Scudo Sports

Trek 8900 efsanesi...

Orkun Oskay

Aktif Üye
Kayıt
3 Temmuz 2006
Mesaj
160
Tepki
162
Şehir
İstanbul
Uzun zamandır topladığım Trek 8900 en sonunda bitti. Çok uğraştım ama sanırım buna değidi. Üzerinde ki birkaç parça dışında hepsi XTR. Ağarlığıda 10.8 Kg. Ama ufak birkaç değişiklikle çok rahat 10.2 sınırına indirebilirim. Ve gerçekten birçok bisikletten farklı olduğu çok açık. Yokuşlarda güç aktarımı mükemmel. Yol tutuşu lastikle ilgili olmasına rağmen, kadro esnemezliğinin de buna çok fazla faydası var. Arazide kontrolü oldukça iyi ve giderken hala ben daha hızlanabilirim hissini veriyor. Benim görüşlerim bu kadar bakalım siz ne diyeceksiniz ?


http://img119.imageshack.us/img119/640/1003996mx3.jpg

http://img119.imageshack.us/img119/6886/1003998kp0.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/4606/1003999gj0.jpg

http://img262.imageshack.us/img262/4305/1004000io1.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/7759/1004001yt3.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/8661/1004003hn4.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/603/1004006iq9.jpg

http://img167.imageshack.us/img167/7946/1004010zu0.jpg
 
Scudo
oldukca güzel bir bisiklet olmus. kazasız belasız kullanman dileğiyle.
 
Cok guzel bir bisiklet olmus ozellikle yapıstırdıgınız Xtr etiketi cok sık olmus Kazasız belasız kullanmanız dilegiyle...
 
hayırlı olsun,çok güzel....
kazasız,keyifli sürüşler...
 
dostum çok güzel olmuş haıyırlı olsun belki disk fren yerine v fren taksan dahada hafifi olurdu baya güzel olmuş
 
@canyon


Bu konuda yanlış bilinen bir gerçek var. Üst sınıf hidrolik sistemlerin ağarlığı ile Vfren sistemler arasında çok büyük uçurum yok. Bak ağarlıkları şöyle

2006 XTR kaliper 94 gr, 2007 XTR Rotor 147gr ,

XT veya XTR V fren setinin ağarlığıda 200 gr civarında olması gerek.

Kollarıda eklersek arada 150 gram civarında bir fark oluyor. Tabiki 10 kilo olan bir bisiklet için aslında büyük bir rakkam.

Ayrıca paralel itme v frenleri diğer bisikletimde hala kullanıyorum. Ve bence onların çok büyük bir kusuru var: V frende kola verilen 1 birim kuvvet aşağıya 1 birim olarak yansıtılıyor, ancak kola daha çok yük vermeye başladığınızda mesela 2 birim, aşağıya 4 birim olarak iletiliyor. Yani kola daha çok kuvvet vermekle daha fazla kuvvet iletiliyor. Bu iyi bir durum değil. Çünkü ani frenlemelerde takla riskini arttırıyor.

Hidrolikler ise öyle değil. Kola verilen 1 birim kuvvet aşağıya 3 birim olarak aktarılıyor. Ve kolu siz ne kadar sıkarsanız sıkın bu kuvvet asla değişmiyor.

Tabiki her koşulda frenleme performansından bahsetmeme bile gerek yok.

İşte bu v fren takmamamın başlıca sebebi.
 
Kalite arayanlar için örnek bir bisiklet,maaşallah diyelim,hayırlı uğurlu olsun...
 
Nefis olmuş. Donanım da kadroya yakışır seviyede. Güle güle kullan...
 
Tek kelimeyle süper bir bisikletiniz var..İyi forumlar
 
Gerçek bir trek efsanesi.Güle güle kazasız belasız kullan.Hayırlı olsun.
 
Bana teşekkür eden arkadaşlara bende beğendikleri için çok teşekkür ederim. Ayrıca toplama aşamasında bütün gramları bi yere kaytdettim. Ufak tefek modifiyler de yaptım onları da paylaşayim sizinle...

Ayrıca Trek 8900 serisine 2007 itibariyle isim olarak son verdi. Bundan sonra gelecek olan en üst model 8500. Yani sayısal üstünlük bu bisiklette. Şimdide gramlar:


Trek 8900 Zirkonyum Kadro :1668 gr
XTR aynakol: 784 gr
Sele: 214 gr
Gidon boğazı :128 gr ( amobea vitrayı boyamak için traşlayınca 2 gr kazandım )
Gidon : 105 gr (amoeba scud karbon)
xt qr ön : 34 gr
xt qr arka : 54 gr
xt ön göbek : 186 gr
xt arka göbek: 244 gr
xtr ruble : 240 gr
xt ön değiştirici :167 gr
Boğaz kapağı ve vida: 17 gr
Sele Borusu : 255 gr (Bu sele borusunu 255 grama indirebilmek için çok uğraştım. Bonrtagerın karbon sele boruları dışında -ki 214 gr- diğer hiçbir 31,6 karbon sele borusnun ağarlığı dahi bu kadar değil. Woodman ile bontragerı biraz karıştırdım. Vidaları törpüledim. bi kaç delik ve aynı sağlamlıkta sele borusu oldu )
Suluk Vidaları : 2 gr
Elcik : 12 x 2 ( bence en iyi elcikler her bisiklette bulunan basit sünger elcikler)
xtr ön kaliper :94 gr , xtr arka kaliper 102 gr
XTR rotor 137 gr x 2
Reba : 1662 gr
Shimano 540 pedal: 348 gr
DT swiss 4.2 d jant : 400 gr
XTR zincir: 290 gr
 
@Orkun Oskay


bildiğim ve gördüğüm kadarıyla senin kadronun üstünde 8900 yazmıyo 8series yazıyo yani aslında seninki zaten 8000 serisinin özel versyonu yani 8900 değil...

Yani sayısal olarak olmasada sıralama olarak senin kadron lider konumda bulunuyor...

ayrıca bu ağırlığa sabit olarak 150gr kadar hidrolik sıvısı ve kablolarını 100gr kadar (yaklaşık) vites iç ve dış tellerini eklemelisin
 
  • Beğen
Tepkiler: cazgır
@H.Çağrı

Hemen belgeleri ile cevap veriyorum :) ... 8900 yazıyor ilk çektiğim , bisikletin genel fotosuna bakarsan ,arka üst borusunda göreceksin. Ayrıca fotosunu flu çektiğim için koymamıştım ama kaşındın kardeşim napiyim :)

Senin gibi bir bisiklet ustasının böle bir detayı kaçırmasını beklemezdim. Ama olsun :):):) Artık 8 serilerinin arka borusunda modelinin yazdığını biliyorsun.

http://img262.imageshack.us/img262/2503/1004007ng7.jpg
 
Orkun, çok güzel bi bsiklet toplamışsın kazasız belasız kullanman dileğiyle..

ee.. önümüzdeki Velespit gezisine bu canavarla geleceksin dimi?? :)
 
Çok çok çok güzel bir bisiklet olmuş güle güle kullan orkun abi
Bir kaç parça dışında istediğim kadro üzerine istediğim parçaları eklemişsin özellikle bu kadroya DT Swiss XR 4.2D yi çok yakıştırıyorum.
Allah kaza bela vermesin
 
Geri