Scherwin
Aktif Üye
- Kayıt
- 29 Ağustos 2015
- Mesaj
- 195
- Tepki
- 282
- Yaş
- 52
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Scherwin
- Bisiklet
- Carraro
Merhaba arkadaşlar,
"0" satın aldığım "Carraro Sportive 227" bisikletin yaklaşık 2,5-3. ayında özellikle arka tekerinde kaydadeğer bir akord bozukluğu sezdim. Zaten oluyormuş, ben de 95-100 kg bandındayım ve de enduro motosiklet geçmişim olduğu için başlarda kasislerde ayağa kalkmak vs. konulara dikkat etmedim . Hafta sonu bisikleti satın aldığım yere çamurluk satın almak için gittiğimde, çamurluğun montajını da orada yaptık.Çamurluğun kendisi sağlam referans noktası olunca akord bozukluğu çok daha fazla göze çarpar oldu ve bisikletçi arkadaş, o an meşgul olduğundan olsa gerek biraz daha kullan getir akord ayarı yapalım dedi.
Beni şeytan dürttü başladım akord videoları izlemeye. Aşağıdaki abinin videosu beni en çok etkileyeni oldu;
Hiç vakit kaybetmedim. Bir tane Akord anahtarı satın aldım. Şipşak zihni sinir procesi ile aşağıdaki aygıtı yaptım;
Şu yeşil nesne: sapı, lastiği ve süngeri çıkarılmış cam sileceği Diğeri ise bildiğiniz sehpa ve sopa
Kuralları videolarda gördüğüm kadarıyla harfiyen uyguladım. Bir keresinde 1/4 ve 1/8 turdan fazla müdahale etmedim. Kendimi zayıf hissettiğim nokta: Tellerin gerginliğini hissetmeye çalıştığımda kaydadeğer bir ses farkı/direnç farkı hissetmedim. Ben mi hissedemedim, yoksa fark yok mu idi bilemedim.
Sonuç: Yanlara doğru olan yalpalamayı çok büyük oranda giderdim. Çok çok hafif bir yalpa kalmış olabilir. Hoplamayı ise bayağı azalttım. Ancak yanlar kadar başarılı olamadım, şansımı zorlamak istemedim, olduğu kadarıyla bıraktım. Ön tekerlekte akord problemi az idi (amortisör olunca), başarılı bir şekilde giderdim veya oldukça azalttım.
Tekerlekleri geri taktım. Ön tekerlekte herhangi bir sorun çıkmadı. Arka tekerlekte ise disk fren hafif sürtme yaptı. Gene videoları izledim ve çok kolay bir şekilde sürtme problemini giderdim. Şu an ön ve arka tekerlek yağ gibi dönüyor ve akord ayarı görünüşte problemsiz/kabul edilebilir gözüküyor!
Gayet keyifli idim, ancak! şimdi konu ile ilgili daha önce açılmış başlıkları okuyunca başımdan kaynar sular dökülüyor, ben ne yaptım diye!? Patlayan teller, jantlar kazalar vs...
Okuduklarım ışığında bisikleti kullanmadan direk bir profesyonele mi başvurayım? yoksa abartmayım, zaten bu iş aşağı/yukarı böyle olur mantığı ile devam mı edeyim?
Bununla birlikte profesyonele gitmem gerekiyor ise bilimsel akord ayarı ile ilgili hizmet alabileceğim Istanbul ili sınırları içerisinde (Tercihen Anadolu Yak.) bir tavsiye çok makbule geçer (özelden de olsa).
Selamlar...
"0" satın aldığım "Carraro Sportive 227" bisikletin yaklaşık 2,5-3. ayında özellikle arka tekerinde kaydadeğer bir akord bozukluğu sezdim. Zaten oluyormuş, ben de 95-100 kg bandındayım ve de enduro motosiklet geçmişim olduğu için başlarda kasislerde ayağa kalkmak vs. konulara dikkat etmedim . Hafta sonu bisikleti satın aldığım yere çamurluk satın almak için gittiğimde, çamurluğun montajını da orada yaptık.Çamurluğun kendisi sağlam referans noktası olunca akord bozukluğu çok daha fazla göze çarpar oldu ve bisikletçi arkadaş, o an meşgul olduğundan olsa gerek biraz daha kullan getir akord ayarı yapalım dedi.
Beni şeytan dürttü başladım akord videoları izlemeye. Aşağıdaki abinin videosu beni en çok etkileyeni oldu;
Hiç vakit kaybetmedim. Bir tane Akord anahtarı satın aldım. Şipşak zihni sinir procesi ile aşağıdaki aygıtı yaptım;
Şu yeşil nesne: sapı, lastiği ve süngeri çıkarılmış cam sileceği Diğeri ise bildiğiniz sehpa ve sopa
Kuralları videolarda gördüğüm kadarıyla harfiyen uyguladım. Bir keresinde 1/4 ve 1/8 turdan fazla müdahale etmedim. Kendimi zayıf hissettiğim nokta: Tellerin gerginliğini hissetmeye çalıştığımda kaydadeğer bir ses farkı/direnç farkı hissetmedim. Ben mi hissedemedim, yoksa fark yok mu idi bilemedim.
Sonuç: Yanlara doğru olan yalpalamayı çok büyük oranda giderdim. Çok çok hafif bir yalpa kalmış olabilir. Hoplamayı ise bayağı azalttım. Ancak yanlar kadar başarılı olamadım, şansımı zorlamak istemedim, olduğu kadarıyla bıraktım. Ön tekerlekte akord problemi az idi (amortisör olunca), başarılı bir şekilde giderdim veya oldukça azalttım.
Tekerlekleri geri taktım. Ön tekerlekte herhangi bir sorun çıkmadı. Arka tekerlekte ise disk fren hafif sürtme yaptı. Gene videoları izledim ve çok kolay bir şekilde sürtme problemini giderdim. Şu an ön ve arka tekerlek yağ gibi dönüyor ve akord ayarı görünüşte problemsiz/kabul edilebilir gözüküyor!
Gayet keyifli idim, ancak! şimdi konu ile ilgili daha önce açılmış başlıkları okuyunca başımdan kaynar sular dökülüyor, ben ne yaptım diye!? Patlayan teller, jantlar kazalar vs...
Okuduklarım ışığında bisikleti kullanmadan direk bir profesyonele mi başvurayım? yoksa abartmayım, zaten bu iş aşağı/yukarı böyle olur mantığı ile devam mı edeyim?
Bununla birlikte profesyonele gitmem gerekiyor ise bilimsel akord ayarı ile ilgili hizmet alabileceğim Istanbul ili sınırları içerisinde (Tercihen Anadolu Yak.) bir tavsiye çok makbule geçer (özelden de olsa).
Selamlar...