Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikleti Gidon Çeşitleri

Yol gidonunda hangisini tercih edersiniz?


  • Toplam katılım
    51

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.015
Tepki
2.865
Yaş
42
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar, sormak istediğim bir kaç konu var, bu konuda tecrübeli olanların bilgilerine danışmak isterim.
Tur bisikletimde yol bisikleti gidonu kullanmaya başlayacağım ve gidon araştırıyorum. Genelde karşılaştığım iç tip gidon var, bunlar Compact, Anatomic ve Traditional. Bunları hepsinin reach ve drop mesafeleri farklı.
Bu gidonların kullanım yerleri nerelerdir? Farklı reach ve drop değerlerinin avantaj ve dezavantajları nelerdir? Kısa olan reach veya uzun olan drop mesafesinin faydaları ve olumsuzlukları nelerdir.
Bir de siz hangi kullanım amacıyla hangi gidon tipini tercih edersiniz?
Tüm bu sorularıma cevap arıyorum :) yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo
Benim de çok yakından ilgilendiğim bir konu ve uzunca bir araştırma yapmıştım,paylaşayım.Yol tipi handlebar'ların ergonomik yapıları birbirine çok yakın
gibi gözükse de ,gerçekte durum çok farklı.Ortalama 50$ ile 450$ arasında değişen fiyatlarda en temel kriter Aerodinamik yapı ve hafiflik üzerine kurulmuş.Zamana karşı gidonlarında ise fiyatlar 1000$a kadar çıkıyor. (2012 3T Brezza II LTD Aerobar 850 $) Sadece 187 gr ağırlığındaki 2012 3T Ergonova LTD Carbon'un fiyatı 400$.
Aynı fiyattaki Zipp VukaSprint V2 modelinde aerodinamik öylesine öne çıkmış ki ,alışageldiğimiz yuvarlak yapı yerine ince bir tasarım kullanılmış.

http://img10.imageshack.us/img10/2184/65788.jpg

300 $ ve üzeri gidonlarda ifade edilen ortak nokta,kıvrım açıları ve bunun hız esnasında yarattığı rüzgar direnci.Ben bu kıvrımınnbelirgin bir düzlükle birttiği bir modelle,daha yukarı kıvrıldığı bir modeli karşılaştırarak görüş istediğimde,yetkili,bu gidonların Amerika Californiadaki o meşhur rüzgar tüneli deneylerinin yapıldığı,teknoloji alanında test edildiğini söylemişti.
Sonuç,elbette 300-500 $ verip gidon almak zor.Hem ucuz hem aerodinamik üstünlük diye bir şey de malesef yok.Çok ileri seviye olmayan bir kullanıcı için,biraz konfor,biraz performans ve biraz fiyat kriteri ile seçim yapmak en iyisi.
Tur bisikletinizde yol gidonu kullanacaksanız,zaten yüksek süratli sürüşlerden bahsetmiyor olmalıyız.Kişisel tercihimin ise orta ayar karbon bir gidon olduğunu belirteyim.Gidonların rüzgar tüneli test sonuçlarını görüp değerlendiremeyeceğimize göre en iyisi bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: GökhanRR
Bilgilendirme için teşekkürler Derya abi, bahsettiğin gidonlar bizim için çok fazla, yarış yapmıyoruz, bir iddiamız da yok :) zaten o gidonları parası bisikletim kadar neredeyse.
Benim ilk önceliğim konfor, yabancı sitelerde kıt ingilizcemle :) biraz araştırdım Compact modelleri kullanan kişiler konfor ve frenleme konusunda çok memnun olduklarını belirtmişler. Diğer modellerde çok farklı yorumlar mevcut, memnun olan var beğenmeyen var. Compact model düşünmemin en temel nedeni de hem reach hem de drop mesafesinin kısa olması, eğer bahsedildiği gibi frenlemede diğer modellere göre avantajı varsa ve bar end shifter kullanacağım için de drop mesafesinin kısa olması benim kullanım amacıma göre daha kullanışlı gibi geliyor. İlk defa yol gidonu kullanıcam ve alışana kadar biraz bocalayacağımı düşünüyorum özellikle frenlemede.
Önümde 1-2 haftalık süre var, sanırım burada yazılacaklardan sonra en ideal tercihi yapacağımı düşünüyorum.
 
(link) bu linkte anlatıyor ama ingilizce ingilizceniz iyiyse burdan kendinize uygun olan gidonu seçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SametUYNDRN
Evet bu linki incelemiştim, hatta bu linke baktıntan sonra bikeradar sitesinde adresini hatırlamadığım bir başlıkta compact gidonlar hakkında yorumlardan sonra aklıma yattı. Sonuçta ben yol bisikletinde kullanmayacağım ve ilk önceliğim konfor.

http://ruedatropical.files.wordpress.com/2009/03/comparo.jpg

http://ruedatropical.files.wordpress.com/2009/03/tops-x.gif

Bu iki resmi incelediğimde gerek vites sistemi için gerekse de fren kullanımı için diğerlerinden daha kullanışlı geldi gözüme
 
Ben anatomic yol gidonu kullanıyorum gayet memnunum, drop mesafesi biraz daha fazla compact gidonlara göre. kadrom 52cm boyum 1.86 kadrom bana göre biraz küçük olduğu için bana daha rahat gelmiş olabilir.
 
Compact gidon sizin için daha uygun olacaktır diye düşünüyorum ben. Neden derseniz, tur bisikletinde gidonu alttan tutacağınızı pek sanmıyorum. Rüzgara karşı gittiğiniz yerlerde kısa sürelik de olsa yaparsınız bunu. Compact gidonlarda gidonun alt kısmı size daha yakın ve yukarda olacağı için, rüzgara karşı gittiğiniz bölümlerde gidonu oradan tutsanız bile sizi yormayacak, nefes almanızı zorlaştırmayacak bir pozisyonda olursunuz.

İkinci olarak, gidonu sürekli kullanacağınız fren pabuçları ve gidonun orta kısmı var. Gidonun ortasının nasıl olduğu önemli değil, hepsinde aynı orası zaten. Burada da "reach" mesafesi devreye giriyor. Bu mesafenin kısa olması, yine size daha öne çok fazla eğilmeden rahat bir sürüş sağlayacaktır.

Gidon seçerken, son olarak gidon genişliğine bakmanız gerekiyor. Bunu da omuz genişliğinize göre yapacaksınız. Muhtemelen biliyorsunuzdur ama yine de hatırlatmak istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Güvenç Terzierol
@Gökhan Toros
Teşekkürler Gökhan, bahsettiğin sebeplerden benim de aklıma compact yatmıştı, başka birisinden de aynı şeyleri duymak doğru düşündüğümü gösteriyor.
 
@Gökhan Toros

Gökhan arkadaşımız açıklamış ama gidon seçimi görecelidir.Firmadan firmaya bile gidon kıvrımları değişebildiği için en rahatını deneyerek öğreneceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Konu hort :) Öncelikle yarışmayacağımı belirteyim. 50 cm omuz genişliğine 44 cm anatomic daha uygun oluyor diye düşünüyorum.
Beni doğrular mısınız? Yoksa 42 ya da 40 mı dersiniz? Neden?

Edit: anatomic konusu tartışmaya açıktır. Alacağım model anatomic olduğundan öyle yazmışım. Oraya yoğunlaşmaya gerek yok. :)
 
resimdeki gidonu kullanıyorum ,sorun şu: droptan tuttuğum zaman kollarımın üstü üst boruya temas ediyor, daha önceki gidonlarda böyle bir problem yaşamamıştım, çözümü nedir?
 

Dosyalar

  • Brand-X-Road-Racing-Classic-Bars-Internal-Black-2017-BXRRCLSCHBAR400-1.jpg
    Brand-X-Road-Racing-Classic-Bars-Internal-Black-2017-BXRRCLSCHBAR400-1.jpg
    7,3 KB · Okunma: 11
Dirseklerinizi biraz daha bükmelisiniz.Eğer bükmemeniz durumunda bileklerinizinde pozisyonu rahat olmayacaktır.
İyi günler dilerim . :)
 
Merhaba
aero gidon kullanmaktayım, uzun zamandır tt bar arıyorum. Resimde ki sistem çok güzel ama oldukça pahalı, mevcut gidonumu değiştirmeden tt bar takabileceğim bir alternatif önerisi olan var mıdır ?

EBE21DFD-BF8D-4592-BDC2-70746F75453F.jpeg
 
Merhaba
aero gidon kullanmaktayım, uzun zamandır tt bar arıyorum. Resimde ki sistem çok güzel ama oldukça pahalı, mevcut gidonumu değiştirmeden tt bar takabileceğim bir alternatif önerisi olan var mıdır ?

284311 dosyayı görüntüle

Hayta bike tan edindiğim bilgiye göre, tt bar olabilir ancak o zaman gidon bopazınızın ölçüsünü de tekrar değerlendirmeniz gerekiyor demişti. Hatta videoda üstünkörü de olsa anlatıyor. Biraz hassas bir konu..
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
@BirLebowski Roket bilimi değil. Gidon üstüne takılan eklentilerden alıp kullanacaksın. 2 sene önce ucuzlarından almıştım 150tl gibi bişey vermiştim. İsmini tam olarak bilmiyorum, tribar, triathlon bar, aero bar, gibi isimleri olabilir. E-ticaret sitelerinde biraz bakın bulursun.
 
@BirLebowski Roket bilimi değil. Gidon üstüne takılan eklentilerden alıp kullanacaksın. 2 sene önce ucuzlarından almıştım 150tl gibi bişey vermiştim. İsmini tam olarak bilmiyorum, tribar, triathlon bar, aero bar, gibi isimleri olabilir. E-ticaret sitelerinde biraz bakın bulursun.
Bu gidona uygun bulamadım hocam roket bilimi değil ama yok
F32ECB71-67D6-4A04-AC89-1F2BB33AC53B.jpeg
Hayta bike tan edindiğim bilgiye göre, tt bar olabilir ancak o zaman gidon bopazınızın ölçüsünü de tekrar değerlendirmeniz gerekiyor demişti. Hatta videoda üstünkörü de olsa anlatıyor. Biraz hassas bir konu..
Saolun Hocam benim boğaz da şahsına münhasır olduğu İçin kelepçeye yer yok
 
@BirLebowski Aerobara sonradan eklenecek şekilde bulman imkansıza yakın. Varsa da çok pahalıdır. Sonradan eklemelilerden alıp aero olmayan gidona geçebilirsin. Zaten aerobar sayesinde gövden yere paralel olacak ve oradan baya bi aero kazanç olacak. Gidondan da aero kazanç gelmeyiversin :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Bu gidona uygun bulamadım hocam roket bilimi değil ama yok
284331 dosyayı görüntüle

Saolun Hocam benim boğaz da şahsına münhasır olduğu İçin kelepçeye yer yok

Böyle bir ürün lazım ama sadece resim var:

2505560001_173179_png_zoom_7.jpg


Normal bir aero bara 3D yazıcıda bu mantıkla kelepçe yapılmaz mı acaba?

Edit: Sanırım buldum ama çok pahalı: (link)
bmc-ics-aero-clip-on-extensions-bar-30000749-911194.jpg
 
Son düzenleme:
(link)
Bu kurtarır gibi duruyor.
İşte benim gidon ile diğer gidonlar standart değil denemeden uyup uyumadığını anlayamıyoruz sanırım bi de gidon karbon kırma ihtimali tam uymaz ise yüksek olur gibi geliyor.
Sanırım normal gidon + Tt bar en iyi seçenek
Böyle bir ürün lazım ama sadece resim var:

2505560001_173179_png_zoom_7.jpg


Normal bir aero bara 3D yazıcıda bu mantıkla kelepçe yapılmaz mı acaba?

Edit: Sanırım buldum ama çok pahalı: (link)
bmc-ics-aero-clip-on-extensions-bar-30000749-911194.jpg
 
Geri