Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yaptığım akord / akort ayarına güvenebilir miyim?

Yukarıdaki para mantığı bu şekildeki göbeklerde de aynı sonucu verir diye düşünüyorum o zaman doğru mudur?

Evet. O yöntem jantın her iki yönden göbeğin en dış kısmına eşit mesafede olmasını sağladığı için tam ortalama yapıyor. Akort sehpasının varlığında gereksiz bir yöntem tabii, bu yöntemler akort sehpası olmayanlar için.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
Evet. O yöntem jantın her iki yönden göbeğin en dış kısmına eşit mesafede olmasını sağladığı için tam ortalama yapıyor. Akort sehpasının varlığında gereksiz bir yöntem tabii, bu yöntemler akort sehpası olmayanlar için.
(link)

Bu sehpayı kullanıyorum. Jantı akort etmesi kolay. Ama ortalama için cetvelvari bir alet var abi. Şu aşağıdakinden :
(link)

Pahalı geldi bana bayağı o yüzden almamıştım. Bu kutu yöntemi ile aynı iş görülür diye düşünüyorum. O yüzden sevindim :)
 
(link)

Bu sehpayı kullanıyorum. Jantı akort etmesi kolay. Ama ortalama için cetvelvari bir alet var abi. Şu aşağıdakinden :
(link)

Pahalı geldi bana bayağı o yüzden almamıştım. Bu kutu yöntemi ile aynı iş görülür diye düşünüyorum. O yüzden sevindim :)

O aleti almaktansa para yöntemi daha ekonomik (bedava) tabii ama göbek akort sehpasında tam ortalı durabiliyorsa ve sehpanın dikey kolları paralelse (bence öyledir) jant ile kollar arasındaki mesafe iki taraftan kumpas ile ölçülerek kontrol edilebilir.

1689935978077.png
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
bu akord işi bisiklette beni en çok zorlayan konu. o yüzden hiç uğraşmıyorum, işinin ehli bir bisikletçide yaptırmak en iyisi. daha önceden kendim yapayım dedim, bir tane tel kopmuştu, yeni teli takıp akort yapmaya çalıştım, sağ sol yalpalamayı hallettim ama yuvarlaklığı bozuldu. giderken sekiyordu. meğersem bütün telleri gevşetip tekrar akort yapmak lazımmış. bunu bisikletçide öğrendim
 
bu akord işi bisiklette beni en çok zorlayan konu. o yüzden hiç uğraşmıyorum, işinin ehli bir bisikletçide yaptırmak en iyisi. daha önceden kendim yapayım dedim, bir tane tel kopmuştu, yeni teli takıp akort yapmaya çalıştım, sağ sol yalpalamayı hallettim ama yuvarlaklığı bozuldu. giderken sekiyordu. meğersem bütün telleri gevşetip tekrar akort yapmak lazımmış. bunu bisikletçide öğrendim
Bendede sekme var işini iyi yapan bir usta henüz bulamadım.
 
Jantın birleşim noktası var. O kısım ne kadar akort edilirse edilsin düzelmiyor. Youtube üzerinden izlediğim bir sürü yerli yabancı usta aynı şeyi söylemiş. O sebeple eğer o noktada jant zıplıyorsa çok müdahale etmiyorum. Yoksa yanal akort kaçıyor. Şuan için ben memnunum janttan. Biraz uğraştırdı öğrenirken ama insanın kendi özendiği kadar hiçbir ustanın özeneceğini sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Ben akortu kendim yapıyorum. Bunun için kumpas kullanıyorum. Akort tamburu ile yapılan ayarlar bence istenilen akortu sağlayamıyor. gene dikey atıklık oluşuyor. Kumpas kullandığında tellerin merkeze uzaklığı eşite yakın olduğu için gerginlikte aynı oluyor.
 
Bendede sekme var işini iyi yapan bir usta henüz bulamadım.
o sekme işi düzelir mi bilmem, teli kırıldıysa ve sürmeye devam edip sonra bisikletçiye gittiyseniz düzelmeyebilir. ama tel kırıldıktan sonra hiç sürmeden akort yaptırırsanız düzelme ihtimali vardır belki. belki de yeni bir çember alıp tekrardan ördürmek lazım
 
o sekme işi düzelir mi bilmem, teli kırıldıysa ve sürmeye devam edip sonra bisikletçiye gittiyseniz düzelmeyebilir. ama tel kırıldıktan sonra hiç sürmeden akort yaptırırsanız düzelme ihtimali vardır belki. belki de yeni bir çember alıp tekrardan ördürmek lazım
Tellerde eksik ya da kırıklık yok, bisiklet sıfır sayılır, akord ayarı istiyor. Sağa sola yalpa ve çok az sekme var. Usta bulsam yaptırcam.
 
Geri