Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

TT Arkası Değil Alın Teri

BirLebowski

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2019
Mesaj
725
Tepki
2.657
Yaş
40
Şehir
İstanbul
İsim
ERAY
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese selam,
2 yıllık yol bisikleti kullanıcısıyım, bir çok şeyi yeni yeni öğreniyorum. Ağırlıklı 3-4 arkadaş sürüyoruz ama öyle rüzgar tüneli , peloton düzeni, rüzgar yönü gibi detaylardan uzak Allah ne verdiyse basıyoruz. Hatta ağırlıklı rampa tercih ediyoruz,
Özetle ortalamaya yakın performansta tatlı tatlı sürerken bir şey fark ettim. Yokuşta düz yolda benimle süren bir arkadaşım hep arkamda kalsa da bir çok segmentte eski sürüşlerinde benden baya iyi hızlar yapmış. Kendisine sorduğum da grup sürüşü olduğunu söyledi. Grup sürüşleri bu kadar mı fark ediyormuş dedim ve bugün 30 ortalama ile sürüş yaparken yanımdan 2 tane genç arkadaş baya fark atarak geçtiler. Hazır bu fırsat peşlerinden gideyim dedim bi baktım 30 un üstü olsun diye çabaladığım enerjinin yarısı ile 42-41 gidiyorum. Sabah vaktim olmadığı için 3 km takılabildim peşlerine ama hiç yorulmamıştım.
Başlık espri amaçlı , ama bundan sonraki hedefim yolda gördüğüm tt lerin peşine takılıp pr ları toplamak olacak . Hatta varsa forumda arkadaş 40 la giden Anadolu Yakası sahil şeridinde peşine seve seve takılabilirim. :)
Konuya başlık özellikle de açmak istedim , çünkü çok önemsemediğim detayların bu kadar fark yaratabileceğini hayal edememiştim . Sanırım bu konuda tartışmak yeni fikirler duymak hem benim hem de benim gibi acemilerin performansına katkı sağlayacaktır .

CDE609EB-EFD5-4AF3-B374-59D218803FCC.png
BAEC0B6B-6003-4C26-9EFD-D0358B1433FE.png
 
Scudo
Şöyle de bir durum var: Tempolu giden grubun içindeyseniz normale göre daha iyi performans yapıyorsunuz. Mesela 5 kilometre 300 metrelik bir rampa var evimin yakınında. İlk zamanlarda 40 dakika civarı süreyle çıkarken birgün iki kişi çıktık ve 30 dakikada çıktım. Başka bir örnek; 6 kişilik grubun içinde Mtb ile 32 km/s ortalama yakaladım hem de 2 saatte. Bu benim tüm zamanlarımın rekoru(önceki 31 km/s idi ve soloydu). Rüzgarın etkisi çok büyük ve bir yandan da gruba yetişme çabası içinde olduğunuzdan daha hızlı gidebiliyorsunuz fakat ben sürekli grup sürüşlerini önermem. Kendi temponuzu bulmakta zorlanabilirsiniz ve gelişim de az olur. Yani rüzgara karşı 30 ile gitmek bir süre sonra vücudunuzda ve performansınızda farklılıklar yaratabilir grup sürüşüne bakışla.
 
aynı kafayla, ''madem bisiklette yorulmuyom arabayla da deneyeyim'' diyip 500km otobüs,kamyon ne bulduysam arkalarından rüzgarına girerek gittiğim aracımla normalde 1 depo ile 350km gidiyorken 450km gittiğim oldu. fakiriz ama salak değiliz.. 😁😁
not: araç lpg li
uyarı: tehlikeli evet biliyorum , ben ettim siz etmeyin.😅
 
aynı kafayla, ''madem bisiklette yorulmuyom arabayla da deneyeyim'' diyip 500km otobüs,kamyon ne bulduysam arkalarından rüzgarına girerek gittiğim aracımla normalde 1 depo ile 350km gidiyorken 450km gittiğim oldu. fakiriz ama salak değiliz.. 😁😁
not: araç lpg li
uyarı: tehlikeli evet biliyorum , ben ettim siz etmeyin.😅
hahaha, ekonomi yapmak diye buna denir. bende mi denesem :D
 
Uzun tur yaparken
Şehir içindeyken ya da etrafı ağaçlarla çevrili yollarda mümkün derece hızlı giderim
Şehir dışında etrafımda ağaç vb sayesinde rüzgardan korunamadığım açık yollarda hızımı düşürürüm.
Eğer ki her yerde aynı ortalama ile gidersem daha fazla yorulmuş olurum.
Korunaklı olmayan yani rüzgardan korunamadığım yollarda daha fazla enerji harcamamak için yavaşlarım.Bu tarz yollarda kaybettiğim zamanı ise şehir içi gibi etrafımda evlerin olduğu rüzgar korunaklı yollarda daha hızlı giderek dengelerim.Sonuçta süre aynı bile kalsa daha az yorulmuş olurum.
 
İnanılmaz fark ediyor gerçekten. Ben de şehir bisikletimle rüzgarın tam kafadan estiği bir günde bir yol bisikletinin arkasına takılıp gittim, tek başıma 25 km/s hıza erişirken bile yorulurken yol bisikletinin arkasında 35 km/s rahat gidebildim diyebilirim. Önceden bisiklet yarışlarında pelotonlar bu hızlarda saatlerce nasıl gidebiliyor diye merak ederdim ama şimdi anlayabiliyorum. Aynı şekilde rüzgarın arkadan esmesi de nitro etkisi yapıyor. Bana göre rüzgar ve yolun durumu performansı ciddi manada etkiliyor 🙂
 
Anadolu yakasında 5.30 itibari ile birçok grup çıkıyor bostancı kaynarca ya da tuzla rotasında. Peşlerine takılabilirsin ama bence önce konuşup tanışıp kendini tanıtmalısın. Her ne kadar birilerinin draftında gitmek senin enerjini koruyup hızını artırıyor ise de tanımıyorsan önündekini büyük risk. Yoldaki tümsek, çıkur vs bilmiyorsan risk. Önünü görmüyorsun ve tamamen öndeki insanın dikkatine, uyarısına kalmış durumdasın. Ufak olabilir ancak çok önemli detaylar bunlar. O yüzden çoğu grup tanımadığı kişileri pek grubuna almama taraftarı - ki haklılar -.

Bizim sürdüğümüz ekip genelde kaynarcaya giderken kalabalık halde, dönüşte ise hızlı gidecekler veya gidebilecekler önden ayrılıp önce ikişerli sonra kopanlara göre tek sıra halinde önü makara gibi dönerek giderler. Bazen tanımadık arkadaşlar önde kalma konusunda çok ısrarcı olup hızı düşürebiliyor mesela. o yüzden grup halinde sürmek hem riskli hem uyum, ahenk isteyen çok ince bir iş, bence :)
 
Anadolu yakasında 5.30 itibari ile birçok grup çıkıyor bostancı kaynarca ya da tuzla rotasında. Peşlerine takılabilirsin ama bence önce konuşup tanışıp kendini tanıtmalısın. Her ne kadar birilerinin draftında gitmek senin enerjini koruyup hızını artırıyor ise de tanımıyorsan önündekini büyük risk. Yoldaki tümsek, çıkur vs bilmiyorsan risk. Önünü görmüyorsun ve tamamen öndeki insanın dikkatine, uyarısına kalmış durumdasın. Ufak olabilir ancak çok önemli detaylar bunlar. O yüzden çoğu grup tanımadığı kişileri pek grubuna almama taraftarı - ki haklılar -.

Bizim sürdüğümüz ekip genelde kaynarcaya giderken kalabalık halde, dönüşte ise hızlı gidecekler veya gidebilecekler önden ayrılıp önce ikişerli sonra kopanlara göre tek sıra halinde önü makara gibi dönerek giderler. Bazen tanımadık arkadaşlar önde kalma konusunda çok ısrarcı olup hızı düşürebiliyor mesela. o yüzden grup halinde sürmek hem riskli hem uyum, ahenk isteyen çok ince bir iş, bence :)
Hocam tanıdık çok var 5:30 nero hareketli gruplarda ,bi çoğu arkadaşım ama onların ortalaması zaten 32-33 ben tek 33 ortalamalı 30km rahat yapıyorum. Bana 35 plus lazım :)
Bence de riskli katılıyorum, ben de grup sürüşünde acemi olduğum için iyice tehlikeliyim , ama hızlı öğrenirim, yavaş yavaş grup sürüşlerine dahil olacağım .
 
Hocam tanıdık çok var 5:30 nero hareketli gruplarda ,bi çoğu arkadaşım ama onların ortalaması zaten 32-33 ben tek 33 ortalamalı 30km rahat yapıyorum. Bana 35 plus lazım :)
Bence de riskli katılıyorum, ben de grup sürüşünde acemi olduğum için iyice tehlikeliyim , ama hızlı öğrenirim, yavaş yavaş grup sürüşlerine dahil olacağım .

TT'cilere takılmalısın o zaman :) 40 ortalamanın altına inmiyorlar kaynarca git gelde. Grupların ortalama tempoları önceden konuşuluyor, bugün şu ortalama yapacağız vs diye o yüzden denk gelemeyebilirsin.
 
TT'cilere takılmalısın o zaman :) 40 ortalamanın altına inmiyorlar kaynarca git gelde. Grupların ortalama tempoları önceden konuşuluyor, bugün şu ortalama yapacağız vs diye o yüzden denk gelemeyebilirsin.
İşte şöyle güzel bi tt treni yakalayıp arkadan bostancı tuzla yapabilir miyim merak ediyorum, paylaştığım segmentte adam 2.5 km yi 65 ortalama ile geçmiş , buna yaklaşmak benim için mümkün değil elbet ama sınırlarımı zorlamak ve bilmek istiyorum.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Fiziksel zorlukların indirgenmesi dışında;

Ekibin gerisinde kalmayayım
İlk ben pes etmeyeyim
Az önde gideyim de arkadaşlar da toparlansınlar
Arkadaşlar geri düşmüşler az ağırdan alayım da toparlanalım
En son ben gelirsem hesabı bana ödetecekler XD

gibi ekibin motivasyonunu yükseltecek durumlar da, yapılacak yolculuğun daha verimli geçmesi konusunda kesinlikle olumlu etki yaratır.
 
aynı kafayla, ''madem bisiklette yorulmuyom arabayla da deneyeyim'' diyip 500km otobüs,kamyon ne bulduysam arkalarından rüzgarına girerek gittiğim aracımla normalde 1 depo ile 350km gidiyorken 450km gittiğim oldu. fakiriz ama salak değiliz.. 😁😁
not: araç lpg li
uyarı: tehlikeli evet biliyorum , ben ettim siz etmeyin.😅
Sadece ve sadece yakıt tasarrufu mu yapabiliyorsun. İşi pek bilmiyon ellaham.
Ben seyahat otobüslerinin özellikle de Kamil Koç'un arkasına takılarak hem hava koridorundan yararlanıp downforce' u düşürüp yakıt tasarrufu yapıyorum. Hem de otobüsün İnternet hattına bağlanıyorum. Fakirim emme salak değilim :cool: hatta tanıyanlar çok zeki ve akıllı olduğumu söyler ama daha ziyade galiba çok beleşçiyim.:hımm:
 
İşin mental yönü çok acayip, hiç vereceğinizi düşünmediğiniz güçleri veriyorsunuz sizden daha iyi tırmanan biriyle sürünce.
 
Kalp sağlığınıza dikkat edin arkadaşlar. Konuyu açan arkadaşımız tabi ki bir yarış içerisinde değil, ancak düzenli antrenman yapmayanlar, yüksek ortalama yapacağım diye gaza gelip kalbini gereksiz zorlayabiliyor. Hatırlatmak istedim.
 
Trafiğe açık yolda TT bisikleti süren tanımadığınız birinin arkasına takılmanızı tavsiye etmem.

TT bisikleti sürerken eller %90 extension denilen kısımda oluyor ve burada fren yok. Ayrıca sürüş pozisyonu yüzünden TT bisikleti sürenin trafiği kontrol etmesi daha zor. İyi tanıdığınız ve sürüş becerisine güvendiğiniz birinin peşinden gidilir ama tanımadığınız adamın arkasında Strava'da PR alacağım diye gereksiz riske girmeyin.
 
Arkadaslar pelotonu, ruzgar direncini kesfetmis iyi guzel de herkes neden surekli pelotonun sonunda takilmak uzerine hesap yapiyor onu anlayamadim ben.
En arkada gitmek sahane de grubun temposuna gore 3-5 dk'da bir oncu degismezse, siraniz geldiginde en one gecip o ruzgari digerleri icin bogrunuze yemezseniz eger saglam kufur yersiniz tekme ile kovalarla sizi onu da hatirlatayim.
 
Arkadaslar pelotonu, ruzgar direncini kesfetmis iyi guzel de herkes neden surekli pelotonun sonunda takilmak uzerine hesap yapiyor onu anlayamadim ben.
En arkada gitmek sahane de grubun temposuna gore 3-5 dk'da bir oncu degismezse, siraniz geldiginde en one gecip o ruzgari digerleri icin bogrunuze yemezseniz eger saglam kufur yersiniz tekme ile kovalarla sizi onu da hatirlatayim.
Bizimkiler istiyorki Quick-Step'in Cavendish'i çektikleri gibi beni de çeksinler :D :D
 
Geri