Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yoğun Trafiğin Şapiyonu Olduk

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.110
Tepki
4.649
Şehir
Antalya
Yoğun Trafiğin Şampiyonu Olduk
Navigasyon cihazlarında uluslar arası üne sahip TomTom şirketinin uydu verilerine göre İstanbul, trafik yoğunluğu Avrupa'da en çok artan şehir oldu. 'Avrupa'da Trafiği En Yoğun Kentler' listesinde İstanbul, Moskova'nın ardından ikinci sıraya yerleşti. Listeye ilk kez Ankara 7'inci, İzmir ise 11'inci sıradan girdi.
Türkiye 3 kentiyle birden ilk 11'e giren tek Avrupalı ülke...
Alıntı: Posta

Haberi okuyunca şampiyonluğumuza sevinemedim tabi. :)
Kendim trafik keşmekeşliğinden ve gürültüden nefret eden biriyim. Sırf bu yüzen evimin yerini belirlerken şehrin biraz dışında; dağların, dolayısıyla doğanın yanında bir ev seçtim. Çok şükür araba gürültüleri yerine hayvan seslerini daha çok duyuyorum. Balkona çıktığım zaman karşı sitenin bloğunu görsem de hemen yanından dağları keyifle seyredebiliyorum.
Şehirlerimizin özellikle merkezlerinin trafiği kaldıramadığını çok net görüyorsunuzdur. İstanbul, İzmir gibi şampiyon(!) illerimizden sonra zamanla sıra diğer illerimize de gelecek gibi. Çevre kirliliği bir yandan, gürültü kirliliği bir yandan...:confused:
Ne dersiniz, şehirlerimiz bu trafik keşmekeşliğinden nasıl kurtulur?
 
Scudo
Abi bu yine bir şey değil şu 3. köprü bitsin o zaman göreceğiz asıl trafiği bak TEM ne biçim olacak o zaman. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
10 köprü de olsa, 5 tünel de olsa çözüm değil trafiği karıştıran insanlardır, tepesine siren takıp polis, devlet görevlisi süsü verenlerde,3 metrelik bisiklet yolunu siyasi propaganda malzeme yapamayacağını bilip yapmayan onun yerine 100 metre genişlikte yol yapmaya çalışan koltuk sevdalısı şahıslarda suç.....
 
o kadar raylı sistem oluşturulsada halk arabalardan inip tramvaya,metroya binmez niyeyse. bence şirket harici araba satışlarını yasaklamalılar. dağın başında olsak hadi neyse de araba lazım olur. şehir içinde o kadar ulaşım aracı varken saçma bence tek kişinin arabayla bir yerden bir yere gitmesi. bence bmc falan. bence paranız varsa kaçın bu şehirden.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Avrupanın nüfus artış oranıyla ülkemizinki kaç acaba,yakında otobüsler falan da iptal olur Avrupa kıtasında,binen olmayacağı için.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Hasan SAYLIK

Çözüm çok ama işlerine gelmiyor akıllı adamlar köşelerde paslanıyor adeta .

Seçim süreci idi İst da bi üniversite de profesör bunun için çalışma yapmış adamda acaip fikirler vardı , yeraltı otoparkları, Zeytinburnuna arabalı vapur gibi ilginç ama trafiğe çözüm bir çok önerisi vardı ama dinleyen kim
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Evet güzel fikirler, çok güzel hareketler bunlar.
Toplu taşımacılık trafik çözümlerinde önemli bir unsur. Trafikte kapladıkları alan bakımından otobüs ve bisikletler önem kazanıyorlar. Bununla ilgili bir foto vardı bulabilirsem, hah buldum. Meseleyi güzel anlatıyor
http://i.imgur.com/iA2jFtz.jpg
Bisiklet kullanmanın da trafiğe etkisi bakımımdan artması gerekirken hiç göz önüne alınmaması hayret verici! İnsanlara bakıyorum da paralarını alabileceği en iyi arabayı alma peşindeler:) İhtiyaç bir kenara amaç en iyiyi(!) en pahalıyı almaya kadar varmış. İkinci üçüncü araba almalar hakeza. Trafik sorunları yakında orta ölçekli şehirlere de varırsa şaşmamalı.
 
Şampiyon olabileceğimiz doğal konulardan biri :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Abdullah Cimis

Araç alımını sıfıra yakın şekilde zorlaştırsınlar, bisiklet üzerindeki vergiyi sıfıra yaklaştırsınlar. O zaman trafik rahatlar heralde.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Yunus Emree

Yine de çok çözüm olacak bir fikir olduğunu zannetmiyorum. Olayın bir de şu yönü var çünkü. Trafik sorununun tek nedeni araç sayısının artması değil. Kimi yerlerde yollar araç sayısı azalsa bile yeterli değil. Ayrıca ne kadar vergi vs yönüyle araç alımı azaltılsa da araba almaktan öyle kolay kolay vazgeçilmez Türkiye de. Kaldı ki yakıt bu kadar pahalı olduğu halde her geçen gün trafikteki araç sayısı artıyor.
*
Tabi bir de olayın şu yönü var. Bizler bisikletçi olduğumuz için ulaşımın bisikletle sağlanması konusunda çok istekliyiz. Ama insanlar bisiklet kullanmayı sevmeyebilir, istemeyebilir. Bizim kadar ilgi duymayabilir. Bizim için bisikletlerimiz neyse kimi insanlar için arabaları da o. Yani biz bisikletlerimizi ne kadar çok seviyorsak değer veriyorsak onlar da arabalarını o kadar severler. Ki insanların bu yönlerini sorgulayamayız, önlerine de engel koyamayız maalesef. Ha nedir bisiklet ulaşım için hem daha çevreci bir çözüm hem de trafik derdi az. O yüzden bisiklet kullanımının teşviki daha iyi bir çözüm. Ayrıca şahsi araçların kullanılmasını azaltmak için de toplu taşımanın teşvik edilmesi ve daha avantajlı hale getirilmesi de iyi bir çözüm yöntemi.
 
@Ömer KARAN
İşte ben de diyorum ki araç alımı iyice zorlaştırılsın, benzine felan zam gelsin demiyorum ondan herkes etkilenir çünkü. Yetmeyen yollar için birşey diyemem ama adam her yere sırf arabam var, anahtarı masaya koyunca şeklim olsun demek için ağır krediler altına girip ülkeyi de ithalat delisi yapıyor. Kendine ve topluma hiç yararı yok, tamam toplu taşıma araçları da öyle rahat değil her yerde ama biraz olsun araçlarından vazgeçen yok. Mecburiyetten kullananlara birşey diyemem. Bazıları iş yerine dolmuşlarla 1 saatte ulaşmak yerine 20 dkde kendi aracıyla gitmek isteyebilir, aradaki farkı da kahvaltısına felan ayırabilir. Şu Giresun gibi yerde bile her insan tek başına araçla geziyor, burda bile bazen trafik çıldırtıyor. Dolmuşların çoğu boş gidiyor bazen. Milletin altında da 2000 model altında araç yok artık, hep sıfır veya sıfıra yakın araçlar var. Bir de bunların kasası değişince arabam eskidi deyip model yenilemek için tekrar kredi çekenler var. Hal böyle olunca ne yol dayanır ne başka birşey.

Bizim bisiklet sevgimizde etrafta bisiklet görmeyi isteriz güzel bisikletler görmek isteriz tamam da bunun araba versiyonu çok masraflı değil mi bisiklete göre?
Bizim bisikleti ulaşım aracı olarak kullanmalarını istememiz, onların araçları şahsi ulaşım aracı görmeleri yanında devede kulak kalır. Biz her yönden daha zararsız kalıyoruz, ne ülke ekonomisine ne karşımızdaki insanlara karşı zararımız var.
Toplu taşıma olayında bir de şöyle diyenler var, başkalarının terini ve ağzının kokusunu çekeceğime arabamla gider gelirim daha iyi...
Bazen bisikletsiz kaldığımda dolmuştayken durağa geldiğimizde adamın biri sigarasını yeni atarak yanıma oturunca tüm dengem bozuluyor. Bunlar da varken ferah ferah kendi aracında gitmeyi isteyenler çok fazla olur. Sözün kısası herşey eğitimden geçiyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
En güzeli toplu ulaşımı olabildiğince cazip hale getirmek, ancak toplu ulaşımdan kasıt metrobüs veya otobüsler değil yeraltı metrolarıdır. Metrolarla bağlantılı olarak ta bisiklet yolları arttırılmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Yavaş yavaş da olsa bisikletle ilgili farkındalıklar artıyor. Mesela hatırlıyorum da bisikletin çocuk oyuncağı olarak görüldüğü, üç bisikletliyi yan yana göremeyeceğiniz soğuk şehrimiz, benim de memleketim, Afyon'da valilikçe iki günlük bir tarih turu düzenlenip üç yüzden fazla katılım sağlanabiliyor. Duyduğuma göre gelenekselleşip her yıl yapılacakmış. Sanırım her şey zamana ve çalışmaya bakıyor.
Ne diyelim, ''viva le velo''
http://i.imgur.com/FvCO84u.jpg
 
Dahada sıkışacak trafik. Herkes bir hevestir araç kullanıyor. Tamam madem terlemiyim vs. onunlamı uğraşıcam diyorsun.
Motorsiklet var?

Bunu dediğimde savunma hemen, motorsiklet tehlikeli motorsikletliyi kimse görmüyor oluyor.

Kısacası herşeye bir bahanemiz var malesef. nezaman ki tamamen kilitlenecek trafik ozaman belki bir kaç yüz tanesinin kafasına taş düşer :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sanberk E
@MEHMETALİ

mehmet bey
bura küresel sermayenin mihenk yeri ve de tapınağı evet istanbul küresel sermayenin kazanç kapısı
kimler yokki burada adını vermeyeceğim abd merkez bankasına sahip ailenin bankası istanbulda şubeleri ile çirit atıyor bura oldu küçük amerika koca koca avm merkezleri tüketin tüketin tüketin alın alın alın diye diye milleti manyak ettiler kredi kartının borcu bitmeden başka borcun altına yatanlarımı ararsın
bankalar stand açmış idi milletin yolunu kesip dilenci gibi illa kredi kartı müptelası yapmak istediler
milleti bi güzel avladı bankalar,bu bankalara kimler sahip bi ona bakar isek yüzümüz kızarır
tüm bankalarda 850 milyon paranın yarısı 65.000 kişinin elinde olur ise, bu 65.000 kişi söz sahibi olur bu ülkenin üzerinde ,
kimdir bunlar ,halk nedirki onlar için sadece oy deposu evet bunları bilelim bu halk küresel baronlar tarafından (yerli ve yabancı) kuşatılmıştır.evet istanbulun bi günde harcadığı benzinden kimler menfaat sağlar onada bakacağız tabi mazottan keza ,burada yerlide var yabancıda var ,bunların tekerine çomak sokmak istiyorsak her eve bisiklet ve işine bisiklet ile git kampanyalarına ağırlık vermek lazımda hangi stk yapacak bunu cesaret lazım .
evet enerji baronları bizden her sene 60 milyar doları çatır çatır alıyor evde gaz kullananlar şunu bilecek arkadaş bu devletten çıkıyor bu gazın faturası kontağı çeviren diyecekki arkadaş bu benzin dışardan geliyor devletin borcuna yazılıyor türkiyede yüzde 40 bi petrol çıkıyorda yüzde 60 gene dışardan geliyor bunu yüzde yüze çekmek tabi ,
çıkartılan petrolün kaliteside diğer önemli bir konu.
bir diğer konu istanbulda bir tane yerli malı otomobil göremezsiniz evet küresel otomotiv baronları bu ülkeden para kazanır bunların yedek parçaları buradamı üretilir hayır efendim dışardan gelir bi vakitler bi maliye bakanı var idi un akıtan ne dedi bana ne dedi özel sektörün borcundan ," adamı emekliye ayırdılar demekki bu ülkede bazı sermayedarlar dokunulmaz.
 
@MEHMETALİ

tarihleri ne zaman katılmak isterim
veya herhangi bir duyuru ile ilgili sitesi var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Kudret abi
Her satırınıza imzamı atarım. İnsanların birinci hedefi araba almak oldu. Çalış çalış bir araba al. Mutluluğun anahtarı arabanın anahtarıyla aynıymış gibi reklam bombardımanları vs. Araba ihtiyaç evet, lakin tüketim toplumunun nihai hedefi haline gelmesi bana çok yanlış geliyor. Sıfır araba alıpta benzin parasını karşılayamayıp kiralık evinin önünde bekleteni dahi biliyorum. Çift araba almalar, model yenilemeler, marka beğenmemeler say say bitmez. Paranın gittiği yer belli.
Bir ara yerli otomobil üretimi düşünülüyordu ama o da yalan oldu.
@harun tınas
Seneye katılırsınız artık. Şuradan turla ilgili bilgilere erişebilirsiniz:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=133227&highlight=
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Geri