Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek FX Serisi

Önerebileceğiniz jant seti var mı acaba?
Şehir bisikleti jantları konusunda biraz cahilim, aramızda daha tecrübeli insanlar var. Konuya yazarlar diye düşünüyorum.

Ben arka için sunringle helix sl 27 jant çemberi ve novatec d792 göbek kullanmıştım. Göbek tam olarak sorunsuz olmasa da oldukça iyi fakat çember çok kötü, maddi olarak düze çıktığımda değiştirmek isterim doğrusu. Bu arada uzun mesafe sürüşü yapıyor musunuz? Çünkü giriş seviyesi çoğu jant connection dan çok da hafif sayılmaz. İyi bir jant seti için nedenleriniz olmalı, atıyorum verimli bir sürüş gibi.
 
Scudo
Şehir bisikleti jantları konusunda biraz cahilim, aramızda daha tecrübeli insanlar var. Konuya yazarlar diye düşünüyorum.

Ben arka için sunringle helix sl 27 jant çemberi ve novatec d792 göbek kullanmıştım. Göbek tam olarak sorunsuz olmasa da oldukça iyi fakat çember çok kötü, maddi olarak düze çıktığımda değiştirmek isterim doğrusu. Bu arada uzun mesafe sürüşü yapıyor musunuz? Çünkü giriş seviyesi çoğu jant connection dan çok da hafif sayılmaz. İyi bir jant seti için nedenleriniz olmalı, atıyorum verimli bir sürüş gibi.
Aslında şuanki jant seti beni çok üzmüyordu. 30-70km arası sürüşler yapıyorum. 100km üstü denemek istiyorum ama şuan için bisiklette değil kendimde değişim yapmam lazım 40 kg fazlam var 😀 Denilenin aksine ben bu bisiklet ile çok rahat bayır çıkabiliyorum.
 
Aslında şuanki jant seti beni çok üzmüyordu. 30-70km arası sürüşler yapıyorum. 100km üstü denemek istiyorum ama şuan için bisiklette değil kendimde değişim yapmam lazım 40 kg fazlam var 😀 Denilenin aksine ben bu bisiklet ile çok rahat bayır çıkabiliyorum.
O zaman jant setine ihtiyacınız yok, bildiğim kadarıyla novatec d400 serisi göbek bulursanız tel değiştirmenize gerek yok. Göbeği değiştirip geçin. Orta seviye bir janta geçmediğiniz sürece fazla bir fark hissetmeyeceğinizi düşünüyorum. Yanlış hatırlamıyorsam 2200 gram civarı bir ağırlığı var sizdeki jant setinin, telleri de gayet sağlam. Tel başlarını yenilerseniz ikinci bir örüm için sorun olmaz, yine de göbeklerin çaplarını iyi araştırın.

Bu arada fren kollarınız tektro m 276 mı? Eğer öyleyse p20.11 seramik pedleri denemenizi tavsiye ederim. Ha mt200 iyidir fakat aynı seviye frenler arasında geçiş yapmak için tonla para harcamak mantıklı değil.

Eğer uyumlu ise p20.11 ler çok iyi ısırıyorlar, ben tektro ları söküp juin lere geçtim fakat seramik pedli tektro lar bariz daha iyiydi. Tek sorun hassasiyet, tektro m276 lar ile çok hassas frenleme yapmak mümkün değil fakat mt200 de de benzer bir durumun olduğuna eminim.

Neyi değiştirirsiniz bilmiyorum fakat bir güncelleme yapmayı düşünüyorsanız aynı seviye şeyler arasındaki geçiş para kaybı olarak geri dönüyor. Geçmiş konularıma bakabilirsiniz, bayağı bir güncelleme var.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Dişliyi bir tık fazla sıkınca dönmekte zorlanıyordu
Afedersin, "dişliyi sıkmak"tan kasıt nedir burda? Kaset kapağını sıkmak mı? Kaset kapağının sıkılığı göbeğin/flibberın akıcılığına etki etmez ki.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Afedersin, "dişliyi sıkmak"tan kaset nedir burda? Kaset kapağını sıkmak mı? Kaset kapağının sıkılığı göbeğin/flibberın akıcılığına etki etmez ki.
Nası etmez ya, sen de hiçbişey bilmiyosun :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: Can Çelik
Evet ıssız fx sayfamızı biraz canlandıralım. Peugeot t11 sayfası ne canlıydı halbuki. Keşke burası da öyle olsa.

Şimdi bir iki gelişme öğrendim onu paylaşayım dedim. Gidonu 27.5 geri açılı bir gidonla değiştirmeye çalışıyorum. Bunu yaparken 55 derece açı yapabilen bir gidon boğazı aldım. Şuanki boğaz 100 mm. Genelde alacağım gidonu kullananlar daha kısa 30 mm gibi gidon boğazlarını tercih etmiş. O yüzden ben de 90 mm olan versiyonu satın aldım. Tam 55 derece açıyla boğazı kaldırınca izdüşüm olarak 50 mm civarında olacak boğaz. Zaten mevcut olanda ileri doğru uzanıyordum. Bakalım gelinceler deneyip göreceğim. Şuanki gidon 660 mm idi. Yenisi 800. Hem yükselip hem genişleyince kablolar kısa gelebilir diye düşünüyorum. Hazır kabloları değiştirirken kaliperleri ve fren kollarını da nefret ettiğim ve benim ağırlığım ile zar zor duran Tektrodan Shimano'ya geçireyim dedim.

Fx 2 model bisiklet ile fx 3 modelin kadrosu aynı sanırım. Fx 3'teki Shimano frenler br-ur300 imiş. Flat mount sistemle takılan bu frenler benim kadroya da uyuyor yani. Tahmin ettiğimizin aksine ön taraf post mount değil yine flat mount imiş. Ama Shimano bu modelde diğer düz montajlı frenlerinden ziyade önü ve arkayı farklı yapmış. Diğer kaliperlerde araya parça gerekiyormuş. Deore kalitesinde bir kaliper alsam mı diye düşünürken uyumsuz olur endişesi ve maddiyattan da ötürü bu br-ur300'leri denemeye karar verdim. Fren kolu olarak da mt201 uyuyor. Alüminyum olması paslanma açısından daha iyidir diye mt200 seçmedim. Ama sol kolu bulamıyorum uyguna.

Tüm bunların yanında bir de rotoru değiştirip centerlock yapayım, onu yapmışken de mecburen göbeği centerlock yapayım vs vs... Uzadı iyice. Trekteki yetkili Tektrodaki rotoru kullanabilirsiniz benzer kalite dedi. Centerlock veya vidalı da farketmez dedi. Öyle deyince şimdilik vazgeçtim. Bir aksilik çıkmazsa 2025'te artık yeni bir jant seti alır göbekleri de öyle değiştirmiş olurum.

Şimdi bu freni set olarak satanlarda ön fren hortumu 1000 mm arka fren hortumunu ise 1700 mm satıyorlar. Bana bu değerler anca yetiyor. Acaba uzununu satan bir yer bulabilir miyim?

Tek bir yerde metreyle satan buldum. O da acaba gerçekten Shimano mu?

Vites kablolarına hiç bakmadım. Muhtemelen onlar da kısa kalacak. Arka teli kesip öne uydurup, arkaya yenisini alırım muhtemelen.

Gelişmeleri buradan paylaşırım.
 
FX duruyor, fakat bir tane dağ bisikleti satın aldım. FX ile çıkamadığım yokuşları dağ bisikletiyle cayır cayır çıkmaya başladım. Dağ bisikleti olmadan geçen günlerime üzülüyorum. FX ile 5 km hızla takla atacağım satıhtan 35-40 km süratle yardıra yardıra geçiyorum. İnce teker asfaltta akar gider şudur budur, kafamızı ne çok ön yargıyla doldurmuşlar. FX beni bisiklet denen olaydan tiksindirmiş, o derece. Hiç bu kadar tahmin etmiyordum, dağ bisikletiyle aşırı mutlu oldum.
 
FX duruyor, fakat bir tane dağ bisikleti satın aldım. FX ile çıkamadığım yokuşları dağ bisikletiyle cayır cayır çıkmaya başladım. Dağ bisikleti olmadan geçen günlerime üzülüyorum. FX ile 5 km hızla takla atacağım satıhtan 35-40 km süratle yardıra yardıra geçiyorum. İnce teker asfaltta akar gider şudur budur, kafamızı ne çok ön yargıyla doldurmuşlar. FX beni bisiklet denen olaydan tiksindirmiş, o derece. Hiç bu kadar tahmin etmiyordum, dağ bisikletiyle aşırı mutlu oldum.
30/36 oranlar ile hangi rampaları çıkamadın acaba çok merak ediyorum. %12-17lik oranlı rampaları FX2 ile rahatlıkla çıkabiliyorum. Sam Pilgrim dediği gibi günün sonunda bisiklette değil sürücüde iş bitiyor.
 
yahu ben gene ben, sadece bisiklet değişti. fx ile 1/4'ünde pes ettiğim yokuşları bunda kütür kütür çıkıyorum. Oran moran anlamam, 1x12 fites oh valla dünya varmış, ne o öyle 27 vitesle uğraş dur şakır şukur. Yokuş geldi miydi tek parmak hareketiyle 3 vites birden küçültüyor (5 de olabilir emin olamadım), o arada yarıl yarıl yardırıyorsun. Schwalbe hurricane aldım, ortası desensiz, kim bilir onu takınca nasıl akacak.
 
FX duruyor, fakat bir tane dağ bisikleti satın aldım. FX ile çıkamadığım yokuşları dağ bisikletiyle cayır cayır çıkmaya başladım. Dağ bisikleti olmadan geçen günlerime üzülüyorum. FX ile 5 km hızla takla atacağım satıhtan 35-40 km süratle yardıra yardıra geçiyorum. İnce teker asfaltta akar gider şudur budur, kafamızı ne çok ön yargıyla doldurmuşlar. FX beni bisiklet denen olaydan tiksindirmiş, o derece. Hiç bu kadar tahmin etmiyordum, dağ bisikletiyle aşırı mutlu oldum.

Hızı okuduğunuz cihaz bozuktur, fazla takılmayın :)

Siz mutluysanız gerisi teferruat , size uygun olmayan bir bisiklet ile boşuna canınızı sıkmışsınız.
 
en son viteste pedal boşa dönüyor, 40 belki abartı olabilir (olmayabilir de), fakat 30-35 kesin vardır. Kafam kadar kayalarda tınlamıyor alet :komik::komik::komik: yardıra yardıra deyiminin bisikletle vücut bulmuş hali :ckkmk::ckkmk::ckkmk:
 
Dağ bisikleti olmadan geçen günlerime üzülüyorum. FX ile 5 km hızla takla atacağım satıhtan 35-40 km süratle yardıra yardıra geçiyorum. İnce teker asfaltta akar gider şudur budur, kafamızı ne çok ön yargıyla doldurmuşlar.

Belki de kadro geometrisi size uymadı. Bir tane de hard trail dağ bisikletim var. Fx bozuk veya dağınık olduğunda mecbur ona kalıyorum. 2.20 tekerleri ile 50 km üstü yol yaparsam dayak yemiş gibi bitkin düşüyorum 😀

Bendeki fx üstünde 2x9 vites sistemi var. Gayet yeterli geliyor. 1x sisteme geçmeye hala ön yargılıyım. 3x'e ise çoktan karşıyım 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
20231228_155520.jpg

48'li aynakolu 42'li aynakolu ile değiştirdim. Rampalara hazır hâle getirdim. Ergon elcikler ve pro barendle ön konsolu tamamladım. Tubus üretimi Racktime arka bagaj, çamurluk ve decathlon tur çantam ile proje tamamlandı. Bu haliyle tam 15 kg ağırlığında.
 
Fx acayip bir bisiklet. Duzde dunyanin sonuna bile gidersin gram yormaz. Kadro boyuyla veya disli oranlariyla alakali degil, bu bisikletin açıları rampa cikmaya uygun degil maalesef.
Ayni anda bir yol bisikletim ve bir dag bisikletim de var. Ikisiyle de rampalarda hic sorun yasamiyorum. Ama trek fx, rampada perisan ediyor. Ha seviyorum bisikletimi, keyifli, rahat, ama tirmanmiyor.

Sonbaharda yalova armutlu arasini (gidis donus 110 km ve 1200 elev) amortisorlu ve 29*2.30 lastikli dag bisikletimle 22 ortalama ile tamamlarken, trek ile, ki amortisor yok ve lastikler 700*38, 18,5 ile tamamladim.

Bunda sunun da etkisi olabilir, bahsettigim rota uzun tirmanislari oldugu gibi sert inisleri de olan bir yol. Trek ile inerken korktugum rampalari xc ile korkmadan guvenle catir catir indim. Yani trek inerken de guven vermiyor.
Fx'i sehir ici yillardir ise gidip gelirken kullaniyorum. Bisiklet sehir ici kisa yollar icin ve sehir disi agirlikli duz rotalar icin uygun bence. Ama dedigim gibi cikislar ve inisler icin verimli degil.
Fx aslinda trek firmasinin standart kadrolarindan biri. Yani cok da birsey beklememek lazim. Yazdiklarim kesinlikle marka ile ilgili degil. Zaten markanin youtubedaki tanitim videolarinda da fx'ler hep parklarda, bahcelerde :)
Bunlari bilgi amacli olsun diye yazdim, ben yine de bisikletimi cok seviyorum, keyif bisikleti bu, kesinlikle sportif bir alet degil, cok birsey beklememek lazim.
Artik ise gidip gelirken xc kullaniyorum, yere saglam basiyor, cukurlarda bana misin demiyor, +150 uzun surusler icin de yol bisikletim var, trek oyle duruyor evde, belki yazliga goturur denize, bakkala gitme, aksam cikip yarim saat turlama bikesi yaparim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Arena ve -Deniz-
Fx acayip bir bisiklet. Duzde dunyanin sonuna bile gidersin gram yormaz. Kadro boyuyla veya disli oranlariyla alakali degil, bu bisikletin açıları rampa cikmaya uygun degil maalesef.
Ayni anda bir yol bisikletim ve bir dag bisikletim de var. Ikisiyle de rampalarda hic sorun yasamiyorum. Ama trek fx, rampada perisan ediyor. Ha seviyorum bisikletimi, keyifli, rahat, ama tirmanmiyor.

Sonbaharda yalova armutlu arasini (gidis donus 110 km ve 1200 elev) amortisorlu ve 29*2.30 lastikli dag bisikletimle 22 ortalama ile tamamlarken, trek ile, ki amortisor yok ve lastikler 700*38, 18,5 ile tamamladim.

Bunda sunun da etkisi olabilir, bahsettigim rota uzun tirmanislari oldugu gibi sert inisleri de olan bir yol. Trek ile inerken korktugum rampalari xc ile korkmadan guvenle catir catir indim. Yani trek inerken de guven vermiyor.
Fx'i sehir ici yillardir ise gidip gelirken kullaniyorum. Bisiklet sehir ici kisa yollar icin ve sehir disi agirlikli duz rotalar icin uygun bence. Ama dedigim gibi cikislar ve inisler icin verimli degil.
Fx aslinda trek firmasinin standart kadrolarindan biri. Yani cok da birsey beklememek lazim. Yazdiklarim kesinlikle marka ile ilgili degil. Zaten markanin youtubedaki tanitim videolarinda da fx'ler hep parklarda, bahcelerde :)
Bunlari bilgi amacli olsun diye yazdim, ben yine de bisikletimi cok seviyorum, keyif bisikleti bu, kesinlikle sportif bir alet degil, cok birsey beklememek lazim.
Artik ise gidip gelirken xc kullaniyorum, yere saglam basiyor, cukurlarda bana misin demiyor, +150 uzun surusler icin de yol bisikletim var, trek oyle duruyor evde, belki yazliga goturur denize, bakkala gitme, aksam cikip yarim saat turlama bikesi yaparim :)
İlginç gerçekten 😀 Acaba fx dediğiniz fx 7.1 mi? Yoksa fx 2 veya 3 mü? 2 ve 3'ün kadrolar aynı ama 7.1 farklı sanırım. Bursa'da her yer rampa çünkü. Beni etkilemedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
FX2 ile rampa tırmanırken veya inerken hiç sorun yaşamıyorum. Dişli oranları olsun bisikletin bana verdiği güven olsun gayet hoşuma gidiyor. 36/28 li bir yol bisikleti ile şuanda çıkabildiğim rampaları çıkabileceğimi hiç zannetmiyorum. Tek kötü yanı eğer uzun düz yol bir rota yapıyorsanız muhakkak bir drop bar arıyorsunuz fakat gündelik 50 kmlik rotalarda bir sıkıntı yaşamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bizim millette sahip olduğu bir mala aşırı değer verme, söz söyletmeme, duygusal bir bağ kurma, hemen fanboy olma olayı var. Bırakın bu işleri arkadaşlar.

32 slick lastikten indim, 2.40 dişli lastikli bisiklete bindim. FX 7.4 ile çıkamadığım yokuşları kütür kütür çıkıyorum diyorum, daha neyine itiraz ediyorsunuz?

İşin sırrı geometri mi vites oranları mı bilmiyorum, bilmeye de çok hevesim yok açıkçası. Sadece olan biteni aktardım.

Bir de yaşadığım yer itibarıyla, köy yolları, traktör yollarına çok girerim, FX ile tangır tungur böbrek taşı düşürecek gibi giderken, şimdi daha az yoruldum. Çok çok daha keyif aldım. Olan biten bu. Ne yani "hayır, keyif almış olamazsın, yokuş da çıkmış olamazsın, nayır nolamaz" mı diyorsunuz?

Fx acayip bir bisiklet. Duzde dunyanin sonuna bile gidersin gram yormaz. Kadro boyuyla veya disli oranlariyla alakali degil, bu bisikletin açıları rampa cikmaya uygun degil maalesef.

FX ile kendimden şüphe ediyordum, gerçekten çok iyi ifade etmişsin, bu bisikletin yokuş olayında (183 boy/52 kadro) bir sıkıntı var demek ki. Düz yolda senin de belirttiğin gibi, problem yok.
 
FX 7.3 bende de var, bir dağ bir de yol bisikletim var. FX serisi zaten şehir için yapılmış bir bisiklet, tırmanış için emonda vardı bende harika tırmanır, bozuk yollar için de Trek'in dağ bisikleti de var, şu an aktif olarak kullandığım bisiklet Willier ama Trek iyi bisikletler üretiyor, bunu inkar edersek de olmaz. Ben de FXle yokuş çıktım öyle yokuş çıkılmaz bunla denilecek bir bisiklet değil bence ki ben de profesyonel değilim 40lı yaşlardayım ancak tırmanış bisikleti de dağ bisikleti de değil, insanlar da bu eksende cevaplamışlar, alınacak bir durum yok gibi duruyor. Trek iyi bisikletler üretse de TRde distribütörü, marka yönetimi çok kötü o yüzden de Williere geçtim.
 
  • Beğen
Tepkiler: anspoki ve -Deniz-
Ucuz ve temiz bi Trek fx bisiklet bulsam hemen alırım. Her yola gider yarı yolda bırakmaz. İster ince lastik tak, ister kalın dişli lastik. İşe gidip gelinir uzun yola çıkılır. Kadrosu da sağlam ve hafif. Dropbar bile takılır gravel görünüm olur icabında. Sonuç olarak altımda fx varsa kafam rahat olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: anspoki ve -Deniz-
Bizim millette sahip olduğu bir mala aşırı değer verme, söz söyletmeme, duygusal bir bağ kurma, hemen fanboy olma olayı var. Bırakın bu işleri arkadaşlar.

Bu lafınız bana mı bilmiyorum. Farklı bisikletlerden bahsediyoruz. Sizdeki fx 7.1 eski seri. Diğer arkadaşla bizdeki fx 2 ise yeni bir kadroyla farklı bir seri ve geometrisinde ufak farklılıklar var. Muhtemelen vites sisteminde de farklılıklar var.

Beğenmediğim veya yokuş çıkamadığım bisiklete beğenmedim derim. Zira elimdeki dağ bisikleti için diyorum. Evimdeki tek bisikletim Trek değil merak etmeyin. Daha öncesinde farklı markaların ürünlerini de kullanmışlığım mevcut. Size uymadıysa kullanmayabilirsiniz. Bana uyuyor ve kullanıyorum. Bu beni fanboy yapmıyor kusura bakmayın.
FX 7.3 bende de var, bir dağ bir de yol bisikletim var. FX serisi zaten şehir için yapılmış bir bisiklet, tırmanış için emonda vardı bende harika tırmanır, bozuk yollar için de Trek'in dağ bisikleti de var, şu an aktif olarak kullandığım bisiklet Willier ama Trek iyi bisikletler üretiyor, bunu inkar edersek de olmaz. Ben de FXle yokuş çıktım öyle yokuş çıkılmaz bunla denilecek bir bisiklet değil bence ki ben de profesyonel değilim 40lı yaşlardayım ancak tırmanış bisikleti de dağ bisikleti de değil, insanlar da bu eksende cevaplamışlar, alınacak bir durum yok gibi duruyor. Trek iyi bisikletler üretse de TRde distribütörü, marka yönetimi çok kötü o yüzden de Williere geçtim.
Ben de aynı düşüncedeyim. Kadroyu seviyorum ama sadece kadro yani. Geri kalan bütün malzemelerde çöp kullanmış adamlar resmen. Göbekler kötü, Frenler berbat. Vitesler idare eder. Elcikler dönüyor. Lastiklerden de memnun değilim. Bir tek selesi fena değil 😄Frenleri sipariş ettim bugün elimde olacak Br-ur300'ler.

Memnun olmadığım kısımları düzeltip yola devam.
 
Geri