Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites - Hız - Tırmanış Hesapları

@Serkan MıstınoğluBir kisinin ayni gucu uretmek icin sirasiyla 80 ve 100 kadans cevirdigini varsayarsak ayni guc uretildigi halde 100 kadans cevirdiginde nabzi daha yuksek olacaktir dogru mudur? Peki bunun sebebi nedir

_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu işte tam bundan bahsediyorum. Kendi ortalamalarımı gözlemleyeceğim.
@Pamuk bunu bir inceleyelim. Teşekkür ederim. Bakalım kondisyonum ne kararına izin verecek. :)
 
@furkanbr

Cevabını kendin vermişsin gibi aynı hızda gitmek için daha çok çeviriyor mesela düz yolda duşuk tork ve 200 kadansda kalp ritmi neden yükseliyorsa o yüzden

10 km/h 200 kadans
10 km/h 90 kadans

200 de kardiovasküler sistem daha çok çalıştırılır amaç bacaklarda ki yükü azaltmak yani bacak yerine kalbimizi kullanırız tıpkı çöp adam kılığında ki koşucular gibi kısa adım atmak bacak değil kalp gerektirir aynı şekilde bolt gibi uzun adım atmakta kalp değil bacak gerektirir kalpte lazımda oranlar değişiyor

Kendi yazımdan bir şey anlamadım ya :) yüksek kadans bacakları korumak içindir kalbi değil
 
@furkanbr

High-v-Low-Cadence.png

Bu abi de kafayi fena takmis bahsettiginiz konuya. Kendince hipotezler falan uretmis, deney de yapmis :naslyany:
(link)

Bir arastirmak lazim aslinda bu isi :snzdglsn:
 
@PamukEvet mantikli fakat , dusuk kadans yuksek tork seklinde kullanimda daha yavas cevirsek te bu sefer daha yuksek tork uretmek icin daha fazla enerji tuketiyoruz cunku daha kuvvetli bastirmamiz gerekiyor , yani aslinda vucudumuzun tukettigi enerji miktari ayni cunku yaptigimiz is yani urettigimiz guc ayni , bu durumda vucudumuzun ayni enerji tuketiminde farkli nabiz durumlarinda bulunmasinin farkli bir sebebi olmali diye dusunuyorum

_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
Buralar kardiyovasküler sistem kokuyor sayenizde yaptığı işi bilimle kanıtlarla yapmak.:harika:
Ne yapacan diyen arkadaşlara da hayırlı pedallamalar. Bırakın herkes kendi istediği gibi yapsın. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
@Serkan Mıstınoğlu

Keşke granfondo yarışlarına katılan "izin veren" tüm yarışmacıların datalarını yıllar boyu inceleme imkanı olsa. Yaş, kg, nabız, kadans, güç bilgileri güzel grafikleri olan bir programda karşılaştırılabilse. Hafta sonu uzun turlar yapan antremanlı arkadaşların bilgileri de çok faydalı olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@isosel

@isosel burada iki tane bilinmeyen var. Birisi optimum kadansın, diğeri de "sözkonusu" yokuştaki ortalama hızın.

Biraz açayım: optimum kadans fizyolojiye bağlı olduğundan, kişiden kişiye değişir, "hap" gibi standart bir dozajı yok. Bu optimum kadans öyle bir değerdir ki, üzerine çıkarsan nabzın "sürekli" yükselmeye, altına inersen kasların "sürekli" zorlanmaya başlıyor. (Tabii, burada aşırı uçlardan bahsetmiyorum: yani çok yüksek hızlarda veya aşırı dik yokuşlarda bunlar zaten doğal şeyler; bahsettiğim, orta karar bir tempodayken geçerli). Herkesin optimum kadansı kendi kas-nabız karakterine göre değişiyor. Bu kadansı hissederek de bulabilirsin. Bir sürüş sırasında en rahat hissettiğin bir kadans vardır. O kadanstayken kendini iyi hissedersin. Bunu çözdüğün an, iş biter. Kısaca optimum kadans; nabız ile kaslara dengeli yüklenmedir diyebilirim. Bu iş denge oyunu.

Diğer konu ise, "sözkonusu" yokuşu ortalama hangi hızla çıkıyorsun? Bu da kişiden kişiye değişir, bir standartı yok.

Paylaştığın tablo bu konuda çok güzel bir bilgi veriyor.


upload_2018-4-21_15-27-3.png


Eğer "sözkonusu" yokuşu, örneğin 10 km hızla çıkıyorsan ve optimum kadansın, örneğin 70 rpm ise; durum kötü. Çünkü dişli kombinasyonu optimum kadansla çıkmana izin vermiyor ve büyük ihtimalle kasların zorlanıyor.

Ben bisikletimde 39/32 dişli kullanıyorum. Tablodan da göreceğin üzere, 10 km hızla çıktığım yokuşta optimum kadansımla rahat rahat çıkabiliyorum. (ruble yapraklarını rastgele yazdım, gerçek dizilim değil!)

upload_2018-4-21_15-30-52.png

Eğer turlarında karşılaştığın yokuşlar kadansını çok düşürüyorsa, ya 50-34 aynakol, ya da benim yaptığım gibi, 11-32 rubleye mutlaka geçmeni, sağlığın açısından tavsiye ederim.
 
@Bahadır Gürel evet durumu iyi anladım. Örneğin rampada normal şartlarda diyelimki optimum 70 kadansta ve 28 li dişlide min. 12 km\h hızı görebilmem lazım. En rahat ettiğim kadansı net belirlemek için düz yolda birkaç sürüş yapayım ve sayısal değerleri kontrol edeyim. Neler yapabildiğime ve nelerde değişiklik gerektiğine buna göre karar vereyim.
Peki düz yolda kadans çalışmak yokuşlarda dayanıklılığı arttırır mı? Konya çok yokuşu olan bir yer değil tabi var ama hiç yokuş görmeden gidip geleceğim yüzlerce km var. Bu konudaki fikirleriniz neler?
 
@isosel düz yolda kadans çalışmanın yokuşa faydası olur tabii ki, ancak bu her şeyi çözmez. Optimum kadansı bulmak, yokuşlarda daha hızlı çıkmayı sağlamayacak. Sadece, aynı hızda daha acısız çıkış yapmanın yolunu açabilir. Öyle ya, optimum kadans demek en rahat ettiğin kadans olduğuna göre, bu kadans yokuşta da acıyı bir nebze azaltacaktır. Daha hızlı çıkmanın ise tek bir formülü yok. Benim öğrendiğim bir yöntemi daha önce paylaşmıştım. Belki fikir verebilir (ancak her yiğidin yoğurt yemesi farklı): Yokuşta daha iyi çıkmak için tek çözüm yokuş antrenmanı mı?
 
@furkanbr


aynı gücü üretiyor ama yüksek kadans daha verimsiz bu yüzden üretilen güç aynıyken verilen güç yüksek kadansta daha fazla. her pedal basışınızda hem vücut hem çekiş sisteminde sürtünmelerden kayıp oluyor. siz bu gücü yüksek kadansla verdiğinizde bu sürtünmeyi de yükseltiyorsunuz. araçtaki devir hesabına benzer. 30km hızı 5 vitesli araçta 5 farklı rpm(kadans) ile gidebilirsin. önemli olan motora en uygun vitesi yani size en uygun kadansı bulmak. bence en uygunu vücudunuzun doğal hissettiği en yüksek kadansta gitmek. misal ben 100leri geçince anormal hissediyorum o yüzden oralara çıkmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
yüksek kadans her derde deva değil miymiş ?
büyük turlarda tırmanışçı adamlar 100 ün altına düşmüyor (genelde böyle)
geçen hırvatistan turunda bir etapta,zirve finişinde,biri düşük diğeri yüksek kadansla çıkıyordu,düşük kadanslı yarışmacı son 300m de atağa cevap bile verememişti
 
  • Beğen
Tepkiler: omerkaratas
@Abdullah.R lastik havası eksik biraz daha basmanız lazım o yüzden çökme yapıyor. Mezro ile lastiğin yere temas eden kısmını ölçün

@efeozata tam tersi yüksek kadans daha verimli daha az güç harcandığı için daha uzun mesafe gidiliyor.

Siz kadans ve hız ölçen alet kullandığınıza göre o aletlere göre konuşuyorsunuz sanırım

Bence aynakol ve ruble dişli oranları çok önemli yani aynakol rubleye kaç tur attırır 3 tur mu mesela
 
Abdullah bey, yaptığınız çalışma ve değerli paylaşımınız için çok teşekkürler.
 
Eğer tırmanıș ișini seviyorsanız bence ilk bașta bu dișli / oran grafik hesaplamalarından uzak durmak gerekiyor. Ayrıca eğer 3'lü bir aynakol kullanıyorsanız orman harici yollarda 22-24 dișliden uzak durmak çok büyük bir çözüm olabilir.

Her ne kadar çok uzun tırmanıșlar nasip olmasa da tırmanıș yapmayı çok seviyorum ben, kadansı belirli bir noktaya sahipleyip küçük vites değișimleriyle tempomun yetebileceği hızı belirleyerek olması gereken kandansta devam ediyorum.

Eskiden tırmanıș yaparken hep aynakolumun 22 diși ile sürerdim bisikletimi, ortalamam bir türlü istenilen seviyelere gelmiyordu. Sonra nasıl olduysa yeni bisikletimde 34'e alıștım, 34 - 12 x 32 dișli oranlarıyla çok ciddi tırmanıșlar olmadığı sürece her alanda sürüyorum.

Bence antrenman olayı olmadığı sürece dișli oranlarıyla kafa yormak pek mantıklı değil, 1-2 hafta 'düzenli' antrenman ile bile insan kendini ciddi anlamda geliștirebiliyor.

Eskiden 'yol bisikletçileri nasıl tırmanıyor 34-28 oranı ile?' diye düșünüyordum, adamlar zaten zamanla güçleniyormuș. 🙃 Ortada ne anormal bir durum varmıș ne de bir gariplik, ciddi anlamda yarıș koșmuyorsanız genetik olarak antrenman verimi sınırlarınıza ulașmanız çok zor. Bu da eğer çalıșırsanız 'kesinlikle ve kesinlikle' belirli bir seviyenin üzerine rahatlıkla çıkabileceğinizi gösteriyor. 🙃
 
Geri