Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trans-QafQaz | Self supported bicycle race

Kendi dayanıklılık limitini test etmeyi sever misin?


  • Toplam katılım
    19

mehmetbulak

Ultra Bisiklet Yarışçısı
Kayıt
17 Eylül 2016
Mesaj
173
Tepki
519
Yaş
35
Şehir
İstanbul
İsim
Mehmet Bulak
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Trans_QafQaz

|| self supported bicycle race ||
---
3.800 km ↔
26.940m ▵
August | 8-24 | 2022
---

Merhabalar Forumdaşlar

Ağustos ayı içerisinde yarış diye tabir ettiğim ama kimseyle değilde sadece kendi limitlerim ile yarışmak istediğim ve daha sonrasında bunun gibi daha farklı rotalarda da devam etmek istediğim yarış denemeleri planım var. Ayrıca bu tarz endurans yarışları seven ve kendi limitlerini test etmek isteyenlere de şöyle güzelinden bir kaç yarış organize etme gibi bir fikrim de var. Şu anda sadece rota çalışmaları, antrenman, planlama ile günler geçmekte; bakalım zaman ne gösterir bu iş nereye evrilir yaşayıp göreceğiz.

Sürüşümün ismi Trans-QafQaz. Yani Kafkas Dağlarının etrafını bisiklet ile geçmek demek gibi bir anlamı var. Bu tarz ultra yarışlarda Trans (geçiş) tabiri sıklıkla kullanılmaktadır. Bende bu tabiri kullanmaktan geri durmadım. Kategori olarak yol yani road. Rotada herhangi bir trail yani arazi sürüşü olmayacaktır. Tüm rota yol bisikleti ile rahatlıkla geçilebilecek güzergahlara sahiptir. Bu yarıştaki amaç, hem Güney hem de Kuzey Kafkasya'nın tamamını bisiklet ile geçmek. Harikulade coğrafyası ile bu bölge belki de dünyanın en fazla etnik grup zenginliğine sahip bir yer. Kafkas Dağları bizim Kafkasya diye tabir ettiğimiz bu bölgeyi tam ortadan ikiye ayırmakta ve bu sıra dağların eteklerinde birbirine bazen çok benzeyen bazen ise zıtlaşmış ve kutuplaşmış onlarca farklı millet yaşamakta. Rota üzerinde her ne kadar büyük kısmı Rusya'nın egemenliğinde olsada neredeyse 150 km'de bir farklı bir ülke bulunmakta. İlk olarak Türkiye'de başlayacak rota hemen az ötemizdeki Gürcistan'a giriş ile devam ediyor. Ve daha sonrasında Azerbeycan'a kadar yani Güney Kafkasya'ya geçesiye kadar Rusya'ya ait topraklarda rota devam ediyor. Kuzey bölgesinde Krasnodar, Adigey, Karaçay-Çerkesya, Kabardino-Balkarya, İnguşetya, Osetya, Çeçenistan, Dağıstan özerk cumhuriyetleri, Güneyde ise Azerbaycan, Gürcistan, İran ve Ermenistan bulunmakta. Gürcistan içinde her ne kadar bağımsızlığı veya özerkliği tam olarak tanınmış olmasa da farklı haklara sahip Acarya, Osetya ve Abhazya bulunmakta. Her birinin kendine has başkenti olan bu bölgeleri geçmek zevkli olacak. İran sınırları içerisinde ise daha çok Türklerin yaşadığı bölge Kafkasya bölgesine dahildir. Kafkasya ülkeleri ve özerk cumhuriyetlerin hepsinden geçmeyi hedefliyorum ama bir istisna var. Ermenistan'dan geçmeyi ve Erivan'a da gitmeyi çok istediğim halde bir türlü planlayamadım. Yakın zamanda yaşanan Dağlık Karadağ savaşı dolayısıyla hala daha sınır geçişleri kapalı ve tek alternatif Gürcistan üzerinden veya nasıl izin alınır bilmiyorum, zor gibi gözükse de İran üzerinden geçiş mümkün. Bu durum rotayı karıştırdığı için bu şekliyle bir güzergah kararı aldım. Öncelikle şunu kabul etmek lazım. Kafkasya karışık ve çalkantılı bir bölge. Bölgede yüzlerce yıldır hep savaş olmuş ve bir daha olmayacak (keşke olmasa) demekte maalesef zor görünüyor; en azından şimdilik. İnsanoğlu akıllanıp bir arada yaşamayı, farklılıklara saygı duymayı ve farklı olanın kötü olmadığını anlayana kadarda sürüp gidecek bu çekişmeler ve dövüşler bu belli. Ama tüm bu çekişmeler ve üstün gelme kavgalarından öte beni ilgilendiren yegane şey, bölgede yaşayan insanların kültürel farklılıkları. Hem süreceğim, hem keşfedeceğim. Bu yarış gerçek bir macera ve gerçekten, aslında bu tabiri burada kullanmak isterim, essahtan bir keşif olacak. Bölge genel olarak güvenli. Ama risk olmazsa macera da olmaz, yaşayıp göreceğiz.

Hem Türkiye'de hem de Kafkasya gibi az gelişmiş ülkelerde bisiklete olan merak ve ilginin artması için ve bu ilginin bir hobiye ve düzenli olarak yapılan aktiviteye dönüşmesi için bu tarz maceraların ve sürüşlerin artması gerektiği hepimizin temennisi biliyorum. Bu yüzden sürüş esnasında önemli anları ve geçişleri kayıt altına almayı ve bunu bir belgesel tarzında bir filme de dönüştürmeyi düşünüyorum. Bunu da yazayım ki tavsiyelerinizi alayım.

Mesafe planda 3.800km. Tabiki evde hesap çarşıya uymaz. Yani 4000'e yakın bir mesafe var. Süre olarak max. 3 hafta kadar bir planım var. Ama bunun adına bir yarış dediysem elbette bir süresi olacak. Bu bir tur sürüşü veya gezi sürüşü tarzında olmayacak. Bu yüzden 17 gün içinde sürüşü tamamlamayı hedefliyorum. Kuzey Kafkasya'da geçeceğim rotanın Konya Ovası gibi düz olmasından mütevellit elevation gain çok fazla değil. Bu yüzden kimi günler günde 300km civarı gidilebilir gibi duruyor. Ultracıların manyak gibi tutulduğu yükseklik kazanımı rotanın yarısında oldukça az ama Bakü'den aşağı Erdebil'e doğru döndüğünüzde özellikle İran sınırları içinde hem kıvrımlı hem manzaralı bol bol tırmanış var. Tam saç tokası misali. Bakü'den Astara'ya kadar düz giden rota Erdebil'e doğru 2.000m rakımın üzerine çıkmakta. Buralarda sağlam tırmanışlar var. Bu tırmanışlarıdan bir ikinci ise Posof Dağı çıkışında var. Yani Türkiye'ye girdikten sonra bu bölge oldukça dağlık ve çok güzel tabii ki. 2.500m rakımın üzerine çıkılacak saç tokalarıda yine buralarda keyifli acılar çekileceğine işaret ediyor. Neyse tırmanış iyidir, bisikletçiye sürdüğünü hissettirir. Yani 3.800km'de toplam irtifa kazancı 27.000 civarı.

Bu yarışı ve bu yarış öncesinde antrenman sürüşleri olarak yapacağım diğer yarışları takip edebileceğiniz bir instagram adresi var. Aşağıya hem kendi instagram profilimi hem de organizasyon profili olarak açtığım profilin linkini ekliyorum. Eğer takip eder ve destek olursanız çok müteşekkir olurum.

Ayrıca bu antrenman sürüşlerine katılmak isteyenler de olabilir diye rotaları ve cp'leri yazıyorum. İlerleyen zamanda bu tarz Audax diye tabir ettiğimiz Brevet sürüşlerini eğer enerjim ve vaktim müsait olursa genel katılıma açık düzenlemeyi düşünüyorum. Bir web sitesi yapıyorum ve yakın zamanda yayınlanmış olacak. Tüm detayları orada paylaşacağım. Sizde hem kendinizi denemek hemde bu tarz ultra sürüşleri ucundanda olsa denemek isterseniz bana katılabilirsiniz. Bu half ultra diye tabir ettiğim yarışlara da instagram sayfasından ulaşabilirsiniz. Daha sonrasında zaten dediğim gibi her şey web sitede olacak.


Ayrıca rota ile ilgili ve diğer her şey ile ilgili yapacağınız her yoruma ve eğer bu bölge hakkında bir bilginiz varsa sunacağınız katkıya şimdiden ziyadesiyle müteşekkir olacağımı da belirteyim. Konu başlığı altında konuşur ve daha nice detayları sizinle paylaşırım. Bu sürüşe nasıl hazırlanıyorum, neler yapıyorum, nasıl bir antrenman düzenim var, ekipmanlarım neler olacak bunlara ilerleyen günlerde detaylı olarak değineceğim.

Kendinize şimdilik çok iyi bakın. Antrenmanlara devam


(link)
(link)

(link)
 

Dosyalar

  • Ekran Resmi 2022-03-30 00.13.51.png
    Ekran Resmi 2022-03-30 00.13.51.png
    323,9 KB · Okunma: 41
  • 16.png
    16.png
    38,2 KB · Okunma: 39
  • 18.png
    18.png
    75,6 KB · Okunma: 46
  • Ekran Resmi 2022-03-30 00.17.17.png
    Ekran Resmi 2022-03-30 00.17.17.png
    477,8 KB · Okunma: 46
  • Ekran Resmi 2022-03-30 00.16.59.png
    Ekran Resmi 2022-03-30 00.16.59.png
    51,8 KB · Okunma: 43
  • harita-01-1.jpeg
    harita-01-1.jpeg
    66,9 KB · Okunma: 35
Son düzenleme:
Scudo
Hayırlı yolculuklar. Pasaport yeterli mi buralar için.
 
Hayırlı yolculuklar. Pasaport yeterli mi buralar için.

Rusya'ya giriş için vize gerekiyor, diye biliyorum. Yani internetten yaptığım genel bir araştırma sonucu böyle bir bilgiye eriştim. Turistik vize almak gerekiyor. Onun dışında Gürcistan'a ve Azerbaycan'a girişte kimlik belgesini ibraz etmek yeterli olacaktır. Onun dışındaki diğer bir ülke İran içinde 90 gün süresini aşmamak kaydıyla vize alma gereği yoktur. Yani tek sıkıntı durum şu anda Rusya için geçerli.
 
Şimdiden başarılar ve hayırlı yolculuklar dilerim. Bu tip yarışları beğenerek takip ediyorum, zaten sadece takip edebiliyorum. Forumda ilgi görecektir diye düşünüyorum. Malum ilk Trans Anatolia Organizasyon/Yarışından sonra biraz ortalık karışmış sonrasında yok olup gitmişti. Etap olarak Atlas Mountains Race yarışını aklıma getirdi. Belki şuan için biraz zor olsa da sonrasında bu gibi bir organizasyon haline dönüşebilir.
 
Şimdiden başarılar ve hayırlı yolculuklar dilerim. Bu tip yarışları beğenerek takip ediyorum, zaten sadece takip edebiliyorum. Forumda ilgi görecektir diye düşünüyorum. Malum ilk Trans Anatolia Organizasyon/Yarışından sonra biraz ortalık karışmış sonrasında yok olup gitmişti. Etap olarak Atlas Mountains Race yarışını aklıma getirdi. Belki şuan için biraz zor olsa da sonrasında bu gibi bir organizasyon haline dönüşebilir.

Evet hocam çok doğru bir konuya parmak bastın. Bu tarz yarışların Türkiye'de de olması lazım. Bunun için gayret göstermek lazım ama elbette birilerinin elini taşın altına koyması lazım. Büyük düşünmek ve süreci devam ettirmekte fayda var. Güzel mesajınız için teşekkür ederim 🤗
 
Evet hocam çok doğru bir konuya parmak bastın. Bu tarz yarışların Türkiye'de de olması lazım. Bunun için gayret göstermek lazım ama elbette birilerinin elini taşın altına koyması lazım. Büyük düşünmek ve süreci devam ettirmekte fayda var. Güzel mesajınız için teşekkür ederim 🤗
Tebrikler ve başarılar dilerim,bu tip organizasyonlara katılmakta düzenlemekte ayrı birer meziyet doğrusu,merakla takipte kalacağım bu arada aklıma geldi kulakları çınlasın Mümtaz abinin:suspus:
 
Geri