Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Üstüste kırılan sele borusu vidaları

Erhan1

Daimi Üye
Kayıt
3 Ocak 2006
Mesaj
313
Tepki
114
Şehir
izmir
Bisiklet
Cannondale
Merhaba, kısa bir süre önce yol bisikletimin sele borusu vidalarından biri hareket halindeyken kırıldı.Yaklaşık 5 sene önce hafif olduğu için tercih ettiğim bir markaydı ve vidalar bildiğim kadarıyla çok hafif aluminyum alaşım idi.
Bundan yaklaşık bir hafta sonra katlanır bisikletimin sele borusu vidalarının ikisi birden aynı anda kırıldı ve hızımın yüksek olmaması sebebiyle bisiklet üstünde kalabildim.Bundaki sele borusu. vidalarının çelik alaşım olduğunu yeni vida aldığım yer söyledi.
Sonrasında cıvata satışı yapan bir yerden önce standart alyen başlı metalik renkli vidalar aldım daha sonra satıcının daha sağlam olduğunu söylediği siyah renkli olanlarla değiştirdim( 5cm lik Siyah olanlarda yivler vidanın ortasından başlıyor)
Bunun sebepleri şunlar olabilir;
Her iki bisiklettede vidaların kullanımı 5 yılı bulmuş veya geçmişti.
Bir süredir önerilen 85 kg sınırının üstündeydim.
Vidaların tork değerinin gereğinden fazla sıkılmış olması vd..

Aynı durumun gidon boğazında olma ihtimaline karşın bunları da değiştirmemi önerir misiniz? 3T Ergonova gidon ve boğaz seti. yaklaşık 8 yıldır kullanımda)
Vidaların hangi kalitede ve malzemeden olmalı ve değiştirme için bir süre. belirlenmeli mi?
Konu doğrudan sürüş güvenliğini ilgilendirdiğinden sizlerin deneyim ve görüşlerinizi öğrenmek istiyorum.
Teşekkür ederim..
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: suat akman
Scudo
Benzer bir sorun bende de var. Arkadaşın sorununa yardım eden olmamış. Umarım ben de aynı durumda kalmam 😀 Geçtiğimiz kış selenin üzerindeyken bir anda sele tak diye öne doğru eğildi. Ağırlığımı taşıyamadı herhalde. Eve gidene kadar idare ettim bir şekilde fakat zor oldu sürüş. Sonrasında evde ön taraftaki vidayı açmaya çalışırken çok zorlandım ve o iki vidadan biri yalama oldu. O günden beri ayarı arka taraftan yapıyordum ve sıkıntı yoktu.

Yaklaşık 1.5 aydır bisiklette çözemediğim bir ses problemi var. Her şeyine baktım. Bugün sürüşte daha hafif bi arkadaş denedi bisikleti. Ses yok dedi. Ama boyu yetmediği için selede değil üst boruda sürdü. Sonra ben sürerken yanımda sürdü. Dinledi tek tek. Seleden geliyor ses dedi. Hatta sele borusu esniyormuş sürerken. Şimdi ben sıkıntı yok diyorum ama o vidalardan biri yalama ve aşırı sıkılmış vaziyette. O vidalar da aşırı pahalı. Bir baktım iki vidaya 500 lira istiyorlar. Ona o para verilir mi? Onun yerine yeni sele mi alsam? Selenin kendi mekanizmasından da ses geliyor olabilir mi? Bu vidalardan ucuz yollu ve sağlam nerede bulabilirim?

Bir vida ses yapar mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
öncelikle sele borusu zaten esnemesi gereken bir şey. hatta giantlarda ve custom kadrolarda olan entegre sele boruları var. bunlar daha sert ve esnemez oluyorlar. amaç daha rijit bir bisiklet yaratabilmek.

ama endurans kadrolar , gravel kadrolarda tercih edilen borular hep iyi esneyebilen borulardan seçilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
öncelikle sele borusu zaten esnemesi gereken bir şey. hatta giantlarda ve custom kadrolarda olan entegre sele boruları var. bunlar daha sert ve esnemez oluyorlar. amaç daha rijit bir bisiklet yaratabilmek.

ama endurans kadrolar , gravel kadrolarda tercih edilen borular hep iyi esneyebilen borulardan seçilir.
Yani sele borusunun yaklaşık 15 cm kadar içeride olan kısmı da mevcut. Öyle çok uzun kullanmak için altta 3 cm'lik bir pay olsa aşırı esniyor diyeceğim de. Dün söktüm bayağı bir toz da vardı. Tekrar geri takmadım da takarken içini temizleyip greslesem? Çözüm olur mu acaba? Seleyi boruyla birlikte çıkartıp yere ters şekilde koyduktan sonra seleye ayağımla basarken boruyu sağa sola oynatmaya çalıştım. Çıt çıt diye sesler gelmedi. Ben sürerken yüz kilonun üzerinde yük biniyor. O kadar kuvvet uygulayamıyorum sürmeden.
 
sele borusunun içini greslemek bir şeye yaramayacaktır. dışını da sakın greslemeyin. sele raylarındaki vidalardan kaynaklı bir ses vardır muhtemelen. ya seleyeyi ya vidaları değişmeniz lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Sele borusu kelepçesini nasıl monte ediyorsunuz? Kelepçenin sıkıştırma mandalı (veya alyanlı vida ise vidası) ön tarafa bakacak şekilde monte edip bir de bu şekilde deneyin bakalım, ses kesilecek mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Sele borusu kelepçesini nasıl monte ediyorsunuz? Kelepçenin sıkıştırma mandalı (veya alyanlı vida ise vidası) ön tarafa bakacak şekilde monte edip bir de bu şekilde deneyin bakalım, ses kesilecek mi?
Sele borusu kelepçesi vidalı. Standart arkaya bakar şekilde kullanıyorum. Teşekkür ederim bir deneyeyim ters takıp.
 
@-Deniz- Whatsapp mesaisi pls. At bakalım şu çetrefilli sele borunu. 2 vidalı nasıl oluyor anlamadım.

Sele borusu kelepçesini nasıl monte ediyorsunuz? Kelepçenin sıkıştırma mandalı (veya alyanlı vida ise vidası) ön tarafa bakacak şekilde monte edip bir de bu şekilde deneyin bakalım, ses kesilecek mi?
Kelepçenin vidalı kısmı öne bakarsa, 120 kilo yük bindiğinde borunun kaymaması için gerekecek sıkma kuvveti alyan yuvasının kaldıracağı torku fersah fersah aşar gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@-Deniz- Whatsapp mesaisi pls. At bakalım şu çetrefilli sele borunu. 2 vidalı nasıl oluyor anlamadım.


Kelepçenin vidalı kısmı öne bakarsa, 120 kilo yük bindiğinde borunun kaymaması için gerekecek sıkma kuvveti alyan yuvasının kaldıracağı torku fersah fersah aşar gibi.
Eve geçeyim akşam, hemen atarım. Borunun seleye bağlantı noktasında iki vida var. Borunun kadroya girdigi yerde kelepçe tek vidalı. Sorunlu vidaya örnek :

images (4).jpeg

Foto buldum

20240513_202302.jpg20240513_202258.jpg20240513_202408.jpg20240513_201804.jpg
 
Kelepçenin vidalı kısmı öne bakarsa, 120 kilo yük bindiğinde borunun kaymaması için gerekecek sıkma kuvveti alyan yuvasının kaldıracağı torku fersah fersah aşar gibi.

Aslında bu şekilde kullanmak daha güvenli. Sele borusunun kadroya girdiği alanda, arka kısma binen yük daha fazla. Sele kelepçesini bu şekilde takarak arka tarafa yekpare destek vermiş oluyoruz.

Büyük usta Fatih Terim'in de söylediği gibi: I don't want to see the back. I want to see the front :)
 
Selenin üzerinde sıkışan vidayı kolayca açabildim. Diğer taraftaki vidayı komple sökünce ön taraftaki yalama vida da kendiliğinden boşa düştü. Borunun kendisi ve ara parçalar sağlam duruyor. Sele de öyle. Ama yalama olmayan vidayı da zar zor açabildim. Sele borusunun üst kısmında 12 nm yazıyordu. Tork anahtarıyla sıkıyorum. Bu değeri geçmediğime eminim. Kendi kendine nasıl bu kadar sıkıldı sonradan anlamıyorum. Bugün yapı marketten benzer vida bulmaya çalışacağım.
 
Geri