Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tubular jant tercih etmeli miyim?

ultra 700 ersin

Aktif Üye
Kayıt
29 Nisan 2017
Mesaj
177
Tepki
150
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
ersin
Bisiklet
b'Twin
Merhaba arkadaşlar,profil jant olarak tubular jant tercih etmelimiyim yoksa almak mantıklı değilmidir,yolda patladığı zaman clincher jant gibi içlastikle kullanabilirmiyiz,sıkıntı olmazssa almayı düşünüyorum.
 
Scudo
Bildiğim kadarı ile iç lastik kullanılmıyor. Sürekli yarış koşmuyorsanız, peşinizde yedek jant setiyle dolaşan yoksa:D yada yolda 1 saaat tekerlek değiştirmeye zamanınız yoksa, almayın
 
Tubular jantlar farklı. Clincher lastikleri takmanız mümkün değil. Patladığında yanınızda yeni lastik olması lazım değiştirmeniz için-ki dışarıda sök yapıştır çok zor olur. O yüzden patlarsa, ya taksi ya da patlak önleyici sıvı ya da ona benzer ürnler kullanabilir, eğer küçükse patlak şişirir yola devam edersiniz. Ya da önceden patlak önleyici sıvı koyarsınız küçük patlaklar olursa kendisi oraya sızar problemsiz sürersiniz. Tubular lastikler daha pahalı. Onu hesap ederek almalısınız. Patlayan ve sıvıyla kapanmayan lastikler için tamir pek mümkün değil. Ama bu kadar olumsuzluk sonrasında sürüşteki verdiği his çok keyifli. Yol tutuşu muhteşem diyebilirim. Tek jantınız olacaksa can sıkıcı olabilir antrenman jantınız olacaksa düşünebilirsiniz.
 
Her sürüşten önce lastik şişirmek veya tubular lastiği janta yapıştırmak zor gelecekse almayın.
Sadece bir çift jantınız olacaksa hiç almayın.
Sık sık lastik patlatan biriyseniz sakın almayın.
 
Tabiki bir çiftde clincher jantim var ama tubulara iç sıvı sıkarak uzun zaman patlak yaşamadan dolaşmak mümkün değilmidir
Almiyimmi,almıyorum öyleyse off.
 
Selamlar son zamanlarda pek konuşulmamış ama Tubular bir jant almayı düşünüyorum. İyi kalite bir lastikle birinci jantım olarak kullanmam mümkün olur mu merak ediyorum. Her yere onunla gideyim istiyorum...
 
Selamlar son zamanlarda pek konuşulmamış ama Tubular bir jant almayı düşünüyorum. İyi kalite bir lastikle birinci jantım olarak kullanmam mümkün olur mu merak ediyorum. Her yere onunla gideyim istiyorum...

Çok masraflı olur. Tubular jantların avantajlarını yarış dışında hiçbir yerde göremezsiniz. "Her yere onunla gideyim" dediğiniz için günlük sürüşlerinizde de kullanacağınızı varsayıp bu yorumu yapıyorum tabii.
 
Çok masraflı olur. Tubular jantların avantajlarını yarış dışında hiçbir yerde göremezsiniz. "Her yere onunla gideyim" dediğiniz için günlük sürüşlerinizde de kullanacağınızı varsayıp bu yorumu yapıyorum tabii.
Teşekkür ederim clincher jantlara göre daha ucuz olmalarının sebebi normal şartlarda verim vermemesi sanırım.
 
Artısı: tubular jantlar yüksek basınç sayesinde daha rijit ve yuvarlanma direnci daha düşüktür, birde teker patlasa bile anında inmeyerek jant üzerine kalmanızı engeller, bir nevi patlak teker üzerinde az bir mesafe gidilebiliyor yani teker patladımı jantla lastiğin bir anda birbirinden ayrılma durumu olmaz. Yarışlarda görürüz teker patlasa bile yedek teker yada bisiklet gelene kadar yarışçı bisikleti sürmeye devam eder, diğer teker türlerinde patlama anında teker çok çabuk iner hatta daha kötü durumlar bile oluşabilir.

Eksileri: Söküp takması tam bir eziyet, yarış dışında normal kullanım için çok gereksiz, dışarıda uzun bir turda patladığı zaman vay haline. Montajı kötü yapılırsa jantta sekmeye titreşime neden olur, tutkal doğru ayarlanmadımı jantın yanlarından kötü bir görüntüye neden olur.

Yarış anı dışında kullanıcı için eziyetten başka birşey değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozkanburak
Artik propeletonda bile tercih edilmiyor, arkanizdan bir takim araci sizi her surusunuzde takip etmiyorsa kesinlikle alinmamali.
 
Artik propeletonda bile tercih edilmiyor
Bu biraz desteksiz sallamak oldu... Pro müsabakalarda tüpsüz ve iç lastikliler görülmeye başlansa da halen tubular çoğunlukta.
 
Bu biraz desteksiz sallamak oldu... Pro müsabakalarda tüpsüz ve iç lastikliler görülmeye başlansa da halen tubular çoğunlukta.

Sevgili @can_celik,

Desteksiz sallamak tabirini sana iade ediyorum.

(link)

Bu konuda bir cok makale ve ornek mevcut. Tubular lastikler 2019 yilindan bu yana sorgulaniyor ve alternatiflerine yonelme soz konusu. 2021 de roubaixi clincher lastik kazandi yanlis hatirlamiyorsam, kadinlarda da olabilir.

Yonelim bu sekildeyken destekslz sallamak tabirini hakli bulmuyorum.

Tabi ki propelotonda hangi yaris turunde kimin ne lastik kullandigini bilemem ancak bu amator bir kullaniciyi tubular lastikten uzak durmasi yonunde telkin etmek icin abartili ve basit bir ornekti.
 
@SpirituaL O tabiri internete bakınmadan kullanmadım. "Tercih edilmiyor" demen için hiç kullanan olmaması veya çok az kullanan olması lazım. 2021 Fransa Turu'nda yarışan takımlara bakıldığında çoğunluk halen tubular.

Like the previous years, the majority of the teams will be riding 25c tubular tires with pressure up to 160psi

(link)
 
Peki Sevgili @can_celik haklisin, bu durumda Sevgili @ozkanburak kardesimize gonul rahatligiyla tubular jant satinalmasini tavsiye edebilirsin sanirim.
 
@SpirituaL Dediğim o anlama gelmiyor. Propeloton'daki lastik tercihleri hakkında konuştum ben. Yarış dışında tubular kullanmak tabi ki mantıksız bişey.
 
Artik propeletonda bile tercih edilmiyor, arkanizdan bir takim araci sizi her surusunuzde takip etmiyorsa kesinlikle alinmamali.
Ben aldım, kullanıyorum. Ne yarışlara katıldığım var ne de arkamdan gelen takım arabası.

Kesinlikle yapılmaması gereken bir şey varsa o da kullanmadığınız bir şey hakkında bu kadar katı konuşmak...

Bu konuda bir cok makale ve ornek mevcut. Tubular lastikler 2019 yilindan bu yana sorgulaniyor ve alternatiflerine yonelme soz konusu. 2021 de roubaixi clincher lastik kazandi yanlis hatirlamiyorsam, kadinlarda da olabilir.

Alternatiflere yönelme konusu doğru, iki sebebi var:
1) Özellikle tubeless lastikler tabulardan daha hızlı
2) Bir kaç istisna dışında hiç bir takım lastiği para verip almıyor, sponsor ne veriyorsa onu kullanıyor. Sponsor da parayı tabulardan değil clincher ve tubelesstan kazanıyor.
 
Ben aldım, kullanıyorum.

Peki neden tubeless ya da clincere karsilik tercih edelim? Tecrubelerini paylasirsan tubular kullanmayan bizler de tubular kullanmaya bu kadar kati bi sekilde olumsuz bakmayalim.
 
Ben tubular 1 sene kadar kullandım. Şehir içinde bir yerlere gidip geldiğim klasik Peugeot bisikletimde kullandım, üzerinde gelen jantlar tubular olduğu için. Bir ay içinde arka arkaya 3 tane lastik almam gerektiğinde, yeni jant almanın daha ucuza geleceğini fark edip bıraktım.

Ayrıca, patladı diyelim ne olacak, tubular olmayanlar da patlıyor. Tubular lastiği değiştirmek tam bir sabır işi. Lastiği bir gün önceden şişirip gece bekletmek mi dersin, önceki lastikten kalan zamkı ya da yapışkan bantı söküp jantı asetonla temizlemek mi dersin. Ellerin parçalanıncaya kadar o lastiği janta oturtmaya çalışmak mı dersin... Ben çok çektim, belki de benim şanssızlığımdır.

Sadece kaymak gibi asfaltta kullanılmayacaksa, kişisel deneyimlerime dayanarak asla önermeyeceğim bir olaydır tubular jantlar ve lastikler.

Dipnot: Patlayan üç lastikten ikisi, sözde patlamaya karşı ekstra dayanıklı Continental Gatorskin tubular lastiklerdi.
 
Lastiklerinize sıvı basmismiydiniz,basmadiysaniz ve lastikleriniz kötü kalitede ise yaşadığınız durum son derece normal.Yaniniza yedek olarak bir adet daha tubular lastik tasirsaniz yapıştırma ihtiyacı çekmeden rahatlıkla istediğiniz yere kadar gidebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eduardo Bianchi
Geri