zaman oldu. Tam katlanma mekanizmasının olduğu yerde, açılan tarafında(menteşenin karşısı) dişli gibi birbirine geçme noktaları vardı ve bunlar biraz ezilmişti o bisiklette. Onu gördüğüm gibi kapattım kendim için Soho defterini(1.85 boy, 85kg ve ayak bileği pilatinli bir kimse olduğum için bu konularda pek riske girmedim). Jantları çift katlı ve katlanınca seleden tutup itilebiliyor.
Carraro-Bianchi
Yine boy kilo kombinasyonum sebepli sele borusuna güvenemeyip bu arkadaşlara da pek bakmadım açıkçası. Ama 21 vites seçenekleri, en düşük viteste benim 410’dan daha kolay yokuş vaadediyordu.
Dahonlara baya ümitli yaklaştım. Özellikle turuncusu ile Mariner D8’e yeşil ışığı yakmıştım(bkz: 100 lira daha koyup şunu alayım diye diye brompton bakmak). Pompalı sele borusu falan baya güzel noktalar vardı. Katlı halde iken seleden tutup itilmemesi ile kafama yedim o ışığı direği ile tabi. İlla ön tekerin üzerine devirip götürmek lazım idi. Bu eksisi olmakla birlikte büyük bir artısı, katlanırken gidonu iki tekerin arasına alıyor olması, buna daha sonra değinicem. Vybe D7’de sanki seleden tutup itmek mümkündü ama neden ondan vazgeçtim şimdi hatırlayamıyorum. Modellerin ikisi de çift katlı janta sahip.
Gelelim Tern’lere. Yurtdışı sitesinde en güzel bilgilendiren adamlar bunlar. Youtube kanalında bi sürü bakım klavuzu, ayar klavuzu falan var.
Link serisi 20” tekerli modellerden oluşuyor, A,B,C,D,N(Verge) olarak tırmanıyor modeller.
A modelinde en baz kadro(FBL) ve Gidon katlanma teknolojileri kullanılmış(Dahondakiler görsel olarak aynı bununla, açıp kaparken de bir fark hissetmedim).
B modelinde kadro kilit mekanizması bir üst modele geçilmiş(FBL2).
C modelinde kadro kilit yine FBL 2, gidon kilidi olarak da Physis 3D modeline geçilmiş, sitesinde piyasadaki en esnemez katlanır gidon boğazı olduğu yazıyor. Ben binerken yer yer baya itip çekiyorum, gerçekten çok bir isyan hissetmedin şimdiye kadar kendisinden.
D modelinde kadro kilit sistemi OCL’ye geçiyor, gidon boğazı yine Physis.
N modeli de D ile aynı, hatta arada ne fark var direk onu bile bulamadım. Sadece bu iki modelde QR mandallı teker var, gerisinde hep somun :-/
Bu 1. tip FBL2
Bu da 2. tip OCL
Açıkçası ben kadro katlanma mekanizmalarında bir yuva içine giren (1. tip diyelim) mekanizmaları daha tutarlı buluyorum. FBL2 bu şekilde. OCL’de ise (bu da 2. tip olsun) kadronun iki ucu yüzyüze geliyor ama bi iç içe geçme durumu yok, kilit ağırlık taşıyıcı oluyormuş gibi geliyor. O yüzden ben FBL2’li B7’ye yönelmiştim, almaya gittiğimde C8 indirime girmişti, onu alıp çıktım
B'twin'lerde Tilt 120 1., Tilt 500 2. tip katlanıyordu. Ve mağazadaki modelde ön freni sıkıp pedala basınca kadronun eklem yerinden esnediğini hissedebiliyordum (büyük ihtimalle oradakinin montajının bir sorunu idi. Çünkü decathlon <3 )
Dahonlarda ise (şimdi resimlerinden baktığım kadarıyla) Vybe D7 2., Mariner D8 1. tip katlanıyor gibi görünüyor.
Gelelim C8 ile yaşadığımız tecrübelere. Tern’lerde katlanırken gidon tekerlerin dışında kalıyor, dolayısı ile katlayıp yan yatırmak isterseniz, bisikleti ya gidonun, ya da aktarıcının üzerine yatırmak zorunda kalıyorsunuz . Bir diğer nokta da yeterince küçülmüyor bu arkadaşlar, arkadaşın tüplü Toyota Corollasının bagajına çok küçük bir fark ile sığdıramadık, ön koltuğu deli gibi öne çekip sonra onun arkasına koymak durumunda kaldık. Aynı şekilde Hyundai i20 bagajına da girmeyerek yüzümü kızarttı. Seat Leon bagajına biraz uğraşarak girdi, Mercedes E serisi bagajına da neredeyse katlamadan bile girecekti. Şehirler arası otobüslerde oldukça güzel gezdik kendisi ile. Sadece otobüsün bagajı çok dolu olunca üzerine valiz koymak istiyorlar. Bunu üste koy, kırık dökük olmasın deyince de, yolcunun valizi yağ olursa burnumdan getirirler diyen muavine cevap veremiyorsun tabi bu gibi durumlar için katlanır bisiklet çantaları var hemen her markanın, onların içine alınabilir. Hem bagaja sığmama, hem otobüslerin içinde pestil olma dertlerinin önüne geçilebilir. Bir de “bösöklöt ölmöyöröz höcöm. YÖSSÖH” diyen davarların yasak dedikleri, aslında yasak olmayan yerlere sokmak için de faydalı
Yokuşlar görece rahatça çıkılabiliyor, mesela ankarada altındağdan tunalıya kadar rahat gidebiliyorum(arkada hep doluca bir çanta ile), ama mesela cinnah yokuşunu arkası oldukça dolu iken çıkmaya çalışırken aynakolu yamulttum üzerinize afiyet. Tek yaprak, büyük aynakollar büyük torklar altında eğilebiliyor imiş, pedalla tek parça olunca komple yenisini almak gerekiyor, o da ellerinde parça varsa bizim senaryomuzda yoktu, dolayısı ile Erdoğan Bisiklet, kendi markaları olan K-Rock markasının aynakollarından bir tanesini sattı, o da renk dışında gayet uydu.
Yine aynakol değişimi sırasında tekerlekleri çıkartıp bir temizliyim her yerini dediğim sırada ön tekerin tombul lastikleri sebebiyle fren padlerini komple çıkarmadan çıkmadığını öğrenmiş bulundum.
Aynakolun bağlı olduğu göbek oldukça rahat dönüyor, ama pedallar gerçekten direniyor dönüşe. Elimle vurup döndürmeye çalıştığımda 1 turu tamamlayıp durdular hep.
Artıları ve eksileri var elbet ama pek memnunum bisikletimden (şimdilik) :asik: Çok işimi görüyor, çok keyif veriyor. Özellikle çakılan trafikte yanından, bi yandan zevk alarak, süzüldüğüm arabalara içimden "bekleyin ulan sefiller" demek ŞA-HA-NE
Bisiklet güzel şey, bisikleti yanımızda daha fazla götürebilecek olmak biraz daha güzel
Katlanırlar da oldukça joker, her alana monte edilebilir aletler, tavsiye ediyoruz
Burada yazdıklarım hatırladıklarım ve yer yer sitelerinden baktıklarım ile sınırlı. Geçen 1 yılda iyileşme - kötüleşme olmuş olabilir her birinde. İşbu durumda her türlü sözümden dönme ve karaktersizlik sergileme hakkımı saklı tutarım
Ayrıca @sonyaz ve @Üye Adı arkadaşlar da baya bol model deneyimleyen kimseler. Kendilerinin veya başkalarının ekleyeceği/düzelteceği şeyler olursa konu zenginleşecektir hadi sağlıcakla