Ben de Scirocco kullanırken Gökhan Toros'un birkaç yazısında söylediklerine uyup gidip Fulcrum Quattro aldım ki Scirocco'ya göre görünüş açısından daha güzel olduğunu düşünüyorum Gökhan Bey Shimano setlere Campagnolo kullanmayı saçma buluyordu sanırım.
@Savaş Uzun Zonda'daki kırmızılıklar canını sıkmasın. Ben de alırken "acaba" demiştim. Bisikletimin renkleri de siyah-mavi. Janttaki kırmızılık dikkat bile çekmiyor. Rahat ol.
@Ardaa
Concept jantların lastiksiz ağırlığı (ruble dahil) yaklaşık 2100-2200 gr. Zonda'yı aldıktan sonra çok açık bir şekilde hissettim ve verilerime de yansıdı ki yokuşlarda çok daha iyiyim. Daha rahat tırmanıyorum. Tırmanış derecelerim arasındaki fark ise %10-15civarında. Birlikte sürdüğüm arkadaşımda Mavic Aksium set var. Aynı anda yokuşu inmeye başladığımızda aradaki fark açılıyordu (Ben ondan 15 kğ daha ağırım. Benim daha hızlı olmam gerekir). Yeni jantlar ile durum tersine döndü. Bu yazdıklarım çok basit, günlük değişimler @Fırat Y.
@sinobjk
Neutron daha tok bir ses çıkarırken Token biraz daha ince bir ses çıkartıyordu. Ses yüksekliği olarak ikisi de aynı diyebilirim sanırım.
Token'deki ses daha yoğun ayrıca. Campagnolo'da 6 tırnak 3 grup halinde toplanmışken Token'de 12 tırnak 6 grup olarak toplanmış.
Bu da aynı mesafe harekette 2 katı fazla tırnağın çalışması demek oluyor.
@Çağrı Soylu
Tamamen görsel. Shimano set ile Campagnolo kullanılması göze hoş gelmiyor. En azından benim gözüme...
Shimano setlerle kullanılacaksa tamamen aynı olan Fulcrum Racing jantları öneriyorum ben.
(Fulcrum, Campagnolo'nun alt markası olup setleri bire bir aynıdır)
@Gökhan Toros size özelden bir kaç sorum olacak rica etsem cevaplaya bilir misiniz? Musait olduğunuzda... ve buradan da bir sorum olacak Zonda fulcrum da hangi modele denk geliyor racing 3 mü?
Bende size çok soru sormuştum ve en sonunda Scirocco 35 aldım. Daha takmadım ama yüksek profilli jantlar çarpraz rüzgarlardan etkileniyormuş. Sahilde sürüş yaparken alabora olmayız değil mi ?
35mm yüksek sayılacak bir ölçü değil. Jantın rüzgara nasıl tepki verdiğine alıştıktan sonra sorun kalmaz.
Ben 40mm kullanıyorum günlük bütün sürüşlerimde. Sıkıntı olmuyor.
Asıl sıkıntı 50mm ve üstünde başlıyor.
Yüksek profil (gerçekten yüksek) jantlar, genelde karbon olarak üretiliyor. Çünkü alüminyum malzemeden yapmaya kalkarsanız ağırlık olarak çok yüksek sayılara çıkıyorsunuz. Mesela Zipp 404 Firecrest jantlar 58mm derinlikte olmasına rağmen 1.615gr. Buraya kadar -fiyat dışında- çok güzel. Ama bu sefer de karbonun frenleme kapasitesi ve ısınması sorunu ortaya çıkıyor. Son dönemde gelişmiş olsa da karbon jantlar frenleme sırasında oldukça ısınıyor ve frenleme gücü düşüyor. Zipp bunu, fren yanaklarının yapısı sayesinde (noktalı noktalı) azalttığını söylüyor. Bir de fren sırasında çıkardıkları sesler var tabi . Bu arada belirtmek lazım karbon jantlarda özel fren pabuçları kullanılıyor.
Eğer çok tırmanış yapıyorsanız düşük profilli hafif jantlar kullanmak daha mantıklı. Ama zamana karşı disiplininde veya sürekli düz yollarda kullanıyorsanız yüksek profil en mantıklısı .
Bende bu aralar bisikletin üzerinde gelen jant setimi değiştirmeyi düşünüyorum.Fulcrum racing 7 leri racing 3 ler ile değiştirme planım var.Fiyatına göre ağırlığı tatmin edici duruyor zondalar ile aynı olduğunu bilmek güven veriyor.Campy'de yada fulcrum'da seramik rulmanları deneyen varmı acaba ? Ne kadar etki eder merak ediyorum.
Seramik rulman illa fark edecektir ama 6-9 watt kazanmak için o kadar para vermek bana mantıklı gelmedi . Yoksa ben de araştırdım bir ara .
Eğer seramik rulman sponsorunuzdan gelmiyorsa, zevk için bisiklete biniyorsanız normal rulmanlar zaten iş görecektir.