Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

Evet sehpanın tam ölçüleri belirtilse yapmış olan birisi tarafından iyi olurdu.

Redmi Note 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
güzel bir anlatım olmuş fakat daha yolun başındayız bu şekilde yapamayız ilk seferde epey oğraşmamız lazım bu işi tam yapabilmek için
 
işte olay budur, bilgi paylaşıldıkça güzeldir, süper çalışma elinize,emeğinize sağlık, başarılar dilerim
 
Yazıyı hazırlayan Burçak Bey e ve katkıda bulunana diğer arkadaşlara teşekkürler.
Bu akort işinin bu kadar karmaşık olduğunu tahmin etmemiştim.
sorunum şu:
uğraş dur yanal sapma, dikey sapma, tel gerginliği. her şey tamam .gel gör ki, bisiklet, kadrodaki arka yerine oturtunca jant tam ortada durmuyor.
yaklaşık 3 mm. solda.
jantı kadrodaki yerinde tam ortada durması için tekrar bütün tel başlarını eşit oranda çevirdim. Tekrar bütün akortlar kaçtı.
Sorum şu henüz akort sehpasında iken yukarıda bahsettiğim sorun giderilebilir mi.
Teşekkürler.
 
@Gültekin Becermiş
Hepsi solda degildir, bir bölümü soldadir. Solda kalan kismin tek baslarini biraz gevsetince otomatikman jant kendini saga cekecek ve ve kadroya ortalayacaktir.
Bu islemi janti akord sehpasindan alip kadroya takinca yaparsaniz daha kolay sonuc alirsiniz.
 
@Gültekin Becermiş


Yanal ve dikey akordu yapsanız bile jantı taktığınızda tam ortada durması ve tam olarak akort yaptım diyebilmeniz için dishing ayarı yapmanız ,bunun için de bir alet kullanmanız gerekir.Bu aleti basit bir kartondan kendiniz de yapabilirsiniz.
'Bike dishing adjusment' diye aratırsanız videolarda probleminizin tam çözümünü görebilirsiniz.Bu konuda Türkçe bir videoya rastlamadım maalesef.Dishing ayarı önemli bir ayardır ve bu ayarı yapmadan tam olarak akort ayarı yapılmış sayılmaz. Tekeri taktığınızda kenar maşa boşluklarının aynı olmaması bu yüzden.Konuyu tekrar gözden geçirirseniz Burçak Bey zaten bu durumu açıklamış ve kullanılacak aleti ölçüleriyle birlikte göstermiş.Umarım faydalı olabilmişimdir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: erdozdemir
@Burçak Erbil
harika bir paylaşım, devamını temenni ederim
 
@Burçak Erbil çok ayrıntılı ve emekli bir çalışma olmuş.Can-ı gönülden sizi tebrik ediyor ve çok teşekkür ediyorum.
 
Herkese merhaba

Eski bir bianchi bisikletim var ufak ufak parcalari topluyorum.

Jant gobeklerini de degistiricem ama 32 delikli bir gobek buldum benim cember ise 36 delik telleri bu cembere orsem sikinti yasarmiyim acaba ?

Ve bisiklet eski oldugundan haliyle disk fren desteklemiyor ama gobekler disk frenli bu sekilde yapmaya kalksam uyumsuzluk cikarmi

Herkese iyi gunler !
 
@Semiyun öncelikle merhabalar, 32 delikli göbeği ile 36 delikli çember ile kullanman sağlıklı bir çalişma olmayacaktır.Çünkü tel boylarını tutturman zor. Biri kısa diğeri fazla olacak. En hiç girişmemek. Disk fren konusunda ise kadroya disk kaliperlerin montajı için parça imal edilip kadroya kaynaklanması gerekiyor. İyi bir ustaya yaptırsanız bile sıkıntı çıkarması muhtemel.Forumdaki bir arkadaşımız bunu yapmıştı ancak fren sıktığında kadronun veya kaynaklı parçanın esneme problemiyle karşılaştı.
 
Teşekkür ederim yazı yararlı olmuş. Bize alet ölçülerini yazarmısın
 
Valla çok takdir ettim. Süper olmuş. Size bir sorum olacak.

Bende 26 inch elektrik hublu arka jant var.

Ben bu hubu çıkartıp, 27.5 28 janta entegre etmek istiyorum. amacım bisikleti değiştirip, elektrik hubunu daha büyük tekerde kullanmak. Sizce bu olur mu? Ama arka jantımı çok sağlam kaliteli ürünle örmem lazım.

Şuanki gacır gucur ses yapıyor her nekadar ayarını yapsam da zamanla akordu gidiyor. Ortalama ayda bir kontrol ediyorum akordumu.

Konu ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler, elinize sağlık.
 
Akord anahtarını çok dikkatli seçmeniz ve kullanmanız lazım. Aldığım akord anahtarının en dar boşluğunu kullanmama rağmen yine de bir tel başını yalama yaptım (muhtemelen doğru anahtar bu değildi). Bir de eğer çok hassas bir jant akordu istiyorsanız akord sehpası şart. Akord sehpası olmadan, işin teorisini kavradıysanız, "idare eder" cinsten bir jant akordu yapmanız mümkün. Ama dediğim gibi, kullandığınız akord anahtarı ile tel başlarınızın ölçüsü tam olarak birbirine uymalı. Tel başları malesef çok da kolay aşınabiliyormuş onu da anladım. Dikkat etmekte fayda var. Teli sıkamıyorsanız, direniyorsa, fazla gerginse, zorlamayın, diğer taraftaki teli gevşetmeyi deneyin. Eğer en ufak bi çekinceniz bile varsa hiç uğraşmayın, sökün tekeri verin ustaya.
 
Kullandığınız sistemin kapasitesini tam bilmesem de iyi birşeyse e-bike onaylı çember ve tel kullanmanız gerekli,
DT Swiss genelde güzel seçim oluyor elektrikteki torkla başa çıkabilmek için,
Alpine jant telleri ve e-bike onaylı 650c veya 700c boyutunda çemberleri de var aynı şekilde.


@Hazar Cengiz
 
  • Beğen
Tepkiler: Hazar Cengiz
Ben de yapacağım ama tamamen bozmaktan korkuyorum.
 
bu emeğe değecek jant teli kullanmak gerek ve şu aralar bunu araştırıyorum ama her marka değiştirdiğimde tekrar tekrar araştırma yapmam gerekiyor bende en basitinden dt swiss tellere odaklandım bunu kullanan arkadaşlardan markanın alt modellerinin anlamlarını yani kullanım yerlerini ve yol bisikleti için hangi daha uygun olur şuanki tellerim ince önerilerinizi bekliyorum
 
Merhaba, jant çemberimde ufak bir eğilme var bu sebeple çemberimi değiştireceğim. Benim şu an kullandığım göbek 32 telli , uygun fiyata 28 delikli göbek buldum. 32 delikli göbek 28 telle örülebilir mi? Göbeklerim rulmanlı olduğundan değiştirmek istemiyorum.
 
@eberkol jant örmenin ilk şartı göbek ile jant çemberindeki delik sayısının aynı olması dır
 
@Mehmet Bozdağ
Linki tazeleme şansınız var mı?
 
Geri