Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti geliştirmek

Cerit200

Üye
Kayıt
5 Mayıs 2016
Mesaj
10
Tepki
3
Şehir
Canakkale
İsim
safa cerit
Bisiklet
Bianchi
Merhaba arkadaşlar nerden estiyse sadece 2-3 gün aklıma bisiklet girdikten sonra 1300 tl ye bianchi slr200 yol bisikleti aldım,böyle olacağını tahmin etmiyordum ama bi merak sardı.Genelde ilgi duyduğum konularda sürekli uğraşmayı severim bu yüzden bi kaç sey sormak istiyorum öncelikle kadroyu sevdiğimi ve beğendiğimi söyleyebilirim fakat donanımsal olarak sırf uğraş olsun diye masrafa girebilirim.başta dediğim gibi aklıma böyle birşey de olmadığı için biraz aceleye geldi tabi doğru bi karar mı verdim bilmiyorum.Size tek sorum kadro iş görür mü zamanla üst düzey bişeyler çıkarabilirmiyiz ? yoksa yol yakınken satıp farklı bisiklet mi tercih etmeliyim ? kadroyu beğendiğim için satma taraftarı değilim ama sizin yorumlarını da almak istiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: rohe
Scudo
Bianchinin bu işte salcanodan kötü olduğunu düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
Bütçeniz dahilinde alacağınız bisiklet de SLR200'e kıyasla çok üstün olmayacaktır. Bu nedenle şimdilik bisikleti değil kendinizi geliştirmeye odaklanın.

Bir süre kullanıp yol bisikleti sürüş stiline iyice adapte olduktan sonra jant setini daha iyi bir modele yükseltip uzun müddet kullanmaya devam edebilirsiniz.

Şu aşamada full karbon bir yol canavarı ve SLR 200 arasında sizin açınızdan ciddi bir fark olmayacaktır.
 
Aynen kadrosu çok şık duruyo ama ben geliştirmeye gerek olarak gormuyorum yol bisikleti olarak. Tabi yapılabilir ama baya para ister onun yerine para biriktirerek ve bu bisikleti satarak daha iyi bir bisiklet alinabilir. Tabi ozamana kadar bu bisikleti doya doya kullanirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf tunçer
Yeni bisiklet almış hevesli bir arkadaşa saçma sapan , hevesini kıracak mesajlar yazılması gerçekten bu foruma hiç yakışmıyor.

Değerli arkadaşım başladığın bisiklet zaten adı üzerinde başlangıç , sen tamamen alışmaya ve bisiklete başlamaya odaklan 2 sene kullan sonra satarsın.Bu arada bisikleti geliştirmek yerine kaliteli ve uzun ömürlü ekipmanlar al.

Bisiklet için gerekli aletleri , kaliteli bir ayak pompasını , bir adet bisiklet üzerinde taşıyacağım pompayı , yama kitini , yedek iç lastiği , mataralarını al ve kullanmaya başla zaten alışıp profesyonelleştikçe bisikleti tanıdıkça , ayarını,tamiratını öğrendikçe zaten sana yeterli gelmemeye başlayacak işte o zaman jant almaya uğraşmak yerine daha kaliteli kadroya sahip güzel bir bisiklete geçersin.

Sen şimdi kullanmana bak önce bir yola çık yapabildiğim kadar km yap zaten değiştirmen gereken zamanı kendin anlayacaksın bence başlangıç için SLR200 yeterli olacaktır zaten başlar başlamaz bence öyle çok yüksek meblağlar ödemene gerek yok.Bisiklete laf eden arkadaşlara takılma zaten birşeyi almış birine hevesi kırılmasın diye böyle şeyler denilmez böyle diyenleri boşver.

Sen şimdilik yeni bisikletinle yola çık , kullanmaya başla ve ülkemizdek yola paralel mazgallara çok dikkat et, dikkatli ol kask olmadan yola çıkma...
 
@Sadettin Z.
teşekkür ederim :) açıklayıcı oldu

@hlksnrr

öncelikle zahmet edip bu uzun yorumu yazdığınız için ayrıca teşekkür ederim hedef alacağım en mantıklı yorum oldu,heves kırma meselesini malesef insanlar dikkate almıyor ama gerçekten sinir bozucu bir durum..Tavsiyelerine dikkat edeceğim teşekkür ederim. bunun üzerine konuya başka bi yorum gerektiğini düşünmüyorum gayet açıklayıcı oldu iyi günler :)
 
Merhaba,

@Cerit200 öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun. Başlangıç için bence çok ideal ve çok güzel bir tasarımı var. Kazası, belası bol pedallamalar :)

Bende yeni bir konu açmadan sizlerden ufak bir öneri almak isterim. @Sadettin Z. @hlksnrr

2011 Model Bianchi NERO model bisiklete sahibim. Hybrid bir bisiklet. Üzerindeki parçalar;

Kadro Alüminyum 6061 HF / Entegre Maşa Yatağı
Maşa 28"RST NEON ML 1.1/8" SİYAH Kitlemeli
Jant 28/622X19 BYTE ÇİFTKAT ALÜMİNYUM SİYAH 36H
Lastik 700X38C 40-622 C-1118 SİYAH
Vites SHIMANO DEORE / ACERA 24 VİTES
Fren
ÖN : MEKANİK DİSK "SHIMANO" BRM416A
ARKA: V-Fren SHIMANO ABRM422 SİYAH
Sele SELLE ROYAL 5053HRC

http://i1202.photobucket.com/albums/bb374/emeric1/Nero2/IMG_1441.jpg

Sorun şurada yeni bir yol bisikleti almayı düşünüyordum fakat sezon fiyatlarından sanırım oldukça yüksek geliyor şuan için. Mevcut bisikletim üzerinde yol bisikletine geçişe adapte edecek değişiklikler yapmayı düşündüm. Sizce böyle bir işe kalkışsam mı yoksa Eylül - Ekim gibi sezon sonu ürünlere mi yönelsem?

İlginiz için şimdiden teşekkürler.. :)
 
Ben de sene 2010 larda benzer şekilde Bianchi'nin sora sistemli bir bisikletiyle başladım. Bi çok parçasını değiştirdikten sonra yeni bir bisiklete geçtim. Bu süreçte değiştirdiğim parçalar açısından en fazla verim aldığım jantlar oldu. Genel olarak jant seti değiştirmek hem motivasyon; hem de performans olarak ciddi katkı sağlıyor. Shimano'nun rs10 veya rs11gibi modellerine bakabilirsiniz. Yine diğer hafifletmek açısından sırayla jant, dış lastik, karbon sele borusu, sele, maşa, gidon, ve gidon boğazı alıp üzerine uğraşabilirsiniz.bu parçaların hepsini seleborusu ve maşa(muhtemelen bi sonraki karbon maşalı olur zaten) çapı uyması halinde bi sonraki bisikletinizde de kullanabilirsiniz. Haricinde kadroyu çok seviyorsanız da en son yapacağınız bi 105 grupset'le bisikletten baya haz alarak sürer gidersiniz. Tabi bu süreçte direk alırsanız fiyat olarak çok kar edemezsiniz. Ben şahsen 2.el piyasasını yoklayıp düşük fiyatlı üst segment parça gördüğümde alıyordum. Biraz bu kısmı heyecan verici oluyor zaten. Bir sürü yerden piyasayı takip ediyorsunuz parçayı alıp setin kalanı için de pusuya yatıyorsunuz yavaş ama fiyat açısından baya tatmin edici bir sonuc cıkıyor ortaya. 2 sene önce 8.4 kg kadar bir bisikleti toplam 1400tl gibi bir fiyata maletmiştim açıkca:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
Merhabalar,
@Cerit200 , @Sadettin Z. çok güzel bir noktaya değinmiş. önemli olan kondisyon ve bisiklet üzerinde rahatlık olarak kendinizi geliştirmeniz. Donanımın bunların ardından geldiğine inanıyorum. @Özhan Akgöğ son noktayı koymuş sanırım. çok önemli tecrübelerini paylaşmış.
Bisikletin üzerindeki parçalardan çok kendinizi bisiklet sporuna verin böylece daha çok zevk alacağınızı düşünüyorum. Keyifli pedallar.
Saygılarımla...
 
"Ben ne adamlar gordum bi bisikleti bile yok,
Ne marka bisikletler gordum üstünde adam yok "
Mahsun Kirmizigül


Dostum hayirli ugurlu olsun. Kafana gore gez performans arttir once
Sonrasina bakarsin acele etme
 
Bir seneye yakın antrenmanlarda kullanmıştım, çok akıcı bir bisiklettir. Geometrisi sprinte uygunluğu bakımından iyi bir ergonomik ayarla çok km ler yapmanız mümkün. Güle güle kullanın ve negatif yorumlara pek takılmayın. Bol pedallar dilerim.
 
Bence de!! Bisikletçilerin gözünde iyi donanımlı, iyi markalar olunca şöyle bir bakarlar ve seni adam yerine koyarlar vs.. Ben de daha önce mtb kullanırken, daha geçen sene bir salcano xrs 040 alarak, yol bisikleti dünyasına girdim. İlk önce 20 ila 30 km lik sürüşleri ancak yapıp, yol bisikletinin vites oranları ile yokuşlarda çok zorlanıyordum. Süre süre hem ortalama hızımı arttırdım, hem de gittiğim mesafeleri. Artık bir grup ile çok rahat 100+ sürüşlere çıkabiliyorum. Ortalama hızım da fena değil .. Bir yarışçı gibi değil ama spor amaçlı hobi olarak bu işi yapan birisi için konuşuyorum. Sür arkadaşım.. daha sonra en büyük değişim isteyen parça bence jant seti olur. Aktarıcılar ve diğer vites sistemi ekipmanları shimano serisi olduğu için çok büyük bir sıkıntı yaşamazsın.. Belli bir kondisyona geldiğin zaman, bütçenini de ayarladığında yarışmayacaksan 105 setli bir makinaya geçiş yaparsın.. ( mesala ben carraro 062 düşünüyorum..) Çünkü sele, sele borusu, gidon bunları değiştir değiştir çok büyük farklar hissetmiyorsun ( tasarım hatası yoksa ) Jant seti ve göbeklerin akıcılığı önemli, o yüzden jant setini ayrı tutuyorum.. Zaten taytı, rüzgarlığı kaskı ıvır zıvırı bayağı bir para harcayacaksın merak etme.. Onları makul iyi ürünler al, yeni bisikletinde de kullanırsın daha sonra.. Yani demem o ki, bisikleti yükseltmek için harcayacağın parayı ziyan etme.. Bu işin sonu yok. Sür ustalaş sonra iyi bir bisiklet al. ( Hem parçaları teker teker almak sıfır olarak, bisikletin üstünde sistem olarak almaktan daha pahalıya geliyor.. !)
 
  • Beğen
Tepkiler: ecelfeli
Bence aldığın neyse ne öyle kullan bir spora kondüsyon tutmaya alış satar yenisini alırsın. Öyle parca değiş Kabon parçalar al 1000 tl lik bisiklete 1400 tl harcarsan 2400 tl yapar koy üstüne 500 daha kral bir yol alırsın.
Çelik kadro bir bisikletle başladım 50 km mesafelere çıkınca daha rahat ve daha doğru kullanmak için 1 sene içinde değiştirdim. Bu arada önceki bisikletim ile ilgili bir kaç harcama yapmıştım çok değil ama üst düzey bir şeye binince anladım ki bisikletle komponenlerine ile birlikte tasarlanıyor ucuz bir bisiklete alıp pahalı komponen takmanın anlamı yok. Zaten Claris setli Kabon bisiklette yok. Hiç bozmadan zamanıngelince satın belki siz ucuza sattığınız için başka bir gençte bisiklete başlar. 1000 tl harcayıp satarsanız pahalıya satmak zorunda kalırsınız ancak bisikletten anlayan adam sıfırı 1000 tl olan bisikletin kullanılmış ve yükseltilmiş olarak 2000tl verir buda uzun süre müşteri bulamayacağınız anlamına gelir. 1000tl aldığınız bisikleti seneye 800-900 tl den koysanız yani başlayan birine hemen satarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@Cerit200

Rica ederim dostum sen şimdilik sadece kondüsyon geliştirmeye bak ve ekipmanlara odaklan.Hatta ilk ekipman önerileride benden olsun :

Kaliteli bir pompaya ve km sayacına ihtiyacın var.Birazdan sana önereceğim 2 ekipmanı bende yeni aldım ve çok memnun kaldım.

Kaliteli pompa olarak 160 psi basabilen Topeak bir pompa : (link)

Ayrıca pompanın güzelliği şurada kadroya taktığın zaman üzerine matara kafeside takabiliyorsun.

Kaliteli bir km sayacı Cateye Enduro - Japon markasıdır ve bu model Japonya üretimi , kablolu ama kaliteli sağlam bir kablosu var ve çok memnunum : (link)

İki ürünün fiyatları Türkiye'de yaklaşık olarak 90'ar lira civarı yani bunları buradan alsan sana maliyeti 180 lira gibi bir rakam olur ama Merlinde şuan bu iki üründe indirimde ve toplam kargo dahil 86 lira.Benim paket Ankara'ya aldıktan 4 gün sonra ptt ile teslim edildi ve gümrük , vergi vs hiçbirşey yok.

Eğer matara - matara kafesi vs. almak istersen detaylı yardımcı olurum özel mesajdan ulaşman yeterli.

@rohe Hocam merhabalar,

Bisikletiniz pırıl pırıl duruyor bence yola adapte olacak değişikliğe gerek yok zaten şehir bisikletine yapacaklarınız çok kısıtlı bu sebeple para harcamayın.

KM sayacınız ve Pompanız fotoğrafta yok bence yukarıda diğer arkadaşa önerdiğim km sayacı ve pompayı sizde alın.Hatta matara kafesi ve matara'da alın ve bisikleti aktif olarak ara vermeden belli bir düzende kullanıp kondüsyon yapmaya bakın.

Daha sonra bu süreçte para biriktirmeyi unutmayın ve yol bisikleti alın ama bence şehir bisikletinizi satmadan yol alın bisikletiniz çok güzel ama uygun fiyata satmaktansa bence iki bisikletiniz olsun çünkü hepsinin keyfi çok ayrı ve bence yol-mtb-dağ birbiri yerine tercih edilecek türler değil imkan olduğu zaman bir mtb ve birde kaliteli tur bisikleti almak gibi bir hedefim var ve sizde temiz bir bisiklete sahipken bence bunu satmadan birde yol alın.

Bu arada yukarıdaki pompa ve km sayacı şuan çok uygun fiyata geliyor eğer matara ve matara kafesi vs. almak isterseniz özel mesaj üzerinden çekinmeden ulaşabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: rohe ve amoush00
Ben alip sonradan gelistirenlerdenim.

Lastik, fren, jant sonra da grup set aldim. Toplamda harcadığım rakama bakilirsa asagi yukari ayni parayi bastan harcasam tam istedigim gibi bir bisikletim olmayacakti.

Sindi tam ihtiyacima göre bir bisikletim olmus oldu. Cunku kullandıkça hangi alanlara inem verdiğimi anladim, hangi rotada nasil surusler yaptigini gordum, ihtiyaçlarima gore her parcayi ayri aldim.

Mesela kompakt gidon seviyormusum sonradan anladim 50tlye ikinci el aldim rahat ettim.

32 ruble lazimis onu anladim ona gore alisveris ettim.

Lastikleri conti 4 seasons aldim patlamaya dirençli ve kişin kaymiyor , rahat ettim.

Simdi bisiklete en baştan 5bin tl harcasam lastikler standart gelecekti yine degistirecektim, ruble 28 gelecekti gene degistirecektim, gidon standart gelecekti gene degistirecektim. Vs vs ... dolayisiyla ucuz alip yükseltmenin de artilari var.

Fakat bu is sabirli olmayi ve cok araştırmayı gerektiriyor. Ben 9 ayda bu isleri yaptim ve hep sabirla bekledim.

Alışveriş yapacagim zaman artik ne istedigimi iyi biliyordum dolayisiyla nokta atisi yaptim.

Simdi cok ilginç ve cok memnun oldugum bir bisikletim var.

Ultegra setli, zonda jantli, 4 mevsim lastikli ve çamurluklu bir yol bisikletim var. :) meger bana boylesi lazimmis.

Sizin de araştırmaya merakiniz varsa sagdan soldan temiz ikinci el oarca kovalayacaksaniz, etrafınızda konusup bilgi alip verebileceginiz yol bisikletli arkadaslariniz varsa size de ucuz alip sonradan yukseltmenizi tavsiye edebilirim.
 
yarış bisikleti şehir içinde zor gelince lapierre shaper 600 e geçtim xt fren xl pro gidon xlc pro sele borusu ve xlc pro gidon boğazı takılmış şekilde 2015 model sıfır ayarında shaper 600 e geçiş yaptım 3000 tl ye geldi,yol bisikleti gene ama slr a göre kullanım şeklinde dağlar kadar fark var, teşekkürler bu arada herkese
 
Grup sürüşleri ve peletonda güvenli takip için arka fren uyarı ışığını öneriyorum.Dostum @Özcan. kullanıyordu ona da teşekkür ediyorum:harika:
(link)
 
@cazci

Aslında tüm fondolarda kullanılması şart koşulmalı fren lambasının. Kazaların büyük çoğunluğunu engelleyecektir.
Baharda 25 TL'ye almıştım. Şimdi kurlardan dolayı 35 olmuş.

Fondolar aldıkları ücretin karşılığında üzerime giyemeyeceğim kötü tişört hediye edeceklerine herkese bu lambadan verip kullanma zorunluluğu getirseler turlar çok daha güvenli olur. Hem toptan alınca maliyet yarıya düşecektir. Bunu öneri olarak yazmak lazım.
 
Geri