umutkahraman
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 24 Ekim 2009
- Mesaj
- 2.331
- Tepki
- 1.288
- Şehir
- İNEGÖL-BURSA
- Bisiklet
- Geotech
8 aydır parçalarını toplamaya çalıştığım bisikletim sonunda bitti.toplama sırasında çektiğim bazı fotolar. kadrom. ön amortisörüm. tüm parçalar.gidonu daha önceden toplamıştım. şaft borusunu kesmek. bu furç takımım.ilk önce kadroya yataklarını takıyoruz. benim çekiç kullandığıma bakmayın.ben fazla zorlamadan taktım. bu maşanın şaft borusuna takılacak parça. bir yüzü düzdür,bir yüzü koniktir. sonra maşayı kadroya takıyoruz. sonra şaft borusuna iki tarafıda konik olan parçayı takıyoruz. bu prçanın üstüne furç takımının kapağını takıyoruz.
üstünde sarı benekler var.ben onları bıçakla kazıdım. bunlar maşa pulları.ben 5 adet kullanıcam.bir tane gidon boğazının altına 4 tane üstüne. bu resimde boğaz vitra ama ben onu scud ile değiştirdim.boğazın üstüne 4 adet pul takıcam.bu yüzden 3 tanesini takıp biraz yukardan işaretliyoruz.ben 3. puldan 2 mm üstten işaretledim. 4. pulu koyunca çizgi kesinlikle görünmeyecek.takacağınız pullar veya boğaz şaft borusundan yüksek olmalı.3mm yüksek olsa yeter. 4. pulu taktım ve çizgi görünmüyo.şimdi maşayı tamamen söküyoruz.ve işaretlediğimiz çizgi.
şimdi bu çizgiye dokunmadan kenarından kesicez.kolaylık olması açısından önce tamamen kesmeden testereye yol yapıyoruz. gördüğünüz gibi çizgi duruyo.biraz silindi ama duruyo.çizgiyi kesinlikle kesmiyoruz. borunun görünen yüzünü ve arkasını biraz kestim.duvarın rengi görünüyo.sonra çizdiğimiz yerden devam edip kesmeyi bitiriyorum.benim testerem çok büyük olduğu için hiç zorlanmadım. sonra eğe ile testerenin bıraktığı çapakları eğeliyerek temizliyoruz.ardından 400 numara zımpara ile boruyu tamamen zımparalayıp temizliyorum.amma parladı.
sıra çiçekte.çiçek çakarken yamuk olmamasına dikkat etmek gerek.çiçeğin 2 katı var.ilk kat boruya girerken yüzde bir milyon yamuk girer ama korkmayın.çakmaya devam edin,ikinci kat borunun ağzına geldiğinde mutlaka düzelir. çieğin ikinci katı borunun ağzına gelince tam düzeltmek için düz ağızlı bir tornavidanın arkasından çekiçle yukarda olan yere hafifhafif vurup düzleyin.borunun ağzından 5 mm aşağı inse yeter. maşayı tekrar başta tarif ettiğim gibi taktım.maşa pulları şaft borusundan yukarıda olmalı aynen resimdeki gibi.sonra üst kapağı takıyoruz.bu kapak maşanın gerginliğini ayarlar. vidayı 5 mm allen ile sıkıyoruz.vidayı sonuna kadar sıkın.ve maşayı sağa sola çevirin.eğer çok yumuşaksa birazdaha sıkın.sıktıkça furç sıkışacaktır.fazla sıkmaya gerek yok.biraz zorlayın olduğunu hemen anlarsınız.sonra boğazın şaft borusunu saran kısımdaki vidaları boğazın düz durduğundan emin olduktan sonra sıra ile sıkın.dengeli sıkmakta fayda var.
bu vidaları da sıkınca maşa ve boğazın montajı tamam.sıra aynakolda.aynakolu takmaya orta göbekten başlıyoruz. orta göbeğin yataklarının ikisinin de yivlerini birleşmeyi önlemek için gresliyoruz. aynı şekilde kadroyuda gresliyoruz.orta göbek demişken şunuda hatırlatayım.68 mm göbekte 1 halka sola 2 halka sağa/73 mm göbekte sola halka takmıyoruz sağa 1 tane takıyoruz.benim ki 68 mmdi. orta göbeğin hemen ardından ön aktarıcıyı takıyoruz.sonra aynakolun sağ tarafını takıyoruz. aynakolun en küçük dişlisi aktarıcının kafesini tam ortalıyorsa işlem başarılıdır. sonra diğer koluda takıyoruz.diğer kolu taktıktan sonra aynakolun orta göbeğini geren parçayı takıyoruz bu vidayı sıkmak için anahtarım olmadığımdan kargaburnunu ters çeviripte vidayı sıktım ama imkanınız varsa anahtar edinin derim.vidayı sıkıp kontrol edin.eğer bolsa birazdaha sıkın.aynakolun dönüşü rahatsa yeterlidir.sonra aynı kolun üstünde ki vidaları sıkıcaz.bu vidaları sıkarken orantılı sıkmak gerekir.biraz birini ,biraz birini. bisikleti toplarken bu anlattıklarım forumda hiç denk gelmedi.bende bisikletimi toplarken bu bilgileri paylaşmak istedim.sıra bisikletimde.
xt shadow arka aktarıcı.deore ruble.lx zincir
mavic 819 32 delik.taıwan siyah teller.
lx centerlock göbekler
xt paralel ayaklar. malesef cst dış lastıkler.en kısa zamanda maxxis detanatör ile değiştirmek istiyorum.
scud alm + carbon sele borusu.
xt aynakol ve önaktarıcı
scud gidon boğazı ve scud integrated furç takımı
tranz x barent, gri jel elcek,deore vites kolu,avid dial 7 fren kolu,scud alm+carbon gidon. sr suntour xcr amortisör. buda kadronun alın borusunu kabloların çızıklerinden korumak için fare pedinden yaptığım uydurma bir koruma ve bisikletin tamamı.daha net fotolarını en kısa zamanda eklicem.
üstünde sarı benekler var.ben onları bıçakla kazıdım. bunlar maşa pulları.ben 5 adet kullanıcam.bir tane gidon boğazının altına 4 tane üstüne. bu resimde boğaz vitra ama ben onu scud ile değiştirdim.boğazın üstüne 4 adet pul takıcam.bu yüzden 3 tanesini takıp biraz yukardan işaretliyoruz.ben 3. puldan 2 mm üstten işaretledim. 4. pulu koyunca çizgi kesinlikle görünmeyecek.takacağınız pullar veya boğaz şaft borusundan yüksek olmalı.3mm yüksek olsa yeter. 4. pulu taktım ve çizgi görünmüyo.şimdi maşayı tamamen söküyoruz.ve işaretlediğimiz çizgi.
şimdi bu çizgiye dokunmadan kenarından kesicez.kolaylık olması açısından önce tamamen kesmeden testereye yol yapıyoruz. gördüğünüz gibi çizgi duruyo.biraz silindi ama duruyo.çizgiyi kesinlikle kesmiyoruz. borunun görünen yüzünü ve arkasını biraz kestim.duvarın rengi görünüyo.sonra çizdiğimiz yerden devam edip kesmeyi bitiriyorum.benim testerem çok büyük olduğu için hiç zorlanmadım. sonra eğe ile testerenin bıraktığı çapakları eğeliyerek temizliyoruz.ardından 400 numara zımpara ile boruyu tamamen zımparalayıp temizliyorum.amma parladı.
sıra çiçekte.çiçek çakarken yamuk olmamasına dikkat etmek gerek.çiçeğin 2 katı var.ilk kat boruya girerken yüzde bir milyon yamuk girer ama korkmayın.çakmaya devam edin,ikinci kat borunun ağzına geldiğinde mutlaka düzelir. çieğin ikinci katı borunun ağzına gelince tam düzeltmek için düz ağızlı bir tornavidanın arkasından çekiçle yukarda olan yere hafifhafif vurup düzleyin.borunun ağzından 5 mm aşağı inse yeter. maşayı tekrar başta tarif ettiğim gibi taktım.maşa pulları şaft borusundan yukarıda olmalı aynen resimdeki gibi.sonra üst kapağı takıyoruz.bu kapak maşanın gerginliğini ayarlar. vidayı 5 mm allen ile sıkıyoruz.vidayı sonuna kadar sıkın.ve maşayı sağa sola çevirin.eğer çok yumuşaksa birazdaha sıkın.sıktıkça furç sıkışacaktır.fazla sıkmaya gerek yok.biraz zorlayın olduğunu hemen anlarsınız.sonra boğazın şaft borusunu saran kısımdaki vidaları boğazın düz durduğundan emin olduktan sonra sıra ile sıkın.dengeli sıkmakta fayda var.
bu vidaları da sıkınca maşa ve boğazın montajı tamam.sıra aynakolda.aynakolu takmaya orta göbekten başlıyoruz. orta göbeğin yataklarının ikisinin de yivlerini birleşmeyi önlemek için gresliyoruz. aynı şekilde kadroyuda gresliyoruz.orta göbek demişken şunuda hatırlatayım.68 mm göbekte 1 halka sola 2 halka sağa/73 mm göbekte sola halka takmıyoruz sağa 1 tane takıyoruz.benim ki 68 mmdi. orta göbeğin hemen ardından ön aktarıcıyı takıyoruz.sonra aynakolun sağ tarafını takıyoruz. aynakolun en küçük dişlisi aktarıcının kafesini tam ortalıyorsa işlem başarılıdır. sonra diğer koluda takıyoruz.diğer kolu taktıktan sonra aynakolun orta göbeğini geren parçayı takıyoruz bu vidayı sıkmak için anahtarım olmadığımdan kargaburnunu ters çeviripte vidayı sıktım ama imkanınız varsa anahtar edinin derim.vidayı sıkıp kontrol edin.eğer bolsa birazdaha sıkın.aynakolun dönüşü rahatsa yeterlidir.sonra aynı kolun üstünde ki vidaları sıkıcaz.bu vidaları sıkarken orantılı sıkmak gerekir.biraz birini ,biraz birini. bisikleti toplarken bu anlattıklarım forumda hiç denk gelmedi.bende bisikletimi toplarken bu bilgileri paylaşmak istedim.sıra bisikletimde.
xt shadow arka aktarıcı.deore ruble.lx zincir
mavic 819 32 delik.taıwan siyah teller.
lx centerlock göbekler
xt paralel ayaklar. malesef cst dış lastıkler.en kısa zamanda maxxis detanatör ile değiştirmek istiyorum.
scud alm + carbon sele borusu.
xt aynakol ve önaktarıcı
scud gidon boğazı ve scud integrated furç takımı
tranz x barent, gri jel elcek,deore vites kolu,avid dial 7 fren kolu,scud alm+carbon gidon. sr suntour xcr amortisör. buda kadronun alın borusunu kabloların çızıklerinden korumak için fare pedinden yaptığım uydurma bir koruma ve bisikletin tamamı.daha net fotolarını en kısa zamanda eklicem.