Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Türkiye coğrafyası bisikletli macera yarışı

Anonim

Üye
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Sevgili Arkadaşlar : ultra mesafe dalında organize etmeye çalıştığım yarışla ilgili tüm paylaşımlarımızı bu başlık altında toplayalım.

Bu macera yarışı ile ilgili tüm detayları çok yakında burada paylaşacağım. Kurallar da dahil olmak kaydıyla yepyeni bir rotayla karşınızda olacağım.

Maceralı yarışımızın kuralları iki yönlü, birincisi yarışa katılma kuralları, ikincisi yarış içindeki kurallar.
Yarışa katılma kuralları :
1- 20 yaşını bitirmiş olan herkes bu yarışa katılabilir. 2000 ve daha öncesi doğumlular.
2- Tüm katılacak olanlar sağlık yönünden herhangi bir olumsuz durumları olmadığını bildirmek sorumluluğundadır.
3- Bu macera yarışına yalnızca yol bisikleti, mtb tarzı bisiklet ve şehir bisikleti ile katılım yapılabilir. Katılacak bisikletlerin her iki freni de olmak zorundadır.
4- Yarışa katılım öncesi tüm teknik donanım yeterli seviyede olmalıdır ve kontrolu yapılacaktır. Ön ve arka ışıklar, yedek lastik, reflektör yelek, kask.
5- Katılım bedelinin verilecek hesap no suna yatırılmış olma kaydı.
6- Katılımcıların yarış süresince takibi android telefonlara yüklenecek uygulama ile yapılacağından tüm katılımcıların android telefon bulundurma şartı vardır.
7- En az 10000 mah güçünde power bank yedek güç için bulundurulmalıdır.
8- Tüm katılımcılar yanlarında ilk yardım kiti bulunduracaklardır. Gazlı bez, tentürdiyot, turnike lastiği, çeşitli ebatlarda yara bandı ve flaster.
9- Gerekli olması durumunda listeye ilaveler olabilir.

Yarış içindeki kurallar :
1- Yarışa bireysel veya iki kişilik takımlar halinde katılabilinir.
2- Katılım durumuna göre her iki kategorinin ilk üç yarışmacısına para ödülü verilecektir. Miktar daha sonra açıklanacaktır.
3- Profesyonel olarak yarışmış hiç bir sporcu yarışa katılamaz..
4- Yarış içinde peleton sürüşü yapmak, bir aracın arkasında tutunarak veya rüzgardan korunmak maksadıyla yirmi metreden daha yakından sürüş yapmak yasaktır. Tespit edildiğinde uyarmaksızın diskalifiye edilir.
5- Yarışmacılar hiç bir surette dışarıdan yardım alamazlar. Kendi evinde veya bir arkadaşının evinde veya karavanında konaklayamazlar. Tespitinde diskalifiye uygulanır.
6- Takım halinde yarışanlar kontrol noktalarına ve finişe birlikte gelmek zorundadırlar. Aksi durumda brevet kartları onaylanmayacaktır.
7- Yarışta zorunlu rota uygulaması vardır. Rota dışında sürüş yasaktır. Tespit edilirse diskalifiye edilir.
8- Bisikletin girmesinin veya geçmesinin karayolları tarafından yasaklandığı yollardan veya köprülerden geçilmesi durumunda diskalifiye uygulanır.
9- Cep telefonları 24 saat açık tutulacaktır. Uyulmaması durumunda yarışmacı ikaz edilecek, tekrarlanması durumunda zaman cezası alacaktır. Zaman cezası 5 saatten az olamaz.
10- Yarışmacı, bisikletinin tüm tamirini yapabilecek yeterlilikte olmalıdır.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
Abi herşey iyi ve fakat şimdi ekstradan Android telefonmu alacağız ?Hangi uygulamadır bu ? Belki Apple’da da vardır. Bakalım
 
Kurallar kredi kartı turcuları için uygun değil. Sadece aydınlıkta sürüş yapan, otelde/motelde konaklayan, yanında sadece 1-2 litre çanta taşıyan ona da 2-3 iç lastik ve sarj aleti sığdıran yolcu turculara uymuyor :D
Arkadaşlara söylediğimde ne gerek var bunu bir organizasyon altında yapmaya dediler, yanı olayın bir çekiciliği olmalı.
Bu seferki rotada Sinop - Amasra arası var ki zorlu parkurdur (Özellikle Karedenizi tavaf eden Ukraynalılar nefret eder). Ödül olmasa bile zamanında bitirebilenin koltuklarını kabartacak bir zorluğa ve üne sahip rotaları olsun ki etkinlikte saygı kazansın. Yoksa şu yukarıda ki haritada Sinop Amasra ve Bolu Ankara arası hariç neredeyse düz ve hakim rüzgarların hep arka ve arka çaprazdan olduğu rotalar. Örneğin Trabzon Sinop arası hakim rüzgar Poyraz (KD) eser, 500 km'yi ikili kd turcusu 1 günde aşar (aydınlık saatler). Keza Ankara - Çanakkale. Onun yerine İç Anadolu'ya doğru belirli geçişleri (dağ - tepe zirverini) barındıran bir rota bence çok daha prestijli olacaktır. Buna örnek Bolu'dan Eskişehir'de bir rotada Sakarya Vadisi seçilirse 180 km'de 4000 m tırmanışlı zorlu bir parkur çıkar.
 
@Ziya On Road
Rota size kolay gözüktü herhalde. :) Zaten amacım katılanları bayıltmak ya da öldürmek olmadığı için bu rota yeterli:). Daha önce ultra mesafe yarısına katildiniz mi bilmiyorum ama Trabzon-Sinop rotasını bir günde alan turcu ya da yarışçı ben görmedim.:ssrtcbya: Tur başka bir şey, ultra yarış bambaşka. Amaç insanları aşırı zorlayarak yarışa prestij kazandırmak değil zaten. Makul ölçülerde kalıp olayın tadını kaçırmamak. Yoksa aşırı zor koşullar isteyenler için extrem Sibirya veya raam veya seksen bin metre tırmanışın olduğu yarışlar mevcut.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Sevgili @Süper Dede öncelikle hayırlı olsun, iş durumlarımı denk getirebilirsem mutlaka katılmak isterim, yarış zamanına kadar umarım ios’da destekleyen bir sistem bulunabilir yoksa şimdiden şarjı uzun giden ucuz android telefon paylaşımlarına başlayalım ???.
 
Şu IOS'çuları hiç anlamıyorum yav ?. Ben programı kurdum bile. Müzik mi istiyorum, atıyorum telefona, istediğim yerde dinliyorum ?. En basiti bu ???.
 
Bence bu tarz yarışlara ne karadeniz ne de marmara katılmamalı. Karadeniz yolları ve sürücüleri çok kötü olduğu için, marmaraysa çok yoğun olduğu için tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Ege ve akdeniz bölgesi yarış için bence daha uygun olur çünkü araç sürücüleri bir tık daha duyarlı ve yollar da biraz daha iyi. Tabi sadece Ege -akdeniz arası bir yarış olursa adını değistırmek gerekebilir.
 
@Süper Dede Bolu Ankara arası rota tercihi olarak Sanırım Beypazarı Ayaş üzerini seçtiniz, Kızılcahamama göre isabetli olmuş diyebilirim, Kızılcahamam yolu hem araç trafiği açısından hemde yol kalitesi bakımından Neredeyse Gerede sonrası rezalet ötesi diyebilirim, üstelik Gerede İle Kahramankazan arası yiyecek yer konusunda sıkıntı yaşanabilir (yok denecek kadar hatta yok diyebilirim) rüzgar açısından her Ne kadar +sı olsada Sinop hattı sonrasından sonra özellikle Bolu Ankara hattı uzun rampalara sahip... Şimdiden hayırlı olsun, inşallah aksilik olmazsa dediğim gibi izin denk gelirse sizlerleyim..

Saygılar
 
@bilalfidanboy
Tavsiyeler için çok teşekkürler. İnşallah yarış start noktasında buluşuruz...
 
@Gökay Akçay
@Cemal Ç.
Ne ios, ne android. Symbian s60 (nokia c6-01) kullanan ender insanlardanım, şirket telefonu var ama onla olmuyor. İş gereği olsun, strava tarzı uygulamalar için olsun şart oldu bu aralar arayıştaydım zaten yarışla birlikte tam oldu.

@Süper Dede Eline sağlık inşallah bu sene bende katılmayı düşünenlerdenim işten fırsat buldukça ufaktan sürüyorum. Rotanın sabit olması bir yönden iyi olmuş ilk yarışta herkes kendi rotasını hazırlarken bilmedikleri bölgelerde tereddüt içinde kalıp hatalı yada bozuk satıhlı rota tercihi yapmış olabilir. Resmi olarak açıklanacak tarihi beklemekteyim. Umarım yıllık izin planında sıkıntı çıkmaz.
 
@Süper Dede Öncelikle yaptığınız işe saygı duyuyor ve destekliyorum. Tamda dediğim gibi saydığınız yarışların tanınıyor olmasının ve sürekli devam etmesinin bir nedeni var. Şöyle olsun böyle olsunculardan ziyade elinizi taşın altına sokuyorsunuz. Yola geçmeden önce performans turcusuydum, kendi kendini kısıtlayan ve zora sokan birisi olarak çizdiğiniz rotanın bir çok yerinden bir çok kez geçtim. Yaptığınız rota bir turcu için zor olabilir fakat benim düşüncem yarış için vasat. Bartın Amasra memleketim, İnebolu'ya kadar her indi çıktığı ezberlediğim yer. Eskişehir'de yaşıyorum. 300 km çapında alan günlük rotalarım içerisinde. İnebolu Amasra 170 km ama 12 saatte yakın sürüyor, Eskişehir Lapseki 400 km oda 12 saat sürüyor. Birisi essiz manzaralarıyla bitirdiğinde vay be ne yoldu ne tırmandım ne zorlandım diyerek gururlanacağın bir rota diğeri git git sıkındım tırlar baydı hele o Bursa'nın trafiği yok mu lanet gitsin diyeceğin bir rota. Ankara Eskişehir yolunda transa geçiyorsun zaten sağ sol bozkır git git ip gibi. O ana halter yolu kullanmaktansa Domaniç tarafına veya Söğüt tarafına (Sakarya deltası) sokacaksın ki hem trafikten (tehlike) kaçacaksın doğal güzellikleri olan zorlu bir rota elde edeceksin. Benim gözümde biraz otobanda geçen Tour of Turkey gibi olmuş.

İşin özeti şu haliyle bana ve çevremdekilere çekici gelen bir yarış değil. Küçümsemek için söylemiyorum. Çalışan ve zaman sıkıntısı olan insanlar olarak var olan zamanımızı bizi en mutlu edecek şekilde geçirmek istiyoruz. Gün doğumundan gün batımına, cumartesiden pazara, yıllık izinin başın sonuna hep daha fazla sele üstünde daha fazla km yapmak için uğraşıyoruz. Hep yarış içinde olduğumuz için belki de daha ekstrem bir yarış arıyoruz. Bu yarış bir çok kişiyi de tatmin edebilir ama bu rotayı tamamlayan birisi iyi bir tur cv olan birisin yanında işte bizde şu yarışı tamamladık ya diyebilir ancak.
 
@Ziya On Road
Tamamıyla katiliyorum. Ancak ultra mesafe yarışları ülkemizde çok yeni, bu yüzden biraz daha orta sertlikle başlayıp zamanla tam karşılığını vermeyi düşündüm. Belki de bir noktadan sonra yani rota için söylüyorum, sert rota isteyenlere ayrı bir parkur çizmek gerekebilir. Tabii onlar için ayrı bir klasman oluşturmak gerekli. Bu yıl ki yarışta yirmi yedi kişi başlayıp sekiz kişi bitirdi. Sonuçta bir orta yol bulmak lazım. Fikirlerinizi bekliyor olacağım... :harika:

Sevgili Arkadaşlar : Kayıtla ilgili olarak katılımcı sayısının 50 kişi ile sınırlı olduğunu belirtmek isterim. Bunun nedeni tek başıma ancak bu sayıdaki yarışmacıya yardımcı olabileceğimi düşünmemdir. Bu sebepten ön kayıt açıp durumu görmem lazım. Bu başlık altında ön kayıtlarınızı istediğiniz zaman yaptırabilirsiniz. Kesin kayıt ise Ocak 2020 de başlayacak ve Nisan 2020 sonunda bitecektir.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bu arada kontrol noktaları ile ilgili gönüllü olmak isteyen arkadaşım varsa lütfen buradan irtibata geçsin... :kötü: Samsun veya Sinop, Eskişehir, Çanakkale...Yani üç arkadaşa ihtiyaç var. Bulamazsam yine "B" planı...:D
 
@Süper Dede

Eskişehir'de Pedal Cafe ile iletişime geçebilirsin iyi bir kontrol noktası olur. Bu konularda yardım sever ve ilgililerdir.
 
Geri