Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Test: Replika yol kadrosu vs. Orijinal yol kadrosu

Bu gün farklı bir başlıkta denk geldi. İşte kadro ucuzsa replika olduğunu anlarsın , orjinali bu kadar ucuz olmaz gibi bir muhabbet geçiyordu .

Eee şimdi ben aldım 100 dolarlık çakma kadroyu orjinal fiyatı olan 4000 euro ya koydum sahibindene. Bu mantığa göre benim kadro otomatik olarak orjinal mi oldu ?

Ben kıl adamımdır . İkinci el ne alırım , ne de satarım . Bilgi olması bakımından bu replika ile orjinal kadroları nasıl ayırırız bilen biri vaktini ayırıp açıklarsa makbule geçer.
 
Scudo
Bu gün farklı bir başlıkta denk geldi. İşte kadro ucuzsa replika olduğunu anlarsın , orjinali bu kadar ucuz olmaz gibi bir muhabbet geçiyordu .

Eee şimdi ben aldım 100 dolarlık çakma kadroyu orjinal fiyatı olan 4000 euro ya koydum sahibindene. Bu mantığa göre benim kadro otomatik olarak orjinal mi oldu ?

Ben kıl adamımdır . İkinci el ne alırım , ne de satarım . Bilgi olması bakımından bu replika ile orjinal kadroları nasıl ayırırız bilen biri vaktini ayırıp açıklarsa makbule geçer.
Orjinal kadroların fatura vs vardır genelde, kadro ve maşanın alt kısmında da seri numarası yazar ayrıca.
 
Faturayla numarayla falan kadronun orijinal olup olmadığına karar veremezsiniz. Ya satıcı arkadaş size gerçeği söyler ya da siz o modeli çok iyi tanıyor olursunuz dolayısıyla ağırlığından veya görsel farklılıklardan kadronun orijinal olmadığına karar verirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Özdemir
...ya da siz o modeli çok iyi tanıyor olursunuz dolayısıyla ağırlığından veya görsel farklılıklardan kadronun orijinal olmadığına karar verirsiniz.
Kendinden nasıl bu kadar emin olabiliyorsun enteresan. Günümüz teknolojisinde orjinalinden hiç bir şekilde ayırt edilemeyecek ürün imal etmek zor değil. Ayrıca seri numarası sorgulaması var büyük markalarda.
 
Bu gün farklı bir başlıkta denk geldi. İşte kadro ucuzsa replika olduğunu anlarsın , orjinali bu kadar ucuz olmaz gibi bir muhabbet geçiyordu .

Eee şimdi ben aldım 100 dolarlık çakma kadroyu orjinal fiyatı olan 4000 euro ya koydum sahibindene. Bu mantığa göre benim kadro otomatik olarak orjinal mi oldu ?

Ben kıl adamımdır . İkinci el ne alırım , ne de satarım . Bilgi olması bakımından bu replika ile orjinal kadroları nasıl ayırırız bilen biri vaktini ayırıp açıklarsa makbule geçer.

Bu biraz zor.. Dünyada resmi olarak tanınan ort +200 ülke ve Çin bunların 175 iyle aktif olarak satım ticareti yapıyor.. Şimdi, ben etrafımda ne gördüysem Çin malı... İyi ihtimalle yine Çin ya da Tayvan malı olarak x firması adına üretilmiştir deniyor.. Ünlü Adid..., ni.., dükkanlarına girdiğinizde ort bir croos ayakkabı bile +400 TL..haliyle kerameti maliyeti ne kadar Allah aşkına? Ama etikete bir bakıyorsunuz, Çin, Tayvan vs ama marka amerikan.. Nasıl Bileceğiz orj? Bisiklet mevzusunda da aynı şey geçerli.. Ben de kadro bakıyorum aliexp ten.. Çok yakın arkadaşlarım ve forumda da akıl aldığım abilerin bir kısmı, delirme, Çin malı, manyak msn oğlum? Derken bir kısmı da orj alsan bile Çin ya da komşularından çıkıyor ve eski kalitesizlik yok diyorlar.. Bence çok düşünmeyin ama ürün üzerinde en azından CE Avrupa kalite damgasını arayın derim..
 
Teşekkürler arkadaşlar.

Sanırım ortak görüş , kadro ve maşanın alt kısmında seri numarası olması ve CE Avrupa kalite damgası .

Bunlardan sonra kadronun ağırlığı ve görsel olarak farklı olup olmadığı.
 
Bir ürün bir marka için herhangi bir ülkede üretilebilir. Markanın denetçileri üretim sürecini kontrol ederler. Ürünleri testlere tabi tutarlar. Ürünün nerede üretildiğinin bir önemi kalmaz. Aynı fabrikada üretilen bir diğer markanın ürünü çok kötü kalitede olabilir. Bisiklet süreçlerini bilmiyorum ama gemi üretim süreçlerinde aynı tesis içerisinde üretilen 2 gemi arasında ciddi derecede kalite farkı olduğunu gözlemleme fırsatım oldu. İşçilik aynı ama kullanılan malzemenin kalitesi ve denetim süreçleri arasında çok ciddi farklar oluyor. Bir firma kapının üzerine tırmanıp kaynaklar taşlanmış mı diye bakarken bir firma geminin sudaki yüksekliğini gösteren draft markalarının yanlış kaynaklandığının farkına bile varmıyor... Ülkemizde gemi çeliği üretiliyor ama Havyard firmasi tüm gemilerinin çeliklerini Norveç'ten kendi getiriyordu. İstisnasız tüm camları da Norveç'ten geliyordu. Süreçleri bilmeyen bir gözlemci için kalite farkını anlamak çok kolay olmuyor. Bisiklet gibi sadece dışını görebildiğimiz bir üründe orjinal ile çakma arasındaki farkı anlamak için ciddi deneyim gerekli olur diye düşünüyorum. Kullanılan karbonun özelliklerini, katman sayısını, reçine içeriğini vs. bilmek imkansız. Ancak deneyerek fark edilebilir ama o da ne derece sağlıklı olur bilemiyorum. Asyalılar markalar için kaliteli ürünler üretiyorlar ama ürettikleri replika ürünlerde yasal sorunlarla karşılaşmamak için gizli bir takım işler yapmak zorundalar, bu yüzden fiyatın düşük olmasını sağlayan etkenlerden birinin düşük malzeme kalitesi olup olmadığından emin olamayız. Bilinen üreticilerin no name ürünleri çok daha makbül bence. En azından markanın ne olduğu, içeriği, test videoları vs. bulunabilir.
 
Faturayla numarayla falan kadronun orijinal olup olmadığına karar veremezsiniz. Ya satıcı arkadaş size gerçeği söyler ya da siz o modeli çok iyi tanıyor olursunuz dolayısıyla ağırlığından veya görsel farklılıklardan kadronun orijinal olmadığına karar verirsiniz.
Faturayla neden karar veremeyesiniz? Satıcı sahte fatura mı basacak, yoksa fatura ile sahte kadro verip orjinal kadroyu kendine mi saklayacak?
 
Tüm kadroları replika olarak düşünürseniz, sorun kalmaz. Acaba gider kafanızdan. Alan değil, satan düşünsün replika değil diye ispat etmeyi.
 
Geri