Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trans Doğu Karadeniz (TDK) 2012 (8 etap) 8. etap: Artvin - Hatila Vadisi

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
691
Tepki
2.735
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
(link)

1.etap (Trabzon-Taşköprü)
2.etap (Taşköprü-Uzungöl)
3.etap (Uzungöl-İkizdere)
4.etap (İkizdere-Şenyuva)
4.etap (İkizdere-Şenyuva)

5.etap (Pokut tırmanışı)
6.etap (İkizdere-Ovit-Moryayla-İspir)
7.etap (İspir-Devedağı-Uzundere-Yusufeli)

Uzun bir aradan sonra tanıdık bir mekanda olmak güzel. Yusufeli'ne bu 4. gidişimdi yanlış saymıyorsam. İlk gittiğimde bana dağcı ve maceracı kaynayan dağdan önce son kasaba izlenimi vermişti. Etrafta yanık tenli, acaip dayanıklı ve sert görünen insanlar dolaşıyordu. Yer bulmak zordu, rafting yoğun şekilde yapılıyordu. Her gittiğimde kalabalık azaldı, insanların enerjisi düştü. Siyasi olaylar ve bölgede devam eden inşaatlardan dolayı ulaşımın aksaması ve nehrin ortadan kalkması ziyaretleri de çok etkilemiş.

Akşam hızlıca yarının rotasını çıkarmam gerekti, çünkü B planına geçtiğimden ve Uzundere civarında kalıp yine ıssız ve bol ayılı bir yola yapmak yerine Yusufeli'ne geldiğimden dolayı Artvin'e devam etme kararı almıştım. Konuştuğum insanlar Yusufeli-Artvin yolunun araç dışında geçilemez olduğunu söylediler. Bu tipik pisikletle gidilir mi oraya tepkisi değildi, beni tanıyan ve çok bisikletçi görmüş insanların ciddi bir uyarısıydı. Söylediklerine göre tüm yol tek bir şantiyeymiş ve yeni ulaşıma açılan tüneller henüz altyapıdan yoksunmuş. İşin ciddiyetine inanıp Artvin'e minibüsle gidip ilgimi çeken ilk yer olan Hatila vadisini gezmeye karar verdim. Sabah 07:00 minibüsüne yetişmek üzere hazırlığımı yapıp yattım. Yine gece 2 gibi uyuyup 4 saatlik uykuyla zombi modunda pistbaşı yapmam gerekti. Buralarda mnibüse inek bile koyulduğundan o bisiklet oraya girer mi vb muhabbeti olmadı, ilk gelen ve son inecek yolcu olarak bisikleti parçalayıp çantamla birlikte koydum Ford Transitin arkasına.

Yola çıktıktan kısa süre sonra ne kadar doğru bir karar aldığım ortaya çıktı. Gördüğüm onca berbat yol bunun yanına bile yanaşamazdı. En az 10 cm toz tabakası, ağır araçlar, iş makinaları, göğe kalkan toz. Tüm yol böyle geçecek derken bir de tüneller eklendi. Sayılarıyla şoke oldum diyebilirim. Ben diyeyim 30 siz anlayın 50 tünel. Tek bir lamba yok, farlara rağmen tozdan 3-5 metreye düşen görüş. Araçlar 40 km hızla geçiyorlar tünelleri. Kimisi oldukça uzun ve viraj şeklinde, düz olan 1-2 tane saydım. Bu yolu bisikletle geçmeye kalksaydım ciğerime kadar toz dolardım, bisiklette işe yarar parça kalmazdı, zaten kirli olan elbiselerimi atmam gerekirdi. Elime tek geçen de eğer sağlam geçersem bununla duyacağım gurur olurdu herhalde. Artvin'e yaklaşınca asfalt başladı ve Deriner barajı kadraja girdi. Su tutmaya başlayan baraj ne kadar ciddi olduğunu göstermeye başlamış :)


rota8.jpg
rota bu, vadiye girip 2000 m'lere kadar tırmanıp geri dönüyorum.


trans_20120728_1868.JPG
Uzun süre yolun genel durumu.



trans_20120728_1870.JPG
Artvin'e çok yakınız. Tüneller birbirine neredeyse ekli. Geçtiğimiz de nadiren gördüğüm düz tünellerden.



trans_20120728_1879.JPG
tünel veya viyadük olmayan kısımlar %10 falandır herhalde.



trans_20120728_1886.JPG
ve Deriner. Su tutmaya başlasa da daha yapılacak çok iş var.



trans_20120728_1890.JPG
Araba sürmek için çok iyi bir yol. yoldan çıkarsanız olayınız biter tabii.



trans_20120728_1891.JPG
su altında kalacak tepecik. tekrar güneşi gördüğünde çoğumuz gitmiş olacağız.



trans_20120728_1892.JPG
boşaltılmış bir köy.



trans_20120728_1896.JPG
ve duvar.
yukarıda Ardahan ve Ardanuç yönüne giden yeni yol görünüyor.



trans_20120728_1898.JPG
sabah saat 9 ve Artvin'den yola çıkmaya hazırım. Hiç fena değil.



trans_20120728_1902.JPG
daha önce dikkatimi çekmeyen bir kale kalıntısı.



trans_20120728_1903.JPG
Borçka barajının suyu. Irmak üzerinde bir barajın suyunun bittiği noktada diğeri yükseliyor.



trans_20120728_1912.JPG
İçecek birşeyler alıp şehirden çıktım. Yol balkon gibi dağın kenarından ilerliyor. Manzara çok iyi.
bölgeye yakışacak darlıkta ve yükseklikte. sıkılacağım diye boşa korkmuşum.



trans_20120728_1913.JPG
kayaların arasına girince iyice keyiflendim. santim santim ilerlemişlerdir yolu açana kadar.



trans_20120728_1916.JPG
baba dediğimiz taş bariyerler son derece gerekli.



trans_20120728_1918.JPG
ve vadiyi ilk görüşüm.
yol dereye inip oradan tırmanışa geçiyor. Bulunduğum nokta muhteşem ama vakit geçirmeyi dönüşe bırakıyorum.



trans_20120728_1920.JPG
yolun iki tarafı da dimdik duvar.


trans_20120728_1921.JPG
zaman zaman kayaya oyulmuş noktalardan geçiyor.



trans_20120728_1935.JPG
ve ormana girdim. yeterince orman, vadi, dere, kaya, dağ vb görmüş olmama rağmen beni etkiledi.



trans_20120728_1937.JPG
etraf çok ıssız, Trabzon tarafındaki milli parklar gibi tıkış tıkış yerlere benzemiyor.



trans_20120728_1940.JPG
bölgenin ayı nüfusu da kalabalık olduğundan dikkatliyim. tüm dikkatime rağmen ancak ölü bir ayının duyularına sahip olduğumdan ne işe yarar bilmiyorum.



trans_20120728_1943.JPG
muhteşem..



trans_20120728_1959.JPG
nadir açıklık alanlardan.



trans_20120728_1972.JPG
gps sinyali alınamadığından rotayı veya haritadaki yerimi göremiyorum. burada bir hata yapıp ormandan devam ettim.



trans_20120728_1974.JPG
yol iyice orman içlerine daldı. bir şikayetim yok ama geri dönmem gerekecek.



trans_20120728_1975.JPG
dönüp yamaca tırmanan yola giriyorum.



trans_20120728_1979.JPG
ufak bir tertibat. Yol üzerinde az sayıda tek tük ev var.



trans_20120728_1980.JPG
yol orman içine göre daha düzgün. Burası da orman içi ama vadideki gibi yoğun değil.



trans_20120728_1986.JPG
ağaçların şakası yok ama.



trans_20120728_1996.JPG
bu arada hava fena bozuyor. tepelerdeki yağmur alçalmaya başladı.



trans_20120728_1999.JPG
ağaç sınırına yaklaştım.



trans_20120728_2000.JPG
hava aniden serinliyor. Serinliyor dediysem 18 derecelere düşüyor. Artvin ve vadi boyunca 30-35 derecelerde gezdiğinden epey serin hissediyorum.



trans_20120728_2003.JPG
irtifa 2000 m olunca bu kadar yeter diyorum. yağmur atıştırıyor ve azalmayıp artacağı ve alçak irtifalara ineceği ortada. Kendimi iyi hissediyor olsam da daha fazla zorlamak istemiyorum.
bu dereyi geçmeden dönmeye karar veriyorum.



trans_20120728_2002.JPG
bu yollar önümüzdeki TDK'ları bekleyecek artık. Yükü Artvin'de bıraksaydım daha yukarılara gidebilirdim. Sonuçta erzağın çoğunu yesem de hala 12 kg gelen bir çanta duruyor önümde.



trans_20120728_2010.JPG
yol üzerindeki nadir evlerden. Yağmur geldiğinden çayırı örtme faaliyeti var.



trans_20120728_2019.JPG
hızla vadiye iniyorum. yağmur geride kaldı.



trans_20120728_2023.JPG
kartal yuvası gibi kulübe dikkatimi çekti.



trans_20120728_2026.JPG
kayalıklar göğe uzanıyor sanki.



trans_20120728_2028.JPG
2 metrelik yol hariç insana dair hiçbir iz yok.



trans_20120728_2029.JPG
dere çok güzel ve doğal. balık kaynıyordur.



trans_20120728_2031.JPG
ilerlemenin (!) henüz buraya gelmemiş olması güzel.



trans_20120728_2033.JPG
dere kayayı kendine yetecek kadar yarmayı başarmış.



trans_20120728_2038.JPG
doğal bir köprü.



trans_20120728_2039.JPG
kayaları yararak geçen nokta buradan net görünüyor.



trans_20120728_2043.JPG
sol tarafta uzuun bir düşüş var.



trans_20120728_2046.JPG
şöyle



trans_20120728_2045.JPG
yemek vakti, manzarasıyla yarışacak lokanta azdır.



trans_20120728_2048.JPG
levha dikkatimi çekiyor.



trans_20120728_2049.JPG
yolun yapılışı.



trans_20120728_2054.JPG
Artvin'e az kaldı. Borçka barajı daha net görülüyor.



trans_20120728_2056.JPG
milli park çıkışı (ya da girişi).



D8_edgedata.jpg
veriler. diğer günlere göre sönük olsa da fena bir gün değil. 7 saatten fazla sürüş, çoğu tek parça 2170 metre tırmanış. Nabzın ne kadar düşük olduğu dikkatimi çekti. Turların sonuna doğru dayanıklılık yetse de yüksek performans göstermek çok zor. Kaslar bitik olduğundan dolaşım sistemini zorlayacak işi üretemiyorlar.
Artvin'e döndüğümde saat 6'yı yeni geçmişti ve terminalden ayrılan son otobüsün de yola çıktığını öğrendim. Ya otelde kalıp sabah otobüse binecektim ya da Trabzondan kiralamam gereken aracı buradan kiralayıp yola devam edecektim. Sonuçta bir gece daha otelde kalmak yerine kısa sürede evde olmak çekici geldi. Şehirde bildiğim tek büyük araç kiralama firmasından bir araba alıp 3 gün sonra Trabzon havalimanına teslim etmek üzere yola çıktım.



trans_20120728_2057.JPG
k.çım yumuşak koltuğa değince ve makinenin gücü ve konforunu hissedince kendimden geçiyorum. İstersen tek düğmeyle sıcak bir esinti istersen soğuk. Ufak bir hareketle acaip hızlara çıkıp bisikletin rüyasında görmeyeceği ivmeyle yavaşlamalar.
Yoldaki araçların farkımda olup ona göre hareket etmeleri. Ağır ve biçimsiz yüklerimi yutan bir bagaj, ihtiyaç duyduğum şeyleri elimin altında yola düşürme tehlikesi olmadan taşıyan bol alan.
Kısa süre sonra yağmur başladı ve tüm bölgesi etkisi altına aldı. Trabzon'a kadar ara ara kesilse de devam etti. Bu durumlarda arabanın keyfi ayrı.
Trafiğin iftar nedeniyle sıfıra yakın olması ve benim tüm hafta kağnı hızında ilerlemekten bıkmam nedeniyle abarttığımı hatırlıyorum. 2 saatte Trabzondaydım.



Turdan çok ders çıkardım, yapmak için gereken performansı ölçmüş oldum. Artık hangi performansta ne yapabileceğimi daha iyi biliyorum. Temel gibi bir kova suyu içip içemeyeceğimi öncesinde bir kova su içerek deneme şansım yok. İstanbul'da evde trainerda çevirip bir hafta sonra turda nasıl bir sonuç alacağımı tahmin etmem gerekiyor. Rotayı 2 kere kısattım, bir kere de iptal edip yenisini yaptım. En büyük etken yükle ve biriken yorgunlukla tempo üzeri performanslara çıkamamamdı. Yani geç kalmışken 1 saat gazlayıp günü kurtarma şansım yoktu. Planlamayla ilgili öğrendiğim en önemli şey şüphesiz inişleri de aynı çıkışlar gibi detaylı inceleme ve hesaplamadan geçirmem gerektiğiydi. Tüm geç kalmalarım detaylı planladığım ve hedefime ulaştığım çıkışlardan değil ne de olsa kaptırıp inerim diye yaklaşıp hesapladığım inişlerde oldu. Çok bozuk yollar, yük, hasarı göze alacak durumda olmamam ve fotoğraf için inişleri tercih etmem çok vakit kaybettirdi.



etaplar.jpg
Neyse geride kalan 727 km ve 20713 m tırmanma ile hedefim olan günde 3000 m tırmanışa ulaşamasam da yaklaştım. Artık önümüzdeki senenin hazırlıkları ve planlamasına bakacağım. Rota ufak değişikliklerle aynı doğrultuda kalacak. Geçmediğim büyük geçit kalmadığından yine aynı geçitleri kullanacağım, yeni bir iki 2500-2700 m'lik geçit ekleyebilirim.
Kaderimde varsa TDK 2013 en az bu yılki kadar güzel olur. Havanın iyi olması büyük bir şans olur ama iki sene peş peşe olacak iş gibi gelmiyor. Muhtemelen duman tise perişan bir tur olacak :)
 

Dosyalar

  • trans_20120728_2027.JPG
    trans_20120728_2027.JPG
    178,5 KB · Okunma: 0
Son düzenleme:
Scudo
Bir Hüseyin Çelebi filmi;harikasın.Tek kişilik bir oyun bu,alkışları paylaşılmayan.Yüreğine sağlık sevgili kardeşim.ayrıca,bir önceki konuda dillendirdiğimiz,en azından benim dillendirdiğim Erzurum Trabzon, hala gündemde."Bir şafaktan bir şafağa,Erzurumdan Trabzona"
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
@Derya Keçeci

Erzurum-Trabzon yolu bitmeyen bir emel bizler için :)
elbet birgün..


wikiloc linki:
(link)

Rotada bulunması zor birşey yok ama lazım olur. Vadi tabanında gps sinyalleri çok zayıf olduğundan tam yol üstünde değil ve sıçramalar var.
 
Kaptan pedal..
2013 için planlarında bende var mıyım :D merak ettim doğrusu ..
Hikayelerin fotoğrafların,performans dahil olmak üzere her şey mükemmel..
Sanki bir rüya ve gerçek!
Karadeniz bir sevdadır!..
Diğer gezi fotoğraflarına baka baka eskidi bu çok iyi oldu ...
İrtibatı koparmayalım..
Yaza kendimi hazırlamaya çalışıyorum.. biraz kilom var biraz daha kondisyon eksikliğim var ..
Çok eksiğim var fakat yetişmeye çalışacağım..
Teşekkürler kaptan pedal..
Bir demli çayı hak ediyoruz galiba .. 42 tirebolu ;)
 
@SerkanNamazcı

2013'te ne olacağını hiç bilmiyorum. Büyük değişiklikler var planladığım (sporla alakasız), eğer olurlarsa şartlar değişebilir. Şartlar şimdiki gibi olursa bir büyük deneme ve TDK bizim orada yapmak istediğim iki şey.

TDK'yı yalnız yapmak bu sefer öncelikli değil, zaten bir kere kendim yaptım. Gerekenlere sahip olduğunu düşünen yakın çevreden arkadaşlarla ortak bir format oluşturmamız zor değil. Hangi 8 günlük turda katılımcıların aynı performansta olduğu görülmüş? Başabaş gideceğiz diye birşey yok. TDK'ya 1000 kişi katılsın hayalini kurarken herkes ordu düzeninde hizada gitsin istemiyorum. Rotaların çoğunda kestirme alternatifler düşünüyorum. Midesi bozulan, bileğini burkan, yorulan oradan sapar. Ben de bu sene kısaltmalar yaptım, güçlü bir yol arkadaşım olsaydı yapmayıp devam etmeyi seçebilirdi. Ayılı yerleri beraber geçmek iyidir elbet ama şart değil.
Küçük bir grup olacağı için kafa uyumu çok önemli.
Sonuç olarak planlarda varsın, ben çok uzakta olup gelemezsem kendini tek başına da bulabilirsin :)

Neyse; gereken performans %6 eğimli 6 km kesintisiz yokuşu 20 dakika altında çıkabilecek durumda olmak. Turu yapacağın bisiklet ve lastiklerle, yüksüz. Alfalt veya sert zeminli stabilize olabilir çok farketmez. Dayanıklılık açısından TTT üçgenini problemsiz dönüyor olman lazım. 12 saat bence yeterlidir ama 11 saat altına inmedikten sonra çok acı çekip etap sonlarında yoldan toplanabilirsin :)
Ben tura çıkarken yaklaşık bu düzeydeydim ve çok zorlandım.
Bisiklet kırmayan akıcı bir bozuk yol sürüş tarzın olması gerekir birde. Ama gördüğüm kadarıyla iyi bir sürücüsün, bisikleti kırmadan iyi mesafe yapabiliyorsun arazide. Kötü hava şartlarında da dik eğimde inme veya çıkmayla ilgili problemin yok.
Bir sıkıntı yük olayı, ona da birkaç kısa turla alışırsın. Bagaj olayı imkansız, ya önde olacak ya sırtında ya da romörk. O şartlara dayanacak sağlamlıkta bagaj ekipmanı bizim bisikletleri satın alır :)

Neyse benim bir 4x10m (5m rest) 300-320 watt idmanım var. Dünkü 2 saat 240 watt temponun üstüne iyi gelecek. Geliyorum zağna (zigana).
 
Hüseyin abi helal olsun ne diyim. federasyon yarışlarındada göster kendini. kaçkar yarısı var ocak 27 sinde. katılmalısın
 
@Hüseyin Çelebi

Bana Sadece hüseyin çelebi ismi sohbeti ve karadeniz dağları yeter... tur sonunda sıcak bir çay.. ;)
Üstad Saygım sonsuz sana .
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
Hüseyin Abi performans değerlerini okudumda bi daha maşallah dedim. %6 eğimde 6 km yolu 20 dakika altında çıkmak çok iyi bir derece...
 
Antrenmanı yaptım ama dibim çıktı :). Intervalleri 300 watt ile tamamlayabildim, ilk 3 tanede nabız azar azar yükseldi: 168,171,172. Ben de yapamayacak gibi hissetmeme rağmen 4.ye başladım. Sonuçta hissettiğimin yanlış olduğu ve bir tane daha çıkarabileceğim anlaşıldı: 301 watt ve 176 nabız. Nabıza bakarak antrenmanın amacına ulaştığını ve son interval'in kapasiteyi zorladığını düşünüyorum.
Tabii kondüsyon yapmaya çalıştığımdan bu aralar 10 dk'nın en kısa intervalim olduğunu belirtmem lazım. Dinlenme sürelerini kısa tutmam da bu yüzden. Daha çok 2-3 saatlik hafif tempo veya 1-1,5 saatlik tempolar yapmaya çalışıyorum. Araya 1 hafta 10 günlük yatışlar girmese işe yarayacaklar ama maalesef motivasyon düşüklüğü var.
Aslında bir antrenman günlüğü konusu açalım, günlük tutar gibi yazarsak belki gaza geliriz.

@Mehmet Ser

yarış işini oturtamadım bir türlü. Bursa maratonuna gelmemem kırılma noktası oldu sanırım. Hasta gibiydim ama yatacak durumda da değildim. Yol gözümde büyüdü sanırım. Bir de yarışın 2 saatte biteceğini öngören ödül töreni planını ciddiye alıp 2 saat maraton mu olur dedim. Ama yarış 3 saat değil çok daha uzun sürmüş. Zeminle boğuşmayı hiç sevmiyorum, soğukla aram yok, 15 derecenin altında motor duruyor. Bundan kurtulmadıkça tüm yaz harici faaliyetleri kaçırmam olası.

yarış işini genel olarak beceremiyor oluşum da ayrı konu. İnsan dalıp gezinti temposuna düşer mi yarışta? Özellikle tek kalınca kendimi tıngır tıngır giderken yakalıyorum :)

@M.Ozkul

bizim gibiler için iyi bir derece ama yeterli değil. 70 kg ağırlığında olup 13.5 kg'lik hibrit lastikli bir mtb kullanan biri için 300 watt civarı bir güç gerekiyor 20 dk altına inmek için. İyi amatörler arasında sıradan bir performans.
En iyi derecem 18:30 ve 340 watt ediyor. FTP'nin (1 saat dayanabileceğim güç) 320 watt civarlarında olduğunu tahmin ediyorum o dönem ki en iyi amatörler benim kilomda 1 saat süreyle 350 watt üzeri güçlere çıkabiliyorlar. Bahsettiğim yokuş için 17 dakika altı dereceler yapmaları olası. Tabii profesyonelliğin sınırındaki amatörlerden bahsediyoruz.
 
Antrenman günlüğü oluşturma fikirinizi çok begendim .Mükemmel bir motivasyon olabilir . Sevgiler
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanNamazcı
Zeminle boğuşmayı hiç sevmiyorum, soğukla aram yok, 15 derecenin altında motor duruyor. Bundan kurtulmadıkça tüm yaz harici faaliyetleri kaçırmam olası.

yarış işini genel olarak beceremiyor oluşum da ayrı konu. İnsan dalıp gezinti temposuna düşer mi yarışta? Özellikle tek kalınca kendimi tıngır tıngır giderken yakalıyorum
canım benim :)

En iyi derecem 18:30 ve 340 watt ediyor. FTP'nin (1 saat dayanabileceğim güç) 320 watt civarlarında olduğunu tahmin ediyorum o dönem ki en iyi amatörler benim kilomda 1 saat süreyle 350 watt üzeri güçlere çıkabiliyorlar. Bahsettiğim yokuş için 17 dakika altı dereceler yapmaları olası. Tabii profesyonelliğin sınırındaki amatörlerden bahsediyoruz.
ehehe.
 
Geri