Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti kadro boyu bilmecesi

Serkan.Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2012
Mesaj
942
Tepki
723
Şehir
Cennet
Bisiklet
Mosso
şimdi öncelikle boyum 1.83

ve nereye gitsem hangi markayı denesem karşımdaki insanlar boyumu söyledikten sonra 56 ya da 57 kadro söylüyorlar bu en doğru seçim senin için budur diyorlar ama
ben üstlerine bindiğimde bu bisikletlerin kulaklarından tuttum mu çok ileriden tutuyormuş hissi ve rahatsız edici bir gariplık hissediyorum sanki öne çok eğilmişim gibi geliyor ama herkesde doğru posisyon bu diyor

sonra ben 54 kadro bir alet kullandım mı aşırı rahat kullanıyorum neresinden tutarsam tutayım sanki beni daha rahat bir sürüş imkanı sağlıyor ama alette altımda cidden ufak kalıyor..

ne yapacağımı şaşırdım ne yapmalıyım sizce 57 kadro bisikletlere şans verip en azından gidon boyunu mu biraz küçülteyim ne yapayım
 
Scudo
Boyum 1.73 kilom 90; 57 kadroya kadar yolları çok rahat kullanıyorum.48 kadro 27 jant yolum var şu an ama yinede büyük kadroda'ki rahatlığım yok.sele ve gidon arası mesafe onun dışında selenin tam aşağı ve yukarı birde öne ve geriye olan ayarlarına bir bakın en azından ayarlatın derim.birde gidon ve gidon boğazı ayarlarına eğer anlıyorsanız bakın yada baktırın uzunu var, kısası var genişi var, darı var..
 
Serkan Bey, 1.88 boy ve 85 cm iç bacak ile 60 kadro yol bisikleti kullanıyordum. Daha küçüğü altımda ufak kalıyordu. Fakat 60 kadro da uzun sürüşlerde boyun ve sırt ağrısına neden oluyordu. Hatta seleyi en ön pozisyona alıp gidon boğazını 4 cm kısaltmıştım. Buna rağmen rahat edemiyodum.

Arkadaşım 57 kadro bisikletini satıyordu. Hemen kadrosuna kondum. Evet belki biraz ufak kaldı (çok değil ama) fakat öyle rahat ettim ki görüntü benim için artık önemsizdi.
 
Serkan bey , siz daha dik sürüşte rahat ediyor olabilir misiniz acaba daha önce yol bisikleti kullandınız mı kullanmadıysanız bu sürüş pozisyonu size garip geliyor olabilir.
 
@Serkan.ÇABAŞ Yani senden böyle bir soruyu beklemezdim... :( Bu konu o kadar tartisilan, üzerine yazilip cizilen bir konu..
Bisiklet kadro boyu, bisikletin ne icin kullanildigina, bacak boyuna, bacak vücut oranina, kollarin uzunluguna.... gibi degisik kriterleri olan bir konu. Hic sakatligi olmayan, vücut ve üyelerinin oranlari insan standartlarindan fazla sapmayan bir erkek icin, 183 cm. boya 56-57 cm kadro boyu normaldir. Ama bacak boyu cok kisa veya uzun ise, ya da kollar cok uzun ise kadro boyu degisecektir. Ayrica ayni kadro boyunda olup ta üst boru uzunlugu farkli bisikletler mevcuttur. Bunun disinda gidon boyu uzunlugunun uygunsuzlugu, gidon genisligi.. gibi faktörlerin yaninda bisiklet elemanlarinin yanlis ayarli olmasi cok rahatizlik veren seylerdir.
Diger önemli bir nokta da, bazi insanlarin beklentileri disinda, bisiklet üzerinde, özellikle yol bisikleti üzerinde rahat etmeleri mümkün degildir.. Bu insanlara temelden baska bisiklet secmelerini tavsiye ederim. Hic aci cekmeye dayanamayan birisinin yol bisikleti almasini, denemesini oldukca abes buldugumu da belirteyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: jaks39
Ayrıca fitting diye bir olay var. Size 56 uygundur fakat 56 bacak iç boyunuzla ilgilidir bacaklardan sonra üst bölgeniz diğer 1,83 boyda olan birinden daha kısadır. Kollarınız kısadır. Bu durumda daha kısa olan bir gidon Boğazlıyla değiştirebilirsinizni. 56 da bacak boyundan rahatsanız böyle yapmanızı öneririm çünkü 54 alıp sele borusunu çok yüksek kullanmak zorunda kalacağınızdan kadroya zarar verebilirsiniz. Aynı şekilde vücüdü uzun bacakları kısa 1,83 bir insanda olabilir. Bu durumda 56 kadro alıp ayna kolları 170mm ile değiştirir. Son 4-5 Yıldır artan kompakt (kadro üst borunun yere paralel olmaması yada yay şeklinde eğimli olması) kadrolar belirli bedendeki kadroya daha çok Sayıda insan için uygun hale getiriyor. Almadan önce üzerindekinden daha kısa bir gidon boynuyla deneyin. Ayrıca mutlaka rahat hissettiğinizi alın 54 se 54. Çünkü uygun kadro eldiven gibi oturur.
 
@jaks39

hiç kullanmadım.. ilk defa alıcam. bu yüzden karar veremiyorum.

@ihtiyar
@ihtiyar

ihtiyar abi benimde kafa gitti artık. hani yazılanları teoriğe dökünce inan kafa o kadar karışıyor ki..
ve her bisiklet dükkanında insanlar o kadar garip şeyler anlatıyor insan bildiklerini bile unutuyor. hiç yol bisikleti deneyimim yok ve o yüzden bir garip hissettiğimden birde ben konu açayım en azından parça değişimlerini konuşuruz diye düşündüm de
 
Yol bisikleti rahat bir sürüş vermez ama ben dünya turuna çıkarım. Tur bisikletleri Hantal ağır. 100 km lik yolu tur Bisikletiyle 2 günde zor yaparsınız ama yol Bisikletiyle 3 saatlik olay. Rahat olmaz ama gideceğin yere daha çabuk varırsın dolayısıyla rahat ama bitmeyen bir yol tercih etmem.
 
ben buradaki olcumlere gore yaptim cok sey fark etti: (link)
kadro boyu disinda, kallerin yeri, gidon acisi, gidon bogazi, sele yukseklik ve uzakligi derken hem rahatim hem performansim artti... İki arkadasa daha buradaki onerilere gore ayar yaptik onlar da memnun... Bir de kadro boyunu farkli firmalar farkli olculere gore verebiliyor, bir metreyle kadro geometrisini olcmek en garantisi :)
 
@Latif Ç.

bu site muazzammış ama direk verilen ölçülerden standart bir fabrika çıkışlı bisiklet alamazsın : )
hatta dayak yeriz herhalde bu ölçülerde bisiklet istesek adamdan belki biraz daha ilerleyen zamanlarda bu işe yarar da direk kadro boyunu söylemiyor her parçanın ayrı ölçülerini veriyor bu site demi
tabi ben yanlış yapmadıysam

edit: Top Tube Length ile Stem Length ölçüleri toplayınca kadro boyu çıkıyor demi buradan
 
@Serkan.ÇABAŞ

her olcuyu dolayisiyla kadro boyunu da veriyor :) hem ust boru hem de gobekten olculer var ... diger ayarlar kisisel zaten, belki gidon baglantisinin uzunlugu ve acisi da alirken degistirilebilir...
 
Geri