Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trans Doğu Karadeniz (TDK) 2012 (8 etap) 7. etap: İspir-Devedağı-Uzundere-Yusufeli

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
691
Tepki
2.735
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
(link)

1.etap (Trabzon-Taşköprü)
2.etap (Taşköprü-Uzungöl)
3.etap (Uzungöl-İkizdere)
4.etap (İkizdere-Şenyuva)
4.etap (İkizdere-Şenyuva)

5.etap (Pokut tırmanışı)
6.etap (İkizdere-Ovit-Moryayla-İspir)

İspir..
İlk varlığından haberdar olduğum dönem 98-99 eğitim yılında üniversite yurdunda ranzamın yanındaki duvara yapıştırdığım atlas dergisi doğu karadeniz haritasına bakıp nerelere gittim, nerelere gidebilirim formatında düşüncelere daldığım zamanlardı. O zaman bir günde 300 km ve fazlasını yapmak bir ütopyaydı benim için. Çoruh ise gerçek anlamda dağların ardıydı, ulaşılmaz bir yerdi. Yatağıma uzanır Trabzon-Erzurum yaptığımı hayal ederdim. Sonra Çoruh vadisini geçme hayali sardı beni. Vadinin başlangıcı Bayburt civarlarındaydı, bitişi de sınırda. Bayburt-Artvin yeterliydi, otobüsle Bayburt'a, yine otobüsle Artvinden eve. Suyu takip ettiğimde ilk karşıma çıkan yerleşim İspirdi, biraz daha izlediğimde Yusufeli ile karşılaşmıştım. Aklımda tutmaya çalıştım, Bayburt-İspir 98 km, İspir-Yusufeli çıkışındaki yol ayrımı 93 km. Tekrarladım kendi kendime Yusufeli çıkışından sola, aman sağa gitme. Sanki yarın yola çıkacakmış gibi. Ayrımdan sonra 60 km daha vardı Artvin'e, toplam 250 km. Tüm vadi ise 330 km civarıydı, bir günde geçmek için ideal bir hedef gibi gelmişti o zamanlar :)


20121014_114211.jpg
Harita beni sürekli izledi, yazın evdeki odamın -benim tabirimle operasyon ve komuta üssümün, kışın yurt odamın, sonraki yıllarda öğrenci evindeki odamın, şimdi de evimizdeki odamın duvarında yıllara meydan okuyarak asılı kaldı. Bir milletin bin yıllar süren emellerini temsil eder gibi temsil etti hayallerimi.


Her insanın kendini idare edişi ve hareket planlaması farklıdır. Benimki ise ağır bir alman tankı gibidir :) Harekete kolayına geçmem ama bir geçtim mi de beni durdurmak çok zordur. Herşeyi planlarım, tüm olasılıkları düşünür ve ne yapacağıma kabaca karar veririm. "Bir şeyin yapıldığından emin olmak istiyorsan kendin yapmalısın"; çocukken okuduğum bir çizgi romanda karakterin öfkeyle söylediği bu söz aklıma kazınmıştır, mezar taşıma yazılsa yeridir. Bunun başkalarından beklentilerimle ve mutluluk katsayımla direk ilintili olduğunu anlamam da uzun sürmemiştir. Sonuç: bütçe benden, planlama benden, sürecek güç benden, aksilikleri düzeltecek insiyatif benden, kimseden birşey istemek, beklemek yok. İşte mutluluğun ve beklemenin anahtarı. Sonuç olarak Bayburt-İspir arasını doktor abilerin davetiyle katıldığım sürpriz turla 2003 yılında geçebildim. İspir-Yusufeli arasını geçmek içinse 2009 yılını beklemem gerekti. Bu kadar uzun hayal olur mu? Oluyor işte. Bir günde Trabzon-Erzurum ise daha bekliyor.

Bugünkü rotanın 2 önemli özelliği var: Devedağı geçidi (2560 m) ve Yedigöller (2800-3000 m) (farklı bir Yedigöller, bölgede 3 ayrı Yedigöller var). Orijinal planda geçidi indikten sonra 1600 m'lerden tırmanışa geçip 3000 m'lere tırmanmamı öngörüyordum. Bu irtifaya yayılmış gölleri gezdikten sonra Uzundereye inecek ve orada konaklayacaktım. Ama planlar yolda değişmek zorunda kaldı tabii.


20121014_122603.jpg
Rotayı hazırlarken ilham aldığım başka bir harita. 2009 yılında Yusufelinde yaptığım ilk kampta Greepeace pansiyondan aldığım harita.



rota bu şekilde oldu, İspir-Devedağı geçidi, Uzundere, Tortum, Yedigöller ve taa Yusufeli.
rota1.jpg


Sabah halimi şöyle özetleyeyim: etap yarışçılarını en azından fiziksel açıdan anladım :)
Ruhsal açıdan ise coğrafyanın değişimi beni epey etkiledi. Yol ayrımından kuzeye dönmemek için kendimi zor tuttum. Nedenini bilmiyorum güney tarafları her zaman farklı ve ilginç bulmuşumdur. Zannedersem hava açıkken kuzeyin yerini hiç birşey tutmuyor :)


trans_20120727_1663.JPG
İspir merkezi duraklamadan hızlıca geçip köyleri merkezlere bağlayan yola girdim. Tüm yakıt yüklü halde uçuyor olmanın avantajlarından biri de bu. Dükkanlara bakmaya ihtiyaç duymadım bile.
Yol kıvrılarak tepeden tepeye geçiyor. Saat daha 9:00 olmadı, güne görece erken başladım.



trans_20120727_1677.JPG
saat 10 olmadan asfaltta erime belirtileri :)
hava epey sıcak erken olmasına rağmen. Bugün epey yanacağım sanırım. Yol katran + çakıl ile asfaltımsı bir kaplamaya kavuşmuş.


trans_20120727_1685.JPG
solumda Kaçkar manzarası.



trans_20120727_1692.JPG
manzaralı lüks bir inek lokantası. Otu kötü ama manzara çok iyi abi..



trans_20120727_1701.JPG
yakınlaştırma olmadan Kaçkarların görüntüsü. Epey uzaktalar, arada derin Çoruh vadisi var bir de.



trans_20120727_1707.JPG
bu arada anayoldan ayrılıp stabilize yola girdim. Dağı aşıp Uzundere vadisine geçene kadar ıssız yollardayım. Çevre oldukça güzel, çayırlar, çiçekler. İleride ormanlara da gireceğim. Beni korkutan da oraları :)



trans_20120727_1719.JPG
yolun rengi sevimli bir renk aldı. Az yağışın en önemli işareti düzgün stabilize yollar.


trans_20120727_1723.JPG
bakır rengi ormanlık tepelere ulaştım


trans_20120727_1733.JPG
orman dokusu farklı, ağaçlar altlarındaki herşeyi öldürmemiş ve yoğun bir çayır var. Ayı dahil her tür hayvana uygun bir ortam sağlıyor bu.
Ağaçların cılızlığından fazla yiyecekleri olmadığını düşünüyorum. Kuraklık, sert kış ve odun amaçlı kullanılma nedeniyle fazla büyüyememişler. Tabii bu yola yakın kısımlar için geçerli olabilir. Bu bölgedeki ağaçlarda kuzeye özgü şehir gelişmişi tipini pek göremezsiniz. Hayat zordur ve üzerlerinde izlerini bırakır.


trans_20120727_1737.JPG
ormanın seyreldiği alanlarda gerçek orman evleri.



trans_20120727_1743.JPG
çok ilginç bir dere. Sanki insanlar tarafından bırakılmış bir su gibi. Bu kuraklıkta kocaman yatağı olan dereler kurumuşken bu doğru dürüst yatağı bile olmayan dere suyu nereden bulmuş? Çok yeni oluşmuşa benziyor, yatağı çok sığ her şeyden önce.



trans_20120727_1745.JPG
aç bir köpek. Ormanda otlayan inek sürüsünün yanından havlayarak yaklaştı. Çok açtı ama verdiğim lokmaları uğraştıysa da yiyemedi; çok tatlı olduklarından sanırım. Yanımda normal bir yiyecek olmadığına çok üzüldüm.



trans_20120727_1752.JPG
Araköy'e sert bir iniş.


trans_20120727_1757.JPG
terkedilmiş köy okulu ve lojmanı.


trans_20120727_1758.JPG
Araköy ve kalesi. Vadi yüzyıllar boyu bağımsız tek bir kale ve hakim olduğu alandan ibaret yönetimlere ev sahipliği yapmış.



trans_20120727_1769.JPG
oldukça ıssız bir tırmanış olacak. Burası eğimin dikleşip %10'un üzerine çıktığı kesim.



trans_20120727_1776.JPG
herşey ayı gibi görünebilir. Etraf çok ıssız, insana dair tek iz yol.



trans_20120727_1786.JPG
ağaç sınırına az kaldı. Orman çok güzel ama bitse de rahatlasam. İnsan yorgun olunca daha tedirgin oluyor.



trans_20120727_1787.JPG
ve ilk yayla, orman sınırında küçük bir yerleşim.


trans_20120727_1790.JPG
ve uzakta bir başkası.



trans_20120727_1793.JPG
geçide az kaldı. Gök gürlemeye başladı, bir yerlere yağıyor bile.



trans_20120727_1807.JPG
ve geldim. mütevazi bir 2560 m. Arkada testere gibi profilleriyle Kaçkarlar.
9 km, % 9 ortalama, 900 m irtifa kazanımı.


trans_20120727_1804.JPG
taa ufukta Verçenik. şeklinden karıştırmak imkansız. 4.gün diğer taraftan ve daha yakından aynı manzaraya bakıyordum.



trans_20120727_1805.JPG
bu da zirve.



trans_20120727_1810.JPG
Uzundere tarafına inişe geçme zamanı. İleride görünen platoya çıkma şansım kalmadı, başka zaman artık. Olmadı maalesef. Saat 14:00, bir haftadır tüketmeme rağmen hafiflemeyen yüküm ve düşen performansımla almak istemediğim bir risk. Konaklama yerleri maalesef zor sürüşlerin bittiği noktalarda yok. Burayı çıkmam 3 saat, 1 saatte platoyu turlayıp, 1 saatte ana yola geri insem saat 19:00 olacak. Uzundereye 30 km yolum kalıyor. Hava kararmadan geçmem imkansız, yol şartları basıp gidebileceğiniz gibi değil. Yukarıyı 1 saatte tamamlamam ise pek olası değil. Yani inişi karanlıktan hemen önce bitirmem ciddi bir olasılık. Tam inişte kalacak bir yer olsa olur ama karanlıkta bu bölgede 30 km yapmak istediğim birşey değil.
O yüzden B planı ve Uzundereyi pas geçip Yusufeli'ne devam.


trans_20120727_1812.JPG
kıvrıla kıvrıla vadiye inişteyim artık.



trans_20120727_1824.JPG
bu taraftaki ilk köy.


trans_20120727_1826.JPG
yol kenarında yabani kirazlar. ne kadar yedim bilmiyorum :)



trans_20120727_1829.JPG
baraj inşaatı. ben geçerken patron olduğunu düşündüğüm bir kişi lüks bir jipin yanında bir grup çalışana talimatlar veriyordu.


trans_20120727_1836.JPG
ve Artvin-Erzurum yoluna bağlanıyorum.


trans_20120727_1840.JPG
uzun ince bir yoldayım yine.
Bu yolu Yusufeli-Erzurum şeklinde 2011'de geçmiştim.



trans_20120727_1849.JPG
Tortum gölü ve mini bir geçit. Burayla ilgili epey fotoğrafı 2009'daki gezimden paylaşmıştım.
Yusufeli-Çoruh-Kaçkarlar kampı 2. ve 3.gün (2009)



trans_20120727_1853.JPG
ve Artvin'deyim.



trans_20120727_1855.JPG
Çevre Tortum gölüyle birlikte değişiveriyor.


trans_20120727_1860.JPG
yol ayrımına ve su kavuşumuna az kala tünel inşaatı. Kafadan deli bir rüzgar yiyorum, neredeyse durduracak beni. İnşaattan dolayı ortalık toz duman. Bu inşaatlar bitince ne yapacağız bilmem, ülke büyük bir boşluğa düşebilir.
Bu tünel Yusufeli barajının suları altında kalacak.



trans_20120727_1864.JPG
ve Yusufeli yolu. Evimde hissediyorum kendimi.



D7_edgedata.jpg
toplam 145 km, 2320 m tırmanma, 9:30:00 hareket + 1:15:00 toplam duraklama.
öteki etapların yanına yaklaşamazdı ama fena da değil :)
seneye yapacağım rota planları için önemli dersler çıkardığım bir gündü.
 

Dosyalar

  • trans_20120727_1662.JPG
    trans_20120727_1662.JPG
    98,3 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1674.JPG
    trans_20120727_1674.JPG
    78,9 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1680.JPG
    trans_20120727_1680.JPG
    90,9 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1700.JPG
    trans_20120727_1700.JPG
    171,6 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1702.JPG
    trans_20120727_1702.JPG
    133,6 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1722.JPG
    trans_20120727_1722.JPG
    87,9 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1734.JPG
    trans_20120727_1734.JPG
    222,5 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1751.JPG
    trans_20120727_1751.JPG
    141 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1754.JPG
    trans_20120727_1754.JPG
    108,6 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1761.JPG
    trans_20120727_1761.JPG
    148,7 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1771.JPG
    trans_20120727_1771.JPG
    135,5 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1779.JPG
    trans_20120727_1779.JPG
    156,3 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1809.JPG
    trans_20120727_1809.JPG
    55,6 KB · Okunma: 0
  • trans_20120727_1831.JPG
    trans_20120727_1831.JPG
    83,5 KB · Okunma: 0
Son düzenleme:
Scudo
Büyük bisiklet turlarında en çok sevdiğim mayolardan biri "Dağların kralı" mayosudur.Bu ünvanı hak etmek kolay değil ancak siz fazlasıyla hak ettiniz doğrusu;tebrikler.
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
@Hüseyin Çelebi
En sonunda ormanlik yerlerin resimlerini görebildik. Cok tesekkürler.
Trabzon Erzurum eger karayolundan gidillirse 300 km. kadar. Bu kosullarla ben de varim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
@ihtiyar

çok hayalini kurdum, mutlaka gideceğim o yolu. Ama sadece büyük blok tırmanışlar 3500 m yapıyor. İrili ufaklı çıkışlarla 4500 m civarı tırmanma var. Aslında 2004 yılındaki 325 km'lik sürüşün bir sonraki adımı bu olmalıydı ama performansı bir sonraki seviyeye taşıyamadan yaz bitti okul başladı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanNamazcı
Hüseyin sana adam gibi bir römork almalıyız. Hem seni rahatlatır, hem de yükü stabil kılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
@Aybars Öge Sürücü

bu olabilir işte, düşünelim.


Rotayı diğerleri gibi wikiloc'a yükledim. gps verilerini indirip kullanabilirsiniz.
(link)
 
@Hüseyin Çelebi

Hüseyin bey,google earth pro versiyonunu kullanmaktayım.Orada yükseklik artışı 5900 m'nin üzerinde gözükmekte.Bir başka deyişle ortalama 6000 m tırmanılacak.Biz buna tırmalanacak da diyebiliriz.40: 37 : 32: 87 Kuzey 40 :46 : 51 :69 Doğu noktasındaki yükseklik 2690 m ve burası 126. km buradan 1197 m ye inip ardından 2377 m ye çıkılıyor.Bunların haricinde 100-350 m aralığında bir kaç çıkış daha gözüküyor.Yanlış yer varsa düzeltin lütfen.
Askerliğimi Erzurumda yaptığımdan Erzurum Trabzon arasını çok gidip geldim.Bisiklet için ise bir hayli çalıştım ama gözüm yemedi .Bu haliyle ve tersten,yani Erzurumdan Trabzona şeklinde listeme ekledim.
 
@Derya Keçeci

Abi GE bu tip hesaplarda abartılı sonuçlar çıkarıyor. Belli bir sapma oranı vermek zor ama % 30 civarı diyebilirim. Nedenlerinden biri tünelleri algılamayıp dağın üstünden geçmesi olabilir.
Bu rotanın detaylı analizini yapmış ve yapabilmek için gereken performans seviyesini hesaplamıştım zamanında. Şimdi dökümanları bulamıyorum ama akşama tekrar bakacağım.

Güzel bir projemiz daha olabilir bu rotada.

Aklımda kalan noktalar ise 3 önemli çıkış olduğu: Zigana (600-1800), Vauk (1300-1900), Kop (1800-2400). Çıkılan en yüksek nokta 2400 metre civarıyla Kop geçidi. Etaplar halinde düşünürsek: sahil-Zigana (0-1800), Torul-Vauk (900-1900), Bayburt-Kop (1500-2400), Aşkale-Erzurum (1600-1900) şeklinde olabilir. Bu şekilde tesbit edilebilir 4000 m tırmanma oluyor. 500-1000 metrede gereksiz kısa mesafe çıkışlar olsa 4500-5000 m garanti tırmanılacak demektir.

Yaz aylarında Toruldan itibaren vadiden yukarı çok sert bir rüzgar esmekte. Bu rüzgarı arkaya alıp ilerlemek sürekli çıkış olan yolu biraz kolaylaştırabilir. Gün ortasında bu rüzgara karşı hafif inişe rağmen 20 km hızı tutturamadığımı bilirim.
Trabzon'dan yola erken saatte çıkıldığında Zigana tüneline kadar sert bir rüzgara karşı gidilmek durumunda. Saat 9 gibi rüzgar denizden karaya döner ama Erzurumu hedefleyen biri çoktan Ziganayı aşmış olur bu saatte.
Kop geçidinden sonraki rüzgar durumunu bilmiyorum ama araçla geçtiğim bir iki sefer sert olduğunu hatırlıyorum. Akşam saatlerinde ulaşılacağından saat 18:00 ve sonrası bu rüzgarın yönü uzatmadaki gol gibi olayın kaderini belirleyecektir bence.
Rüzgardan dolayı her iki yöne de ciddi bir mücadele ile geçilebilecek bir rota.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanNamazcı
Bu turlar büyük bir çalışmanın sonunda ortaya çıkıyor..
Çalışıp isteyince bu kareler hey heyde detirtiyor..
Risk alıyorsun al sana hayat ver bana doğa bana ver karadenizi al da canımı diyorsun doğaya ..
Sana diyor ki..
Hoşgeldin eyy yar eyy misafir .. Sen benim dostumsunn gel içime bak neyim var ....
Hey gidi hüseyin abi hey!!!..
Tebrik ederim..
Bana yolda her türlü destek olan abim.
Saol'asın..
Buda ayrı bir anlam taşıyan bir video..
 
@Hüseyin Çelebi

Bu tip hatalar pro versiyonunda pek mümkün değil Hüseyin bey.Evet,haklısınız.Zaman zaman GE pro dahi olsa,ölçüm yapılan tarihlerdeki uydu verileri,koordinatları yanlış noktalardan alarak,yolun dışına çıkabiliyor.Peki ben ne yapıyorum? Çizdiğim rotayı sanal olarak (yolu takip ederek) video biçminde oynatarak,hatalı koordinatları değiştiriyorum.Malum,imleci o tip bir durumda yola oturttuğunuzda doğru koordinatları ekranda görebiliyorsunuz.
Trabzon Erzurum'a dönecek olursak,sizin o yüksekliklere yenik düşeceğinizi sanmam.Benim bahsettiğim güzergah ve rotam bu;

İyidere-İkizdere-Sivrikaya-İspir'in batısından Erzurum.Ben bu rotayı Erzurum çıkışlı planlamıştım,bir türlü fırsat olmadı.İnşallah çok yakında onu da gerçekleştiririm.

Son olarak rüzgar konusunda bir şeyler söyleyeyim.Yukarıda belirtmiştim Erzurumda askerlik yaptım.Bu vesile ile pek çok plato ve vadisinde keşif ve görev amaçlı bulundum.Yüksek noktalarda az ancak vadilerde şiddetli (rotaya göre) yanal rüzgarlar var.Hatta,uçakla şiddetli rüzgar ve fırtına sebebi ile iki kez Trabzon'a inmişliğimiz vardır.

https://www.bisikletforum.com/a/img59/834/adszllf.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
@Derya Keçeci


Sizin rotadaki yükseklikler ve yol tarifi tanıdık gelmemişti zaten, haritayı görünce uyandım. Ben Torul-Gümüşhane üzerinden gelen rotadan bahsediyordum, sizinki İspir-Ovit rotası. Ovit çıkışı (0-2600) ve Ağzıaçık geçidi (1150-2250) iki ana tırmanışı. 200-300 metrelik 2 ufak çıkışla beraber 4200 m iri tırmanış var. Küsüratlarla 5000 m garanti denebilir. Diğer rotayla neredeyse aynı ama karakterleri çok farklı. Bu rota sahilde başlayıp içeri doğru geç girdiği için dağ rüzgarını daha kısa süre yiyecek. Tırmanmayı daha büyük ama 3 yerine 2 taksitle yapıyor bu da avantaj veya dezavantaj olabilir duruma göre. Tırmanma harici yol diğerindeki gibi sürekli tatlı çıkış değil, bir kısmı en azından. Rüzgar için Ağzıaçık geçidinden sonrası kritik diğer rotada Kop'tan sonra olduğu gibi.

Bence 2 kişi Trabzondan başlasınlar kurayla birer rota seçip, Erzurum'a son gelen yiyebildiği kadar cağ kebabı ısmarlasın ötekine :)


GE'deki hatalı iniş, çıkış toplamı hesaplama bilinen bir nokta. Pro versiyon'da standart ile aynı görüntüleri kullanıp aynı şekilde yapıyor hesaplamayı. Rotayı tur olarak geçmenizi sağlayan algoritma ile hesaplama yapan algoritma farklı, yani doğru rotayı geçiyor olması irtifa değişimlerini doğru hesaplayacağı anlamına gelmiyor. Rota üzerinde irtifası yanlış noktalar da olabilir, video turu etkilemez ama hesabı karıştırıyor. Zaten doğru hesaplasa dahi yaklaşık bir değer olacaktır, sonuçta GE üzerindeki irtifa bilgisi daha önce yapılmış bir araştırmanın sonuçlarını kullanıyor ve çözünürlüğü en iyi ihtimalle 50 m. Herhangi bir noktanın yüksekliği kendisine en yakın noktalara göre ağırlıklı ortalamayla hesaplanıyor. Yüksekliği hızlı değişen zeminde bu özellikle kötü sonuçlar doğuruyor. Bu zeminlere en iyi örnek te dik yamaçlı karadeniz yolları. Tabiiki de göz ardı edilebilir sapmalar bunlar. En iyisi ana tırmanmaları başlangıç bitişe göre hesaplayıp geri kalan küsüratta bir tahmin yürütmek.

Örneğin GE'nin bu turun etapları için ürettiği tırmanma verileri, ilki altimetre tarafından hesaplanan değerler ikincisi GE tarafından. Paylaştığım rota verilerini GE'ye import edip pro versiyonundaki hesaplamayı test edebilirsiniz. Farklı bir sonuç üretirse bilmemiz önemli olur.

E1: 2700-3400

E2: 3200-3600

E3: 3000-3850

E4: 3000-3800

E5: 1700-2150

E6: 2800-3800

http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/trans%20dogu%20karadeniz%202012%20intro/D7_GE_profil.jpg
E7: 2300-4400

Bu yedinci etap bahsettiğim hesaplamaya en iyi örnek. 115. km'de 700 m'lerden 1100 metrelere fırladığımı sanıyor çünkü çevre duvar gibi kayalarla çevrili. Aradaki dar vadide bir ölçüm noktası yoksa veya az sayıda varsa çevredeki yüksek noktaların etkisiyle vadi tabanı da yüksek hesaplanıyor. Ama siz rotayı çizip video ile takip ettiğinizde doğru görünüyor çünkü koordinatlar ve fotoğraflar problemsiz. Aynı hesaplama problemi koordinat datasına irtifa ekleyen gpsies gibi web sitelerinde de var çünkü onlar da GE ile aynı irtifa veritabanını kullanıyorlar.

Neyse, GE'ye bakarak hayatımızı riske atmadığımıza göre daha detaya girmeye gerek yok sanırım.
iyi dilekleriniz ve alternatif rotanız için teşekkürler. Aklıma bir karpuz kabuğu daha düşürdünüz, kafam piknikçi çöplüğüne dönecek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Haklısınız Hüseyin bey.Uydusal problemler nedeniyle bazı saçmalıklar oluyor ve o saçma grafikleri aklımızla düzeltiyoruz.Malumunuz,uydulara göre Dünyanın o anki konumu ve sinyal sorunları sebebiyle yaşanan bu koordinat ve irtifa hatalarını,Amerika ve Avrupa için revize ediyorlar ancak Trabzon Erzurum yolu pek de umurlarında olmuyor;yani revize etmiyorlar.İsteseler % 95 in üstünde doğruluk sağlayabilirler.

Rota meselesine gelince:Gençler Trabzondan Erzuruma,benim gibi ihtiyarlar erzurumdan trabzon'a.Ben çok cağ kebabı yedim,Akçaabat'ta köfte,memleketim Görele'de ise pide yemeyi tercih ederim.E,biraz da mecburen.Ayrıca aklınızı da karıştırmayın;en doğru yol bildiğiniz yoldur.
 
Bu kısa beyin fırtınasında bile ne rotalar çıktı, o bölge gerçekten bisikletin merkezi olacak yer.

Serkan; gücümüzü toplayınca bu iki rotadan Erzurum'a yollanıyoruz. Artık kimin bahtına ne çıkarsa :)
Önce ikimiz birinden gidip ötekinden dönerek deneyelim dersen o da olur. Bu rotaların ikisini de geçmeden Erzurum'a gittim diyemem artık. Cehennem sıcağında yanacağız o vadilerde, anlaşıldı.
 
Hüseyin abi..
Kaçkarları'da alalım mı? Müsait bir zamana denk getirirsek her türlü derim ben..
Erzurum Soğuk olmuyor mu yahu :) hangi zamandan bahsediyoruz şimdi :)
Ve gecen günkü soğanlı gecidinde gittiğim köyü de buldum :)
Öncesinde o Soğanlı tırmanaşında fotoğrafların bile var ;)
 
@SerkanNamazcı

her yerdeyim :)

Mevsim olarak yaz olmalı, zaman olarak kondüsyonumuz süper olduğunda olmalı. 10 saatin altında TTT üçgeni ardından zorlanmadan bir TDK yaptıktan sonra hazırız demektir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanNamazcı
@Hüseyin Çelebi
Hüseyin abi,Bensiz nereye? :D Sakın bana sen küçüksün! muamelesi yapmayın :D
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanNamazcı
Fatih .. Hüseyin abini ne zaman arasam ya'da tur'da konuşsak çalışıyor :) (kondisyon)
Sende çalışmaya gayret et hem ileri hemde bisiklet'e..
Böyle turlar senide bekliyor olacak
Ben bile kendime güvenmiyorum .. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Toraman
@SerkanNamazcı

turları genelde haftasonu yapıyorsun, benim de bu ara uzunlar var haftasonları :)


@Fatih Toraman

yok be öyle birşey. Hem biz kimiz de sen gidersin sen gidemezsin diyeceğiz.
Bence yapmak için gereken performans verileri ortada, onları karşılıyorsan yapabilirsin. Karşılamıyorsan da deneyebilirsin, bizimki bir fikir sadece.

Karşılıyorsan ve 18 yaşını geçtiysen beraber de yapabiliriz, kimse sana birşey diyemez.
 
@Derya Keçeci
Ben bu "ihtiyarlar" i üzerime almiyorum. Trabzon-Erzurum' u yapmayan yapmis sayilmaz! :):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
@ihtiyar

Evet,nickname den ötürü bir cevap hakkı doğdu:) Benim Trabzon Erzurum yapmayacak olmam tamamen yolun fiziksel özelliklerinden ötürü değil.Ben zaten yokuşçuyum;rüyamda bile yokuş çıkarım ancak Onca sıkıntı onca stres ve onca eziyetin sonunda Erzurum'a varacak olmamdan ötürü motive olamam.Benim için bu zorluktaki bir turun sonunda muhakkak deniz olmalı.

Bisikletimin mevcut setinde de değişiklik yapmalıyım bu yol için.Örneğin 30/50 lik cyclocross karankset'i ile birlikte 11-32/34 gibi bir kombinasyon olabilir.Olsa şöyle bir pinarello dogma,34/50 ön 12-28 ruble ile çıkmazsam alın bisikleti elimden:)

Son olarak,İspir in doğusundan başlayıp 30 km boyunca 1100 m den 2670 m ye çıkışın hatırına,bu etabı yapmış sayılmaz mıyız:)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Geri